abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190083425
Er is de laatste tijd veel aandacht voor abortus. De (christelijke) tegenstanders lijken terrein te winnen maar wat ik niet begrijp is de hypocrisie waarmee dit gepaard gaat. Want als het kindje eenmaal ter wereld is gekomen zijn er eigenlijk geen vangnetten, waar zijn al deze mensen die eerst voor 'het kind' opkwamen? Niet dat ik abortus wil goedpraten maar als deze mensen echt voor het kind zouden opkomen moeten ze in mijn optiek echt met meer komen.

Ik wil geen partij kiezen maar ik vraag me toch af hoe het deze kinderen later vergaat. Kinderen die ongewenst geboren worden en onveilig opgroeien in een éénoudergezin waarbij moeder het kind slechts als last ziet. Of in een tehuis, met allerlei andere probleemkinderen.

Enne vader, die is 9/10 keer al gevlogen.

[ Bericht 8% gewijzigd door osodevo op 23-11-2019 16:06:30 ]
pi_190083557
Je hebt wel een punt. Vanuit de christelijke/bijbelse/katholieke leer gaat er in principe vanuit ideaal wel voor het kind gezorgd worden. Als in de wens voor sociale voorzieningen. Maar de christelijke leer is niet de enige leer en al helemáál niet die het momenteel voor het zeggen heeft. Dat wordt verwaterd door allerlei andere stromingen. Zodoende kunnen tegenstanders van abortus het voor elkaar krijgen dat het moeilijker wordt, zonder dat ze het voor elkaar krijgen dat de benodigde voorzieningen na geboorte op orde zijn voor 'ongewenste' kinderen. Dan is het de vraag wat je hebt aan je strengere abortusregels als het kind vervolgens in ellende opgroeit.

Persoonlijk ben ik voor abortus in schrijnende gevallen maar zie ik ook het risico dat het een perverse uitwas van ons consumentisme wordt. Het komt allemaal even niet goed uit dus de ongeboren vrucht mag wel dood. Want ja 'eigen lichaam eigen keuze' Ergens loopt daar een delicaat grijs gebied waarin ik vind dat mensen ook op hun verantwoordelijkheid gewezen mogen worden dat het niet alleen een eigen lichaam of leven is maar feitelijk ook een dat van een ander. Waarbij het kind een prima leven zou krijgen als vader en moeder in spé een beetje moeite willen doen.

Moeite doen lijkt nu eenmaal niet heel populair op het moment

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2019 16:14:44 ]
pi_190083639
Ik stel voor al die christenen en fvd'ers die mee hebben gelopen in die mars eens serieus actie ondernemen en al hun gezinnen openstellen voor een ongewenste baby. Dat zou veel effectiever zijn. Maar dan sta je voor een dichte deur. :')

Je hebt wel gelijk dat sommige vrouwen nu al meerdere keren abortus hebben ondergaan, te laks zijn met de pil of het als een soort anticonceptie gebruiken. Desondanks, haar lichaam... al ondergaat ze 10 abortussen is dat haar recht. Beter dan vrouwen die keer op keer kinderen baren om er vervolgens niet voor te zorgen en jeugdzorg het maar moet oplossen met alle gevolgen van dien.
pi_190083672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:23 schreef osodevo het volgende:
Ik stel voor al die christenen en fvd'ers die mee hebben gelopen in die mars eens serieus actie ondernemen en al hun gezinnen openstellen voor een ongewenste baby. Dat zou veel effectiever zijn. Maar dan sta je voor een dichte deur. :')

Je hebt wel gelijk dat sommige vrouwen nu al meerdere keren abortus hebben ondergaan, te laks zijn met de pil of het als een soort anticonceptie gebruiken. Desondanks, haar lichaam... al ondergaat ze 10 abortussen is dat haar recht. Beter dan vrouwen die keer op keer kinderen baren om er vervolgens niet voor te zorgen en jeugdzorg het maar moet oplossen met alle gevolgen van dien.
Het 'eigen lichaam' argument vind ik te eenzijdig. Het is ook dat van de ongeboren vrucht waar je over beslist. En jeugdzorg vermijd je volgens mij ook als deze consumptieaborteerders gewoon even wat moeite doen en de consequenties dragen van het flierefluiten.

Staat buiten kijf dat je wel moet zorgen dat een normaal leven en opvoeding ook mogelijk is. Verplichte pleeggezinnen is wel een aardige oplossing misschien. Hoewel niet heel realistisch. Maar het idee dat je na A ook B zegt is in feite hetzelfde als wat je verwacht als een moeder niet mag aborteren. Dus wel zo eerlijk als we allemaal wat bijdragen.
pi_190083704
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je hebt wel een punt. Vanuit de christelijke/bijbelse/katholieke leer gaat er in principe vanuit ideaal wel voor het kind gezorgd worden. Als in de wens voor sociale voorzieningen. Maar de christelijke leer is niet de enige leer en al helemáál niet die het momenteel voor het zeggen heeft. Dat wordt verwaterd door allerlei andere stromingen. Zodoende kunnen tegenstanders van abortus het voor elkaar krijgen dat het moeilijker wordt, zonder dat ze het voor elkaar krijgen dat de benodigde voorzieningen na geboorte op orde zijn voor 'ongewenste' kinderen. Dan is het de vraag wat je hebt aan je strengere abortusregels als het kind vervolgens in ellende opgroeit.

Persoonlijk ben ik voor abortus in schrijnende gevallen maar zie ik ook het risico dat het een perverse uitwas van ons consumentisme wordt. Het komt allemaal even niet goed uit dus de ongeboren vrucht mag wel dood. Want ja 'eigen lichaam eigen keuze' Ergens loopt daar een delicaat grijs gebied waarin ik vind dat mensen ook op hun verantwoordelijkheid gewezen mogen worden dat het niet alleen een eigen lichaam of leven is maar feitelijk ook een dat van een ander. Waarbij het kind een prima leven zou krijgen als vader en moeder in spé een beetje moeite willen doen.

Moeite doen lijkt nu eenmaal niet heel populair op het moment
"Een beetje moeite" :D
Voor het kerstdiner, daar doe je een beetje moeite voor. Een kind gaat wel wat verder dan dat. Godjezus.
Tap tap tap
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:38:20 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190083729
Ik worstel eigenlijk met mijn mening over abortus. Toen ik jong was, was ik heel pro-choice. Maar hoe ouder ik word, en zeker nu ik de Christendom steeds meer als leidraad zie, twijfel ik.

Ook wat er gezegd wordt over vrouwen die te laks zijn is gewoon waar. Ik kende genoeg vrouwen die seks hadden alsof het een wedstrijd is, zonder na te denken over de gevolgen. Daar is niks mis mee, mogen ze zelf weten, en ik genot ook af en toe van seks. Maar toch, je vraag je af of dat iets is dat goed is, zeker als het gaat om het doden van een fetus.

Ik weet het niet...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190083734
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

"Een beetje moeite" :D
Voor het kerstdiner, daar doe je een beetje moeite voor. Een kind gaat wel wat verder dan dat. Godjezus.
Dit bedoel ik. Het kerstdiner wordt al gezien als 'moeite'. Dus laat staan een kind opvoeden. Ik begrijp heel goed dat het lijkt als een enorme stapel moeite en last maar dat is alleen maar omdat we niet meer gewend zijn om echt moeite te doen en verantwoordelijkheid te nemen. En daarvoor mag toekomstig leven afgebroken worden. Dat vind ik scheef.
pi_190083805
Die kinderen zijn als een ongewenst huisdier, je zorgt ervoor maar voor de rest niet. Ze krijgen geen sturing, geen opvoeding en moeder doet eigenlijk alleen wat echt verplicht is, dus naar school brengen, te vaak thuishouden schijnt een boete van 250 euro op te leveren, dus brengen ze het met tegenzin naar school.
Eigenlijk gaat alles met tegenzin, je ziet dus ook dat deze kinderen totaal geen motivatie hebben, niet naar gezag ( leraar, politie, begeleider maar ook bv andere ouders waar ze bv aan het spelen zijn) luisteren. Het is heel triest en vaak komt hier niet veel goeds van terecht.

Het gekke is, zodra jeugdzorg om de hoek komt kijken dat deze ouders krampachtig hun kinderen blijven vasthouden, dat heeft mij altijd heel erg verbaasd.
pi_190083877
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit bedoel ik. Het kerstdiner wordt al gezien als 'moeite'. Dus laat staan een kind opvoeden. Ik begrijp heel goed dat het lijkt als een enorme stapel moeite en last maar dat is alleen maar omdat we niet meer gewend zijn om echt moeite te doen en verantwoordelijkheid te nemen. En daarvoor mag toekomstig leven afgebroken worden. Dat vind ik scheef.
Een kind verdient 1000 procent liefde, genegenheid en aandacht. Er zijn vast gevallen dat het goed gaat en moeders de vrouw dolblij is met haar ongelukje (of er het beste van maakt want ze had geen keus). Je ziet echter niet alle verborgen leed van een ongewenst kind. Een kind dat misschien 50 procent liefde en aandacht krijgt. Dat altijd als overlast wordt ervaren en dat natuurlijk ook voelt. Een kind opvoeden is niet "joh toon wat inzet". Een kind verdient een leven lang liefde en niet tot z'n 18e wanneer het gierend het huis uitgaat of wordt geschopt.
Een vrouw dwingen om haar leven op te geven, dat is walgelijk. Er wordt ook al neergekeken op vrouwen die kinderen hebben gekregen "omdat het hoort" en daar spijt van hebben, laten we de vrouwen die überhaupt geen kind wilden, en ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch zwanger werden, nog even verder de vernieling in helpen, samen met hun kind.
Tap tap tap
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:56:29 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190083907
In die kutfolder doen ze ook net alsof je overal vandaan steun krijgt, amehoela. Als je het niet trekt dan moet je familie en vrienden vragen om hulp, als je dat niet aandurft of als die mogelijkheid er niet is dan heb je het nakijken.

Mja als je een hele (refo) kerkgemeenschap onder je kont hebt zitten dan heb je makkelijk praten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:57:51 #11
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190083918
Ik kom voort uit een gezin waarbij vader en moeder met elkaar gingen trouwen omdat moeders zwanger was van het oudste kind in het gezin, niet ik.
Ze hebben er wat van proberen te maken door nog 2 kinderen te nemen en een gezin te zijn. Het ging niet goed. Inmiddels gescheiden. Oudste kind heeft regelmatig moeten horen dat het niet gewenst was/is. En dat doet wat met je de rest van je leven.
Ik had graag gewild dat er toen in die tijd voor mijn moeder geen angst was om een abortus te laten plegen, want opgroeien in zo'n gezin wens ik niemand toe.
Moeder zegt wel altijd dat ze nooit spijt heeft gehad van haar kinderen.
Conclusie is dus dat ook een ongewenst kind houden en een gezin stichten vanuit christelijke normen ook niet werkt.

Overigens ben ik niet geheel pro abortus; aangezien ieder wel moet weten waar hij/zij aan begint als je seks gaat hebben. Abortus is geen laatste redmiddel omdat je geen anticonceptie wil gebruiken.
Goede voorlichting betreft de gevolgen van seks, anticonceptie promoten etc. Maargoed ongewenst blijft nog steeds ongewenst.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zaterdag 23 november 2019 @ 16:59:01 #12
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190083936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:46 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Die kinderen zijn als een ongewenst huisdier, je zorgt ervoor maar voor de rest niet. Ze krijgen geen sturing, geen opvoeding en moeder doet eigenlijk alleen wat echt verplicht is, dus naar school brengen, te vaak thuishouden schijnt een boete van 250 euro op te leveren, dus brengen ze het met tegenzin naar school.
Eigenlijk gaat alles met tegenzin, je ziet dus ook dat deze kinderen totaal geen motivatie hebben, niet naar gezag ( leraar, politie, begeleider maar ook bv andere ouders waar ze bv aan het spelen zijn) luisteren. Het is heel triest en vaak komt hier niet veel goeds van terecht.

Het gekke is, zodra jeugdzorg om de hoek komt kijken dat deze ouders krampachtig hun kinderen blijven vasthouden, dat heeft mij altijd heel erg verbaasd.
Hoezo verbaasd dat je? Genoeg mensen die maar wat aanmodderen, met hun kind, met hun teamsporthobby, met hun baan, met hun (vul maar in) maar zodra een ander beslist dat ze aan de kant worden geschoven omdat ze niet goed genoeg functioneren in die rol zijn ze toch gekwetst. Is best normaal gedrag lijkt mij overigens. Niemand wil horen dat ze niet goed genoeg zijn volgens andermans maatstaven.
[/quote]
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:02:18 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190083959
Ik ben ook fel tegen hoor.
Als je het niet veilig wil doen dan zul je de consequenties moeten accepteren, hoe jong of oud je ook bent, zowel man als vrouw.

Abortus zie ik alleen als optie bij verkrachting.

Aan de andere kant. Als een vrouw echt van het kind af wil, zal ze wel een andere manier vinden om het te doden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_190083969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:02 schreef Harvest89 het volgende:
Als je het niet veilig wil doen dan zul je de consequenties moeten accepteren, hoe jong of oud je ook bent, zowel man als vrouw.

Aan de andere kant. Als een vrouw echt van het kind af wil, zal ze wel een andere manier vinden om het te doden.
Geen enkele vorm van anticonceptie is 100%
Tap tap tap
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:03:40 #15
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_190083973
Vrijheid van keuze, zeker over je eigen lichaam is denk ik het grootste goed wat er is. Laten we eens ophouden met het beoordelen van keuzes van een ander. Laat mensen in hun waarde, ieder heeft zijn/haar eigen referentie kader en niet iedereen zal die begrijpen. Dit geldt voor ieder persoon op deze aarde.

Daarnaast door het beperken van de vrijheid over je eigen lichaam gebeurt het toch wel, alleen niet gecontroleerd en medisch getoetst. Het wordt er alleen erger van.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_190084024
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:59 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Hoezo verbaasd dat je? Genoeg mensen die maar wat aanmodderen, met hun kind, met hun teamsporthobby, met hun baan, met hun (vul maar in) maar zodra een ander beslist dat ze aan de kant worden geschoven omdat ze niet goed genoeg functioneren in die rol zijn ze toch gekwetst. Is best normaal gedrag lijkt mij overigens. Niemand wil horen dat ze niet goed genoeg zijn volgens andermans maatstaven.
Omdat meestal mensen opluchting ervaren als het vervelende weg is.
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:17:45 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190084107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:09 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Omdat meestal mensen opluchting ervaren als het vervelende weg is.
Maar dit brengt alleen meer ellende met zich mee. En ergens zijn ze toch gehecht geraakt aan het kindje.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190084127
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar dit brengt alleen meer ellende met zich mee. En ergens zijn ze toch gehecht geraakt aan het kindje.
Dat is toch bijzonder, je zorgt een x aantal jaar met enorme tegenzin voor een kind, ziet er niets leuks in. Jeugdzorg komt en ineens veranderd die gehele instelling.
pi_190084140
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Een kleine 3 weken geleden daarom abortus ondergaan.

Wilde dit eerst met de andere betrokkene bespreken. Een week nadat we seks hebben gehad, koos hij ervoor om abrupt het contact te verbreken. 2 Weken daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was. In mijn 'wachtweek' heb ik hem op de hoogte gebracht en hem de kans gegeven om te reageren c.q. mee te denken. Geen reactie ... geen vorm van contact mogelijk.

Dus heb ik toen maar zelf de (moeilijke) keuze gemaakt om abortus te plegen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om dit kindje op te laten groeien zonder papa, terwijl die wel gewoon bestaat.

Ik word misselijk van sommige reacties hier, al helemaal als het mannen betreft.

Dat gezegd hebbende .. ik ga de reacties van andere users op mijn reactie niet afwachten, niet lezen. Ik plaats hier alleen een bericht omdat ik hoop dat mensen eens een beetje na gaan denken voordat ze bevooroordeelde reacties eruit floepen.

Abortus is echt geen makkelijke optie wat je even in een vlaag van verbijstering doet. Je weegt alle opties tegen elkaar af en ik ben blij in een land te leven waar het een mogelijkheid is om een zwangerschap op een veilige manier te kunnen beeindigen en daarmee een hoop mensen een hoop leed en ellende te kunnen besparen.

Zo .. dat is eruit :r
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:23:46 #20
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190084158
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:20 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dat is toch bijzonder, je zorgt een x aantal jaar met enorme tegenzin voor een kind, ziet er niets leuks in. Jeugdzorg komt en ineens veranderd die gehele instelling.
Ga jij maar eens uitleggen aan je sociale kring waarom je kind er niet meer is. Mensen willen niet voor schut staan.
[/quote]
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:25:36 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190084177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Een kleine 3 weken geleden daarom abortus ondergaan.

Wilde dit eerst met de andere betrokkene bespreken. Een week nadat we seks hebben gehad, koos hij ervoor om abrupt het contact te verbreken. 2 Weken daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was. In mijn 'wachtweek' heb ik hem op de hoogte gebracht en hem de kans gegeven om te reageren c.q. mee te denken. Geen reactie ... geen vorm van contact mogelijk.

Dus heb ik toen maar zelf de (moeilijke) keuze gemaakt om abortus te plegen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om dit kindje op te laten groeien zonder papa, terwijl die wel gewoon bestaat.

Ik word misselijk van sommige reacties hier, al helemaal als het mannen betreft.

Dat gezegd hebbende .. ik ga de reacties van andere users op mijn reactie niet afwachten, niet lezen. Ik plaats hier alleen een bericht omdat ik hoop dat mensen eens een beetje na gaan denken voordat ze bevooroordeelde reacties eruit floepen.

Abortus is echt geen makkelijke optie wat je even in een vlaag van verbijstering doet. Je weegt alle opties tegen elkaar af en ik ben blij in een land te leven waar het een mogelijkheid is om een zwangerschap op een veilige manier te kunnen beeindigen en daarmee een hoop mensen een hoop leed en ellende te kunnen besparen.

Zo .. dat is eruit :r
Ik snap je punt.
pi_190084182
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:23 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ga jij maar eens uitleggen aan je sociale kring waarom je kind er niet meer is. Mensen willen niet voor schut staan.
Dus dan vechten ze voor hun eigen 'gezicht' maar niet voor het kind
pi_190084199
Ik snap anti abortus mensen niet.
Ja MaAr HeT LeEfT.

Debiele
pi_190084201
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het 'eigen lichaam' argument vind ik te eenzijdig. Het is ook dat van de ongeboren vrucht waar je over beslist. En jeugdzorg vermijd je volgens mij ook als deze consumptieaborteerders gewoon even wat moeite doen en de consequenties dragen van het flierefluiten.

Staat buiten kijf dat je wel moet zorgen dat een normaal leven en opvoeding ook mogelijk is. Verplichte pleeggezinnen is wel een aardige oplossing misschien. Hoewel niet heel realistisch. Maar het idee dat je na A ook B zegt is in feite hetzelfde als wat je verwacht als een moeder niet mag aborteren. Dus wel zo eerlijk als we allemaal wat bijdragen.
Er is nu al een tekort aan pleeggezinnen. Plus, met verplichten verschuif je het probleem dat het dus ook niet echt gewenst wordt door de pleegouders. Ieniminie's post zegt genoeg lijkt me.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik worstel eigenlijk met mijn mening over abortus. Toen ik jong was, was ik heel pro-choice. Maar hoe ouder ik word, en zeker nu ik de Christendom steeds meer als leidraad zie, twijfel ik.

Ook wat er gezegd wordt over vrouwen die te laks zijn is gewoon waar. Ik kende genoeg vrouwen die seks hadden alsof het een wedstrijd is, zonder na te denken over de gevolgen. Daar is niks mis mee, mogen ze zelf weten, en ik genot ook af en toe van seks. Maar toch, je vraag je af of dat iets is dat goed is, zeker als het gaat om het doden van een fetus.

Ik weet het niet...
Die vrouwen deden dat met mannen die er kennelijk net zo over nadachten, dus een beetje stigmatiserende verwoording..

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 16:56 schreef Catkiller het volgende:
In die kutfolder doen ze ook net alsof je overal vandaan steun krijgt, amehoela. Als je het niet trekt dan moet je familie en vrienden vragen om hulp, als je dat niet aandurft of als die mogelijkheid er niet is dan heb je het nakijken.

Mja als je een hele (refo) kerkgemeenschap onder je kont hebt zitten dan heb je makkelijk praten.
Het is supermakkelijk ja als men je min of meer dwingt om het alsnog te krijgen en of af te staan of zelf op te voeden. Er wordt ook nooit veroordelend gedaan in die hele (refo) kerkgemeenschap. Alles kumbaya!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:02 schreef Harvest89 het volgende:

Alleen de vrouwen ja? Zou al een fijne verbetering zijn als het daarbij bleef, maar helaas bestaan door de familie of "partner" afgedwongen abortussen ook gewoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Onthouding lijkt anders verdomd goed te werken of heb ik het wetenschappelijke bewijs van Maria's onbevlekte kerstkindje gemist?
Anaal of met hetzelfde geslacht naar bed levert ook geen zwangerschappen op.
  zaterdag 23 november 2019 @ 17:28:04 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190084203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 17:26 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dus dan vechten ze voor hun eigen 'gezicht' maar niet voor het kind
Ook wel hoor... Sommige mensen kunnen niet goed voor hun kinderen zorgen, maar houden wel van het kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')