Dat lijkt me idd redelijk naïef, als TS een oplichter zou zijn zou hij ook wel de beschikking hebben over een vals ID om op te sturen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:35 schreef manifold het volgende:
Het is toch niet eens heel vreemd dat hij net zo wantrouwend is om zaken te doen op het internet als jij dat bent, zeker bij een dergelijk bedrag, en met iemand in het buitenland. Ik lees zijn berichtjes dan ook alleen als iemand die wat zekerheid wil met wie hij zaken doet voordat hij geld overmaakt. Maar dat kan natuurlijk ook heel naïef zijn van mij.
Maar ga eens uit van de andere kant van het verhaal en er van uitgaande dat deze persoon geheel ter goede trouw is: Duitser wil iets op Duitse marktplaats kopen. Verkoper van het product blijkt in het buitenland te wonen (dat zou voor mij al een kleine alarmbel zijn), en wil transactie van het geld niet laten verlopen via PayPal waar een zekere mate van veilig handelen kan worden gegarandeerd. (zou alarmbel twee voor mij zijn). Duitser gelooft nog steeds in het goede van de mens, maar wil toch iets van extra zekerheid: bijvoorbeeld kopie identiteitsbewijs waarmee hij naam aan dat van rekeningnummer kan linken, of ergens een vermlding online van een bedrijfswebsite. Allemaal niet geheel onlogisch.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd redelijk naïef, als TS een oplichter zou zijn zou hij ook wel de beschikking hebben over een vals ID om op te sturen.
Ik zou het niet doen.
https://www.politie.nl/themas/identiteitsfraude.htmlquote:Deel bij handel op internet, zoals marktplaats, geen foto's of afbeeldingen van een identiteitsbewijs, bankpas of andere foto's van persoonsgegevens.
Wat had je dan verwacht op een Duitse marktplaats?quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:33 schreef Twiitch het volgende:
Buitenlandse koper, rare vragen, ik zou hier niet aan beginnen.
Niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:35 schreef manifold het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht op een Duitse marktplaats?
Nadat TS voor de koper argwanend is geweest door een transactie via Paypal te weigeren...quote:Op vrijdag 29 november 2019 00:05 schreef Postbus100 het volgende:
Ik gok dat hij er in principe wel vertrouwen in heeft, maar dat de koper nu met argwaan oproepende voorstellen aankomt.
Dit was ook het eerste wat in mij opkwam.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:50 schreef Fred2 het volgende:
Nofi, maar als je zo weinig vertrouweb hebt in online kopers en betaaldiensten, waarom verkoop je het dan online? En dan ook nog eens in het buitenland.
Dan maak je je hetzelf wel moeilijk.
Ok, raar. Want hoeveel mensen hebben nu PayPal op Marktplaats?quote:Op zaterdag 30 november 2019 01:33 schreef Morrigan het volgende:
Dat de koper überhaupt nog verder wil gaan. Ik zou als koper nooit met een verkoper op eBay of Marktplaats zaken doen als die geen Paypal aanbiedt. Dat komt voor een koper nogal verdacht over. Vooral bij hoge bedragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |