Bron: nu.nlquote:De Koninklijke Marechaussee heeft maandagochtend een touringcar met ongeveer 65 Moldaviërs onderschept bij het asielzoekerscentrum in Ter Apel. De 57-jarige chauffeur en 50-jarige bijrijder, beiden ook afkomstig uit Moldavië, zijn aangehouden op verdenking van mensensmokkel, aldus een woordvoerder van de marechaussee.
Medewerkers van het asielzoekerscentrum schakelden de marechaussee in toen ze een twintigtal personen vanuit de touringcar het terrein van het asielzoekerscentrum op zagen lopen. De bus stond ongeveer 500 meter van de ingang geparkeerd.
Alle inzittenden hebben asiel aangevraagd en zijn het vreemdelingentraject ingegaan. Onder de inzittenden waren volgens de marechaussee veel kinderen. Of de verdachten ook asiel hebben aangevraagd, kon de woordvoerder nog niet zeggen.
Het blijft inderdaad lachwekkend hoe je als land uitgeprocedeerden als Albanezen, Serviérs of Georgiërs hier nog steeds laat rondlopen. Die landen zijn veilig en zij nemen plek in beslag die goed gebruikt kunnen worden voor mensen die het hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:55 schreef Ciclon het volgende:
Op asielcentrum Wassenaar/Katwijk stikt het al jaren van de Albanezen, Serviërs, Georgiërs, Armeniers, Dagestani, Tsjetsjenen. Na 9 jaar, zie ik nog steeds dezelfde koppen richting Leiden fietsen. Echt lachwekkend, zwakzinnig beleid met die NSB advocaten.
Nee behalve de grensregio met Oekraïne (is geel i.p.v. groen), zie reisadvies van MinBUZA.quote:
Dat ligt toch voor de hand : gratis geld voor de rest van je leven.....quote:Medewerkers van het asielzoekerscentrum schakelden de marechaussee in toen zij een groep van ongeveer twintig mensen vanuit de touringcar het terrein op zagen lopen. De touringcar stond 500 meter van de ingang geparkeerd. Toen de marechaussee de inzittenden controleerde, bleek dat niemand geldige reispapieren bij zich had.
Het is de derde keer in korte tijd dat de marechaussee een bus onderschept met Moldaviërs. Afgelopen vrijdag werd een 34-jarige man aangehouden die 19 Moldaviërs in zijn busje had en in augustus werden in Ter Apel twee mannen aangehouden die tien Moldaviërs in een personenbusje vervoerden.
"Het heeft absoluut onze aandacht. Dat er zulke grote groepen komen, is voor ons ook nieuw", zegt woordvoerder Stan Verberkt van de marechaussee tegen RTV Noord. "We gaan onderzoeken waarom ze nu naar Nederland komen."
En gratis zorg, gratis tandarts, gratis energie, alles gratis!quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Asielprocedure. Dat zal wel 5 jaar rekken en het ene hogere beroep na het andere worden. En na 5 jaar een generaal pardon ivm de kinderen. Ondertussen bedbadbrood en voorrangwoningen.
Nouja, daar hebben wij, onze ouders en onze grootouders natuurlijk hard voor gewerkt. En dat wordt nu met koffers tegelijk naar die gelukszoekers gesmeten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:19 schreef IriYe het volgende:
[..]
En gratis zorg, gratis tandarts, gratis energie, alles gratis!
+ een ruggengraatloze regering.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:19 schreef IriYe het volgende:
[..]
En gratis zorg, gratis tandarts, gratis energie, alles gratis!
Khabib in Nederlandquote:Op dinsdag 19 november 2019 12:55 schreef Ciclon het volgende:
Op asielcentrum Wassenaar/Katwijk stikt het al jaren van de Albanezen, Serviërs, Georgiërs, Armeniers, Dagestani, Tsjetsjenen. Na 9 jaar, zie ik nog steeds dezelfde koppen richting Leiden fietsen. Echt lachwekkend, zwakzinnig beleid met die NSB advocaten.
En dat er oplossingen moeten komenquote:Op dinsdag 19 november 2019 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan niet lang meer duren voordat de eerst VVD-er roept dat we dit hard moeten aanpakken.
Zoals Armenië bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:16 schreef Isabeau het volgende:
Allemachtig. Ik ben absoluut voor het helpen van mensen in gevaarlijke landen, maar als het al direct duidelijk is dat iemand uit een veilig land komt dan moet het toch mogelijk zijn die mensen binnen een week weer terug te sturen?
Kan niet, iets met internationale (kinderrechten)verdragen en D66-rechters.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan niet lang meer duren voordat de eerst VVD-er roept dat we dit hard moeten aanpakken.
Gelul, gewoon de bestuurlijke incompetentie die ook andere departementen teistert.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Kan niet, iets met internationale (kinderrechten)verdragen en D66-rechters.
Combinatie van beide denk ik. Achterhaalde internationale verdragen in combinatie met een behoorlijke mate van bestuurlijke incompetentie.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelul, gewoon de bestuurlijke incompetentie die ook andere departementen teistert.
Net als Marokko en Algerij en...quote:
Ja, zoals Armeniëquote:
Ha.quote:"We gaan onderzoeken waarom ze nu naar Nederland komen."
Nee, obv internationale verdragen is elk "nieuw feit" een reden om een nieuwe procedure te starten. Die vervolgens verder kan worden gerekt met hoger beroep, RvS, etc. Een beetje advocaat kan zo wel de procedures 7 jaar rekken, genoeg dus om een Lilli en Howick te verwekken en een beroep te doen op kinderrechten verdragen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelul, gewoon de bestuurlijke incompetentie die ook andere departementen teistert.
Opnieuw zitten migranten te lang in de asielprocedure. Van de voorgaande pardonregelingen gaat een aanzienlijke aanzuigende werking uit en deze toeloop mag dan ook weinig verbazing wekken.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zoals ArmeniëDie kinderen hadden ook niet zo lang in een asielprocedure horen te zitten en al lang terug gemoeten. Net als deze kinderen uit Moldavië nu.
IND moet mogelijk miljoenen betalen om lange wachttijdenquote:NWS / Pardonregeling immigranten
uitzonderingsmaatregelen als de discretionaire bevoegdheid en pardonregelingen zijn bij uitgeprocedeerde asielzoekers niet bevorderlijk voor de bereidheid om te vertrekken. Dat zijn de bevindingen van de Commissie Langdurig Verblijvende Vreemdelingen, beter bekend als de commissie-Van Zwol.
Maar zoals u weet zijn het vooral bronstige kerels die de tocht naar ons land van melk en honing ondernemen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:25 schreef Hathor het volgende:
Net effe zitten googlen op Moldavian girls, maarreh...daar mogen ze wat mij betreft wel een buslading van hier op de stoep komen afzetten.
En je mag ook al geen gedwongen anticonceptie toedienen om het verwekken van anker-kindjes tegen te gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:35 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nee, obv internationale verdragen is elk "nieuw feit" een reden om een nieuwe procedure te starten. Die vervolgens verder kan worden gerekt met hoger beroep, RvS, etc. Een beetje advocaat kan zo wel de procedures 7 jaar rekken, genoeg dus om een Lilli en Howick te verwekken en een beroep te doen op kinderrechten verdragen.
Leuk feit: internationale verdragen staan boven de Nederlandse (Grond)wet
Ze hebben het recht asiel aan te vragen. Gedurende de procedure hebben ze recht op het verblijf in een AZC. Indien afgewezen kunnen ze als illegaal hier blijven en dat is voor degenen die kinderen hebben meegenomen een mogelijkheid uiteindelijk alsnog een nederlands paspoort te verkrijgen.quote:
quote:Commissie: Asielbeleid op orde, pardonregeling niet bevordelijk
Dat houdt echter niet in dat daarmee de problematiek rond uitgeprocedeerde asielzoekers die niet vertrekken zal worden opgelost. "Een perfect systeem bestaat niet, voor een deel is het probleem van langdurig verblijvende vreemdelingen zonder bestendig verblijfsrecht onoplosbaar gebleken", staat in het rapport.
Onzin. Is onwil/incompetentie van de politiek.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Kan niet, iets met internationale (kinderrechten)verdragen en D66-rechters.
Nee want vrij verkeer van personen binnen de EU lidstaten.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het dan als zich een bus vol Duitsers of Belgen meldt in Ter Apel? Hebben die ook het recht 'asiel' aan te vragen?
Ja. Ik zie alleen niet in waarom je het zou doen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het dan als zich een bus vol Duitsers of Belgen meldt in Ter Apel? Hebben die ook het recht 'asiel' aan te vragen?
Maar op een gegeven moment is het klaar en moeten ze alsnog retour...quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:55 schreef Ciclon het volgende:
Hoezo 9 jaar weg? Toch lekker zonder consequenties kunnen roven en stelen van de NL regering/burger. Gratis zorg etc, zal wss beter zijn dan waar ze vandaan kwamen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment is het klaar en moeten ze alsnog retour...
9 jaar van je leven weg...![]()
Nee hoor. Iets meekregen van een recente zaak van een asielzoeker uit Armenië?quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment is het klaar en moeten ze alsnog retour...
9 jaar van je leven weg...![]()
'Teleurgestelde' Belg vraagt asiel aan in Nederlandquote:Op dinsdag 19 november 2019 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
sow inderdaad zeg, goeiemorgenquote:Op dinsdag 19 november 2019 14:25 schreef Hathor het volgende:
Net effe zitten googlen op Moldavian girls, maarreh...daar mogen ze wat mij betreft wel een buslading van hier op de stoep komen afzetten.
Heb je wel eens inhoudelijk naar je loonstrookje gekeken?quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:51 schreef Quotidien het volgende:
Ik snap ook de haat richting die asielzoekers niet. Ze willen meer geluk en meer welvaart. Boehoe zeg, makkelijk praten als je zelf in zo'n rijk land geboren bent. Word maar boos op de regering dan.
Staat er "geld wat naar vluchtelingen" gaat op dan?quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:15 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Heb je wel eens inhoudelijk naar je loonstrookje gekeken?
quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:51 schreef Quotidien het volgende:
Ik snap ook de haat richting die asielzoekers niet. Ze willen meer geluk en meer welvaart. Boehoe zeg, makkelijk praten als je zelf in zo'n rijk land geboren bent. Word maar boos op de regering dan.
Ik ben niet boos op ze, ik haat ze niet, ik wil gewoon dat ze hardvochtig behandeld worden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:51 schreef Quotidien het volgende:
Weet je hoe belastingen werken? En hoe het huidige woningtekort is ontstaan?quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:17 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Staat er "geld wat naar vluchtelingen" gaat op dan?
Gewoon voor jezelf zorgen, hoef je ook niet boos te zijn op de vluchtelingen.
Ze zouden echter wel vluchtelingen die zich misdragen per direct het land moeten uitschoppen
Ben de afgelopen 4 jaar amper in NL geweest (wereldreis). Ga wel volgend jaar hoogstwaarschijnlijk in Belgie wonen/huis kopen. Er staat nog genoeg te koop dus ik zie wel hoe hoe erg dat woningtekort daadwerkelijk is.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Weet je hoe belastingen werken? En hoe het huidige woningtekort is ontstaan?
Maikuuul is zoals zijn naam doet verwachten niet het helderste licht.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Weet je hoe belastingen werken? En hoe het huidige woningtekort is ontstaan?
Helderste licht of niet. Jullie hebben schijnbaar ontzettend veel last van deze vluchtelingen... Wat hebben ze tot nu toe voor negatieve invloed gehad op jullie dagelijks leven? Behalve wat men in kranten/op het nieuws leest uiteraard. Of de belasting die je toch moet betalen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maikuuul is zoals zijn naam doet verwachten niet het helderste licht.
Ik stel voor dat jij nog maar meer belasting over je loon gaat betalen en meer gaat werken om hun gratis geld te bekostigen. Ze zullen je dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:51 schreef Quotidien het volgende:
Moet je op de overheid boos worden. Niet op mij.quote:Op dinsdag 19 november 2019 20:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij nog maar meer belasting over je loon gaat betalen en meer gaat werken om hun gratis geld te bekostigen. Ze zullen je dankbaar zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |