Opknappen en verhuren. Met een beleggingshypotheek mag je expliciet wel verhuren. Daar zijn die hypotheken voor gemaakt. Het is wel een iets ander product dan een normale hypotheek. Geen hra, grotendeels eigen geld meebrengen etc.quote:Op maandag 25 november 2019 14:37 schreef trein2000 het volgende:
Wat ga je met die woning doen? Leeg laten staan? Je mag niet zomaar verhuren met een hypotheek.
Een beleggingshypotheek is iets anders.quote:Op maandag 25 november 2019 14:50 schreef tstile het volgende:
[..]
Opknappen en verhuren. Met een beleggingshypotheek mag je expliciet wel verhuren. Daar zijn die hypotheken voor gemaakt. Het is wel een iets ander product dan een normale hypotheek. Geen hra, grotendeels eigen geld meebrengen etc.
Maar ik vraag mij af of een woningcorporatie je in zo'n geval uit de sociale woning kan zetten.
Ik ben nu een arme sloeber maar vroeg mij dit gewoon af:)
Nee, dat kan niet. Enige wat ze kunnen doen is de huur extra verhogen (voor hoge inkomens).quote:Op maandag 25 november 2019 14:50 schreef tstile het volgende:
Maar ik vraag mij af of een woningcorporatie je in zo'n geval uit de sociale woning kan zetten.
Er zijn zat voorbeelden waarbij dit soort mensen dmv crowdfunding bijna 100% van de waarde kunnen lenen en zo een heel scala van woningen verhuren.quote:Op maandag 25 november 2019 15:30 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Als je een arme sloeber bent krijg je natuurlijk die hypotheek niet. Je zult een substantieel bedrag aan eigen geld moeten inleggen en er wordt ook nog wel naar je inkomen gekeken bij de aanvraag van zo'n hypotheek
Post eens een voorbeeld.quote:Op maandag 25 november 2019 18:33 schreef djh77 het volgende:
[..]
Er zijn zat voorbeelden waarbij dit soort mensen dmv crowdfunding bijna 100% van de waarde kunnen lenen en zo een heel scala van woningen verhuren.
Ja, mensen die in de vastgoed zitten, een duidelijk bedrijfsplan hebben, ROI al in kaart hebben gebracht.quote:Op maandag 25 november 2019 18:33 schreef djh77 het volgende:
[..]
Er zijn zat voorbeelden waarbij dit soort mensen dmv crowdfunding bijna 100% van de waarde kunnen lenen en zo een heel scala van woningen verhuren.
Niet iedereen die kan kopen wil ook kopen. Veel jonge mensen willen nog niet kopen. Die dromen nog over andere steden, emigreren etc. Ondertussen huren ze en dat vinden ze prima. Ik weet van mensen die bovenmodaal verdienen en toch jarenlang huren.quote:Op maandag 25 november 2019 18:13 schreef qajariaq het volgende:
Hoe groot acht je de kans dat je een woning kunt verhuren die een ander ook voor onder die ton kan kopen? Erg veel huur kan je dan niet vragen in ieder geval. Die woning is niet voor niets onder de ton namelijk. Je doelgroep is dan bijstandsvangers want voor vrijwel iedereen anders is kopen voordeliger.
Hoe krijgen zij de financiering voor elkaar? Die mensen betalen iets van 5-8% of zo over het bedrag wat zij lenen?quote:Op maandag 25 november 2019 18:33 schreef djh77 het volgende:
[..]
Omdat ik in een dure regio van het land woon waar woningen het dubbele kosten en dat kan ik niet betalen. Ik heb hier mn werk, familie etc. dus verhuizen lijkt me niks. Momenteel vind ik de normale woningen ook veel te duur voor wat je krijgt. Zo kan ik nu bijv. een woning kopen. Dat is een zogenaamd sociaal aanbod. 200k voor 70m2, geen tuin en slechts ramen aan een kant...quote:Op maandag 25 november 2019 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom ga je er niet in wonen? Persoonlijk vind ik dit niet kunnen.
Aan zulke percentages moet je inderdaad denken. Van je rendement blijft nagenoeg niets over dus ik zou mijn geld anders besteden als je er ook financieel iets aan over zou willen houden. Als je gewoon graag wil klussen, zou ik me om laten scholen..quote:Op maandag 25 november 2019 21:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe krijgen zij de financiering voor elkaar? Die mensen betalen iets van 5-8% of zo over het bedrag wat zij lenen?
Waar ga je die kluswoning dan kopen?quote:Op maandag 25 november 2019 21:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Omdat ik in een dure regio van het land woon waar woningen het dubbele kosten en dat kan ik niet betalen. Ik heb hier mn werk, familie etc. dus verhuizen lijkt me niks.
Voor de woningnood maakt het niks uit. Of ik nou hier woon en een huurder in mijn beleggingspandje of ik ga er wonen en iemand anders komt in de woning die ik achterlaat. Het heeft geen enkele invloed op de woningnood.
Liefst zou ik willen dat bijv. het orginele project Almere Oosterwold ook bij mij in de buurt komt. Dat was bouwgrond voor 42,- per m2 waar je dan zelf een tinyhouse op mag zetten. Maar dat willen ze niet grootschalig.
In een van de uithoeken van het land zijn nog goedkope kluswoningen. Of midden in het land kan ook. Dan is het wel een bouwval waar de tijd al 50 jaar stilstaat en piepklein.quote:Op maandag 25 november 2019 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar ga je die kluswoning dan kopen?
Maar hoe is de markt daar? Ik heb wel eens navraag gedaan voor een verhuurhypotheek, minimale bedrag is meestal rond de 50-75k. Ik wilde dit voor mijn eigen woning tijdelijk en zo rustig mensen opzoeken die het zouden willen huren, maar dat bleek niet zo'n succes want ze wilden zo ongeveer de huurders al weten voor ik hypotheek zou krijgenquote:Op maandag 25 november 2019 21:40 schreef tstile het volgende:
[..]
In een van de uithoeken van het land zijn nog goedkope kluswoningen. Of midden in het land kan ook. Dan is het wel een bouwval waar de tijd al 50 jaar stilstaat en piepklein.
En dan ga je tijdens het klussen op en neer rijden?quote:Op maandag 25 november 2019 21:40 schreef tstile het volgende:
[..]
In een van de uithoeken van het land zijn nog goedkope kluswoningen. Of midden in het land kan ook. Dan is het wel een bouwval waar de tijd al 50 jaar stilstaat en piepklein.
Volgens mij krijg je op een woning tussen de 3-5% dus inderdaad lijkt me dat er weinig van over blijft. Dit zijn constructies die uiteindelijk mensen een hoop zorgen kunnen bezorgen.quote:Op maandag 25 november 2019 21:38 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Aan zulke percentages moet je inderdaad denken. Van je rendement blijft nagenoeg niets over dus ik zou mijn geld anders besteden als je er ook financieel iets aan over zou willen houden. Als je gewoon graag wil klussen, zou ik me om laten scholen..
Hoe 'de markt' daar is maakt wel uit voor de prijs waarvoor je kan verhuren. Maar er is maar 1 huurder nodig. Het is niet een project van 100 woningen met risico op gigantische leegstand. Volgens mij is er overal wel woningnood... Al zal het in een uithoek wel wat langer duren.quote:Op maandag 25 november 2019 21:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar hoe is de markt daar? Ik heb wel eens navraag gedaan voor een verhuurhypotheek, minimale bedrag is meestal rond de 50-75k. Ik wilde dit voor mijn eigen woning tijdelijk en zo rustig mensen opzoeken die het zouden willen huren, maar dat bleek niet zo'n succes want ze wilden zo ongeveer de huurders al weten voor ik hypotheek zou krijgenIk heb er uiteindelijk vanaf gezien omdat ze vond ik best onrealistisch waren.
Zelf heb ik aardig wat vrije tijd en ik kan zelf leven van weinig. Jarenlang antikraak in lekkende ruimtes met amper voorzieningen.quote:Op maandag 25 november 2019 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan ga je tijdens het klussen op en neer rijden?
Als je geld wilt kan je denk ik beter gaan werken...quote:Op maandag 25 november 2019 21:48 schreef tstile het volgende:
[..]
Zelf heb ik aardig wat vrije tijd en ik kan zelf leven van weinig. Jarenlang antikraak in lekkende ruimtes met amper voorzieningen.
Dus dan zouden het lange weekenden klussen worden. Erheen rijden en dan gelijk paar dagen tot 2 weken blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |