abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190077825
Ja precies daarom wil ik een pop zonder die functies :Y
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:42:42 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_190079142
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
pi_190079501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:42 schreef snoenk het volgende:
Het huilen werkt bij beide baby borns ook niet goed, je moet echt heel hard in het armpje knijpen :')
Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
pi_190079514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat is wel realistisch dan, hier gaan ze dan ook huilen denk ik.
:D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 09:44:54 #105
269689 crew  Viv
pi_190079846
Ik had vroeger zo'n pop waarbij de ogen dicht gaan bij liggen en open bij rechtop staan/zitten, meer interactie hoeft van mij niet hoor. :D
pi_190080132
Maar als ik er nou gewoon geen water in doe en Emmy niet op de hoogte breng van die stomme functies, is er niks aan de hand toch?
pi_190085728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:24 schreef Arja het volgende:
Haha vivi _O-

Wat is nou een leuke baby pop die in bad kan, verschillende kleertjes aan kan en luiers, maar zonder interactieve functies?
Ik kwam net toevallig deze tegen.
quote:
Vanaf nu kun je met de New Born Baby Badpop ook je pop meenemen in bad. Het lichaam van deze pop is namelijk waterbestendig. De pop heeft een leuke zwempak aan en een duikbril. Wanneer je de pop onder water houdt met de duikbril op maakt ze leuke bubbels in het water
Maar zelf dus geen ervaring mee.
pi_190088198
Wij hebben hier voor verjaardag een baby born gegeven. Het voedsel ed meteen aan de kant gegooid, geen zin in dat gesmeer 😜 De pop zelf leidt een eenzaam bestaan, oude vieze (stoffen lijfje) pop blijft favoriet. Baby born ligt ergens in een hoekje..
in bad nemen schijnt wel te kunnen maar dan inderdaad helemaal leeg laten lopen naderhand begreep ik, dus hebben we ook nog niet gedaan 😬 ofwel, lekker zonde. Het is dat ik hem al had liggen, had namelijk al zo’n vermoeden nu dat het niks zou worden. Misschien dat dochter2 ee straks wat aan heeft..

Voor kleinere poppen heb je wel dametjes op marktplaats die (hele mooie en niet zo duur) kleertjes maken hoor! Maar kleertjes zijn overrated, popje is hier altijd naakt.
pi_190097955
Ff zo leuk je verhaal van de meiden die elkaar zijn. Hier is dat ook aan de orde van de dag: de één is de ander, is mama of een object (waarop de ander boos gilt "Ik geen gordijn, ik ben *naam*" :')).

Nazil, leuk al de gewone lego. Wij zijn laatst naar LEGiO (oude lego fabriek) geweest en daar speelden ze er ook echt leuk mee. Duplo is alleen wel een stuk gemakkelijker opruimen, dus voor nu vind ik het nog wel even goed zo. :D

Justme, op basis van wat je allemaal schrijft lijkt het me wel fijn om samen goed af te stemmen wat jullie verwachtingen en behoeften zijn, zeker met straks een kleine erbij wordt het alleen maar drukker. Hopelijk vinden jullie er samen een weg in.

Quoi, hier was het in het begin ook echt even duidelijk regels stellen met de loopfietsen (idd paar keer erachteraan moeten rennen :')). Ik ben wel heel duidelijk geweest en steeds terug naar huis gegaan als ze toch een hoek om gingen na meerdere waarschuwingen. Daardoor gaat het nu heel goed, ze blijven samen altijd op de afgesproken plekken wachten tot ik er ben.

Tolstoifan ik sluit me aan bij wat er gezegd is over zelfvertrouwen en wilde er nog aan toe voegen dat knutselen ook om plezier gaat. Wij hebben hier ook rood zwart gekraste tekeningen. Maar ook ons gezinnetje als koppoters in een bos ( O+ ). Als we voor iemand knutselen laat ik ze meestal 2 dingen maken. Ik laat ze eerst hun gang gaan, soms is het dan al iets moois. Is het alleen maar bruine drab verf dan stel ik voor om er nog 1 speciaal voor persoon X te maken, met een beetje hulp komen ze dan zelf wel op iets leuks (wat vindt diegene mooi denk je? En welke kleur moet de graafmachine dan worden? Zullen we hem ook bandjes geven).

Nog minder dan 4 maand en ze gaan naar de basisschool, ik vind het zo snel gaan ineens. Ze worden zo wijs en zelfstandig en zijn zo lief. Ik merk echt dat we steeds meer echte afspraken kunnen maken, fijn is dat. Tegelijk kunnen ze ook nog zo lief klein zijn, favoriete spelletje is sochtends "in het kuikenhok" zitten (onder mijn dekbed) en er dan om en om steeds weer uit komen om te knuffelen. :D O+ O+
  Manager PR/Moderator zondag 24 november 2019 @ 17:57:21 #110
269689 crew  Viv
pi_190102836
@Madivi wat klinkt dat enorm lief, van dat kuikenhok. O+ O+
pi_190104530
Madivi daarom hebben we de regel ook met de lego dat dat alleen aan de eettafel mag. Dat doen we dan ook samen, de duplo doet hij alleen.
pi_190104611
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
  zondag 24 november 2019 @ 19:36:22 #113
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190104764
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190105111
Cygne, precies wat Lemijn zegt!

Bedankt nog voor alle poppen-tips.

We zijn naar het huis van Sinterklaas geweest en ze vond het leuk en was ook wel erg onder de indruk. We gingen samen met mijn vriendin en haar dochtertje van 5, die ook een vriendin is van Emmy. Ze liepen hand in hand en daardoor werd ze wat dapperder en heeft ze zelfs een tekening en een high five aan Sint durven geven.
pi_190105347
Peuter oefent hier met ontkenningen en "misschien" als hij de keuken in wil maar dat niet kan (we hebben er een traphekje voor) probeert hij het nu met "mamaa? Auto inne keuken!" en als ik vraag of dat inderdaad zo is "mama, auto misschien in de keuken, kaptein even kijken?" kleine slimmerd :D. Zo leuk dat je je zo live steeds meer taal ziet snappen. ik ben nogal een taalnerd :@ dus ik vind t razend interessant om te zien.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190105381
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 19:26 schreef Cygne het volgende:
We hebben het verslag van de logopedist binnen. Ik schrok er eerlijk gezegd wel van. Er stonden dingen in als: 'Wolf accepteert aanwezigheid logopedist maar is meer op de ouders gericht. Zorgelijk gedrag!'

En bij diagnose stond taalontwikkelingsstoornis. Snap nu wel waarom de jeugdarts eerder deze week al belde dat ze het verslag en diagnose wat voorbarig vond. En dat ze er niet echt de Wolf in herkende die zij op het bureau zag.

Nouja, komende week maar even de huisarts bellen voor een verwijzing naar een behandelend logopedist.
God wat bot geformuleerd zo -O- daar help je toch niemand mee.

Hopelijk vinden jullie nu een lieve logopedist voor wolfje, zoek gewoon tot het goed voelt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190105552
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 19:36 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom zeg Cygne. Sinds wanneer is het zorgelijk als een peuter (!) zich op zijn ouders richt? Volgens mij heet dat normaal gehecht.

Maar goed, op naar een gewone logopedist met een beetje fatsoenlijke communicatie dan maar...

Mijn peuter hoorde ik afgelopen weekend een beetje experimenteren met 'ik'.
'Die ik!'
'Ja, wil jij die hebben?'
'Ja jij.'

Bijna goed schat ^O^ .
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open. Gisteren gaf hij Sinterklaas op het werk van zijn vader een hand en kroop hij bij een collega op schoot. _O-
  zondag 24 november 2019 @ 20:39:04 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190106066
Maar Sinterklaas ís ook gewoon heel spannend. @Cygne laat je niet kisten. Diegene heeft blijkbaar geen kaas gegeten van een beetje normale communicatie. Ik herinner me onze logopediste als zo'n lieve vrouw, die ons vooral veel vertrouwen heeft gegeven en zo hoort het, niet anders. Succes ermee.

@Lemijn wat is het leuk om dat experimenteren met taal te merken. Jij en ik, hele belangrijke concepten en best ingewikkeld (vooral als je dat zelf probeert uit te leggen :') ).

@littledrummergirl hold your horses, voor je het weet is alles onderdeel van verbaal onderhandelen ;)

@Madivi dat spelletje van jullie in bed klinkt té lief O+

Wij wonen sinds een half jaar in een klein dorp (weliswaar tegen de stad aan geplakt) en aangezien de sint door onze straat zou komen, besloten we gister lopend naar de intocht te gaan "om de hoek". Na een kwartiertje ontdooide Max en kwam hij zijn beste maatje van het kdv tegen en ging hij "all the way" :D Dansen, rennen, pepernoten ronselen bij pieten, zingen..... O+

De he-le dag door sinterklaasliedjes zingen hé? <O) :D

Ons blije ei:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190106167
@Quoi en Sinterklaas vond hij dus helemaal niet eng. Hij is al sinds gisteren zoet met z'n electro-spel dat hij gisteren kreeg.

Ik hoop dat wij ook zo'n logopedist treffen. De kinderfysiotherapeut was ook zo fijn.

En wat een blije snoet! O+
  Manager PR/Moderator zondag 24 november 2019 @ 20:51:08 #120
269689 crew  Viv
pi_190106400
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:14 schreef Cygne het volgende:
Dat dacht ik ook.
Ik had al wel door dat hij zich niet zo fijn voelde bij haar. Hij is doorgaans heel open.
Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
pi_190106588
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 20:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Handig wel, dat ze haar gekrenkte ego kan strelen door het op zorgelijk gedrag te gooien, dan ligt het nooit aan haar als het contact stroef verloopt. :X

Kind van een collega weigerde als kleuter te praten tegen de juf, die wilde daarom dat de ouders een heel traject in gingen voor een diagnose en stappenplan en weet ik het, maar mijn collega en haar man voelden daar niks voor omdat ze het thuis en elders niet herkenden. Uiteindelijk is het schooljaar zonder traject voorbijgegaan en tegen de volgende juf praatte hij wel. :D
Dat is ook wel een techniek natuurlijk. _O-

Iedereen die Wolf kent reageert ook :? :? op dit verhaal. _O-
pi_190112391
Zorgelijk gedrag, tssss. Ik zou haar wel feedback geven hierover trouwens, of vragen of de jeugdarts dat wil doen.

Ysje heeft het hele idee van ik al een tijdje onder de knie en gebuikt het ook met verve. Als hij iets zelf wil doen, is het: "Nee, ikkkkkkkk!!" En dan ook echt met die kkkkkkkk.
Ik vind het heel gezellig met hem. Maar ik heb wel veel bewondering voor hoe z'n zusje met hem omgaat. Want hij probeert alles van haar af te pakken (zit ze aan tafel een broodje te eten, loopt hij langs en grist gewoon broodje van haar bord), slaat er soms op los, gooit mooie bouwwerken om, stampt overal doorheen. En zij blijft meestal heel geduldig en lief. Omdat ze zo verliefd op hem is, zegt ze. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190114748
Gelukkig hadden jullie al door dat er geen klik was met de logopedist Cygne, dat maakt misschien dat je zo’n oordeel wat sneller deels naast je neer kan leggen. Wel netjes van de jeugdarts dat die er zelf al over belde. Hopelijk vinden jullie een fijne logopedist!

Mooi verhaal vivi :D ze kunnen lekker eigenwijs zijn soms.

Lekker enthousiast staat hij weer op de foto Quoi! Wij zijn ook naar het sinterklaasfeest in het winkelcentrum geweest. Lala durfde niet te kijken (en was juist vooraf het enthousiast om te gaan). Em en kleuter vonden het heel interessant en zaten hand in hand op onze nekken aandachtig te kijken. Toen we na het boodschappen doen nog wat pieten en de Sint tegen kwamen liep Lala er ook langs met een hand voor haar ogen om ze maar niet te zien :D

En om de hoek zagen we toen opeens nog een piet en sinterklaas uit een auto stappen, wat ze wel heel raar vonden. Want wat doet de Sint nou in een auto?
pi_190118355
Cygne, wat naar zeg dat rapport. Het lijkt mij ook helemaal niet vreemd als een kind zich op zijn ouders richt als die in dezelfde ruimte zijn. Dat doen mijn beide meiden ook, lijkt mij juist heel gezond gedrag, zeker in aanwezigheid van een (voor Wolf) onbekende logopedist...

Wat een heerlijke foto van Max!

Mijn peuter van krap aan 3 heeft besloten dat ze wil stoppen met duimen, mijn hart loopt echt over van trots O+ Vorige week waren we bij de tandarts en die merkte op dat haar tandje naar voren begint te staan maar ook haar kaak. En dat dit gevolgen gaat hebben voor haar volwassen gebit als ze haar duim-gedrag voortzet. Dat vond ze heel indrukwekkend en toen ze hoorde dat ze beter kon stoppen met duimen beaamde ze dat meteen :o Ik dacht eerst nog, die houdt het nooit vol, ze is verknocht aan haar duim. Maar toen ze thuis een paar keer gedachteloos haar duim in haar mond stak vroeg ze zelf om de 'vieze nagellak' (die we eerder probeerden maar zonder succes) omdat haar duim dan niet meer lekker zou zijn. Zo geschiedde het dat ze nu al vanaf eind vorige week overdag niet meer duimt :o
Gisteravond besloot ze vervolgens dat ze 's nachts ook wel kan stoppen, dus of ze de nagellak ook 's nachts op mocht. Natuurlijk kind! Vannacht sliep ze tussen ons in, ze heeft niet geduimd. En status update van de opvang vandaag, was dat ze daar tijdens het middagslaapje ook niet heeft geduimd. Mijn knappe grote kleine meid, dat ze nu al zo goed snapt dat het beter is om te stoppen en de wilskracht heeft om dat dan ook echt te doen O+
pi_190118857
Wat knap, @Schanu!

@FlyingFish dat waardeer ik ook wel echt. Sowieso een fijn mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')