abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2019 @ 07:04:28 #1
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189999536
Zijn hier ouders die Sinterklaas af willen schaffen ivm de pietendiscussie?
En hoe doe je dat terwijl je kind zo ongeveer dood gegooid wordt met Sinterklaas en zijn pieten?
En wat als de een wel Sinterklaas wil vieren omdat hij zijn kind dat niet wil afnemen en de ander het een racistische bedoening vind en het totaal onnodig vind om haar kind daar aan bloot te stellen?

Iemand ideeën om het toch leuk te maken zonder op iemands te lange tenen te trappen?
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 07:12:27 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189999580
Wat is er racistisch aan een zak cadeautjes naast de open haard?
  maandag 18 november 2019 @ 07:23:05 #3
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189999636
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 07:12 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is er racistisch aan een zak cadeautjes naast de open haard?
Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 07:35:42 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189999719
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.

Dus je hebt in voorgaande jaren geen Pieten in huis gehad. En nu moet het van jou ineens weer wel, terwijl je wéét dat je vrouw het niet oké vindt (dat wist ik zelfs).
Waarom vier je het niet gewoon als voorgaande jaren? Je dochter is al te oud om nog te geloven en je zoon heeft nog geen herinnering aan een traditie, dus voor hen is het niet nodig Pieten uit te nodigen. Je vrouw vindt het niet leuk. Waarom moet jij dan zonodig? Waarom wil je per se je vrouw kwetsen, of is dit weer een "ik had gehoopt dat ze er niet achter zou komen"-actie?
pi_189999731
Zwarte piet is geen racisme, dus gewoon lekker vieren zoals altijd. :)
pi_189999767
quote:

[..]

Sint en zijn roetveegpieten is geen optie? Dat zijn tenminste de echte, net zoals op tv.
pi_189999794
quote:

[..]

Je kunt ook vast en zeker Sint en roetveegpieten uitnodigen. Is dat voor je vrouw een optie? Zo ja, wat is dan het probleem?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189999867
quote:

[..]

Hier komen ze niet langs, maar ik vind roetveegpieten ook prima. En dan omdat ze zwarter worden door de schoorsteen. Hoe zwarter, hoe meer ervaren. Maar van mij hoeven ze echt niet vol zwart. Pieten gaan ook weleens onder de douche..
pi_189999926
quote:

[..]

deze discussie begint een beetje zielig te worden.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_190000330
In principe vind ik het geen racisme, maar ik zat laatst in de trein, waarbij een oudere Nederlandse vrouw naar een donker kind wees (van 6/7 jaar) en zei: 'kijk daar zwarte piet!'.

Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. En helemaal als kind. Door dat soort idiote mensen die denken dat ze grappig zijn, worden de pieten wel geassocieerd met racisme en dat snap ik heel goed.

Je kan sinterklaas ook vieren zonder de sint en de pieten. Of met roetveegpieten.

Wij vieren elk jaar sinterklaas. Hier kloppen ze op de voordeur aan en rennen dan snel weg. Ze laten wel een zak met cadeautjes achter bij de voordeur.
pi_190000356
Thuis een pietendiscussie voeren. -O-

Wat een treurnis weer. Heb jarenlang sinterklaas gevierd, zonder ooit iemand te hebben gezien. Keek tv voor het verhaal en vond thuis cadeaus als verrassing.
pi_190000554
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:01 schreef Symphonic het volgende:

[..]

deze discussie begint een beetje zielig te worden.
Nee, je bedoelt dat Dennis zelf een beetje zielig is
pi_190000628
Ik heb geen zin om mee te doen aan de zwarte pieten discussie, dus daar ga ik inhoudelijk niet op in. Je kinderen zal het echter niet uitmaken hoe piet eruit ziet, dus als je een tussenweg zoekt zou ik zeggen: ga voor roetveegpiet. Mijn dochters zagen tijdens de intocht zowel zwarte pieten als roetveeg pieten en ze waren voor hun allemaal gelijk. Als ze groen, geel of blauw waren geweest had mijn oudste er waarschijnlijk om moeten lachen, maar had ze het alsnog prima gevonden. Kinderen zijn flexibel, het maakt ze echt niet uit. Het sinterklaasfeest afschaffen omdat je zelf geen tussenweg kan of wil vinden, dát maakt ze wel uit.
pi_190001255
quote:
18s.gif Op maandag 18 november 2019 08:52 schreef _I het volgende:
Wat een treurnis weer. Heb jarenlang sinterklaas gevierd, zonder ooit iemand te hebben gezien. Keek tv voor het verhaal en vond thuis cadeaus als verrassing.
Exact dit. Je kan prima gezellig Sinterklaas vieren zonder de racistische elementen.
pi_190001339
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef CaVaBien het volgende:
In principe vind ik het geen racisme, maar ik zat laatst in de trein, waarbij een oudere Nederlandse vrouw naar een donker kind wees (van 6/7 jaar) en zei: 'kijk daar zwarte piet!'.

Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. En helemaal als kind. Door dat soort idiote mensen die denken dat ze grappig zijn, worden de pieten wel geassocieerd met racisme en dat snap ik heel goed.

Je kan sinterklaas ook vieren zonder de sint en de pieten. Of met roetveegpieten.

Wij vieren elk jaar sinterklaas. Hier kloppen ze op de voordeur aan en rennen dan snel weg. Ze laten wel een zak met cadeautjes achter bij de voordeur.
Wij hadden vroeger een speurtocht door het huis en de garage naar de verstopte cadeaus :) Volgens mij is er één keertje een Sint met Pieten langs geweest en was ik als de dood.
Tap tap tap
  maandag 18 november 2019 @ 10:42:13 #16
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190001433
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 07:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.

Dus je hebt in voorgaande jaren geen Pieten in huis gehad. En nu moet het van jou ineens weer wel, terwijl je wéét dat je vrouw het niet oké vindt (dat wist ik zelfs).
Waarom vier je het niet gewoon als voorgaande jaren? Je dochter is al te oud om nog te geloven en je zoon heeft nog geen herinnering aan een traditie, dus voor hen is het niet nodig Pieten uit te nodigen. Je vrouw vindt het niet leuk. Waarom moet jij dan zonodig? Waarom wil je per se je vrouw kwetsen, of is dit weer een "ik had gehoopt dat ze er niet achter zou komen"-actie?
Toen mijn dochter klein was liet ik ze elk jaar komen. Vorig jaar was m'n zoon nog te klein dus kon ik haar gemakkelijk haar zin geven, maar nu is ie al wat groter en begint ie het wel te snappen. En nee, ik heb ze nog niet geboekt maar daar moet ik nu wel mee opschieten.
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 10:48:39 #17
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190001498
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:30 schreef Schanu het volgende:
Ik heb geen zin om mee te doen aan de zwarte pieten discussie, dus daar ga ik inhoudelijk niet op in. Je kinderen zal het echter niet uitmaken hoe piet eruit ziet, dus als je een tussenweg zoekt zou ik zeggen: ga voor roetveegpiet. Mijn dochters zagen tijdens de intocht zowel zwarte pieten als roetveeg pieten en ze waren voor hun allemaal gelijk. Als ze groen, geel of blauw waren geweest had mijn oudste er waarschijnlijk om moeten lachen, maar had ze het alsnog prima gevonden. Kinderen zijn flexibel, het maakt ze echt niet uit. Het sinterklaasfeest afschaffen omdat je zelf geen tussenweg kan of wil vinden, dát maakt ze wel uit.
Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.
En ze wil helemaal geen Sinterklaas vieren, dus ook geen cadeautjes en dat vind ik zielig voor mijn zoon. Over een paar jaar gaat ie ook naar school en dan zou hij in dit overwegend blanke dorp waarschijnlijk de enige zijn die niks heeft gekregen van de Sint.
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 10:50:19 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190001513
Lees je wel hoe denigrerend je bent als je het hier over jw vrouw hebt?
"Lange tenen"
"Toen kon ik haar haar zin nog geven"

Je vrouw wil dit niet. Dus vraag of roetveegpieten acceptabel zijn, of überhaupt pieten, en zo nee, dan is het gewoon pakjesavond met de bekende klop op het raam.
  maandag 18 november 2019 @ 10:51:30 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190001527
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:48 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.
En ze wil helemaal geen Sinterklaas vieren, dus ook geen cadeautjes en dat vind ik zielig voor mijn zoon. Over een paar jaar gaat ie ook naar school en dan zou hij in dit overwegend blanke dorp waarschijnlijk de enige zijn die niks heeft gekregen van de Sint.
Dan geef je hem een chocolade letter en cadeaus met kerstmis. Heel normaal in veel gezinnen.
  maandag 18 november 2019 @ 10:51:48 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190001531
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Lunatiek het volgende:
Lees je wel hoe denigrerend je bent als je het hier over jw vrouw hebt?
"Lange tenen"
"Toen kon ik haar haar zin nog geven"

Je vrouw wil dit niet. Dus vraag of roetveegpieten acceptabel zijn, of überhaupt pieten, en zo nee, dan is het gewoon pakjesavond met de bekende klop op het raam.
Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.

Maar ik zou gewoon gaan voor de klop door het raam en wat pepernoten via de deur. Is net zo leuk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 18 november 2019 @ 10:59:14 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190001619
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 10:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen.
quote:
Maar ik zou gewoon gaan voor de klop door het raam en wat pepernoten via de deur. Is net zo leuk.
Dit dus.

Maar het issue zal wel weer iets anders in elkaar steken dan als in de OP wordt gesteld.

Sowieso weer opvallend dat TS zijn zin wil doordrammen hoewel hij donders goed weet dat zijn vrouw het niet wil hebben.
  maandag 18 november 2019 @ 13:25:41 #22
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190003966
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die stond er nog niet toen ik begon te typen.
[..]

Dit dus.

Maar het issue zal wel weer iets anders in elkaar steken dan als in de OP wordt gesteld.

Sowieso weer opvallend dat TS zijn zin wil doordrammen hoewel hij donders goed weet dat zijn vrouw het niet wil hebben.
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 13:29:44 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190004057
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?
Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 november 2019 @ 13:33:21 #24
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190004134
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.
Ik ben al weer weg, rustig maar.
Houd van poesjes
  maandag 18 november 2019 @ 13:34:19 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190004163
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen?
Nee, je moet gaan scheiden.
Dan hebben je kids ook meteen 2x Sinterklaas.
Kun jij t vieren zoals je zelf wil, en zijn wij van t gezeik af.

Succes! ^O^
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')