quote:
Denk dat de Peppers bij het oudere publiek nog wel aardig scoren en misschien ook nog wel wat jongere fans hebben, Post Malone zal jong publiek trekken maar het grod van boven de 30 zal geen idee hebben wie hij is en waarschijnlijk ook niets met zijn muziek hebben. Acts als
Kensington, Nothing but Thieves, James Arthur en Volbeat zullen echter mensen van alle leeftijdsgroepen trekken maar het programma heeft zeker nog een stel grote namen nodig.
Dit jaar had je echter als headliners Mumford & Sons die hun beste tijd al gehad hebben en de doelgroep steeds kleiner wordt. The Cure waarmee je eigenlijk vrijwel alleen het oudere publiek trekt (vandaar dat ze Armin er maar achter hadden geprogrammeerd zodat de jongeren bleven hangen) en dan als afsluiter Fleetwood Mac, die naast bij het oudere publiek ook nog wel redelijk bekend zijn bij de jongeren, maar duidelijk de dag niet konden uitverkopen. (alhoewel ik vond dat ze het nog behoorlijk goed deden gezien hun leeftijd) De rest van de acts zaten ook toppers bij, maar vooral bands die of bij de ouderen of bij de jongeren het goed doen.
Voor mij als bezoeker was het niet zo erg dat er minder mensen waren, dat betekend alleen maar dat ik dan altijd op een goede plek kan staan om de optredens te zien, maar voor het festival is dat zeker niet goed omdat de inkomsten dan een stuk lager liggen dan ingecalculeerd. Om de boel te doen uitverkopen zullen ze beter dan dit jaar de balans met acts moeten vinden die jongeren en ouderen trekken.