Fout is my middle name.quote:
quote:Op woensdag 27 november 2019 09:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Fout is my middle name.
Nee, leugens, ik heb geen tweede naam.
ik wel. en een derde ook nogquote:Op woensdag 27 november 2019 09:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Fout is my middle name.
Nee, leugens, ik heb geen tweede naam.
Neequote:Op woensdag 27 november 2019 09:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En zoals een goed Limburger betaamt is één van die namen Maria?
Eh, geen gelovige achtergrond en m'n ouders vonden één naam wel zat. Maar goed ook, mijn zus d'r handschrift neemt zoveel ruimte in beslag dat het anders nooit zou passen op formulieren.quote:
Volgens mij hebben veel LImburgers zelfs 4 namenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En zoals een goed Limburger betaamt is één van die namen Maria?
Idem hier. Behalve die zusquote:Op woensdag 27 november 2019 09:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eh, geen gelovige achtergrond en m'n ouders vonden één naam wel zat. Maar goed ook, mijn zus d'r handschrift neemt zoveel ruimte in beslag dat het anders nooit zou passen op formulieren.
k ga dan voor Met.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
HubertusAls ik me ooit nog laat dopen, neem ik dat al twee naam aan. Buda Hubertus
Mijn beide ouders zijn katholiek opgevoed en hebben ook geen doopnamen. Alleen een langere versie van hun roepnaamquote:Op woensdag 27 november 2019 09:51 schreef Bos81 het volgende:
Gelovige ouders, check
Rooms-Katholieke basischool. Check
Communie en Vormsel, Check
Doopnamen.. Nee
Nee mijn eerste naam is toch al Bitterbalquote:Op woensdag 27 november 2019 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je als eerste naam Portie aanneemt
Ik zat gewoon op een openbare school. Daar doe je dat gelukkig nietquote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet religieus ben opgevoed. Wel op de basisschool elke dag uit de bijbel lezen en bidden![]()
Zou verboden moeten worden.
Dat zijn er toch gewoon 2? Eerst twee in het Limburgs en daarna de Nederlandse vertaling van die namenquote:Op woensdag 27 november 2019 09:52 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben veel LImburgers zelfs 4 namen
Ja beter. Hou dat lekker thuis die onzin.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zat gewoon op een openbare school. Daar doe je dat gelukkig niet
Klinkt goed.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
HubertusAls ik me ooit nog laat dopen, neem ik dat al twee naam aan. Buda Hubertus
bidden elke dag deden we ook op de basisschool.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet religieus ben opgevoed. Wel op de basisschool elke dag uit de bijbel lezen en bidden![]()
Zou verboden moeten worden.
Ik heb maar 1 naam en dat is mijn roepnaam. Dus ook geen langere versie. Geen Hendrikus, die je wel vaker ziet bij mensen met mijn voornaam. Mijn ouders hebben/hadden wel doopnamen. Ieders drie namen. Van mijn vader waren het naast zijn eigen naam, de namen van zijn peetouders. Dus 1 vrouwelijke naam. Van mijn moeder weet ik het niet en navragen gaat dus niet.quote:Op woensdag 27 november 2019 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn beide ouders zijn katholiek opgevoed en hebben ook geen doopnamen. Alleen een langere versie van hun roepnaam
Ik heb op een zéér katholieke middelbare school gezeten (verbonden aan een Jezuïeten-orde) maar dagopeningen deden we niet aan. Gelukkigquote:Op woensdag 27 november 2019 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Mijn enige gelovige achtergrond was de middelbare school, maar na de eerste twee jaar was godsdienst meer een wereldreligie-vak. En die dagopening, tsja. Paar zinnetjes onzin het eerste uur.
Waar merkte het je wel aan dan?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb op een zéér katholieke middelbare school gezeten (verbonden aan een Jezuïeten-orde) maar dagopeningen deden we niet aan. Gelukkig
Ach, één naam is wel zo praktisch. Minder gedoe bij het invullen van formulieren en zo.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 naam en dat is mijn roepnaam. Dus ook geen langere versie. Geen Hendrikus, die je wel vaker ziet bij mensen met mijn voornaam. Mijn ouders hebben/hadden wel doopnamen. Ieders drie namen. Van mijn vader waren het naast zijn eigen naam, de namen van zijn peetouders. Dus 1 vrouwelijke naam. Van mijn moeder weet ik het niet en navragen gaat dus niet.
Oh, die dagopening stelde echt niets voor hoor. In de eerste twee klassen één bijbelversje en daarna stukjes uit een of ander tijdschrift, de korrel ofzo?quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb op een zéér katholieke middelbare school gezeten (verbonden aan een Jezuïeten-orde) maar dagopeningen deden we niet aan. Gelukkig
Mijn godsdienstleraar was een Jezuïetenpater. Maar verder nergens aan. Vrijwel alle middelbare scholen in Brabant zijn katholiek en de meeste leerlingen zijn dat niet. Dingen als kerstfeest en zo werden erg algemeen gehouden. Alleen als je wilde, kon je meedoen aan de hardcore reli-activiteitenquote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Waar merkte het je wel aan dan?
quote:Op woensdag 27 november 2019 10:05 schreef Koen66 het volgende:
wow Jezuïeten klinkt wel erg..... gelovig
quote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]volgens mij geselen Jezuïeten zichzelf.
ieder geloof geselt zichzelf sowiesoquote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]volgens mij geselen Jezuïeten zichzelf.
Stuutjequote:Op woensdag 27 november 2019 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar het was ook een Christelijke school, grootste ding was dat ze een fatsoenlijk gymnasium hadden en het was maar 5 minuten fietsen.
Mja, ik heb vroeger een paar gesprekken gehad met een vrijzinnige dominee. Haar kijk op de wereld sprak me wel aan. Maar haar geloof was eerder new age dan Christelijk.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ieder geloof geselt zichzelf sowieso
Goed geheugen vooral. Leren deed ik niet.quote:
ik vind het Boeddhisme ook redelijk relaxed, al hebben ze daar ook rare dingen, zo mocht mijn vrouw destijds een tempel niet in in Thailand, deze was 'men only'quote:Op woensdag 27 november 2019 10:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, ik heb vroeger een paar gesprekken gehad met een vrijzinnige dominee. Haar kijk op de wereld sprak me wel aan. Maar haar geloof was eerder new age dan Christelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |