quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:29 schreef xzaz het volgende:
Met de laagste risico is het ook nog 360(?). Dus 500 euro is eigenlijk je eigen 'eigen risico'.
Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpenquote:Op dinsdag 19 november 2019 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je betaalt 240 euro minder premie. Eigenlijk is je eigen risico dan met slechts 260 euro verhoogd. Als je 1 keer per 2 jaar grote onkosten hebt, dan speel je dus al quitte.
Dat krijg je er bij 90% van de mensen niet in. Die zien alleen maar die 885 euro die je dan moet betalen..quote:Op dinsdag 19 november 2019 22:03 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpen
👍 houden zo. Als iedereen ging shoppen naar hun zorgbehoefte dan hadden de premies nog hoger geweest.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dat krijg je er bij 90% van de mensen niet in. Die zien alleen maar die 885 euro die je dan moet betalen..
Anderzorg met 75% tand. tot ¤250,- Die laatste kost ¤138 en je krijgt 75% van ¤201 vergoed. Valt de tandartsrekening hoger uit, dan heb je nog meer profijt.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb al jaren alleen een basisverzekering en tandartsverzekering. Vergelijk dus elk jaar alleen dat laatste. Heb nooit wat aan mijn tanden: twee keer per jaar controle en meteen mondreiniging door de mondhygiëniste. Dat is dus twee keer controle (C11) en twaalf tijdseenheden gebitsreiniging (M03). Totaalkosten in 2020 worden dus ¤201,16. Wat is de meest rendabele combinatie van basisverzekering en tandartsverzekering in mijn geval in 2020?
quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:20 schreef foetre het volgende:
[..]
Laat staan als je dit al doet sinds wijziging van het zorgstelsel zonder aanspraak te moeten maken van je ER👍
Top!quote:Op woensdag 20 november 2019 20:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Anderzorg met 75% tand. tot ¤250,- Die laatste kost ¤138 en je krijgt 75% van ¤201 vergoed. Valt de tandartsrekening hoger uit, dan heb je nog meer profijt.
Zo calculeer ik het ook, snap het volkomen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 22:03 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik mensen in mijn omgeving probeer uit te leggen. Eindelijk mensen die het begrijpen
Die calculeer ik bij voorkeur in het jaar erna, waarin het verhoogd eigen risico is uitgezetquote:Op donderdag 21 november 2019 12:40 schreef JL... het volgende:
Calculeren jullie de medische ingrepen ook zo, dat als je al het volledig eigen risico moet betalen in een bepaald jaar, dat die ingrepen dan ook in dat bepaalde jaar plaatsvinden?
Nee, wat ik bedoel is dat als je al je volledige eigen risico leeg hebt, je voor dat jaar ook nog andere hoge uitgaven die onder het eigen risico vallen plant.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dit calculeer ik bij voorkeur in het jaar erna, waarin het verhoogd eigen risico is uitgezet
Ik zou wel even heel goed de kleine lettertjes doorspitten wat zijn precies onder een "ongeval" verstaan.quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand ervaring met Just van CZ.
Het aantal fysio behandelingen is laag tenzij er ene ongeluk is. En eigenlijk heb ik juist die fysio behandelingen voor wanneer ik een ongeluk heb gehad tijdens het sporten.
Menzis heeft ook zo'n gezond spaarprogramma. Ik denk zelfs dat meer verzekeraars dat hebben.quote:Op zondag 24 november 2019 10:37 schreef K44S het volgende:
Ik ben al enige jaren vaste klant bij StadHolland, van dat geen wat ik er aan uitgaf was het vrijweinig:
Tandarts, fysio, chiropractor.... dat soort "kleinigheidjes"
Komend jaar wordt er wel meer aandacht aanbesteed ivm mogelijk onderzoek naar ADD, het leren leven met stotteren en heel misschien ook nog dyslexie.
Ik heb de reclame van ASR gezien mbt vitaliteit punten via een app. Hier heb ik ook het een en ander over doorgelezen en ik heb weinig addertjes kunnen ontdekken.
---
Vergelijking geraadpleegd en StadHolland komt uit op 151.- (!!) p.m. en Ditzo op 125.-.
Wat is volgens jullie enige wijsheid ?
Jammer genoeg StadHolland dan weer niet. Nu wordt het verder zoeken. Tenslotte vind ik het enorm zonde dat gezond gedrag te weinig wordt gestimuleerd.quote:Op zondag 24 november 2019 18:50 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
[..]
Menzis heeft ook zo'n gezond spaarprogramma. Ik denk zelfs dat meer verzekeraars dat hebben.
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt samen 1 polis, maar gewoon je eigen verzekering (pakket), je bent niet 1 verzekerde tenslotte.quote:Op maandag 25 november 2019 16:36 schreef Patroon het volgende:
Nu wil mijn vrouw ook dat ik haar meeverzeker, maar het is zeker niet mogelijk om voor haar dan het vrijwillig eigen risico op 0 te zetten en die van mij op 500?
Ik zag die keuze niet voorbij komen.quote:Op maandag 25 november 2019 16:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Je hebt samen 1 polis, maar gewoon je eigen verzekering (pakket), je bent niet 1 verzekerde tenslotte.
Even met ze chatten? Het lijkt me geen probleem, maar misschien heeft een collectiviteit er invloed op? Mijn vriend kreeg ook eens collectiviteit aangeboden en mocht dan bijv. geen budget polis meer kiezen.quote:Op maandag 25 november 2019 16:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag die keuze niet voorbij komen.
Ieder individu heeft een eigen polis, zelfs kinderen onder de 18.quote:Op maandag 25 november 2019 16:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag die keuze niet voorbij komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |