Ik had een tijdje geprobeerd zelfstandig de schulden maandelijks af te betalen, maar door omstandigheden lukte het niet meer en vroeg ik via kredietbank een schuldregeling aan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:03 schreef BredeBroeder het volgende:
Executoriaal beslag? Wat voor vordering gaat hem om?
Dat is begrijpelijk, maar je maakt wanneer je werkt logischerwijs meer onkosten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:03 schreef T-zooi het volgende:
Als je een baan krijgt en meer gaat verdienen ga je ook meer betalen. Het is de bedoeling dat je van je schulden af komt.
Daar kijken ze niet naar.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:08 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk, maar je maakt wanneer je werkt logischerwijs meer onkosten.
Zoals vervoer, eten etc.
Of wordt daar niet naar gekeken?
Je hebt toch een vrij te besteden bedrag per week?
Als je in de schuldhulpsanering zit, ben je over 3 jaar ervan af, ongeacht wat je verdient.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:58 schreef Antaris het volgende:
Goedemiddag,
Ik heb geen zin in verwijten of wat dan ook.
Afgelopen jaren heb ik schulden en daar wilde ik vorig jaar augustus aan werken.
Blijkbaar is 1 schuldeiser niet akkoord gegaan en moet het via de rechtbank.
Ik ken veel mensen die een zo'n traject doorlopen een uitkering hebben en wekelijks 70 euro te besteden hebben.
Hoe zit het wanneer je een baan vind met schappelijke loon?
Blijf je nog steeds in die 70 euro? Je maakt immers meer kosten dan iemand die thuis zit.
Kan iemand mij hierbij een beetje duidelijkheid bieden?
Voor zover ik de wsnp ken zit er weldegelijk een correctie in je vtlb als je niet werktquote:
Dat mag alleen als jij iets mankeert. Al het werk is passend, niet genoeg inspanning gedaan wordt het traject verlengd. Werk weigeren doen ze helemaal moeilijk over.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Hmmm, interessant, dus je kunt beter gebruik maken van een uitkering dan werken voor je geld?
Een vriendin van mij zit met haar gezin ook in de wsnp, haar vrij te laten bedrag is 1400 euro per maand, en die krijgen met 4 man 80 euro per week.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zover ik de wsnp ken zit er weldegelijk een correctie in je vtlb als je niet werkt
Maar dan zit je in het verhaal dat ze ook nog een beschermingsbewindvoerder heeft. Dat staat verder los van de wsnp.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij zit met haar gezin ook in de wsnp, haar vrij te laten bedrag is 1400 euro per maand, en die krijgen met 4 man 80 euro per week.
Zij werkt dan wel 40 uur maar aan haar situatie is niks veranderd.
Ze heeft er twee, ook een speciaal voor de wsnp.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zit je in het verhaal dat ze ook nog een beschermingsbewindvoerder heeft. Dat staat verder los van de wsnp.
Ja dat zeg ik.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze heeft er twee, ook een speciaal voor de wsnp.
Je weet dat je een sollicitatieplicht hebt? En ik zou uit de wsnp getrapt worden niet willen riskeren. Dan heb je pas echt een serieus probleemquote:Op dinsdag 19 november 2019 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je in de wsnp zit zou ik niet gaan werken.
er zijn genoeg manieren om aan alles te voldoen en toch niet te werken.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet dat je een sollicitatieplicht hebt? En ik zou uit de wsnp getrapt worden niet willen riskeren. Dan heb je pas echt een serieus probleem
Dan wordt het meteen een stuk lastiger om in de wsnp te komen en hoe denk je die studie te betalen?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er zijn genoeg manieren om aan alles te voldoen en toch niet te werken.
In de wsnp heeft werken geen enkele toegevoegde waarde. Zoals hierboven vermeld kan je beter een studie volgen.
Tjee zeg, dat klinkt als behoorlijk calculerend gedrag. En hoe doe je dat dan na zo'n traject? Dan mis je toch twee jaar aan werkervaring? Je wilt dan toch ook verder kunnen? (carrière maken, doorgroeien, etc)quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In de wsnp heeft werken geen enkele toegevoegde waarde. Zoals hierboven vermeld kan je beter een studie volgen.
Oh ik geloof best dat er allerlei manieren zijn om te frauderen. Maar risico = kans*effect en de effecten zijn echt gigantischquote:Op dinsdag 19 november 2019 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik bedoel niet frauderen, want dat mag niet.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik geloof best dat er allerlei manieren zijn om te frauderen. Maar risico = kans*effect en de effecten zijn echt gigantisch
Hoe wou je dan onder je sollicitatieplicht uitkomen? Dat is een andere dan die van het uwv he?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik bedoel niet frauderen, want dat mag niet.
niet, want je houdt je aan de regels zonder kans op een baan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe wou je dan onder je sollicitatieplicht uitkomen? Dat is een andere dan die van het uwv he?
Ja dat mag dus niet, de sollicitatieplicht van de Wsnp is iets anders dan die van de ww.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet, want je houdt je aan de regels zonder kans op een baan.
Je inkomen is een x bedrag.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:58 schreef Antaris het volgende:
Goedemiddag,
Ik heb geen zin in verwijten of wat dan ook.
Afgelopen jaren heb ik schulden en daar wilde ik vorig jaar augustus aan werken.
Blijkbaar is 1 schuldeiser niet akkoord gegaan en moet het via de rechtbank.
Ik ken veel mensen die een zo'n traject doorlopen een uitkering hebben en wekelijks 70 euro te besteden hebben.
Hoe zit het wanneer je een baan vind met schappelijke loon?
Blijf je nog steeds in die 70 euro? Je maakt immers meer kosten dan iemand die thuis zit.
Kan iemand mij hierbij een beetje duidelijkheid bieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |