Precies, dat type mensen hebben volgens mij ook door de eeuwen heen bepaalde theorieën aangehangen die tot op heden nooit uitkwamen.quote:Op zondag 24 november 2019 00:24 schreef Stray_cat het volgende:
Mensen op bergen bedoel je, nee die groepjes hebben zelfmoord gepleegd voor niks. Helaas. Einde der tijden is van alle tijden en het is nog nooit gebeurd.
Je bedoelt AI, ja, die zorgen deel ik wel maar we zijn er altijd zelf nog bij.quote:Op zondag 24 november 2019 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Precies, dat type mensen hebben volgens mij ook door de eeuwen heen bepaalde theorieën aangehangen die tot op heden nooit uitkwamen.
Maar wanneer ik kijk naar theorieën over het leggen van bepaalde macht in kunstmatige handen om t zomaar te zeggen dus de technologie die bepalend kan worden of een bepalende factor kan zijn waardoor wij op de een of andere manier veranderen in onze behoefte naar zelfredzaamheid en dus uiteindelijk misschien zelfs deels of totaal afhankelijk worden door deze technologieën om enkel nog te dienen als product voor Joost mag weten wat snap ik wel dat er bepaalde zorgen ontstaan mbt. tot deze technologieën en hoe ze gebruikt worden en kunnen gaan worden.
Interessant! Ik geloof zelf dat deze elitaire groep wel bestaat en dat deze groep dus ook grotendeels bepaalt hoe het gaat op deze planeet... Maar ik geloof niet dat ze dit bij dergelijk bewustzijn uit voeren als dat een Niburu-site ons wil laten geloven.quote:Op zondag 24 november 2019 00:27 schreef -Chakotay- het volgende:
https://www.ellaster.nl/2016/04/01/wie-is-de-cabal/
Begrijp je nu waarom Pim Fortuyn dood moest?quote:Op zondag 24 november 2019 00:43 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Interessant! Ik geloof zelf dat deze elitaire groep wel bestaat en dat deze groep dus ook grotendeels bepaalt hoe het gaat op deze planeet... Maar ik geloof niet dat ze dit bij dergelijk bewustzijn uit voeren als dat een Niburu-site ons wil laten geloven.
Ik denk dat t logisch is in dit huidige systeem en andere denkbare systemen dat bepaalde mensen het bijna zelfstandig lukt om verantwoordelijk te zijn voor een voor hen buitenproportioneel geheel.... Maar dit is een ilussie.
Niburu aanhalen is bijna gekscherend over complotgekkies praten, wat opzich ook wel terecht is over lizar-people-gelovers. Wat op Niburu staat is grote onzin maar er zal zeker een waarheid zitten in bepaalde complotten. Een complot die uit is gekomen is bijv. die van het bankwezen. Watergate, etc.quote:Op zondag 24 november 2019 00:43 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Interessant! Ik geloof zelf dat deze elitaire groep wel bestaat en dat deze groep dus ook grotendeels bepaalt hoe het gaat op deze planeet... Maar ik geloof niet dat ze dit bij dergelijk bewustzijn uit voeren als dat een Niburu-site ons wil laten geloven.
Ik denk dat t logisch is in dit huidige systeem en andere denkbare systemen dat bepaalde mensen het bijna zelfstandig lukt om verantwoordelijk te zijn voor een voor hen buitenproportioneel geheel.... Maar dit is een ilussie.
AI zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat wij ons zelfregulerend vermogen deels uit handen geven of misschien zelfs verbeteren. Of t gaat helemaal mis (zoals in die film; Irobot)quote:Op zondag 24 november 2019 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Je bedoelt AI, ja, die zorgen deel ik wel maar we zijn er altijd zelf nog bij.
Zoals WTC 7? Kan er bij mij nog steeds niet in, ook niet in hapklare brokken van de wetenschappers. Die andere 2 torens ook niet trouwens.quote:Op zondag 24 november 2019 00:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Niburu aanhalen is bijna gekscherend over complotgekkies praten, wat opzich ook wel terecht is over lizar-people-gelovers. Wat op Niburu staat is grote onzin maar er zal zeker een waarheid zitten in bepaalde complotten. Een complot die uit is gekomen is bijv. die van het bankwezen. Watergate, etc.
Daarnaast zijn er ook een hoop dingen die op complotten kunnen lijken, maar ook zonder de grote boze illuminati wel doorgang vinden simpelweg door (technische) ontwikkeling.
Nee, dat zal ik ook nooit begrijpen. En ik betwijfel of ik überhaupt zin heb om de dood van Pim Fortuyn ter verantwoording te leggen aan een zogenoemd select clubje kwade geesten die lekker willen heersenquote:Op zondag 24 november 2019 00:45 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Begrijp je nu waarom Pim Fortuyn dood moest?
WTC7 weet ik niet genoeg van, ben niet capabel om dat te beoordelen. De instorting van de andere torens lijkt me plausibel genoeg. Dat 9/11 niet helemaal eerlijk gegaan is en dat het zaakje stinkt lijkt me duidelijk, welke aspecten precies tot een complot behoren zullen we nooit helemaal zeker weten denk ik.quote:Op zondag 24 november 2019 01:05 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zoals WTC 7? Kan er bij mij nog steeds niet in, ook niet in hapklare brokken van de wetenschappers. Die andere 2 torens ook niet trouwens.
*aluhoedje opzet.
Ik lees die complotten als in Niburu graag als metafoor voor bepaalde veranderlijke omstandigheden op deze planeet. Het gros van de schrijvers op Niburu probeert echter deze veranderlijke omstandigheden constant toe te dingen aan abstracte levensvormen of kwaadwillende heersers.quote:Op zondag 24 november 2019 00:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Niburu aanhalen is bijna gekscherend over complotgekkies praten, wat opzich ook wel terecht is over lizar-people-gelovers. Wat op Niburu staat is grote onzin maar er zal zeker een waarheid zitten in bepaalde complotten. Een complot die uit is gekomen is bijv. die van het bankwezen. Watergate, etc.
Daarnaast zijn er ook een hoop dingen die op complotten kunnen lijken, maar ook zonder de grote boze illuminati wel doorgang vinden simpelweg door (technische) ontwikkeling.
Ik snap je wel hoor, maar blijf nadenken voor jezelf en voor degenen om je heen. Uiteindelijk zijn wij degenen die die zooi aansturen èn uit kunnen zetten. Ik doe het nu al, geen slimme meter, geen Social Media, geen camera's/webcams in of rond mijn huis. Geen Google alexa of whatever. Fight backquote:Op zondag 24 november 2019 01:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
AI zou er inderdaad voor kunnen zorgen dat wij ons zelfregulerend vermogen deels uit handen geven of misschien zelfs verbeteren. Of t gaat helemaal mis (zoals in die film; Irobot)
Persoonlijk denk ik dat technologische veranderingen die plaatsvinden en waar de mens de vinger wél duidelijk in de pap heeft op korte termijn gevaarlijker kunnen zijn.
Denk aan een geheel digitale bankrekening, digitaal geld, gezichtsherkenning, zelfrijdende auto's, onderhuidse chips... Dingen die ervoor kunnen zorgen dat wij tegen willens en wetens in mee gaan doen aan een maatschappij die voor de pure individuele mens als zoogdier gezien niet positief zijn maar voor het doel van die maatschappij wel..... Wat dat ook moge zijn.
Misschien inderdaad wel boosaardige aliens die zich voeden met onze levensenergie.... In dat geval kunnen de zo benoemde boosaardige aliens dan net zo goed het geld, de maatschappij zelf, een select clubje mensen waar we voor werken zijn... Het wordt een energieslurpend systeem met een doel dat weinig tot niets te maken heeft met individueel levensgeluk maar meer met het produceren van zoveel mogelijk dingen en het verschaffen van zoveel mogelijk energie tijdens een mensenleven.
Zelf blijven nadenken is zeker belangrijk. De huidige maatschappij vertoont veel tekens van het zo min mogelijk zelf nadenken en teruggang naar ons oerbrein. Prikkel - reactie in een luttele seconde.quote:Op zondag 24 november 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor, maar blijf nadenken voor jezelf en voor degenen om je heen. Uiteindelijk zijn wij degenen die die zooi aansturen èn uit kunnen zetten. Ik doe het nu al, geen slimme meter, geen Social Media, geen camera's/webcams in of rond mijn huis. Geen Google alexa of whatever. Fight back
Dan ga je uit van een gezonde maatschappijquote:Op zondag 24 november 2019 01:15 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Zelf blijven nadenken is zeker belangrijk. De huidige maatschappij vertoont veel tekens van het zo min mogelijk zelf nadenken en teruggang naar ons oerbrein. Prikkel - reactie in een luttele seconde.
Chipsreclame - zin - pakt chips om maar een voorbeeld te noemen.
Ik denk dat de voorbeelden die jij noemt niet perse een bedreiging hoeven te zijn, ze kunnen ook een verrijking zijn in een gezonde maatschappij waar mensen juist wel zelf blijven nadenken.
Zelfs zonder social media weet Facebook enorm veel over jou, shadow profiling heet dat, Google weet nog meer over je en ik geloof niet dat je Google helemaal niet gebruikt - je gebruikt sowieso één of een aantal diensten van Google/Alphabet, ze weten van alles over jouw voorkeuren, ook als je een ad blocker hebt. Je hebt alleen de illusie dat je het zelf aanstuurt en uit kan zetten.quote:Op zondag 24 november 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor, maar blijf nadenken voor jezelf en voor degenen om je heen. Uiteindelijk zijn wij degenen die die zooi aansturen èn uit kunnen zetten. Ik doe het nu al, geen slimme meter, geen Social Media, geen camera's/webcams in of rond mijn huis. Geen Google alexa of whatever. Fight back
Nouquote:Op zondag 24 november 2019 01:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Zelfs zonder social media weet Facebook enorm veel over jou, shadow profiling heet dat, Google weet nog meer over je en ik geloof niet dat je Google helemaal niet gebruikt - je gebruikt sowieso één of een aantal diensten van Google/Alphabet, ze weten van alles over jouw voorkeuren, ook als je een ad blocker hebt. Je hebt alleen de illusie dat je het zelf aanstuurt en uit kan zetten.
Het is in ieder geval verstandig om je er bewust van te zijn.quote:Op zondag 24 november 2019 01:28 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
NouMaar je kan het wel beperken, dat bedoel ik.
Facebook weet dat je gaat scheiden, voordat je het zelf weet.quote:Op zondag 24 november 2019 01:28 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
NouMaar je kan het wel beperken, dat bedoel ik.
Klik weg, sluit af. Voor alle SC, ik ken zat jongeren die er helemaal klaar mee zijn.quote:Op zondag 24 november 2019 01:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Facebook weet dat je gaat scheiden, voordat je het zelf weet.Je hebt een smartphone? Ben je al de lul, kan je niets meer aan doen. Neem aan dat je daar wel van op de hoogte bent. Naarmate ontwikkeling verder gaat bedenkt men weer nieuwe dingen om nog meer over je te weten, dat ga je nauwelijks tegen. Dat dat door een hogere macht allemaal bekokstooft is lijkt me echter sterk.
Daar heb ik het niet over.quote:Op zondag 24 november 2019 01:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Klik weg, sluit af. Voor alle SC, ik ken zat jongeren die er helemaal klaar mee zijn.
Je kan ergens beginnen toch? Facebook dus, snapchat, hoe heet al die schijt.quote:Op zondag 24 november 2019 02:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over.
Op 9 van de 10 sites staat "Pixel", dat is een code van Facebook die al je informatie verzamelt, ook als je geen Facebook profiel hebt. Je ziet het niet en je merkt het niet, dus wat wil je afsluiten? Je kunt er vrijwel niets tegen doen.
Nee, dat kan dus niet, want je hebt er gewoon geen invloed op. Zonder dat je social media hebt, heeft Facebook alsnog data over jou. Ze hebben data over vrijwel elke gebruiker van het internet. Dat wordt alleen maar meer, niet minder.quote:Op zondag 24 november 2019 02:03 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Je kan ergens beginnen toch? Facebook dus, snapchat, hoe heet al die schijt.
Mwah, misschien, ik weet heus wel dat alles zichtbaar kàn zijn, maar alsnog kies ik ervoor om dat te beperken tot een absoluut minimum. En soms denk ik weleens, gewoon geen internet.quote:Op zondag 24 november 2019 02:07 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet, want je hebt er gewoon geen invloed op. Zonder dat je social media hebt, heeft Facebook alsnog data over jou. Ze hebben data over vrijwel elke gebruiker van het internet. Dat wordt alleen maar meer, niet minder.
De kans is namelijk nihil dat jij niet dagelijks op sites komt die gewoon Facebook Pixel hebben geïntegreerd, en die verzamelt data over iedereen, met of zonder profiel. Onzichtbaar.
Niet misschien.quote:Op zondag 24 november 2019 02:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mwah, misschien, ik weet heus wel dat alles zichtbaar kàn zijn, maar alsnog kies ik ervoor om dat te beperken tot een absoluut minimum. En soms denk ik weleens, gewoon geen internet.
Een dagje zonder internet verandert daar niets aan hoor.quote:What does the term “shadow profile” mean?
This is how the internet describes Facebook’s data trove of information on people who aren’t actually users — the idea for the name being that Facebook has enough data from people to create a version of their profile even if they aren’t around to use it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |