abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190245642
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Even vanuit koper beredeneerd: een huis kopen waar binnen een maand na gebruik de schuurvloer helemaal blank staat klinkt nu niet echt tof. Laat staan dat het normaal is 'want het is een schuur'. Ook de schuur hoort gewoon droog te zijn en blijven. Als hier verder niets over is vemeld door verkoper snap ik wel dat koper zich genaaid voelt en dit niet ziet als iets wat hij kon verwachten. Los van of koper juridisch hier iets mee kan.
Gedeeltelijk mee eens, maar om dan vervolgens maar je hele tuin opnieuw aan te willen laten leggen op kosten van de verkoper is natuurlijk 5 stappen te ver.
pi_190245882
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 07:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Even vanuit koper beredeneerd: een huis kopen waar binnen een maand na gebruik de schuurvloer helemaal blank staat klinkt nu niet echt tof. Laat staan dat het normaal is 'want het is een schuur'. Ook de schuur hoort gewoon droog te zijn en blijven. Als hier verder niets over is vemeld door verkoper snap ik wel dat koper zich genaaid voelt en dit niet ziet als iets wat hij kon verwachten. Los van of koper juridisch hier iets mee kan.
Waar staat het dat de vloer van de schuur helemaal blank staat?
pi_190246172
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens, maar om dan vervolgens maar je hele tuin opnieuw aan te willen laten leggen op kosten van de verkoper is natuurlijk 5 stappen te ver.
Uiteraard, dat gaat veel te ver. Het staat voor mij overigens niet vast dat koper dit wil doen. Dat is wat TS bij ons aangeeft.
pi_190246189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Waar staat het dat de vloer van de schuur helemaal blank staat?
Ik beredeneer vanuit koper, dat is alles.
pi_190246412
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik beredeneer vanuit koper, dat is alles.
De koper beredeneert dat niet in ieder geval. die heeft het alleen over vocht.
pi_190246417
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Uiteraard, dat gaat veel te ver. Het staat voor mij overigens niet vast dat koper dit wil doen. Dat is wat TS bij ons aangeeft.
Nou ja als de koper een offerte laat maken voor 30 m2 opnieuw doen. dat is de hele achtertuin :)
pi_190246424
Afgelopen vrijdag heeft Unive de brief verstuurd.Tot op heden nog niets gehoord
pi_191042986
En nog steeds niets gehoord en rechtsbijstandverzekering heeft de zaak gesloten.
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2020 @ 15:32:04 #34
38148 crew  Innisdemon
pi_191043185
De koper heeft de keutel ingetrokken?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191044976
Regende het toen de koper de schuur bekeek? Zo niet, hebben jullie er toen bij verteld "Oh, trouwens, als het regent dan lekt het hier, in deze schuur" ?

Zo niet, waarom niet?
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:44:36 #36
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_191045004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
En nog steeds niets gehoord en rechtsbijstandverzekering heeft de zaak gesloten.
hopelijk nu van alles af.
Bedankt voor de update :)
Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen
pi_191045165
Heeft deze persoon wel een taxatierapport op laten maken? Daar zou dit naar boven moeten komen....En met passeren in September is ie ook wel een beetje laat met zijn bevindingen. Laat hem zijn verlies nemen, dikke doei...
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2020 @ 20:16:53 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_191047272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:54 schreef Nadinarama het volgende:
Heeft deze persoon wel een taxatierapport op laten maken? Daar zou dit naar boven moeten komen....En met passeren in September is ie ook wel een beetje laat met zijn bevindingen. Laat hem zijn verlies nemen, dikke doei...
Nee, zoiets komt niet met een taxatie naar boven. Bij een bouwkundige inspectie wellicht.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191047287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:54 schreef Nadinarama het volgende:
Heeft deze persoon wel een taxatierapport bouwkundige keuring op laten maken? Daar zou dit naar boven moeten komen....En met passeren in September is ie ook wel een beetje laat met zijn bevindingen. Laat hem zijn verlies nemen, dikke doei...
wat ^^ zegt dus
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191047401
Koper dacht niet van get rich or die trying
.
pi_191047482
Ik bedoel taxatie, maar bouwkundige keuring nog beter.
pi_191048328
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:41 schreef craziness het volgende:
Regende het toen de koper de schuur bekeek? Zo niet, hebben jullie er toen bij verteld "Oh, trouwens, als het regent dan lekt het hier, in deze schuur" ?

Zo niet, waarom niet?
Lees het verhaal nog eens aub. Gaat niet om lekkage.
  woensdag 15 januari 2020 @ 21:18:11 #43
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_191048396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 08:05 schreef avotar het volgende:
Dus wellicht dat je de kerstkaart van tante Bep niet meer zal ontvangen.
_O-
pi_191055370
Is het zon houten schuur op een betonnen plaat?

Zulke schuurtjes zie je veel vanaf de jaren 90, dat gaat niet eeuwig mee. Zon soort schuur staat niet eens op palen maar gewoon op aarde dat verzakt langzaam na 25 jaar is zon schuur afgeschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 16-01-2020 12:00:41 ]
Interessant he ?
pi_191055485
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 23:20 schreef Ivo1985 het volgende:
@:suijkerbuijk: ook bij oude woningen kan er sprake van verborgen gebreken.

Een 'ouderdomsclausule' houdt slechts in dat je als koper moet verwachten dat niet alles aan de hedendaagse normen voldoet én dat er sprake kan (en zal) zijn van normale veroudering van materialen.

Denk bij (het niet voldoen aan) de hedendaagse normen aan de aanwezigheid van asbest, loden waterleidingen of elktradraad met katoenen isolatie. Dat is 'normaal' in een oud huis zolang het goed functioneert.

Maar zijn er gebreken aan de woning waardoor 'normale bewoning in de weg wordt gestaan', bijvoorbeeld omdat de loden waterleiding onder de vloer lekt in een deel van de kruipruimte wat niet toegankelijk was bij bezichtiging, dan is dat wel degelijk een 'verborgen gebrek' wat normale gezonde bewoning in de weg staat. Want het zorgt voor een natte kruipruimte met als gevolg schimmels en rotte vloerbalken.
Ook niet helemaal waar, ik kom niet in mijn kruipruimte.. weet dus ook niet of het daar nat is.

Als koper geen bouwkundig rapport op laten maken of zelf niet hebben gekeken in de kruipruimte dan zijn ze nergens.
Ik was hier...
pi_191130734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:46 schreef Zwolsboy het volgende:
Is het zon houten schuur op een betonnen plaat?

Zulke schuurtjes zie je veel vanaf de jaren 90, dat gaat niet eeuwig mee. Zon soort schuur staat niet eens op palen maar gewoon op aarde dat verzakt langzaam na 25 jaar is zon schuur afgeschreven.
Het is een bakstenen schuur met stoeptegel vloer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')