Géén schoonmaak-, balsamico- of andere azijn gebruiken. Alléén witte natuurazijn als je azijn wilt gebruiken.quote:Op maandag 25 november 2019 18:26 schreef DrDarwin het volgende:
Sommige mensen prefereren azijn in plaats van soda, ook dat werkt.
Ja, dit sowiesoquote:Op maandag 25 november 2019 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eens per twee maanden doe ik niet eens. Zo af en toe, wanneer m'n overal erg smerig is geworden.
Maar 60°C draait ie sowieso regelmatig, handdoeken, vaatdoeken en ondergoed gaan echt niet op 30°C
Dat overtuigt me des te meer in mijn werkwijze om af en toe 90 graden Celcius water over mijn was in de emmer te doen, en daarna in de wasmachine. 15 seconden roeren en 20 minuten laten staan en de bacterien zijn wel dood.quote:Op maandag 25 november 2019 18:26 schreef DrDarwin het volgende:
Het is verstandig om 1 keer in de 2/4 weken (afhankelijk van de gezinssamenstelling) een echte kookwas te draaien.
Vooral om van veel bacteriën af te komen.
Hou je wel een vuurtje eronder om het water op die 90 graden te laten?quote:Op maandag 25 november 2019 19:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat overtuigt me des te meer in mijn werkwijze om af en toe 90 graden Celcius water over mijn was in de emmer te doen, en daarna in de wasmachine. 15 seconden roeren en 20 minuten laten staan en de bacterien zijn wel dood.
Ik ben TS niet, maar:quote:Op maandag 25 november 2019 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hou je wel een vuurtje eronder om het water op die 90 graden te laten?
En nogmaals: welke bacteriën wil je dood hebben?
Onze methode reinigt ook de wasmachine.quote:Op maandag 25 november 2019 19:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat overtuigt me des te meer in mijn werkwijze om af en toe 90 graden Celcius water over mijn was in de emmer te doen, en daarna in de wasmachine. 15 seconden roeren en 20 minuten laten staan en de bacterien zijn wel dood.
Veel bacteriën kunnen niet tegen uitdrogen, dus als je handdoek goed droog wordt, kun je die prima nog een keer extra gebruiken..quote:Op maandag 25 november 2019 18:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dit sowiesoDaarbij gebruik ik een handdoek altijd maar 1 keer (ja, en boxershorts natuurlijk ook he
). De 2e keer gebruik ik 'm om op te gaan staan.
Merci voor de info!quote:Op maandag 25 november 2019 20:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben TS niet, maar:
E. Coli (o.a. ontlasting, dood bij ongeveer 65 graden)
Staphyloccus (zweet, dood bij ongeveer 60 graden)
Die wil je toch echt wel dood hebben
syntethisch ondergoed mag vaak op max 30 of 40 graden.quote:Op maandag 25 november 2019 20:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben TS niet, maar:
E. Coli (o.a. ontlasting, dood bij ongeveer 65 graden)
Staphyloccus (zweet, dood bij ongeveer 60 graden)
Die wil je toch echt wel dood hebben
Lekker fris!quote:Op maandag 25 november 2019 22:36 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
syntethisch ondergoed mag vaak op max 30 of 40 graden.
Bij 60 graden sterft niet alleen de bacterie maar ook je onderbroek...
boxers.nl
Synthetische boxers wassen: 30 graden kan gegarandeerd, maar heter dan 40 graden moet je echt niet gaan. Kies ook altijd een simpel en kort wasprogramma en gebruik geen wasverzachter, want al die chemische toevoegingen maken je zachte stofje alleen maar stug.
Het gaat om tussendoorwasjes, en om er zeker van te zijn dat je af en toe de bacteriën goed doodt als je meestal op 40 graden was en weinig op 60 graden en zelden op 90 graden.quote:Op maandag 25 november 2019 22:41 schreef Lienekien het volgende:
Je 60-gradenwas wordt niet alleen maar schoon door de temperatuur van het water, maar ook door het regelmatige spoelen. Eerst je kleding in een bak heet water en dan zo’n summiere tijd in de wasmachine... Ik betwijfel dan toch of je wel een goed resultaat krijgt.
Als je toch je beddengoed en handdoeken wel in de machine wast op 60 graden, dan doe je daar toch ook gewoon je ondergoed bij? Een goed gevulde trommel is altijd beter dan eentje die maar half is gevuld.
Je kunt er ook voor kiezen om met je ecoli-boxershorts zo weer in het zwembad te springen, alsof dat lekker is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:18 schreef Marsenal het volgende:
In een emmer roeren om e.coli te voorkomen, je moet er zin in hebben
Waarom alleen witte natuurazijn?quote:Op maandag 25 november 2019 18:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Géén schoonmaak-, balsamico- of andere azijn gebruiken. Alléén witte natuurazijn als je azijn wilt gebruiken.
Wel even belangrijk erbij te zeggen...
En witte natuurazijn kost ook nog geen drol.
Ecoli vindt 40 graden lekker man. Perfecte temperatuur om ze te kweken :’)quote:Op dinsdag 26 november 2019 07:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat om tussendoorwasjes, en om er zeker van te zijn dat je af en toe de bacteriën goed doodt als je meestal op 40 graden was en weinig op 60 graden en zelden op 90 graden.
Waarom zou je met een boxer gaan zwemmen?quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om met je ecoli-boxershorts zo weer in het zwembad te springen, alsof dat lekker is.
Of je investeert in een wasmachine die geen 3(!) uur doet over een standaard 60 graden was en waarschijnlijk een stuk meer energiezuinig is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 08:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om met je ecoli-boxershorts zo weer in het zwembad te springen, alsof dat lekker is.
Ik doe wel gewoon lang programmaquote:Op dinsdag 26 november 2019 08:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |