Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.quote:Op maandag 18 november 2019 07:12 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is er racistisch aan een zak cadeautjes naast de open haard?
Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Sint en zijn roetveegpieten is geen optie? Dat zijn tenminste de echte, net zoals op tv.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het idee was om de Sint en zijn pieten weer eens bij ons thuis uit te nodigen om de cadeautjes te brengen. Maar nee, want zwarte Piet is blijkbaar racisme.
Je kunt ook vast en zeker Sint en roetveegpieten uitnodigen. Is dat voor je vrouw een optie? Zo ja, wat is dan het probleem?quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hier komen ze niet langs, maar ik vind roetveegpieten ook prima. En dan omdat ze zwarter worden door de schoorsteen. Hoe zwarter, hoe meer ervaren. Maar van mij hoeven ze echt niet vol zwart. Pieten gaan ook weleens onder de douche..quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
deze discussie begint een beetje zielig te worden.quote:Op maandag 18 november 2019 07:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee, je bedoelt dat Dennis zelf een beetje zielig isquote:Op maandag 18 november 2019 08:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
deze discussie begint een beetje zielig te worden.
Exact dit. Je kan prima gezellig Sinterklaas vieren zonder de racistische elementen.quote:Op maandag 18 november 2019 08:52 schreef _I het volgende:
Wat een treurnis weer. Heb jarenlang sinterklaas gevierd, zonder ooit iemand te hebben gezien. Keek tv voor het verhaal en vond thuis cadeaus als verrassing.
Wij hadden vroeger een speurtocht door het huis en de garage naar de verstopte cadeausquote:Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef CaVaBien het volgende:
In principe vind ik het geen racisme, maar ik zat laatst in de trein, waarbij een oudere Nederlandse vrouw naar een donker kind wees (van 6/7 jaar) en zei: 'kijk daar zwarte piet!'.
Ik kan me heeel goed voorstellen dat je dat niet leuk vindt. En helemaal als kind. Door dat soort idiote mensen die denken dat ze grappig zijn, worden de pieten wel geassocieerd met racisme en dat snap ik heel goed.
Je kan sinterklaas ook vieren zonder de sint en de pieten. Of met roetveegpieten.
Wij vieren elk jaar sinterklaas. Hier kloppen ze op de voordeur aan en rennen dan snel weg. Ze laten wel een zak met cadeautjes achter bij de voordeur.
Toen mijn dochter klein was liet ik ze elk jaar komen. Vorig jaar was m'n zoon nog te klein dus kon ik haar gemakkelijk haar zin geven, maar nu is ie al wat groter en begint ie het wel te snappen. En nee, ik heb ze nog niet geboekt maar daar moet ik nu wel mee opschieten.quote:Op maandag 18 november 2019 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, dat je vrouw er zo over denkt heb je al eens eerder geroepen en dat was met de mededeling dat bij jouw thuis geen Sinterklaas meer werd gevierd en wie dat wel deed was een racist. Als ik het me goed herinner. In elk geval dat je vrouw het niks vond weet ik heel zeker.
Dus je hebt in voorgaande jaren geen Pieten in huis gehad. En nu moet het van jou ineens weer wel, terwijl je wéét dat je vrouw het niet oké vindt (dat wist ik zelfs).
Waarom vier je het niet gewoon als voorgaande jaren? Je dochter is al te oud om nog te geloven en je zoon heeft nog geen herinnering aan een traditie, dus voor hen is het niet nodig Pieten uit te nodigen. Je vrouw vindt het niet leuk. Waarom moet jij dan zonodig? Waarom wil je per se je vrouw kwetsen, of is dit weer een "ik had gehoopt dat ze er niet achter zou komen"-actie?
Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.quote:Op maandag 18 november 2019 09:30 schreef Schanu het volgende:
Ik heb geen zin om mee te doen aan de zwarte pieten discussie, dus daar ga ik inhoudelijk niet op in. Je kinderen zal het echter niet uitmaken hoe piet eruit ziet, dus als je een tussenweg zoekt zou ik zeggen: ga voor roetveegpiet. Mijn dochters zagen tijdens de intocht zowel zwarte pieten als roetveeg pieten en ze waren voor hun allemaal gelijk. Als ze groen, geel of blauw waren geweest had mijn oudste er waarschijnlijk om moeten lachen, maar had ze het alsnog prima gevonden. Kinderen zijn flexibel, het maakt ze echt niet uit. Het sinterklaasfeest afschaffen omdat je zelf geen tussenweg kan of wil vinden, dát maakt ze wel uit.
Dan geef je hem een chocolade letter en cadeaus met kerstmis. Heel normaal in veel gezinnen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:48 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, dat het hem geen reet uitmaakt, roetveegpieten heb ik wel naar gekeken maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden.
En ze wil helemaal geen Sinterklaas vieren, dus ook geen cadeautjes en dat vind ik zielig voor mijn zoon. Over een paar jaar gaat ie ook naar school en dan zou hij in dit overwegend blanke dorp waarschijnlijk de enige zijn die niks heeft gekregen van de Sint.
Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.quote:Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Lunatiek het volgende:
Lees je wel hoe denigrerend je bent als je het hier over jw vrouw hebt?
"Lange tenen"
"Toen kon ik haar haar zin nog geven"
Je vrouw wil dit niet. Dus vraag of roetveegpieten acceptabel zijn, of überhaupt pieten, en zo nee, dan is het gewoon pakjesavond met de bekende klop op het raam.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je de post bovenstaande de jouwe lees, wil ze dat zelfs niet.
Dit dus.quote:Maar ik zou gewoon gaan voor de klop door het raam en wat pepernoten via de deur. Is net zo leuk.
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die stond er nog niet toen ik begon te typen.
[..]
Dit dus.
Maar het issue zal wel weer iets anders in elkaar steken dan als in de OP wordt gesteld.
Sowieso weer opvallend dat TS zijn zin wil doordrammen hoewel hij donders goed weet dat zijn vrouw het niet wil hebben.
Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen? Dat jij dat doet kan ik niks aan doen maar ik zoek een manier waarop ik mijn kind niet hoef te benadelen omdat zijn moeder geen Sinterklaas wil vieren. Is dat nu echt zo vreemd?
Ik ben al weer weg, rustig maar.quote:Op maandag 18 november 2019 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jezus man. FOK! wordt onderhand een beetje jouw boksbal. Als je wat dwars zit open je een topic en dan kun je hopelijk weer even lekker tekeer gaan.
Nee, je moet gaan scheiden.quote:Op maandag 18 november 2019 13:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dus omdat m'n vrouw nee zegt moet ik maar direct gehoorzamen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |