abonnement Unibet Coolblue
pi_189980751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 19:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zie alleen veel politie.

De anti-Zwarte Pieters mogen trouwens de Nederlandse staat wel dankbaar zijn, overal staat politie om ervoor te zorgen dat ze veilig kunnen demonstreren. Dat is echt een hele operatie. Als het om het beschermen van Pegida zou gaan, zou er echt niet zoveel werk van gemaakt worden.
Pegida is met rust gelaten door de anti-pieten in Apeldoorn. In Apeldoorn was de intocht. De anti-Pieten hebben deze intocht met rust gelaten. Pegida besloot het kinderfeest te willen verstoren door buiten het vak te gaan. Gelukkig greep de politie in en zo werd het kinderfeest daar een groot succes. Overal hebben de pro-pieten agressie getoond en het kinderfeest verstoord. De tegenstanders van Zwarte Piet hebben zich overal netjes gedragen en zich nergens agressief gedragen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189980761
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:20 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ohja, ik lees het nu. Moet toegeven dat ik het nieuws vanavond niet gevolgd heb dus die opmerking had ik beter niet kunnen maken ^O^

Verder prima verlopen.
Maar was is daarmee je punt? Omdat de mensen die een probleem hebben met zwarte piet niets gesloopt hebben en geen snelwegen hebben geblokkeerd is het dus wel prima om op dezelfde voet verder te gaan?
pi_189980772
Ok mensen.

Er zijn in Den Haag vandaag 2 incidenten geweest m.b.t. de journalistiek.

Een 'pro-Piet' verslaggever die verslag wilde doen bij de demonstratie van KOZP en een 'anti-Piet' verslaggever die verslag wilde doen van de intocht.

Aan de pro-Piet verslaggever werd door de politie gevraagd wat zijn mening was over Zwarte Piet. Hij is daarop niet toegelaten tot het terrein.

De anti-Piet verslaggever werd door de politie gesommeerd om het terrein te verlaten omdat zijn aanwezigheid zorgde voor onrust.

De pro-Piet verslaggever heeft onder protest gehoor gegeven aan het verzoek van de politie.

De anti-Piet verslaggever is blijven protesteren en is uiteindelijk door de politie aangehouden.

PRO-PIET
UPnetworkNL twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:37:08 We mogen van de politie ons werk niet doen tijdens de KOZP manifestatie, want de politie vreest voor onze veiligheid, omdat we de verkeerde mening hebben. Lekker inclusief. #UPNL #Sinterklaasintocht https://t.co/cnWd86rHTu reageer retweet
ANTI-PIET
KevinPRoberson twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 23:31:59 Here's the footage of my arrest. Watch until the end. https://t.co/oX0WeEorm9 reageer retweet
Ben gewoon benieuwd wie, hoe of wat dit uitgespeeld gaat worden door deze of gene.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189980828
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:29 schreef Montagui het volgende:
Ok mensen.

Er zijn in Den Haag vandaag 2 incidenten geweest m.b.t. de journalistiek.
Een "journalist" die zich als uitgesproken pro- of anti gedraagt is per definitie toch geen journalist?
pi_189980884
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar was is daarmee je punt? Omdat de mensen die een probleem hebben met zwarte piet niets gesloopt hebben en geen snelwegen hebben geblokkeerd is het dus wel prima om op dezelfde voet verder te gaan?
Dat een feest mét ZP, op enkele incidenten na, prima gevierd kan worden.
pi_189980909
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:37 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dat een feest mét ZP, op enkele incidenten na, prima gevierd kan worden.
Betekent dat dat je de tegenstanders pas serieus neemt als ze besluiten het kinderfeest te gaan verpesten?
  zondag 17 november 2019 @ 00:40:42 #207
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189980922
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar was is daarmee je punt? Omdat de mensen die een probleem hebben met zwarte piet niets gesloopt hebben en geen snelwegen hebben geblokkeerd is het dus wel prima om op dezelfde voet verder te gaan?
Mensen moeten sowieso doen wat ze willen, zolang ze geen wetten breken.
pi_189980937
Leuk man, Sinterklaas. Was een topfeestje in Apeldoorn, ik was erbij.

Ik zeg het nogmaals:
Dit is het probleem niet.

In de klas van mijn dochter mochten ze geen Sinterklaas journaal kijken want openbare school. Een ouder kan dat gewoon blokkeren, want geen geloof op de openbare school...

Let op, over vier jaar is er helemaal geen Sinterklaas meer...

Roetveegpiet of zwarte piet, daar gaat het niet om. Dit geweldige feest is over 4-8 jaar gewoon kapot gemaakt.
pi_189980970
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Betekent dat dat je de tegenstanders pas serieus neemt als ze besluiten het kinderfeest te gaan verpesten?
Nee. Net als dat we de mening van rellende hooligans niet serieus moeten gaan nemen.
pi_189980988
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:45 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nee. Net als dat we de mening van rellende hooligans niet serieus moeten gaan nemen.
Je leek net het tegenovergestelde te impliceren, namelijk: er is niet gereld door de tegenstanders dus blijkbaar is er geen probleem.
pi_189981043
Er werd met veel respect gedemonstreerd in Apeldoorn. Ik had er geen last van en de kids al helemaal niet.
  zondag 17 november 2019 @ 01:03:33 #212
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189981158
Kevin P Robertson is de huis'journalist' van KOZP
pi_189981224
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je leek net het tegenovergestelde te impliceren, namelijk: er is niet gereld door de tegenstanders dus blijkbaar is er geen probleem.
Ook. Verder heb ik weinig weerstand van de anti's gezien.

Disclaimer: ik heb vanavond niet al het nieuws gevolgd.
pi_189981258
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 01:09 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ook. Verder heb ik weinig weerstand van de anti's gezien.

Disclaimer: ik heb vanavond niet al het nieuws gevolgd.
Dus: je neemt hun protesten niet serieus omdat ze niet gereld hebben, maar je stelt eveneens dat we de protesten van rellende hooligans niet serieus moeten nemen.
Vanwaar deze tegenspraak?
pi_189981329
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 01:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus: je neemt hun protesten niet serieus omdat ze niet gereld hebben, maar je stelt eveneens dat we de protesten van rellende hooligans niet serieus moeten nemen.
Vanwaar deze tegenspraak?
Nee, omdat het aantal niet-rellende tegenstanders relatief vrijwel nihiel was. Niet serieus te nemen dus.
pi_189981349
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 01:18 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Nee, omdat het aantal niet-rellende tegenstanders relatief vrijwel nihiel was. Niet serieus te nemen dus.
Dus als ze niet rellen neem je ze niet serieus omdat ze niet rellen, maar als ze wel rellen neem je ze niet serieus omdat ze wel rellen?
pi_189981393
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 01:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als ze niet rellen neem je ze niet serieus omdat ze niet rellen, maar als ze wel rellen neem je ze niet serieus omdat ze wel rellen?
Niet helemaal. Rellende tegenstanders neem ik sowieso niet serieus. Een gering aantal niet-rellende tegenstanders ook niet.
pi_189981417
Dus er moet iets veranderen omdat er geen niet rellende demonstrerende voorstanders waren, maar wel wel rellende demonstrerende voorstanders die je derhalve niet serieus neemt?
pi_189981695
Die volg ik ff niet. Wat is je probleem nu precies?
pi_189981778
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 01:55 schreef RobbieRonald het volgende:
Die volg ik ff niet. Wat is je probleem nu precies?
Ik snap je "logica" niet.
Als er niemand het feest verziekt, dan geef je aan dat protest niet serieus moet worden genomen.
Als er wel iemand het feest verziekt, dan geef je aan dat relschoppers niet serieus moeten worden genomen.
pi_189981838
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 02:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik snap je "logica" niet.
Als er niemand het feest verziekt, dan geef je aan dat protest niet serieus moet worden genomen.
Klopt. Gezien het relatief verwaarloosbare aantal tegendemostranten (ten opzichte van het aantal feestvierende mensen).
quote:
Als er wel iemand het feest verziekt, dan geef je aan dat relschoppers niet serieus moeten worden genomen.
Klopt ook. Geldt wmb voor de voor- en tegenstanders.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobbieRonald op 17-11-2019 02:26:54 ]
pi_189981884
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 02:18 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Klopt. Gezien het relatief verwaarloosbare aantal tegendemostranten (ten opzichte van de feestvierende mensen).
[..]

Klopt ook. Geldt wmb voor de voor- en tegenstanders.
Dus "vreedzaam protest" ontken of bagatelliseer je, want er is immers niets gesloopt.
Maar relschoppers moeten evenmin serieus genomen worden, dus je sluit gewoon je ogen en oren voor alles wat er wel of niet gebeurt?
pi_189981908
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 02:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus "vreedzaam protest" ontken of bagatelliseer je, want er is immers niets gesloopt.
Nogmaals, het gaat mij om het verwaarloosbare aantal. Dat heb ik nu al meerdere keren aangegeven.
quote:
Maar relschoppers moeten evenmin serieus genomen worden, dus je sluit gewoon je ogen en oren voor alles wat er wel of niet gebeurt?
Zoals bij alle relschoppers, ja.
  zondag 17 november 2019 @ 02:44:17 #224
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189981949
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pegida is met rust gelaten door de anti-pieten in Apeldoorn. In Apeldoorn was de intocht. De anti-Pieten hebben deze intocht met rust gelaten. Pegida besloot het kinderfeest te willen verstoren door buiten het vak te gaan. Gelukkig greep de politie in en zo werd het kinderfeest daar een groot succes. Overal hebben de pro-pieten agressie getoond en het kinderfeest verstoord. De tegenstanders van Zwarte Piet hebben zich overal netjes gedragen en zich nergens agressief gedragen.
Gelul. Hier gewoon zwarte Zwarte Pieten, geen enkele actiegroep, en de politie hartstikke druk met kindjes rondrijden (de brandweer ook).

Zo zal het in de meeste plaatsen gegaan zijn, want daar hoor je helemaal niks van. Net als voorgaande jaren. Honderden intochten van Sinterklaas verlopen elk jaar zonder incidenten.
  zondag 17 november 2019 @ 02:59:54 #225
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189982021
Wat een chanante vertoning in Apeldoorn trouwens. Een Sinterklaas die zich als een clown gedraagt met een hofhouding van Pieten die op geen enkele manier respectabel is.
En dan die taal "hallo heerlijke kindjes, lieve schatten" :r
Of die Pieten met hun debiele Amsterdamse accent. Je kunt goed merken dat ze niet uit Spanje komen.
Zelfs die burgemeester leek uit een B-film ontsnapt te zijn, wat een paupervertoning met dat dansen en zingen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 november 2019 @ 03:27:38 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189982126
Hier in de gemeente gewoon 100% zwart. Alleen in een winkelcentrum niet, maar iets met Amsterdamse eigenaar :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189982233
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Leuk man, Sinterklaas. Was een topfeestje in Apeldoorn, ik was erbij.

Ik zeg het nogmaals:
Dit is het probleem niet.

In de klas van mijn dochter mochten ze geen Sinterklaas journaal kijken want openbare school. Een ouder kan dat gewoon blokkeren, want geen geloof op de openbare school...

Let op, over vier jaar is er helemaal geen Sinterklaas meer...

Roetveegpiet of zwarte piet, daar gaat het niet om. Dit geweldige feest is over 4-8 jaar gewoon kapot gemaakt.
Begint ook steeds langer onhoudbaar te worden met al die jankende minderheden. Kind van kennis van me kwam thuis en zei dat de moslims in haar klas haar hadden verteld dat Sinterklaas niet bestaat. Zo begint dat al dus. Moslim kinderen zien Sinterklaas en denken hmm vreemd dat vieren wij thuis niet. Dus die stellen thuis vragen waarop vader zegt "is een feest van kafirs maar is nep". En volgende dag komt kind op school en zegt ja is nep tegen de hele klas. Dat was al zo toen ik kind was dat Turkse kinderen in mn klas zeiden dat Sinterklaas niet bestaat en het wordt steeds erger.

Sinterklaasfeest werkt alleen als alle ouders het geheim kunnen bewaren en meedoen. Maar met alle geweldige cultuurverrijkers van tegenwoordig is het snel afgelopen met de pret. Volgende feest op de agenda is kerst zodra Sinterklaas kapot is gemaakt. Maar gelukkig adopteren we hun cultuur en feestdagen om de onze te vervangen. Wat een feest die diversiteit.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 17 november 2019 @ 04:19:07 #228
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189982258
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 02:59 schreef Lunatiek het volgende:
Wat een chanante vertoning in Apeldoorn trouwens. Een Sinterklaas die zich als een clown gedraagt met een hofhouding van Pieten die op geen enkele manier respectabel is.
En dan die taal "hallo heerlijke kindjes, lieve schatten" :r
Of die Pieten met hun debiele Amsterdamse accent. Je kunt goed merken dat ze niet uit Spanje komen.
Zelfs die burgemeester leek uit een B-film ontsnapt te zijn, wat een paupervertoning met dat dansen en zingen.
En vroeger waren de Pieten acrobatisch. Van dit stelletje ongeregeld gelooft geen kind dat ze een dak op zouden klauteren
pi_189982269
Het zal die kinderen allemaal worst wezen , wat telt zijn de cadeau's die binnen rollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2019 04:24:27 ]
  zondag 17 november 2019 @ 06:58:46 #230
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189982532
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pegida is met rust gelaten door de anti-pieten in Apeldoorn. In Apeldoorn was de intocht. De anti-Pieten hebben deze intocht met rust gelaten. Pegida besloot het kinderfeest te willen verstoren door buiten het vak te gaan. Gelukkig greep de politie in en zo werd het kinderfeest daar een groot succes. Overal hebben de pro-pieten agressie getoond en het kinderfeest verstoord. De tegenstanders van Zwarte Piet hebben zich overal netjes gedragen en zich nergens agressief gedragen.
Je hebt een uiterst gemankeerd en dom mensbeeld: "witte mensen discrimineren, zwarten niet".

:')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189982553
Grappig dat nu steeds meer de zgn. Pro-Pieten dit kinderfeest proberen te misbruiken voor hun 'goede doel' en de Anti-Pieten zich nu wel keurig gedragen.
Aan beide kanten zijn de fanatiekelingen gewoon walgelijk die geen fuck geven om wat de kinderen er zelf van vinden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_189982558
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 04:05 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Begint ook steeds langer onhoudbaar te worden met al die jankende minderheden. Kind van kennis van me kwam thuis en zei dat de moslims in haar klas haar hadden verteld dat Sinterklaas niet bestaat. Zo begint dat al dus. Moslim kinderen zien Sinterklaas en denken hmm vreemd dat vieren wij thuis niet. Dus die stellen thuis vragen waarop vader zegt "is een feest van kafirs maar is nep". En volgende dag komt kind op school en zegt ja is nep tegen de hele klas. Dat was al zo toen ik kind was dat Turkse kinderen in mn klas zeiden dat Sinterklaas niet bestaat en het wordt steeds erger.

Sinterklaasfeest werkt alleen als alle ouders het geheim kunnen bewaren en meedoen. Maar met alle geweldige cultuurverrijkers van tegenwoordig is het snel afgelopen met de pret. Volgende feest op de agenda is kerst zodra Sinterklaas kapot is gemaakt. Maar gelukkig adopteren we hun cultuur en feestdagen om de onze te vervangen. Wat een feest die diversiteit.
Ah, het is de schuld van de moslims. Die hadden we nog niet gehad _O-
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 17 november 2019 @ 07:35:43 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_189982580
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 04:05 schreef Scarface88 het volgende:
Zo begint dat al dus.
quote:
Dat was al zo toen ik kind was
Zo begint dat dus niet, maar dat is gewoon van alle tijden.

En ook zonder cultuurverrijkers. Oudere kinderen doen het standaard bij jongere kinderen en in mijn tijd begin jaren tachtig was sinterklaas al eens op sterven na dood omdat mensen massaal overgingen op kerst, dus waren er heel veel Nederlandse kinderen die geen sinterklaas vierden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 november 2019 @ 08:20:44 #234
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189982677
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 04:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

En vroeger waren de Pieten acrobatisch. Van dit stelletje ongeregeld gelooft geen kind dat ze een dak op zouden klauteren
Ah, ja. Die aanfluiting met de trampoline :N
  zondag 17 november 2019 @ 08:22:00 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189982681
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2019 04:24 schreef PP_Sound het volgende:
Het zal die kinderen allemaal worst wezen , wat telt zijn de cadeau's die binnen rollen.
Het is wel vreemd dat we onze kinderen zo opvoeden. "Gratis geld". En maar zeuren dat er zoveel linksmensjes zijn die voor Sinterklaas spelen...
pi_189982687
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 08:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is wel vreemd dat we onze kinderen zo opvoeden. "Gratis geld". En maar zeuren dat er zoveel linksmensjes zijn die voor Sinterklaas spelen...
Kinderen denken anders.
  zondag 17 november 2019 @ 08:24:43 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189982689
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 07:35 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]

Zo begint dat dus niet, maar dat is gewoon van alle tijden.

En ook zonder cultuurverrijkers. Oudere kinderen doen het standaard bij jongere kinderen en in mijn tijd begin jaren tachtig was sinterklaas al eens op sterven na dood omdat mensen massaal overgingen op kerst, dus waren er heel veel Nederlandse kinderen die geen sinterklaas vierden.
Die kinderen die niet thuis vierden, deden op school gewoon mee en doorgaans verpestten ze dat niet door te roepen dat Sinterklaas niet bestaat.
  zondag 17 november 2019 @ 08:26:07 #238
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189982692
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2019 08:23 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Kinderen denken anders.
Ja, en we doen er niks meer aan om ze op te voeden. Om ze te leren dat je iets moet doen als je cadeautjes wilt, en vooral leren we ze niet meer om wat ze hebben gekregen te delen met anderen.
pi_189982696
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 08:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en we doen er niks meer aan om ze op te voeden. Om ze te leren dat je iets moet doen als je cadeautjes wilt, en vooral leren we ze niet meer om wat ze hebben gekregen te delen met anderen.
Ben je schoolmeester?
  zondag 17 november 2019 @ 08:42:03 #240
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189982734
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 07:19 schreef Pedroso het volgende:
Grappig dat nu steeds meer de zgn. Pro-Pieten dit kinderfeest proberen te misbruiken voor hun 'goede doel' en de Anti-Pieten zich nu wel keurig gedragen.
Aan beide kanten zijn de fanatiekelingen gewoon walgelijk die geen fuck geven om wat de kinderen er zelf van vinden.
Het is toch echt de schuld van de anti-Pieten want om Nederlanders neer te zetten als racisten vraagt om een gepaste reactie van iedereen die opkomt voor Nederlandse waarden en tradities. Buitenlandse vreemdelingen als Afriyie zijn welkom maar ze moeten wel hun gore bek houden .... dus op een normale manier discussiëren.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189982751
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 07:21 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ah, het is de schuld van de moslims. Die hadden we nog niet gehad _O-
Niet alleen de moslims. Maar als je mn post goed leest zie je dat ik alle buitenlandse culturen bedoel die niet mee willen doen met Sinterklaas en hun kinderen bewust vertellen dat het nep is. En aangezien die groep steeds harder groeit zitten er steeds meer kinderen in de klas die het niet vieren.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 17 november 2019 @ 08:46:29 #242
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189982757
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 07:21 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ah, het is de schuld van de moslims. Die hadden we nog niet gehad _O-
Voor veel moslims is Sinterklaas "haram dus die moet dood". Zo denken ze nu eenmaal.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189982767
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 07:35 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]

Zo begint dat dus niet, maar dat is gewoon van alle tijden.

En ook zonder cultuurverrijkers. Oudere kinderen doen het standaard bij jongere kinderen en in mijn tijd begin jaren tachtig was sinterklaas al eens op sterven na dood omdat mensen massaal overgingen op kerst, dus waren er heel veel Nederlandse kinderen die geen sinterklaas vierden.
Ja dat klopt maar nu komt het dus in een stroomversnelling.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 17 november 2019 @ 08:54:52 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_189982816
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:42 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het is toch echt de schuld van de anti-Pieten want om Nederlanders neer te zetten als racisten vraagt om een gepaste reactie van iedereen die opkomt voor Nederlandse waarden en tradities. Buitenlandse vreemdelingen als Afriyie zijn welkom maar ze moeten wel hun gore bek houden .... dus op een normale manier discussiëren.
:')
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 november 2019 @ 09:43:08 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189983078
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 08:45 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Niet alleen de moslims. Maar als je mn post goed leest zie je dat ik alle buitenlandse culturen bedoel die niet mee willen doen met Sinterklaas en hun kinderen bewust vertellen dat het nep is. En aangezien die groep steeds harder groeit zitten er steeds meer kinderen in de klas die het niet vieren.
Dat zie je ook bij minder beladen feesten. Bij ons heeft de middenstand altijd zijn stinkende best gedaan om "nieuwe Nederlanders" bij dingen als de jaarlijkse braderie te betrekken, maar dat is nooit gelukt, ze doen niet mee en hun kinderen verpesten de sfeer op de braderie (rondhangen, mensen lastigvallen, sissen, mensen naroepen in het Marokkaans). Het zijn er inmiddels zoveel dat ze hun eigen evenementen hebben, waar je je als "oude Nederlander" verre van welkom voelt.
En er komen steeds minder bezoekers op de braderie, tenzij er gratis dingen zijn te halen.

Zo zie je dat er bij Suikerfeest en Offerfeest niets wordt georganiseerd voor niet-moslims die mee willen vieren en niet toevallig een gastvrije moslimbuur hebben. Dus verre van inclusief.
pi_189983199
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 08:42 schreef NoPicNic het volgende:
vraagt om een gepaste reactie van iedereen die opkomt voor Nederlandse waarden en tradities. Buitenlandse vreemdelingen als Afriyie zijn welkom maar ze moeten wel hun gore bek houden .... dus op een normale manier discussiëren.
Niet op deze wijze discussieren. Niet met jouw gore bek, die echt niet normaal is.
  zondag 17 november 2019 @ 10:01:31 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_189983202
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 08:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die kinderen die niet thuis vierden, deden op school gewoon mee en doorgaans verpestten ze dat niet door te roepen dat Sinterklaas niet bestaat.
Doorgaans verpesten ze het nu ook niet. Het gebeurt wel, natuurlijk. En het zal ook wel meer gebeuren naarmate er meer allochtonen zijn. Maar ook (let op: ook) daarom is het belangrijk dat Sinterklaas met zijn tijd meegaat. In de jaren tachtig/negentig is het sterk geseculariseerd, omdat (grootstedelijke) ouders uit de jaren zestig/zeventig hun kinderen geen stichtelijke boodschap mee wilden geven. In de jaren tien willen (grootstedelijke) ouders uit de jaren tachtig/negentig hun kinderen geen exclusieve boodschap meer meegeven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189983331
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij omschrijft wat er mis is met die pro-piet-agressie. Het is verkapte vreemdelingenhaat. Men roept hem toe dat hij geen bestaansrecht heeft in dit land omdat hij niet zo " pro-piet " is.

Misschien moet je de tweet nog een keer lezen.
pi_189983428
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:01 schreef speknek het volgende:
In de jaren tien willen (grootstedelijke) ouders uit de jaren tachtig/negentig hun kinderen geen exclusieve boodschap meer meegeven.
Dus de ouders die deze traditie vieren willen verandering :')
  zondag 17 november 2019 @ 10:37:24 #250
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_189983444
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus de ouders die deze traditie vieren willen verandering :')
Zijn er tradities die niet met de tijd meegaan dan?
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')