abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190118032
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 15:42 schreef Anton91 het volgende:
Maar van een modaal salaris kun je natuurlijk prima studeren en zelfs nog misschien wat versneld aflossen. Als je echt een studie wil doen, dan is dit misschien wel het beste moment. Als je niet besluit om te gaan studeren zou ik persoonlijk alles inzitten op extra aflossen en daardoor dus relatief meer verdienen en uiteindelijk financieel onafhankelijk proberen te worden, denk dat je daar wel al een hele goede basis voor hebt gelegd.
daarvoor heb je een solide inkomstenbron nodig en weet niet in hoeverre ik dat heb door te gaan franchisen. financieel onafhankelijk is natuurlijk nogal wat waar je naar mijn idee toch wel een paar mil voor nodig hebt.
pi_190118223
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 15:24 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

was in een obvious trolltopic in klb waarin ik mezelf eveneens intellectueel noemde :D.

winst is modaal, niet inkomst.

terugkomend op je laatste alinea: zou je dat aanraden boven studeren?
In jouw geval zal ik niet gaan studeren. Je hebt totaal geen discipline. Je vraagt al zeker 7 maanden of je moet studeren of niet. Je kon afgelopen september beginnen maar hebt dit niet gedaan. Als je echt wilde studeren, was je wel begonnen.
pi_190118678
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:01 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

In jouw geval zal ik niet gaan studeren. Je hebt totaal geen discipline. Je vraagt al zeker 7 maanden of je moet studeren of niet. Je kon afgelopen september beginnen maar hebt dit niet gedaan. Als je echt wilde studeren, was je wel begonnen.
noodzaa was toen minder hoog. voor de dingen die ik moet gaan doen als ik niet studeer heb je toch eveneens disicpline nodig?
pi_190119190
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:27 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

noodzaa was toen minder hoog. voor de dingen die ik moet gaan doen als ik niet studeer heb je toch eveneens disicpline nodig?
Hoezo was de 'noodzaak' toen minder hoog? Hoe is je situatie veranderd behalve dan dat je 6 maanden ouder bent en tientallen topics over hetzelfde onderwerp hebt gemaakt?
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2019 @ 17:02:08 #55
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190119231
Volgens mij is het stress niveau in de horeca redelijk groot, vooral als ondernemer. Weet niet of je dit zou moeten doen wanneer ik de OP zo lees. Dan wellicht toch voor zekerheid en gaan studeren?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190119779
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:59 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hoezo was de 'noodzaak' toen minder hoog? Hoe is je situatie veranderd behalve dan dat je 6 maanden ouder bent en tientallen topics over hetzelfde onderwerp hebt gemaakt?
moet de partijen waarmee ik heb gesproken definitief vertellen of ik met ze door wil en heb de gevolgen van fysieke gesteldheid ervaart.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 17:41:33 ]
pi_190119799
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:02 schreef JeMoeder het volgende:
Volgens mij is het stress niveau in de horeca redelijk groot, vooral als ondernemer. Weet niet of je dit zou moeten doen wanneer ik de OP zo lees. Dan wellicht toch voor zekerheid en gaan studeren?
Hoezo vooral als ondernemer?
  maandag 25 november 2019 @ 17:55:16 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190120009
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:19 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

prima toch als je dat met een aantal panden doet gezien 't feit dat je bijna niets ervoor hoeft te doen? bovendien ga je er vanuit dat 't volledig uit eigen vermogen is gefinancierd.
Heb je veel ervaring als verhuurder? Mijn ervaring = vooral veel gezeur. En hoe gaat je ROI er op vooruit als je met geleend geld werkt? #blont
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_190120074
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je veel ervaring als verhuurder? Mijn ervaring = vooral veel gezeur. En hoe gaat je ROI er op vooruit als je met geleend geld werkt? #blont
is er minder dat terugverdient hoeft te worde. Je verhuurt zelf panden? Wat voor gezeur doel je op?
  maandag 25 november 2019 @ 18:02:20 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190120120
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:59 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

is er minder dat terugverdient hoeft te worde. Je verhuurt zelf panden? Wat voor gezeur doel je op?
Huurders die niet betalen, er een puinhoop van maken, klagen of waarover geklaagd wordt. Gedoe met contracten. Op zoek naar nieuwe huurder. Gedoe met onderhoud. Er cetera.

Ten aanzien van het terugverdienen: je zult toch minimaal de hypotheek + bijkomende kosten willen terugverdienen
pi_190120200
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 18:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Huurders die niet betalen, er een puinhoop van maken, klagen of waarover geklaagd wordt. Gedoe met contracten. Op zoek naar nieuwe huurder. Gedoe met onderhoud. Er cetera.

Ten aanzien van het terugverdienen: je zult toch minimaal de hypotheek + bijkomende kosten willen terugverdienen
Maar wat voor soort huurders, tijdelijke verhuur of mensen waarvan je dacht dat ze er wel een tijdje zouden verblijven? Want ik kan me voorstellen dat als je woningen of kamers tijdelijk verhuurt aan studenten bijvoorbeeld dat je wel iets meer risico hebt.
  maandag 25 november 2019 @ 18:09:54 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190120211
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar wat voor soort huurders, tijdelijke verhuur of mensen waarvan je dacht dat ze er wel een tijdje zouden verblijven? Want ik kan me voorstellen dat als je woningen of kamers tijdelijk verhuurt aan studenten bijvoorbeeld dat je wel iets meer risico hebt.
Gewoon, huurders. Kort en lang.
pi_190120214
Ts zal met telkens een eigen inbreng een appartement hebben gekocht. In dat geval zal de aflossing en rente ruim lager zijn dan de opbrengst van het appartementen. Zo rustig aan bouwt ts een vermogen op.
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2019 @ 18:14:10 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190120267
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:41 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoezo vooral als ondernemer?
O.a. financiële stress, tekort aan werknemers, 24/7/52 aan het werk zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_190120355
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Is dat voorbehouden aan horeca?
pi_190120363
quote:
Misschien is dit ook het geval op dit moment als manager in loondienst. Dan maakt het niet zoveel verschil.
pi_190120418
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:20 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:

[..]

Misschien is dit ook het geval op dit moment als manager in loondienst. Dan maakt het niet zoveel verschil.
Die moeten niet tegenover elkaar gezet worden want 't alternatief van horecaondernemer is studeren.
pi_190120451
Studeren kan pas over een jaar weer. Tot die tijd gewoon je huidige baan houden en wellicht wat aankopen doen.
Super simpel.
pi_190120497
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:24 schreef wielrennerdt het volgende:
Studeren kan pas over een jaar weer. Tot die tijd gewoon je huidige baan houden en wellicht wat aankopen doen.
Super simpel.
dat sowieso, probeer nu te achterhalen wat 't verstandigst is want is m'n leeftijd geen issue of andere dingen of zie ik iets over 't hoofd?
pi_190120690
Kun je zeker wat met die opleiding lijkt mij ook een belangrijke vraag. Die pandjes die je hebt heb je toch geen opleiding voor nodig?
Die portefeuille kun je uitbreiden want hoe meer panden, hoe makkelijker het is verder te financieren en eigen vermogen op te bouwen net zo lang tot je voldoende inkomsten er aan over houdt om van te leven. Wat je dan mogelijk wel kunt hebben is dat je leventje weer wat doelloos gaat voelen want dan is er eigenlijk geen uitdaging/ daginvulling
pi_190120701

[ Bericht 33% gewijzigd door paardendokter op 25-11-2019 22:32:25 ]
pi_190121152
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 15:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

jawel, 't zit 'm er voor een groot deel in dat ik vanaf jongs af aan heb gewerkt en daardoor een hele levensfase eigenlijk langs me heen heb laten gaan, juist die levensfase die velen oschrijven als mooiste van je leven. tot m'n twintigste zat ik er niet zo mee omdat ik er vanuit ging dat 't tijdelijk zou zijn maar 't besef van eventuele permanentie benauwd me. leef totaal geen stabiel leven en vraag me derhalve af in hoeverre het financieel ook op lange termijn aantrekkelijk is omdat 't maar de vraag is hoelang je dit volhoud omdat je er in deze setting wel min of meer alleen voor staat.
Het leest alsof je gigantisch in de stress zit en opgescheept met allerlei spoken uit je jeugd. Zomaar een gokje, maar zijn je ouders ook workaholics?

Anyway: als je niet gelukkig bent met je leven, moet je veranderingen gaan doorvoeren. Je hebt nu alleen met je pandjes al een modaal inkomen, dus stop gewoon een jaartje met werken en ga dingen doen die je leuk vindt. Maak eens een reis van een paar maanden, ga ontdekken waar je passie ligt en waar je energie van krijgt.
  Redactie Frontpage maandag 25 november 2019 @ 19:27:41 #73
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_190121565
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 18:20 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Is dat voorbehouden aan horeca?
Nee, maar jij wilt dit in de horeca.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 25 november 2019 @ 20:00:10 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190122373
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:01 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Al veel langer. Al jaren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')