Ff zo leuk je verhaal van de meiden die elkaar zijn. Hier is dat ook aan de orde van de dag: de één is de ander, is mama of een object (waarop de ander boos gilt "Ik geen gordijn, ik ben *naam*"

).
Nazil, leuk al de gewone lego. Wij zijn laatst naar LEGiO (oude lego fabriek) geweest en daar speelden ze er ook echt leuk mee. Duplo is alleen wel een stuk gemakkelijker opruimen, dus voor nu vind ik het nog wel even goed zo.

Justme, op basis van wat je allemaal schrijft lijkt het me wel fijn om samen goed af te stemmen wat jullie verwachtingen en behoeften zijn, zeker met straks een kleine erbij wordt het alleen maar drukker. Hopelijk vinden jullie er samen een weg in.
Quoi, hier was het in het begin ook echt even duidelijk regels stellen met de loopfietsen (idd paar keer erachteraan moeten rennen

). Ik ben wel heel duidelijk geweest en steeds terug naar huis gegaan als ze toch een hoek om gingen na meerdere waarschuwingen. Daardoor gaat het nu heel goed, ze blijven samen altijd op de afgesproken plekken wachten tot ik er ben.
Tolstoifan ik sluit me aan bij wat er gezegd is over zelfvertrouwen en wilde er nog aan toe voegen dat knutselen ook om plezier gaat. Wij hebben hier ook rood zwart gekraste tekeningen. Maar ook ons gezinnetje als koppoters in een bos (

). Als we voor iemand knutselen laat ik ze meestal 2 dingen maken. Ik laat ze eerst hun gang gaan, soms is het dan al iets moois. Is het alleen maar bruine drab verf dan stel ik voor om er nog 1 speciaal voor persoon X te maken, met een beetje hulp komen ze dan zelf wel op iets leuks (wat vindt diegene mooi denk je? En welke kleur moet de graafmachine dan worden? Zullen we hem ook bandjes geven).
Nog minder dan 4 maand en ze gaan naar de basisschool, ik vind het zo snel gaan ineens. Ze worden zo wijs en zelfstandig en zijn zo lief. Ik merk echt dat we steeds meer echte afspraken kunnen maken, fijn is dat. Tegelijk kunnen ze ook nog zo lief klein zijn, favoriete spelletje is sochtends "in het kuikenhok" zitten (onder mijn dekbed) en er dan om en om steeds weer uit komen om te knuffelen.