abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:06:01 #176
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190020954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De activisten waren eerst helemaal geen activisten, maar mensen die opmerkten dat er kinderen waren die zich er niet fijn bij voelden. Alleen werd er niet naar geluisterd.
En nu zijn het witgewassen sneeuwvlokjes.
Duidelijk een gevalletje van niet weten of je kind aan zo'n feest toe is.
pi_190020958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een valide punt hebt. Zelf ben ik voor zwarte piet, echter kan ik niet voor mensen spreken die zich beledigd kunnen voelen. Aangezien we in een vrij land leven ben ik voor een duale oplossing. Vieringen met roetveegpieten en vieringen met gewoon zwarte pieten afhankelijk van de plek. Er zijn nu ook al sinterklaasjournaals met traditionele pieten en het NTR journaal zonder. Ik denk dat we dat als nieuwe realiteit zouden kunnen accepteren.

Uit onderzoek vanEenvandaag blijkt dat ongeveer 70% niet tegen zwarte piet is en 26% wil dat het veranderd, dit is nu redelijk constant. (Bron)

Wat ik zelf tegen roetveegpieten heb is niet eens dat ze er anders uit zien of dat ze niet zwart zijn, maar dat je gewoon ziet dat het normale mensen zijn. Ik snap niet waarom ze niet gewoon een soort beige maar egale schmink kunnen gebruiken.
Zoals ik al in een ander topic aangaf heb je ook nog eens roetveegpieten en roetveegpieten. Als je kijkt naar de foto's hieronder: de bovenste variant vind ik prima, de onderste is gewoon te stupide. Steek er dan op z'n winst wat tijd in in plaats van 2 kleine veegjes en klaar wat ik ook vaak zie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het probleem is dat in die paar plaatsen waar geen zwarte pieten mee mogen lopen, dat is afgedwongen door de gemeente. Ook in die plaatsen is een meerderheid voor zwarte piet. Datzelfde geld voor scholen, verenigingen, het nationale Sinterklaasjournaal en de nationale intocht van de afgelopen jaren.

Veel beter zou zijn als daar roetveegpieten samen zouden werken met zwarte pieten.

De nieuwe realiteit is het trouwens ook niet. Er komen steeds meer Sinterklaasjournaals die altijd alleen maar zwarte pieten hebben als tegenreactie van het Sinterklaasjournaal op de NPO waar ze zwarte piet in de ban hebben gedaan. Datzelfde geld voor de nationale intocht. Vanaf volgend jaar komt er een alternatieve nationale intocht. Lokale alternatieve intochten bestaan al een paar jaar in de plaatsen waar de door de gemeente georganiseerde intocht geen zwarte pieten meer zijn.
NWS / Steeds meer alternatieve Sinterklaasjournaals
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 14:08:32 #178
5428 crew  miss_sly
pi_190020978
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En nu zijn het witgewassen sneeuwvlokjes.
Duidelijk een gevalletje van niet weten of je kind aan zo'n feest toe is.
Je hebt nog steeds niet verteld hoeveel kinderen jij hebt en in welke leeftijd. Ik ben erg benieuwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:08:50 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190020983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sowieso hoef je kinderen niet actief bang te maken voor dingen. Die komen vanzelf genoeg dingen tegen die ze spannend of eng vinden en waar ze mee om moeten leren gaan.
Ja, maar wat ze tegenkomen is niet gecontroleerd. Je maakt kinderen van gevaar bewust door er gecontroleerd mee om te gaan. Leren hoe ze met vuur kunnen omgaan doe je niet door ze in een brandend huis te zetten, maar door samen te kijken naar hoe je samen veilig een klein vuurtje maakt en hoe je dat kunt doven.
pi_190021010
Zaal vol cultuurwoordvoerders in tweedehands kleding, onverzorgd uiterlijk en het uitslaan stemmingmakende kreten.

Het blijkt zelfs zo te zijn dat een idioot als die miljardair soros invloed heeft op onze nationale tradities, en geld schenkt aan anti zwarte piet organisaties.

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros

Enge globalist
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:16:04 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190021078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:10 schreef -Chakotay- het volgende:
Zaal vol cultuurwoordvoerders in tweedehands kleding, onverzorgd uiterlijk en het uitslaan stemmingmakende kreten.

Het blijkt zelfs zo te zijn dat een idioot als die miljardair soros invloed heeft op onze nationale tradities, en geld schenkt aan anti zwarte piet organisaties.

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Soros

Enge globalist
Ik hoop dat je je ook druk maakt dat Wilders zwaar gesponsord wordt door buitenlandse partijen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:16:23 #182
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021082
quote:

[..]

De activisten waren eerst helemaal geen activisten, maar mensen die opmerkten dat er kinderen waren die zich er niet fijn bij voelden. Alleen werd er niet naar geluisterd.
Onzin, ze zijn zelfs bij de eerste besprekingen weggelopen.

Dit zijn beroeps zeikerds die niet stoppen totdat er helemaal geen feest meer is, daarom zijn ze ook weggelopen aangezien ze het met feiten en praten niet kunnen winnen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:16:56 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190021092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel mooi, hoor, hoe er in dit topic mensen zijn die er van alles van proberen te maken, behalve dat piet een mens, maar dat is zoo vergezocht...Kudo's voor de poging, dat wel.

Ik zie het heel simpel: ik heb het ook niet als racisme gezien, ook niet ervaren, ook niet bedoeld. Ik heb echter wel gehoord van kinderen die het een heel nare tijd vinden. Die het niet leuk vinden om zwarte piet genoemd te worden, die dat voelen als uitschelden. Die dus geen fijn sinterklaasfeest hadden. Dat kan simpelweg niet de bedoeling zijn. Als iedereen nou eens zijn hakken uit het zand zou willen halen en de verbinding op zou willen zoeken (en dan bedoel ik net zo erg de pro- als de anti-pieten) zou het met de kleine aanpassingen die er gedaan zijn voor kinderen, en dan nu echt voor alle kinderen, een leuk feest kunnen worden. Het lijkt me dat dat voorop zou moeten staan en dat dat ons aller doel zou moeten zijn, als volwassenen.
En dan?
Stel dat Zwarte Piet helemaal taboe is, dan is het oké om ze zwarte apen te noemen? En elke keer als ze naar de dierentuin gaan lopen ze een trauma op?

Zwarte Piet is het probleem niet, racisme is het probleem en dat stopt niet met een zwarte pieten taboe. Dus pak dat racisme aan, en niet zwarte piet. Of verbied gelijk het houden van apen in dierentuinen.
pi_190021135
quote:

[..]

Ik vind het echt heel mooi, hoor, hoe er in dit topic mensen zijn die er van alles van proberen te maken, behalve dat piet een mens, maar dat is zoo vergezocht...Kudo's voor de poging, dat wel.
Ieder zijn mening.
quote:
Ik zie het heel simpel: ik heb het ook niet als racisme gezien, ook niet ervaren, ook niet bedoeld. Ik heb echter wel gehoord van kinderen die het een heel nare tijd vinden. Die het niet leuk vinden om zwarte piet genoemd te worden, die dat voelen als uitschelden. Die dus geen fijn sinterklaasfeest hadden. Dat kan simpelweg niet de bedoeling zijn. Als iedereen nou eens zijn hakken uit het zand zou willen halen en de verbinding op zou willen zoeken (en dan bedoel ik net zo erg de pro- als de anti-pieten) zou het met de kleine aanpassingen die er gedaan zijn voor kinderen, en dan nu echt voor alle kinderen, een leuk feest kunnen worden. Het lijkt me dat dat voorop zou moeten staan en dat dat ons aller doel zou moeten zijn, als volwassenen.
Zwarte Piet is niet de weeffout, die weeffout zit in de hoofden van mensen. Mensen misbruiken Zwarte Piet om iemand te pesten of uit te schelden. Dat is niet de schuld van Zwarte Piet maar van de mens. Die pestkoppen (mensen dus) geven Zwarte Piet een negatieve lading mee, en dat kan je of langs je heen laten gaan of je kan er in meegaan. Daarnaast voelen veel donkere medelanders ook helemaal geen negatieve emoties bij de figuur Zwarte Piet. Genoeg donkere kindertjes die hem tof vinden of zelfs een held.

Ik kan me zeker wel inleven in het gevoel van de negatieve lading, maar dat is niet de schuld van Zwarte Piet. En gelet op het vele plezier dat Zwarte Piet geeft aan het overgrote deel van de Nederlanders (van licht tot donker getint) vind ik het niet kies om hem aan te passen omdat een klein groepje last heeft of had van pesters (en daar zullen ook wel racisten bij zijn).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 14:20:57 #185
5428 crew  miss_sly
pi_190021147
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En dan?
Stel dat Zwarte Piet helemaal taboe is, dan is het oké om ze zwarte apen te noemen? En elke keer als ze naar de dierentuin gaan lopen ze een trauma op?

Zwarte Piet is het probleem niet, racisme is het probleem en dat stopt niet met een zwarte pieten taboe. Dus pak dat racisme aan, en niet zwarte piet. Of verbied gelijk het houden van apen in dierentuinen.
Ik hoop echt dat je nog eens deze post terugleest en zelf een gevoel van schaamte op voelt komen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:21:13 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_190021151
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:16 schreef Lunatiek het volgende:
Zwarte Piet is het probleem niet, racisme is het probleem
Maar wat nou

Als

Zwarte piet = racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190021162
quote:

[..]

Ga weg uit dit topic. Geef het op. Hier ga je echt niemand meer van gedachten veranderen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:22:36 #188
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar wat nou

Als

Zwarte piet = racisme.
Dan kan je de kleur zwart wel gaan verbieden aangezien daar ook iemand aanstoot/racisme in zou kunnen zien.
  Moderator dinsdag 19 november 2019 @ 14:22:51 #189
5428 crew  miss_sly
pi_190021177
Gaan jullie lekker verder met jullie onfrisse posts. Ik word er werkelijk een beetje onpasselijk van.

Ik ga dit topic uit mijn active topic lijst halen en wens jullie een fijne voortzetting.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:23:40 #190
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Gaan jullie lekker verder met jullie onfrisse posts. Ik word er werkelijk een beetje onpasselijk van.

Ik ga dit topic uit mijn active topic lijst halen en wens jullie een fijne voortzetting.
Of je maakt gewoon eens punten in plaats van lopen janken en vervolgens als men een andere mening heeft verdwijnen onder het mom van 'onpasselijk'.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:38:12 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190021364
Ik had gehoopt dat we inmiddels wel met zijn allen zo ver waren dat we inzagen dat de originele ZP best wel een kwetstende stereotypering kan zijn voor sommige minderheden.

Maar ik zie dat zelfs dat nog wordt ontkent. Good grief, dit gaat nog jaren duren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:39:26 #192
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:38 schreef DustPuppy het volgende:
Ik had gehoopt dat we inmiddels wel met zijn allen zo ver waren dat we inzagen dat de originele ZP best wel een kwetstende stereotypering kan zijn voor sommige minderheden.

Maar ik zie dat zelfs dat nog wordt ontkent. Good grief, dit gaat nog jaren duren.
'Kan zijn' dat zeg je inderdaad goed.

Als we alles waar iemand aanstoot aan neemt of als kwetsend ervaart gaan lopen verbieden dan is het einde gewoon zoek.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:41:10 #193
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190021398
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:39 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

'Kan zijn' dat zeg je inderdaad goed.

Als we alles waar iemand aanstoot aan neemt of als kwetsend ervaart gaan lopen verbieden dan is het einde gewoon zoek.
Maar dit zijn geen individuele gevallen. Dit zijn grote groepen mensen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_190021419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar wat nou

Als

Zwarte piet = racisme.
blank zijn is pas racisme
pi_190021483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:38 schreef DustPuppy het volgende:

We gaan gewoon door met veranderen :7
Komt uiteindelijk wel goed.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:48:25 #196
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dit zijn geen individuele gevallen. Dit zijn grote groepen mensen.
Dat is helemaal nergens op gebaseerd. Zijn er gevallen waarbij het wel het geval is, ja vast wel, alleen zijn daar allang wetten voor.
pi_190021514
quote:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar zie het niet gebeuren.
Teveel mensen hebben behoefte aan hun dagelijkse portie verontwaardiging. Men wentelt zich heerlijk in het grofgebekte eigen gelijk. En dat geldt voor beide kampen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190021572
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sinterklaas is de goedheiligman. De "goede huwelijksman", volgens de etymologie. De speculaaspop heet ook wel "vrijer". De (anonieme) Sinterklaas werd gebruikt om jongens en meisjes van een gemeenschap bij elkaar te brengen met als doel huwelijk en voortplanting.
Dat klinkt bekrompen en bijna als gearrangeerde huwelijken, maar het leverde wel op dat het vinden van een partner niet zo moeilijk was.

Het zorgde ook voor harmonie in de gemeenschap (boerenbedrijf, familie, dorp...). Eens per jaar elkaar (anoniem) de waarheid zeggen/roddelen en daarna zand erover.
De familie Kegge is 180 jaar geleden.
En eens per jaar elkaar anoniem de waarheid zeggen is hét recept voor verwijdering tussen familieleden. Werkelijk, als ik je posts lees heb ik vaak het gevoel in een 100 jaar oude streekroman te zijn beland.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190021621
quote:

[..]

Welke kinderen waren er dan die zich er niet fijn bij voelden?

Het is juist begonnen met de demonstratie van Jerry Afriyie en Quinsy Gario tijdens de optocht van 2011. Waarbij deze heren shirts droegen met de tekst ''Zwarte Piet is racisme''.
  dinsdag 19 november 2019 @ 15:08:34 #200
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_190021706
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:51 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar zie het niet gebeuren.
Teveel mensen hebben behoefte aan hun dagelijkse portie verontwaardiging. Men wentelt zich heerlijk in het grofgebekte eigen gelijk. En dat geldt voor beide kampen.
Zwarte piet verbieden is hetzelfde als alle Duitsers verantwoordelijk houden voor wat Hitler heeft gedaan, of wat vroeger met slavernij aan de hand is geweest.

Wat zij in dat stukje neerzet is ook enorm naïef en dat werkt misschien als je een groep normale mensen tegenover je hebt, dit zijn beroepsklagers die bij de eerste besprekingen in Amsterdam al weggelopen zijn en niks anders willen dan dat het compleet verboden wordt om vervolgens uit het volgende 'probleem' een slaatje te slaan/publiciteit te halen.

Als je als zo'n groepering midden in een feest gaat demonstreren, geweld gaat uitlokken en niet in gesprek wil gaan dan mogen die lui gewoon hun m**l houden wat mij betreft.

Het enige wat die lui bereikt hebben is dat men het zat is en de andere kant tegengeweld gaat gebruiken. Actie > Reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')