abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190001955
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.
Ik doe het vaak en vind het heerlijk. Geen gezeur aan mijn hoofd en gewoon lekker wandelen waar ik wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190002001
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als ik iemand in een Nederlands recreatiegebied in zijn eentje zou zien lopen, zonder hond, zou ik dat ook wel apart vinden.
Ik zou niet weten waarom dat zo opmerkelijk is. Ik zie hier zo vaak mensen alleen in hun eentje recreeeren op de hei of in het bos.
pi_190002028
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom dat zo opmerkelijk is. Ik zie hier zo vaak mensen alleen in hun eentje recreeeren op de hei of in het bos.
OK, dan zal het wel tussen mijn oren zitten.
Ik zal komend weekend eens een wandeling inplannen. :)
pi_190002163
Het komt ook door die vlogs, het is een gekunstelde werkelijkheid maar kan je het gevoel geven dat je (leven) ook zo zou kunnen zijn.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_190002188
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mentaal sterk genoeg om 5 dagen in je eentje in de natuur te zijn.
Je bent begonnen met 1 dag? Of een dag en nacht?

Ik begrijp je punt wel, maar ik denk dat je dit wel kan trainen door het langzaam op te bouwen?
  maandag 18 november 2019 @ 11:53:51 #31
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190002324
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.
Dat weet je helemaal niet. Probeer het eens een dagje en probeer het dan eens met een overnachting erbij. Go your own way!
pi_190002470
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:53 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Probeer het eens een dagje en probeer het dan eens met een overnachting erbij. Go your own way!
Ik heb het wel eens geprobeerd. Zouden met zijn tweeen een weekendje naar Ardennen gaan. Hadden daar geboekt. IVM sterfgeval in de schoonfamilie van degene waar ik mee ging, kon die toen niet mee. Ik ben toen alleen gegaan, maar vond het helemaal niets.
pi_190002477
Bekend probleem.
  maandag 18 november 2019 @ 12:13:48 #34
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_190002616
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 12:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens geprobeerd. Zouden met zijn tweeen een weekendje naar Ardennen gaan. Hadden daar geboekt. IVM sterfgeval in de schoonfamilie van degene waar ik mee ging, kon die toen niet mee. Ik ben toen alleen gegaan, maar vond het helemaal niets.
Wellicht omdat het onverwacht was? Dan zou ik er ook moeite mee hebben. Als je je erop instelt dat je alleen loopt, denk ik dat het een stuk natuurlijker aanvoelt.
pi_190002819
Dat inderdaad, je was er niet op voorbereid.
Ik vond met iemand fijn, maar zonder ook.
Ik had toen ik alleen was een stokbrood, een stuk kaas en n fles water bij me omdat ik het die dag bedacht en ik vond t echt heerlijk.
Al was het maar omdat ik even niet opgescheept was met degene met wie ik op vakantie was toen :+
compact en kleverig.
  maandag 18 november 2019 @ 12:45:03 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190003104
Eigenlijk vind je in je eentje wandelen dus niet leuk, maar je wilt het doen omdat de mensen die erover vloggen onafhankelijkheid uitstralen en jij wilt je ook graag onafhankelijk voelen.

Dan zou ik iets anders zoeken om je onafhankelijk te voelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190004095
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de mensen loopt solo, denk je?
[..]

Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?
Nee joh, dat vinden de meeste mensen heus niet vreemd.

Van de zomer heb ik een aantal keer een wildkampeerplek in NL opgezocht (paalkamperen) en daar kwam ik regelmatig mensen tegen die alleen stonden met hun tentje of tarp. In plaats van direct 5 dagen in het buitenland kun je het ook in Nederland rustig opbouwen door een nacht ergens te gaan staan. Zelf zorg ik er altijd voor dat ik wat afleiding mee heb (boek, podcasts, teken- of schrijfmateriaal, fototoestel, muziek, een tarp om op te zetten, enz.). En als je nog niet wil overnachten kun je op zo'n plek van staatsbosbeheer een vuurtje stoken om daar je lunch te maken (is niet altijd toegestaan), dan heb je ook direct wat te doen en vaak komen mensen dan wel een praatje maken.

https://www.logerenbijdeboswachter.nl/paalkamperen

[ Bericht 3% gewijzigd door Sumppi op 18-11-2019 14:03:52 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_190004314
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 12:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom niet? Ben je geen leuk gezelschap?

Als je alleen gaat hiken dan is dat juist om je hoofd leeg te maken, of om tegen jezelf aan te lopen.

Ga je om je hoofd leeg te maken en te genieten van kleine zaken als licht, groene dingen om je heen of stilte, dan zijn andere mensen al snel een negatieve invloed.

Maar om je hoofd leeg te maken, zal je eerst alle gesprekken met jezelf moeten voeren die je hoofd wil hebben. Dat kan confronterend en vervelend zijn, de reden dat de meeste mensen niet lang alleen willen of kunnen zijn.

Waar pijn zit, zit groei. Juist als je het vervelend vond, gewoon boeken en gaan. Of loop eerst eens je voordeur uit voor een paar uur per keer.

Als je eenmaal stilte kent en kan genieten van je eigen gezelschap, wil je niet anders meer.
pi_190004867
Heerlijk om een nachtje alleen te kamperen ergens in de natuur. Wat andere mensen vinden is niet interessant en buiten dat vrijwel niemand vind het vreemd als je solo gaat. Alleen in horeca is soms nog wel een vreemd gevoel maar met een boekje mee lukt dat ook wel.

Alleen je avonden zijn lang en als je overdag hebt gelopen dan is een avondwandeling niet voor de hand liggend. Daarom ga ik vaak maar een of twee nachten en heb dus iets te lezen mee of een film op de telefoon.
pi_190005178
quote:
99s.gif Op maandag 18 november 2019 13:39 schreef _I het volgende:

Als je eenmaal stilte kent en kan genieten van je eigen gezelschap, wil je niet anders meer.
En hoe leer je te genieten van je eigen gezelschap, behalve door dit langzaam op te bouwen?
pi_190005286
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 14:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

En hoe leer je te genieten van je eigen gezelschap, behalve door dit langzaam op te bouwen?
Hou je van jezelf? Zie je jezelf als iets waar je ook voor moet zorgen, aandacht aan moet geven en soms tijd voor moet maken? Net zo als dat je dat men andere mensen doet.

Het zijn allemaal slechts gevoelens die volgen op patronen. Het voelt ongemakkelijk om niet op je telefoon te kunnen kijken. Dus pak je je telefoon, ziet hoe laat het is en dat er geen gemiste berichten zijn en legt hem weer weg.

Om na 3 minuten weer het gevoel te krijgen dat je toch echt even op je telefoon moet kijken....
(Insert je eigen ‘ding’..)

Door alleen al af en toe eens stil te gaan zitten zonder impulsen. Starend naar een witte muur.. En dan je eigen gedachten gaan beschouwen.

Neem t waar, vind er niets van en laat de gedachte weer los.. Tot de volgende gedachte zich aandient.

Wat voelt er zo vervelend aan het alleen zijn?
pi_190005562
Wat I_ beschrijft doet me denken aan mindfulness.

Zelf ben ik heel graag alleen, dat scheelt. Aan de andere kant vind ik het vermoeiend om mensen om me heen te hebben. Bij mijn man is het andersom en ik denk dan ook dat hij het altijd fijner zou vinden om gezamenlijk op pad te gaan. Hij gaat wel alleen op reis, maar dan zorgt hij wel voor afleiding/ contact gedurende de dag en 's avonds.

Ik denk niet dat het voor iedereen prettig kan zijn/ worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sumppi op 18-11-2019 16:04:53 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 18 november 2019 @ 17:30:34 #43
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_190007768
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dat is het hele idee zeg maar. Dat moet je qua mindset echter wel aankunnen. Ik en daar mentaal niet sterk genoeg voor. Ik ben dus jaloers op de mensen die dat wel zijn.
Je bent mentaal niet sterk genoeg om een paar uurtjes alleen te zijn?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_190008082
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 17:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je bent mentaal niet sterk genoeg om een paar uurtjes alleen te zijn?
Het gaat niet om een paar uurtjes, maar om een paar dagen.

Ik overleef het heus wel, maar vind het niet leuk.
  maandag 18 november 2019 @ 17:54:28 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190008111
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 17:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het gaat niet om een paar uurtjes, maar om een paar dagen.

Ik overleef het heus wel, maar vind het niet leuk.
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Eigenlijk vind je in je eentje wandelen dus niet leuk, maar je wilt het doen omdat de mensen die erover vloggen onafhankelijkheid uitstralen en jij wilt je ook graag onafhankelijk voelen.

The love you take is equal to the love you make.
pi_190008145
@SeLang ben jij ondertussen al weer terug van je laatste "wandelingetje"?

Misschien heb jij met al jouw ervaring goeie tips voor deze TS? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190008489
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar er zijn er meer mensen die dat doen? Zullen mensen het niet vreemd vinden als ze iemand in zijn eentje in het bos zien lopen?
Waar ben je bang voor? :o
Somebody that I used to know
pi_190008506
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik wil juist die natuur zien/beleven.
pi_190008516
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Lienekien het volgende:

Dit dus. Zoek je eigen 'ding'. Is dat wandelen, ga dan lekker wandelen. Is het muziek maken, ga dat dan lekker doen. Maar probeer alsjeblieft niet iemands anders leven te kopiëren. Dan gaat het inderdaad tegenvallen. Leef je eigen leven.
pi_190008540
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 18:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, ik wil juist die natuur zien/beleven.
En waarom dan? En wat houdt je tegen om niet bijvoorbeeld naar de duinen te gaan, of naar een bos. Als je zo graag die natuur wil beleven waarom doe je dat dan nog niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')