abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189958856
Op de 2e scherm zal nooit op gamet worden.

Is het beter om je 2e scherm aan te sluiten op de moederbord?

of toch op de videokaart?

zal dat de prestaties verhogen als er maar 1 beeldscherm aangesloten is op de videokaart.

[ Bericht 17% gewijzigd door capuchon_jongen op 16-11-2019 20:21:24 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_189959196
Depends wat je bottleneck is.
Goede CPU met GPU (dus niet maxed oud cpu gebruik) zou ik kiezen voor moederbord.

Is je videokaart niet op 100 procent in je videokaart.

Zonder je hardware zou ik zeggen allebei videokaart
pi_189959285
Standaard is gewoon alles in de videokaart. Bij sommige moederborden kan het wel op beiden, maar dan moet je er wel even om denken om de onboard videokaart aan te zetten in het bios (die wordt in de regel uitgeschakeld als je een aparte videokaart installeert)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189959337
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
Standaard is gewoon alles in de videokaart. Bij sommige moederborden kan het wel op beiden, maar dan moet je er wel even om denken om de onboard videokaart aan te zetten in het bios (die wordt in de regel uitgeschakeld als je een aparte videokaart installeert)
Maar geeft het een voordeel?
Kan mij alleen bedenken als je een mega cpu hebt en een brakke gpu.
Interne gpu vreet echt cpu namelijk
  Forum Admin vrijdag 15 november 2019 @ 20:40:37 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_189959339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
Standaard is gewoon alles in de videokaart.
Dat. Je computer heeft de onboard videokaart nu waarschijnlijk ook disabled omdat je een aparte videokaart hebt. Wil het überhaupt werken met onboard en externe videokaart dan zal je in je bios aan de gang moeten.
pi_189959355
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:40 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maar geeft het een voordeel?

Ik betwijfel het.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189959389
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:40 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat. Je computer heeft de onboard videokaart nu waarschijnlijk ook disabled omdat je een aparte videokaart hebt. Wil het überhaupt werken met onboard en externe videokaart dan zal je in je bios aan de gang moeten.
Niet persee vaker gezien dat die gewoon werkte.
pi_189971072
Een beetje videokaart ligt niet wakker van een scherm extra waar nauwelijks wat op gebeurt, en het maakt je configuratie een stuk minder complex, 1 videodriver, betere/snellere synchronisatie tussen schermen als je dingen gaat doen als desktop extenden e.d.... Interne GPU is primair bedoeld voor mensen die niet gamen en niet iets speciaals doen met videobewerking oid.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fleischmeister op 16-11-2019 15:45:34 ]
pi_189971939
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:40 schreef Tailless het volgende:
Interne gpu vreet echt cpu namelijk
Dat ligt er maar net aan welke CPU je hebt.
So we just called him Fred too
pi_189971953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 15:39 schreef Henno het volgende:
Een beetje videokaart ligt niet wakker van een scherm extra waar nauwelijks wat op gebeurt, en het maakt je configuratie een stuk minder complex, 1 videodriver, betere/snellere synchronisatie tussen schermen als je dingen gaat doen als desktop extenden e.d.... Interne GPU is primair bedoeld voor mensen die niet gamen en niet iets speciaals doen met videobewerking oid.
Prima redenatie, voor 2010.

Tegenwoordig maakt het voor videobewerking niet veel meer uit, kan zelfs op een telefoon als het moet.
Gamen kan met een VEGA 8 of 11 op een AMD Ryzen een stuk beter dan je zou verwachten.
pi_189971973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 17:01 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan welke CPU je hebt.
Nouja als je CPU nu al maxed gaat het er. Niet beter van worden
pi_189971975
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:15 schreef Belg het volgende:
Op de 2e scherm zal nooit op gamet worden.

Is het beter om je 2e scherm aan te sluiten op de moederbord?

of toch op de videokaart?

zal dat de prestaties verhogen als er maar 1 beeldscherm aangesloten is op de videokaart.
Voor het beste antwoord zou ik als ik jou was hier het volgende posten:
- merk/type moederbord
- merk/type processor
- hoeveel geheugen
- merk/type videokaart
- hoeveelheid videogeheugen.

Hoeft niet natuurlijk, maar dan komen we niet verder dan domweg met een verdeling van 50/50 roepen dat het tweede scherm op je videokaart kan of dat het op je moederbord kan.
pi_189971996
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 17:04 schreef Tailless het volgende:
Nouja als je CPU nu al maxed gaat het er. Niet beter van worden
Dat valt nog maar te bezien met bijvoorbeeld een 6 core Ryzen 5 met 2 dedicated cores voor graphics.
pi_189974807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 17:04 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Voor het beste antwoord zou ik als ik jou was hier het volgende posten:
- merk/type moederbord
- merk/type processor
- hoeveel geheugen
- merk/type videokaart
- hoeveelheid videogeheugen.

Hoeft niet natuurlijk, maar dan komen we niet verder dan domweg met een verdeling van 50/50 roepen dat het tweede scherm op je videokaart kan of dat het op je moederbord kan.
Bedankt voor de moeite in je post.

Maar op de moederbord lukt niet, dus alles maar op mijn videokaart aangesloten
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_189983999
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 20:11 schreef Belg het volgende:
Maar op de moederbord lukt niet, dus alles maar op mijn videokaart aangesloten
Dat kan goed kloppen. De B450 chipset heeft geen eigen videochip, die zit op een beperkt aantal Ryzen cpu's. Het lijkt erop dat dat je een Ryzen 5 hebt zonder ingebouwde videochip.
pi_189984172
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 11:48 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat kan goed kloppen. De B450 chipset heeft geen eigen videochip, die zit op een beperkt aantal Ryzen cpu's. Het lijkt erop dat dat je een Ryzen 5 hebt zonder ingebouwde videochip.
Zo jammer dat er geen ryzen 9 is met ingebakken videoclip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')