abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2019 @ 19:03:00 #1
158680 Jodocus
Aaltje zat op een paaltje.....
pi_189883572
Ik las in een medisch geschiedenisboek dat de amazonezit ooit werd verplicht om (adellijke) vrouwen te "bevrijden" van 'hysterie' tijdens de rit.
Is het waar dat meisjes/vrouwen met enige regelmaat klaarkomen tijdens het (paardje) rijden?
Dat zou wel verklaren waarom m.n. een groot deel van het vrouwelijk geslacht zo dol is met paarden...
Wie heeft er ervaring met deze 'hysterie' tijdens de rit? ~O>
"Aah...., help mij toch!"
  zondag 10 november 2019 @ 19:10:43 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189883692
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189883840
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2019 19:03 schreef Jodocus het volgende:
Ik las in een medisch geschiedenisboek dat de vibrator werd uitgevonden om vrouwen te "bevrijden" van 'hysterie'.
Aldus mijn nutteloze feitjes brein.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_189884034
Wat een slap gelul dit.
Basisschoolniveau.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 10 november 2019 @ 21:06:15 #5
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189886247
:')
pi_189888737
Als je wat beter je best gedaan had, had je het geweten.

Nee, niet waar dus.
pi_189891795
Een rondje op Google geeft in ieder geval aan dat vrouwen inderdaad weleens een orgasme hebben bij het paardrijden.

Of dat met enige regelmaat is - zoals je stelt in de OP - is niet bekend.

Hoe dan ook, het lijkt me zeer overdreven om dan maar te zeggen dat vrouwen hierdoor dol zijn op paarden. Het is wellicht n van de fijnere dingen, maar ik vermoed zomaar dat die vrouwen gewoon dol zijn op hun paard omdat ze hun paard en paardrijden gewoon leuk vinden, zonder dat meteen te seksualiseren.

Vind het overigens maar matig om dit soort zaken dus te seksualiseren.
pi_189891900
Het lijkt me vooral uit praktisch oogpunt: stel je eens voor hoe je met een rok aan op een paard gaat zitten: dat wil niet goed anders dan in amazonezit ;)
  maandag 11 november 2019 @ 11:26:25 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189892342
Nee.

Want op je kut zitten is vooral pijnlijk.
Je zit op je zit botjes tijdens het rijden. Iet anders is vooral pijnlijk, of je nu een man of een vrouw bent.

Geen amazone zit en een rok werkt ook niet zo best. De rok kruipt omhoog, je minder bedekte benen schuren tegen het zadel en de stijgbeugels.
Ik kan iedere man die hier seksueel over denkt aanraden om eens minstens een uur te rijden in korte broek. Dan weet hij gelijk waarom ook mannen dat niet doen.
Niet omdat het oh zo lekker is stiekem, maar omdat je blij mag zijn als je er enkel stevige blauwe en rauwe plekken aan over houdt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189892438
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nee.

Je zit op je zit botjes tijdens het rijden. Iet anders is vooral pijnlijk, of je nu een man of een vrouw bent.

Geen amazone zit en een rok werkt ook niet zo best. De rok kruipt omhoog, je minder bedekte benen schuren tegen het zadel en de stijgbeugels.
Ik kan iedere man die hier seksueel over denkt aanraden om eens minstens een uur te rijden in korte broek. Dan weet hij gelijk waarom ook mannen dat niet doen.
Niet omdat het oh zo lekker is stiekem, maar omdat je blij mag zijn als je er enkel stevige blauwe en rauwe plekken aan over houdt.
Paardrijdster gespot :9~
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 21:23:52 #11
441859 crew  Lenny77
pi_189900036
quote:
Nee.

Dit!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 11 november 2019 @ 21:49:30 #12
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_189900501
quote:
Nee.

Als je een goed zadel hebt moet dat prima meevallen hoor.
pi_189903670
Kan me niet herinneren pijn aan de ballen te krijgen tijdens paardrijden.
De opmerking dat je pijn aan de vagina kan krijgen kan ik me dan ook niet zo heel goed voorstellen.
Toegegeven het is alweer wat jaren geleden, herinner me vooral de pijn aan mn reet, volgens mij ook met name qua spierpijn.
pi_189903679
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:49 schreef Flogging het volgende:

[..]

Zelf al eens gereden of lijkt je dat maar zo? :D
pi_189904567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De opmerking dat je pijn aan de vagina kan krijgen kan ik me dan ook niet zo heel goed voorstellen.
Toegegeven het is alweer wat jaren geleden, herinner me vooral de pijn aan mn reet, volgens mij ook met name qua spierpijn.

Volgens mij werd bedoeld dat je niet op je vagina gaat zitten omdat als je dat doet dat pijnlijk is.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:23:09 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189904668
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:49 schreef Flogging het volgende:

[..]

Ook bij en goed zadel heb je stiknaden, randen e.d.. Daar wil je niet de hele tijd met je benen langs schuren.
Maar de rok die omhoog kroop zal vast het grootste probleem zijn geweest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:30:33 #17
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_189904747
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook bij en goed zadel heb je stiknaden, randen e.d.. Daar wil je niet de hele tijd met je benen langs schuren.
Maar de rok die omhoog kroop zal vast het grootste probleem zijn geweest.
Volgens mij ging het om een vagina, niet om de benen. En daar is een paardrijbroek weer een prima oplossing voor. met goed gereedschap kom je echt een heel eind.
pi_189904806
Heb ooit een relatie gehad met een paardenmeisje, die ging ook nogal tekeer als ze boven op me zat... wel uitgemaakt want nogal een paardengeur als ze zweette.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:50:50 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189904929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Omdat je op je zitbotjes zat en niet op je ballen.
Als je je bekken had gedraaid waardoor je meer daarop was gaan zitten had je dat snel afgeleerd.

Heb eens een vrouwtje geholpen met een genant probleem. Die zat teveel met een holle rug en haar bekken naar voren gekanteld. Die werd dus echt blauw en rauw daar beneden.
Wilde heel graag paardrijden, maar zat eraan te denken het op te geven omdat het steeds nogal pijnlijk werd daar.

Haar wat 'Micheal Jacksons' laten doen om haar te laten voelen hoe je (overdreven) je bekken kan kantelen en hoe daarna op het paard een lesje bouwblokken stapelen loste dat op.
Samen met wat meer meegaan met de beweging ipv steeds te "stuwen'.

In elke fatsoenlijke les had ze dat geleerd trouwens. Niet de rug hol trekken, niet het bekken naar voren kantelen.
Dat doen soms is misschien wel iets meer een vrouwending. Ik moet vaker tegen vrouwen zeggen dat ze hun rug niet hol moeten trekken (kont uitsteken) dan tegen mannen. Mannen zitten vaker iets te ver voorover gebogen (vanuit de romp/bovenlijf, hangen eroverheen zeg maar). Hebben meer de neiging de rug bol te trekken, teveel op/over de voorhand te hangen. Waar zij zichzelf nog wel mee kunnen redden een soort van, maar het paard enorm in de weg zitten.
Dan krijg je 'problemen' zoals mijn paard reageert niet lekker op de voorhand, zwaar in de schouders.
Als je ze dan leert hun gewicht daaraf te halen lost het probleem op.
pi_189904982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat je op je zitbotjes zat en niet op je ballen.
Als je je bekken had gedraaid waardoor je meer daarop was gaan zitten had je dat snel afgeleerd.

Heb eens een vrouwtje geholpen met een genant probleem. Die zat teveel met een holle rug en haar bekken naar voren gekanteld. Die werd dus echt blauw en rauw daar beneden.
Wilde heel graag paardrijden, maar zat eraan te denken het op te geven omdat het steeds nogal pijnlijk werd daar.

Haar wat 'Micheal Jacksons' laten doen om haar te laten voelen hoe je (overdreven) je bekken kan kantelen en hoe daarna op het paard een lesje bouwblokken stapelen loste dat op.
Samen met wat meer meegaan met de beweging ipv steeds te "stuwen'.

In elke fatsoenlijke les had ze dat geleerd trouwens. Niet de rug hol trekken, niet het bekken naar voren kantelen.
Dat doen soms is misschien wel iets meer een vrouwending. Ik moet vaker tegen vrouwen zeggen dat ze hun rug niet hol moeten trekken (kont uitsteken) dan tegen mannen. Mannen zitten vaker iets te ver voorover gebogen (vanuit de romp/bovenlijf, hangen eroverheen zeg maar). Hebben meer de neiging de rug bol te trekken, teveel op/over de voorhand te hangen. Waar zij zichzelf nog wel mee kunnen redden een soort van, maar het paard enorm in de weg zitten.
Dan krijg je 'problemen' zoals mijn paard reageert niet lekker op de voorhand, zwaar in de schouders.
Als je ze dan leert hun gewicht daaraf te halen lost het probleem op.
Wat voor beroep heb jij? :D

En het lijkt mij inderdaad dat het van je zithouding af hangt
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:02:41 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189905071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:30 schreef Flogging het volgende:

[..]

Volgens mij ging het om een vagina, niet om de benen. En daar is een paardrijbroek weer een prima oplossing voor. met goed gereedschap kom je echt een heel eind.
Amazonezit. Daar reageerde ik ook op.
Amazonezit was er voor dames met rokken. Niemand met een broek aan verkiest de dameszit boven normaal zitten.

Met een rok aan normaal zitten betekend blote of slecht bedekte benen langs zadel en stijgbeugels. Langs stiknaden en overgangen.

Natuurlijk kom je met goed gereedschap een heel eind. Maar de dames die geen broeken mochten dragen moesten wat. Zeker aangezien hun kuiten in kousen tonen al afschuwelijk onzedelijk was.

De vagina ben ik al duidelijk over geweest. Je zit op je zitbotjes, niet op je kut. Want op je kut zitten maakt paardrijden kut. In alle opzichten.
Je kan niet eens normaal meebewegen dan.
De beweging is van achter naar voren. In het paard, in jou. Zodra jij je bekken naar voren kantelt en dus op je doos zit blok je alles.

Probeer het maar eens met je hand.
Leg 1 hand open. Plat. Maak met je andere hand een vuist. Beweeg met je platte had in een voorwaartse beweging (maak grofweg voorwaartse cirkels).
Beweeg eens mee in die platte hand met je losse vuist. Kom daarmee eens met je knokkels neer(gericht op de vingers van de platte hand).
Niet zo prettig.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:08:22 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189905134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:56 schreef verbijstering het volgende:

[..]

Wat voor beroep heb jij? :D

En het lijkt mij inderdaad dat het van je zithouding af hangt
Ik heb gewoon normaal werk. Maar daarnaast geef ik les in recreatie rijden en grondwerk met paarden.
En help ik bij 'probleem' paarden oplossen, maar vooral mensen problemen met hun paarden oplossen.

En gelukkig is het soms zo simpel als wat lichaamshouding bijschaven.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:52:02 #23
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_189905479
80% van de vrouwen komt klaar met paardrijden is echt waar. Denk daar maar aan als je zo'n jonge dame voorbij ziet paardrijden.

PS.

Geil filmpje
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:29:52 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_189906749
Ik heb helemaal niets met paarden ,paardrijden en zulks
Kan ook prima klaarkomen zonder dat ik op zo'n eng beest moet zitten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 21:20:01 #25
441859 crew  Lenny77
pi_189914840
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:52 schreef VarkensHart het volgende:
80% van de vrouwen komt klaar met paardrijden is echt waar. Denk daar maar aan als je zo'n jonge dame voorbij ziet paardrijden.

PS.

Geil filmpje
Dan denk jij dat maar :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 12 november 2019 @ 22:39:14 #26
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_189916179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:37 schreef mrPanerai het volgende:
Heb ooit een relatie gehad met een paardenmeisje, die ging ook nogal tekeer als ze boven op me zat... wel uitgemaakt want nogal een paardengeur als ze zweette.
Hier idem dito, heb er zelfs een gebroken pener aan overgehouden.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_189919510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:37 schreef mrPanerai het volgende:
Hoax, fokkers hebben geen seks!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189952898
Fanatiek in de paardensport, ik help je uit je droom. Klaarkomen gebeurt niet op het paard of op de fiets. Alhoewel ik niet zal beweren dat het niet mogelijk is. Maar ik denk dat je dan een stukje mentaal moet meewegen en fysiek wat anders moet doen.
pi_190213635
quote:
11s.gif Op zondag 10 november 2019 19:03 schreef Jodocus het volgende:
Ik las in een medisch geschiedenisboek dat de amazonezit ooit werd verplicht om (adellijke) vrouwen te "bevrijden" van 'hysterie' tijdens de rit.
Is het waar dat meisjes/vrouwen met enige regelmaat klaarkomen tijdens het (paardje) rijden?
Dat zou wel verklaren waarom m.n. een groot deel van het vrouwelijk geslacht zo dol is met paarden...
Wie heeft er ervaring met deze 'hysterie' tijdens de rit? ~O>
Paardenbezitter: Lijkt me een broodje aap verhaal om verschillende redenen.

1. Paard in draf/galop vergt heel wat aandacht. Je hebt niet de focus om even lekker klaar te komen.
2. Paard in galop vergt heel veel spierspanning in je dijen. Dat is lastig klaarkomen (niet verwarren met het moment an sich, maar met de run up).

Ik geloof best dat het een erotisch ervaring kan zijn (groot beest tussen je benen), maar echt stampend klaarkomen? Naah, lijkt me echt heel uitzonderlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')