abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2019 @ 22:50:07 #1
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160550
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa,
* PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
* Zilverberk (ovb)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.
  woensdag 27 november 2019 @ 22:51:04 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160571
@derLudolf we gaan hier verder hoor. Post 302 is echt niet nodig.
pi_190160574
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou het zal vast niet al die tien dagen geduurd hebben :D Maar alleen al dat oprekken gaat echt niet zomaar :X
Nee dat gaat echt met redelijk grof geweld. Ik had geen blauwe plekken (een 'lotgenootje' had dat wel gehad), maar ik had mijn haar voor de operatie in 2 vlechten gedaan. Laat ik zeggen; ik weet niet WAT ze hebben gedaan, maar het was 1 vogelnest. :')

Operatie zelf duurde geloof ik 4 uur (of nouja 5, ik wilde niet wakker worden :+ Hoewel ik al wel mijn voeten op commando had bewogen, dus dat was wel OK. Maar werd wel mooi wakker met een beademingstube. Mijn arme ouders moeten zich rot geschrokken zijn :@ Zelf weet ik er niks meer van. )

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar was je dan nog heel jong of zo? :o Ik ben 2 en een half jaar aan het revalideren geweest. Pas na 3 maanden kon ik weer zonder rollator lopen. Toen was ik 36 :o
Ik was 15, dat scheelde wel ja :Y. Er stond 6 maanden revalidatie voor, maar na 6 weken moesten ze me geloof ik tegenhouden om niet op de fiets te klimmen :P
  Moderator woensdag 27 november 2019 @ 22:52:17 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190160594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:51 schreef Zilverberk het volgende:
@:derludolf we gaan hier verder hoor. Post 302 is echt niet nodig.
Sorry, die skills heb heb gewoon :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 november 2019 @ 22:53:24 #5
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee dat gaat echt met redelijk grof geweld. Ik had geen blauwe plekken (een 'lotgenootje' had dat wel gehad), maar ik had mijn haar voor de operatie in 2 vlechten gedaan. Laat ik zeggen; ik weet niet WAT ze hebben gedaan, maar het was 1 vogelnest. :')

Operatie zelf duurde geloof ik 4 uur (of nouja 5, ik wilde niet wakker worden :+ Hoewel ik al wel mijn voeten op commando had bewogen, dus dat was wel OK. Maar werd wel mooi wakker met een beademingstube. Mijn arme ouders moeten zich rot geschrokken zijn :@ Zelf weet ik er niks meer van. )
[..]

Ik was 15, dat scheelde wel ja :Y. Er stond 6 maanden revalidatie voor, maar na 6 weken moesten ze me geloof ik tegenhouden om niet op de fiets te klimmen :P
Dat deed je snel, 6 maanden revalidatie in 6 weken proppen.
pi_190160622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:51 schreef Zilverberk het volgende:
@:derludolf we gaan hier verder hoor. Post 302 is echt niet nodig.
Het is ok :*

quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Auw, je hebt nog steeds "een vreemde kronkel" dus, dit is van voren gezien toch?
Klopt, ik ben niet helemaal recht. Je ziet het nog vooral aan mijn schouders, sleutelbeen en aan mijn bocheltje rechts, en vooruitstekende ribbenkast. Alles is natuurlijk vergroeid.
En ze zouden twee ribben kunnen breken voor een cosmetische verbetering, maar euh, laat maar lekker zitten. Ik kan er prima mee leven :)
pi_190160630
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Sorry, die skills heb heb gewoon :7
overdrijvie :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 november 2019 @ 22:54:31 #8
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het is ok :*
[..]

Klopt, ik ben niet helemaal recht. Je ziet het nog vooral aan mijn schouders, sleutelbeen en aan mijn bocheltje rechts, en vooruitstekende ribbenkast. Alles is natuurlijk vergroeid.
En ze zouden twee ribben kunnen breken voor een cosmetische verbetering, maar euh, laat maar lekker zitten. Ik kan er prima mee leven :)
Ribben breken. *ril*
pi_190160641
Wauw @Candaasje

Vriendin van me heeft een soortgelijke operatie gehad, en die beweegt nog steeds (nog altijd) als een soort marionet omdat haar ruggengraat zo vastzit. Bijvoorbeeld niet bukken, niet leunen. Merk je dat ook of is dat bij jou minder?

En @Dr_Flash wát deed je? :o :o :o
pi_190160643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:53 schreef Candaasje het volgende:
En ze zouden twee ribben kunnen breken voor een cosmetische verbetering, maar euh, laat maar lekker zitten. Ik kan er prima mee leven
ja dat is dan ook weer zo wat :{
pi_190160656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat doe je smel, 6 maanden revalidatie in 6 weken proppen.
Ja, maar dat deden de meesten wel eigenlijk. Hoe jonger, hoe makkelijker en sneller het gaat.
Mensen die op 20+ leeftijd worden geopereerd, schijnen het echt veel zwaarder te hebben.
Het werd op mijn 12e/13e ontdekt, en toen werd in de gaten gehouden wanneer ik uitgegroeid was (foto's van mijn handen voor de groeischijven), en zodra dat het geval was, ging het sein op groen.
En moest ik dus nog 16 maanden wachten :') (Eigenlijk 22, maar ik had een toffe dokter.)
pi_190160674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:54 schreef Tele6 het volgende:
En @:Dr_Flash wát deed je? :o :o :o
uitglijden in de bus. Er lag wat smeltsneeuw, de bus trok ineens op en daar lag ik. Net als in een goeie slapstick je weleens ziet met een bananenschil. 2 wervels verbrijzeld, jeej.
pi_190160689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:54 schreef Tele6 het volgende:
Wauw @:Candaasje

Vriendin van me heeft een soortgelijke operatie gehad, en die beweegt nog steeds (nog altijd) als een soort marionet omdat haar ruggengraat zo vastzit. Bijvoorbeeld niet bukken, niet leunen. Merk je dat ook of is dat bij jou minder?

En @:Dr_Flash wát deed je? :o :o :o
Ik ben wel minder flexibel ja. Ik kan heel slecht draaien (als ik mijn voeten naar voren laat staan), en een bruggetje of 'de cobra' is niet te doen.
Maar ik heb wel het geluk dat het bij mij vooral bovenin (thoracaal) zat/zit, daar verlies je toch minder beweeglijkheid dan wanneer het meer bij je lendenen zit :)
  woensdag 27 november 2019 @ 22:57:00 #14
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, maar dat deden de meesten wel eigenlijk. Hoe jonger, hoe makkelijker en sneller het gaat.
Mensen die op 20+ leeftijd worden geopereerd, schijnen het echt veel zwaarder te hebben.
Het werd op mijn 12e/13e ontdekt, en toen werd in de gaten gehouden wanneer ik uitgegroeid was (foto's van mijn handen voor de groeischijven), en zodra dat het geval was, ging het sein op groen.
En moest ik dus nog 16 maanden wachten :') (Eigenlijk 22, maar ik had een toffe dokter.)
Wel fijn dan, dat t zo jong kon. Lijkt mij heftig om mee te maken, niet alleen OK en de nasleep, maar ook dat je uiterlijk verandert.
pi_190160701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

uitglijden in de bus. Er lag wat smeltsneeuw, de bus trok ineens op en daar lag ik. Net als in een goeie slapstick je weleens ziet met een bananenschil. 2 wervels verbrijzeld, jeej.
Bizar :X en vreselijk pijnlijk, lijkt me. Wat een pech ook
pi_190160709
Brrr, wat ellendig allemaal. Maar dat doet, als je dat hebt, geen pijn?

En Flash, ook zo'n rot ongeluk.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 27 november 2019 @ 22:57:52 #17
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik viel vorige week in de bus en had 1 blauwe plek. Jij hebt echt dikke pech gehad...
pi_190160727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben wel minder flexibel ja. Ik kan heel slecht draaien (als ik mijn voeten naar voren laat staan), en een bruggetje of 'de cobra' is niet te doen.
Maar ik heb wel het geluk dat het bij mij vooral bovenin (thoracaal) zat/zit, daar verlies je toch minder beweeglijkheid dan wanneer het meer bij je lendenen zit :)
Ik geloof dat zij het zowat van navelhoogte tot waar de schouderbladen beginnen heeft. Dus een stuk lager :Y

Nou zit ik te bedenken, voordat je die operatie had was je waarschijnlijk net zo min flexibel, want alles zat al in ongemakkelijke bochten :o
pi_190160731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:56 schreef Candaasje het volgende:
Maar ik heb wel het geluk dat het bij mij vooral bovenin (thoracaal) zat/zit, daar verlies je toch minder beweeglijkheid dan wanneer het meer bij je lendenen zit
Met zo'n span als bij jou wel ja. Bij mij zijn er gewoon 3 wervels als een blok aan elkaar vast gezet. Maar wel veel lager (T11, T12 en L1) maar ik merk er eigenlijk qua beweeglijkheid niet veel van.

Moet het wel altijd zeggen als ik bij een nieuwe fysio of zo op een massagetafel lig. Dan zie je ze eerst " :o oh hier zit wat vast daar moet ik bij!" Nouww je kunt het proberen, maar als je dat los krijgt vind ik het ten eerste heel knap en ten tweede hebben we dan een ander probleem. Doe maar gewoon abblijve :* :Y :s)
  woensdag 27 november 2019 @ 23:00:19 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met zo'n span als bij jou wel ja. Bij mij zijn er gewoon 3 wervels als een blok aan elkaar vast gezet. Maar wel veel lager (T11, T12 en L1) maar ik merk er eigenlijk qua beweeglijkheid niet veel van.

Moet het wel altijd zeggen als ik bij een nieuwe fysio of zo op een massagetafel lig. Dan zie je ze eerst " :o oh hier zit wat vast daar moet ik bij!" Nouww je kunt het proberen, maar als je dat los krijgt vind ik het ten eerste heel knap en ten tweede hebben we dan een ander probleem. Doe maar gewoon abblijve :* :Y :s)
:D _O-
pi_190160747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bizar :X en vreselijk pijnlijk, lijkt me. Wat een pech ook
ja nou ja, had erger af kunnen lopen he. Dwarslaesie en zulks. Nog best aardig er vanaf gebracht :)
pi_190160749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr, wat ellendig allemaal. Maar dat doet, als je dat hebt, geen pijn?

En Flash, ook zo'n rot ongeluk.
Soortvannichtje van me heeft een bochel en die heeft heel vaak last van haar nek, omdat ze die heel krom moet houden om voor zich uit of naar boven te kijken. Daar zie je wel dat het zeer doet iig. :{
Ze heeft een hele tijd een groot plastic korset moeten dragen :{
  woensdag 27 november 2019 @ 23:01:17 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190160756
Mensen mét en zonder ijzerwerk, weltrusten. :W
pi_190160766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Scoliose-operatie. Maar het is me echt meegevallen. Wel een paar weken lang heeeeeeeeeeeeel voorzichtig bukken/gaan zitten. Maar ik kon na 1 nacht al draaien (dat werd me op de IC geleerd door de verpleegkundigen).
Eigenlijk was de medicatie het vervelendste; ik bleek niet zo goed te reageren op morfine, dus die moest al heel snel weer uit. Mocht het verder doen op paracetamol en diclofanac. Vooral die laatste deed de kamer dansen :X
Heftig hoor.
pi_190160769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja nou ja, had erger af kunnen lopen he. Dwarslaesie en zulks. Nog best aardig er vanaf gebracht :)
Het had slechter af kunnen lopen, natuurlijk, maar je had ook met drie blauwe plekken weg kunnen komen. Ik noem het pech :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')