Nee, heb eigenlijk maar in weinig actiefs zin maar als je studeert kun je je optrekken aan elkaar terwijl er als ondernemer juist naar jou gekeken word voor leiderschap. Zeker in de beginperiode is tachtig urige weken niet uitzonderlijk terwijl ik merkte dat zo nu en dan rust me heel goed doet.quote:Op zondag 24 november 2019 10:40 schreef hoechst het volgende:
Zie je het zitten om in deze koude donkere dagen te studeren?
Beide, horecamanager en privé vastgoedbelegger. Overweeg om ofwel horecaondernemer te worden of om te gaan studeren om vervolgens verder te gaan in vastgoed.quote:Op zondag 24 november 2019 10:46 schreef fathank het volgende:
Zit je nou in het vastgoed of de horeca? En wat wil je nou gaan doen? Horeca of iets in het vastgoed?
Je kunt wel kiezen voor daghoreca maar dan moet je alsnog werken in 't weekend in de beginperiode tot 't allemaal zelfstandig loopt alhoewel ik me daar wel tijdelijk overheen kan zetten.quote:Op zondag 24 november 2019 10:55 schreef Roosgeluk het volgende:
werken in de horeca en daarbij de nachtelijke uren, vaak hard werken, maken je ook niet vrolijker en lichter op.
Ben je een studeerder? Hoe was je op school?
Of ben je meer een ik werk en leer in de praktijk mens? Moet bezig kunnen zijn en zet mij alsjeblieft niet 8 uur op een dag achter een bureau mens?
Wat bedoel je?quote:Op zondag 24 november 2019 11:04 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Wat omvat je vastgoed positie momenteel?
Absoluut, mis 't heel erg om met andere te kunnen praten over een gedeelde passie. Ben absoluut meer een denker die baat heeft bij stabiliteit en regelmaat en heb ook wel de juiste persoonlijkheid voor dit type kantoorwerk alhoewel dat voor horeca eveneens van toepassing is maar hoelang nog vraag ik me af met deze gezondheidssituatie? Ding is wel dat ik financieel op korte termijn moet inleveren.quote:Op zondag 24 november 2019 11:05 schreef Roosgeluk het volgende:
zou je je een x periode toe kunnen zetten en discipline hebben dat je terug in schoolbanken zit, moet blokken voor toetsen?
Als je voor vastgoed ondernemer of in de vastgoed wereld zal gaan werken, zal grote delen van je dagen toch bureauwerk zijn. En een deel klanten ontvangen, gesprekken voeren en een klein deel uit huizen bezoeken bestaan.
Als je je eigen horecabedrijf wilt oprichten, ook dag horeca (broodjes/koffiezaak) ben jij diegene die lange dagen maakt en moet inspringen als er personeel uitvalt. En komt stiekem ook bureauwerk aan te pas (planningen maken, boekhouding, bestellingen doen enz). Maar dat is inherent aan ondernemerschap (shit moeten opruimen en al het papierwerk moeten doen). En ben je vaak alsnog aan het werk als anderen vrij zijn. (of je moet op een bedrijven terrein zitten).
Koop, verhuur, verkoop. Modaal.quote:Op zondag 24 november 2019 11:08 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ik bedoel, handel je in vastgoed of beleg je er in? En hoe groot is deze belegging? Wat brengt het op?
Te grote stap zonder vangnet en ben te gehecht aan m'n omgeving.quote:Op zondag 24 november 2019 12:08 schreef Elan het volgende:
Waarom geen vastgoed uitbaten en horeca combineren in Spanje oid?
Precies dit. En ook al jaren en jaren en jaren (onder verschillende nicks). Ga er geen energie meer in stopoen.quote:Op zondag 24 november 2019 12:11 schreef wielrennerdt het volgende:
Jezus man, hoeveel van dezelfde topics ga je nog aanmaken en wat wil je nou precies horen?
Tuurlijk is het beter om te studeren als je nog jong bent. Echter schat ik in dat je een studie niet gaat halen. Te weinig motivatie kennelijk. Anders was je wel in september dit jaar begonnen.
Als je wil ondernemen moet je beslissingen maken. Dat doe jij niet. Je maakt alleen maar topics aan maar doet er vervolgens niets mee, behalve twijfelen en weer een nieuw topic aanmaken.
En vervolgens niet meer reageren als een reactie hem niet bevalt.quote:Op zondag 24 november 2019 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies dit. En ook al jaren en jaren en jaren (onder verschillende nicks). Ga er geen energie meer in stopoen.
Ja, dat is wat je er prive aan overhoudt maar dat zegt niet zoveel. Wat aangaande de waarde van je portefeuille?quote:Op zondag 24 november 2019 11:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
Koop, verhuur, verkoop. Modaal.
Zal wel niet boven de 1mln zijn denk ik. Pandje van 300k in Utrecht of Rotterdam kan je zo 1500¤ mee vangen per maand.quote:Op zondag 24 november 2019 20:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik snap eigenlijk nog niet wat TS nou concreet heeft en doet. Hij heeft het al tijden over zijn vastgoed en de volgende stappen daarin, maar het is mij niet duidelijk waar hij op dit moment precies staat.
[..]
Ja, dat is wat je er prive aan overhoudt maar dat zegt niet zoveel. Wat aangaande de waarde van je portefeuille?
Zit je nog steeds op een ROI van 17 jaar, exclusief bijkomende kosten en bij 100% verhuurd.quote:Op zondag 24 november 2019 21:03 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Zal wel niet boven de 1mln zijn denk ik. Pandje van 300k in Utrecht of Rotterdam kan je zo 1500¤ mee vangen per maand.
quote:Op zondag 24 november 2019 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zit je nog steeds op een ROI van 17 jaar, exclusief bijkomende kosten en bij 100% verhuurd.
Pandje in Blijdorp kan je voor 2,5 ton kopen (inclusief verbouwing) en voor 1500¤ pm kwijt. Zit je op ongeveer +- 14 jaar.quote:Op zondag 24 november 2019 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zit je nog steeds op een ROI van 17 jaar, exclusief bijkomende kosten en bij 100% verhuurd.
quote:
Maar vergemakkelijkt 't wel toch? Contacten, kennis over waarde etcetera en je kunt de stap zetten richting vastgoedontwikkeling.quote:Op zondag 24 november 2019 21:39 schreef ElDinosaur het volgende:
Om huisjesmelker te zijn hoef je niet te studeren.
Wat bedoel je met beleggingspand? In principe is ieder pand een potentieel beleggingspand toch? En wat bedoel je dat je die een factor >10 wel kunt vinden, vanaf 2.5 mil tov 2.5 ton?quote:Op zondag 24 november 2019 22:05 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Pandje in Blijdorp kan je voor 2,5 ton kopen (inclusief verbouwing) en voor 1500¤ pm kwijt. Zit je op ongeveer +- 14 jaar.
Beter koop je belegginspanden. Kan je een factor >10 wel vinden.
prima toch als je dat met een aantal panden doet gezien 't feit dat je bijna niets ervoor hoeft te doen? bovendien ga je er vanuit dat 't volledig uit eigen vermogen is gefinancierd.quote:Op zondag 24 november 2019 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
is gevoelige info, hoezo wil je dat weten?quote:Op zondag 24 november 2019 20:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik snap eigenlijk nog niet wat TS nou concreet heeft en doet. Hij heeft het al tijden over zijn vastgoed en de volgende stappen daarin, maar het is mij niet duidelijk waar hij op dit moment precies staat.
[..]
Ja, dat is wat je er prive aan overhoudt maar dat zegt niet zoveel. Wat aangaande de waarde van je portefeuille?
Lijkt me wel handige info voor het advies toch? Is het één pandje of zijn het er vijf, gaat het om woningen of om bedrijfspanden, heb je het zelf aangekocht of beheer je het alleen, etceteraquote:Op maandag 25 november 2019 13:20 schreef ThePrinceTWP het volgende:
[..]
is gevoelige info, hoezo wil je dat weten?
vier appartement.quote:Op maandag 25 november 2019 13:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me wel handige info voor het advies toch? Is het één pandje of zijn het er vijf, gaat het om woningen of om bedrijfspanden etcetera.
Jij roept in elk topic dat je maakt dat je in het vastgoed zit en daar misschien wel in door wil, maar waar hebben we het dan over?
Zo gevoelig is dat niet, je hoeft hier heus geen namen of adressen te noemen om een beeld te geven.
nee zit hpotheek op.quote:Op maandag 25 november 2019 14:00 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
En kun je wat meer vertellen over je horeca carrière? De info is allemaal vrij summier om een beeld te vormen..
Als die 4 appartementen vrij van hypotheek zijn( wat ik me niet kan voorstellen) is er iig een inkomen uit dat jouw beslissingen/keuzes kan helpen.
Ja, dit dus. Maakt voor het advies best wel wat uit of je een gewilde portefeuille hebt met veel groeipotentie, of dat je aanrommelt met wat weggezakte schuren in Groningen.quote:Op maandag 25 november 2019 13:26 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me wel handige info voor het advies toch? Is het één pandje of zijn het er vijf, gaat het om woningen of om bedrijfspanden, heb je het zelf aangekocht of beheer je het alleen, etcetera
Jij roept in elk topic dat je in het vastgoed zit en daar misschien wel in door wil, maar waar hebben we het dan over?
Zo gevoelig is dat niet, je hoeft hier heus geen namen of adressen te noemen om een beeld te geven.
De bank eigenaar van een pand? Wat is dat dan weer voor een vreemde constructie?quote:Op maandag 25 november 2019 14:53 schreef wielrennerdt het volgende:
Deze man![]()
Heeft vier pandjes waarvan de bank nog deels eigenaar van is en doet alsof hij een vastgoedbaron is (The Dutch Trump zoals hij zichzelf noemde in eerdere topics).
Dus modaal is wat je aan inkomsten hebt, maar aan winst heb je misschien iets van 700¤ per maand?
Gewoon in dienst blijven als horecamanager en een beetje schnabbelen met je pandjes ernaast is prima. Maar ik zou niet je baan opzeggen met zo'n schraal portfolio.
Zolang je nog een hypothecaire lening hebt lopen bij een bank is de bank min of meer eigenaar van je pand natuurlijk.quote:Op maandag 25 november 2019 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De bank eigenaar van een pand? Wat is dat dan weer voor een vreemde constructie?
Nee, gewoon niet. Dat zou nogal wat implicaties hebben. Dan zou de bank ook aansprakelijk zijn bij schade veroorzaakt door dat pand bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 november 2019 14:56 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Zolang je nog een hypothecaire lening hebt lopen bij een bank is de bank min of meer eigenaar van je pand natuurlijk.
Tuurlijk, maar is niet heel relevant voor deze discussie lijkt me. Deze gast doet alsof hij pandjesbaas is, maar heeft enkel vier panden met een hypothecaire lening gefinancierd die nog afbetaald moet worden.quote:Op maandag 25 november 2019 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet. Dat zou nogal wat implicaties hebben. Dan zou de bank ook aansprakelijk zijn bij schade veroorzaakt door dat pand bijvoorbeeld.
Maar een bank gaat niet zomaar een lening verstrekken, vaak maar een bepaalde waarde van de woning in verhuurde staat. En als hij een modaal inkomen heeft uit de verhuur van de panden is de LTV op zijn leeftijd heel erg netjes.quote:Op maandag 25 november 2019 15:03 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar is niet heel relevant voor deze discussie lijkt me. Deze gast doet alsof hij pandjesbaas is, maar heeft enkel vier panden met een hypothecaire lening gefinancierd die nog afbetaald moet worden.
jawel, 't zit 'm er voor een groot deel in dat ik vanaf jongs af aan heb gewerkt en daardoor een hele levensfase eigenlijk langs me heen heb laten gaan, juist die levensfase die velen oschrijven als mooiste van je leven. tot m'n twintigste zat ik er niet zo mee omdat ik er vanuit ging dat 't tijdelijk zou zijn maar 't besef van eventuele permanentie benauwd me. leef totaal geen stabiel leven en vraag me derhalve af in hoeverre het financieel ook op lange termijn aantrekkelijk is omdat 't maar de vraag is hoelang je dit volhoud omdat je er in deze setting wel min of meer alleen voor staat.quote:Op maandag 25 november 2019 14:35 schreef wickedmen030 het volgende:
Ben je niet toe aan iets nieuws?
Ziet er naar uit dat je aardig wat geld verdient, het niet meer ziet zitten en daarom verpaupert.
was in een obvious trolltopic in klb waarin ik mezelf eveneens intellectueel noemdequote:Op maandag 25 november 2019 14:53 schreef wielrennerdt het volgende:
Deze man![]()
Heeft vier pandjes waarvan de bank nog deels eigenaar van is en doet alsof hij een vastgoedbaron is (The Dutch Trump zoals hij zichzelf noemde in eerdere topics).
Dus modaal is wat je aan inkomsten hebt, maar aan winst heb je misschien iets van 700¤ per maand?
Gewoon in dienst blijven als horecamanager en een beetje schnabbelen met je pandjes ernaast is prima. Maar ik zou niet je baan opzeggen met zo'n schraal portfolio.
Brabant, hoezo?quote:Op maandag 25 november 2019 15:39 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Die inkomsten worden dat vanzelf naar gelang je meer aflost.
Welke regio opereer je? ( in pb)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |