abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190333141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 19:43 schreef ETA het volgende:
Mintos per email:
[..]

Ok, beslissing genomen: ik haak af vwb Mintos. Ik was pas 1.5 maand actief op Mintos, en heb in dit draadje eerder mijn twijfel geuit of dit soort investeringen aan mij besteedt is.
Gisteren 35% van mijn portefeuille(tje) verkocht, komende weken gaat er telkens weer een deel uit. ik bied ze aan zonder discount: wat weg is is weg.
Dan zit ik na de jaarwisseling denk ik alleen nog met de Monego leningen.

Ik zat vrij zwaar in Monego (kleine 20%), eens kijken hoe het met de terugbetalingen gaat die voor komende week op de planning staan.

Het is mij simpelweg te veel rompslomp om de diverse originators uit te pluizen: welke zijn aan elkaar gerelateerd, hoe staan ze er financieel voor, hoe passen dit soort leninggevers in de regelgeving van de landen waar ze actief zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 08-12-2019 20:40:38 ]
  zondag 8 december 2019 @ 22:23:17 #152
104963 ETA
European Travel Author
pi_190336041
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ok, beslissing genomen: ik haak af vwb Mintos. Ik was pas 1.5 maand actief op Mintos, en heb in dit draadje eerder mijn twijfel geuit of dit soort investeringen aan mij besteedt is.
Gisteren 35% van mijn portefeuille(tje) verkocht, komende weken gaat er telkens weer een deel uit. ik bied ze aan zonder discount: wat weg is is weg.
Dan zit ik na de jaarwisseling denk ik alleen nog met de Monego leningen.

Ik zat vrij zwaar in Monego (kleine 20%), eens kijken hoe het met de terugbetalingen gaat die voor komende week op de planning staan.

Het is mij simpelweg te veel rompslomp om de diverse originators uit te pluizen: welke zijn aan elkaar gerelateerd, hoe staan ze er financieel voor, hoe passen dit soort leninggevers in de regelgeving van de landen waar ze actief zijn.
Moeite doen en erin verdiepen is toch wel een basis voorwaarde voordat je gaat investeren, dat geldt voor alle investeringen.

Gelukkig hebben mensen al flink wat huiswerk voor je gedaan: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Uiteraard niet op blindstaren, maar het geeft een goede richting.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_190337468
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 22:23 schreef ETA het volgende:

[..]

Moeite doen en erin verdiepen is toch wel een basis voorwaarde voordat je gaat investeren, dat geldt voor alle investeringen.

Gelukkig hebben mensen al flink wat huiswerk voor je gedaan: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Uiteraard niet op blindstaren, maar het geeft een goede richting.
Ben het met je eens dat je verdiepen in een platform, en de projecten waarin je investeer een basisvoorwaarde is voordat je (significant) ga investeren.
Ik ben lang weggebleven van dit soort consumenten leningen.
Goede projecten zijn echter schaars, zeker op de Nederlandse platforms (mijn uitstaande bedrag loopt daar terug).
Spreiding gaat niet alleen om het aantal investeringen, maar ook om de branches, en het type lening waarin je investeert. In vastgoed in de Baltische staten heb ik eigenlijk ook wel genoeg geld zitten in mijn beleving (met name via Estate guru).
Dus na een tijd meelezen in o.a. dit draadje dit jaar de stap gemaakt om in lenderspender (augustus) en mintos (eind oktober) in te stappen met een soort van proef bedrag. In het geval van mintos met 1000 euro.
Gewoon eens mee spelen, en kijken of het bevalt.
Mijn grootste twijfel vantevoren was de soliditeit van de originators: ik denk dat we wel kunnen stellen dat consumenten leningen een vechtmarkt is: volgens de door jou aangehaalde explorep2p site draaien er een groot aantal bedrijven verlies, ook een groot aantal draait net zo'n beetje quite. Slechts een klein deel verdient geld. Gemiddeld wordt er dus geld verbrand om marktaandeel te bemachtigen. Stel je even wat wegvallend consumenten vertrouwen voor / economische tegenwind, en er zullen er heel wat omvallen.
Daarnaast, en daar had ik eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan, kan de overheid zoals in het geval van Monego out of the blue een stok in het wiel steken. Bij welke originators, en in welke landen dit risico het grootste is, is voor mij moeilijk te analyseren.

Zoals ik eerder schreef, na heroverwegen besloten af te gaan bouwen, wellicht kost het me wat "schoolgeld" in dit geval. Dat is dan jammer, maar verder geen ramp: in het slechtste geval kost de afschrijving me een kleine 2% van de rente uit CF die ik dit jaar tot nu toe wel ontvangen heb.
pi_190339126
Ik zit voor 4% in Monego. Dit nog vanwege de cashback van enkele maanden terug.
In het kader van spreiding heb ik een ruimte portfolio. Echter wel gepaard met mindere ratings.
Ben ook heel benieuwd hoe dit gaat eindigen.
pi_190339141
Crowdestor

Renewable energy (RAM 61,9ha)
TYPE:Forestry
Funding Target: ¤ 195.000 (100.000)
INTEREST RATE: 16%
LOAN PERIOD: 12 months

3e type forest investering. Dat tikt daar aardig door.
pi_190339167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:04 schreef CRWD het volgende:

[..]

Als het om een paar honderd gaat, of een paar duizend, dan heb je gelijk. Als het groter wordt dan weet ik graag wel waar ik aan toe ben. en wanneer ik iets kan verwachten.

Vrij veel investeerders hebben aan de bel getrokken waardoor men later alsnog een email stuurt. Als er geen mail was uitgestuurd en men toevallig niet inlogt dan staat er idle geld niks te doen waar je niets vanaf weet. Bulkestate is niet een platform als Mintos waar je even een auto invest aanzet oid.
Ik had op vorig project vergeten de auto-invest aan te zetten :Z
Verder lees ik op het platform ook veel berichten inzake het slechte informeren. Bulkestate geeft aan dit in de toekomst te verbeteren.
pi_190343111
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 08:08 schreef Gijsbertus het volgende:
Crowdestor

Renewable energy (RAM 61,9ha)
TYPE:Forestry
Funding Target: ¤ 195.000 (100.000)
INTEREST RATE: 16%
LOAN PERIOD: 12 months

3e type forest investering. Dat tikt daar aardig door.
Zekerheden lijken goed: pledge op het forest land met dit soort projecten. Ik weet echter niet wat bosbouw grond in Latvia waard is, dus ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt om in het geval van executie EUR 0.32 / m2 recovery te halen.
Zit al in 1 van de eerdere projecten, laat deze denk ik lopen.
Ik kan de logica tussen oppervlakte zekerheden - leenbedrag - rente percentage ook niet helemaal volgen.
Dit bedrijf heeft projecten van 10 tot 16%. Ik vind het nogal een flinke bandbreedte voor hetzelfde type lening, met hetzelfde type zekerheden.
  maandag 9 december 2019 @ 14:04:38 #158
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190343798
Ik zat vorig jaar ongeveer 30% in Monego. Heb dat zwaar afgebouwd afgelopen jaar totdat ik er nog maar 1 had. Deze heeft trouwens de 4de van dec nog gewoon betaald.

Uiteindelijk raakt het 5% van mijn investeringen waarvan 60% al is terugbetaald.
pi_190359362
Van monego heb ik 5-dec ook nog betalingen ontvangen. Volgende staat op 12-dec. Ben benieuwd.
Voor iutecredit al een mail ontvangen dat zij deze zaak gaan aanpakken.
pi_190359399
Bulkestate

11-dec 17.00

Aleksandra Apartments - Apt. 9
Funding target: ¤ 300.900
LTV: 60%
Interest: 14%
Repayment date: 25-6-2020

Aleksandra Apartments - commercial premises
Funding target: ¤ 133.890
LTV: 60%
Interest: 14%
Repayment date: 25-6-2020
pi_190361537
Bulkestate

Barona Dainas III (vervroegd) afgelost en succesvol afgerond.
Geld zou in korte tijd op de rekening moeten staan.
pi_190383955
Bij RoboCash lijken er ook weer meer leningen beschikbaar te zijn. De laatste maand heb ik daar ruim 65% van mijn saldo weggehaald, maar ik ben nu weer aan het bijstorten en die bedragen worden dezelfde dag nog geīnvesteerd.
pi_190392272
Op Bulkestate is de auto-invest niet helemaal goed gegaan. Van de twee projecten is er maar in 1 geinvesteerd. Blijkbaar zitten er veel mensen op de auto-invest. Voortaan maar even ingelogd blijven bij de launch.

Wat betreft robocash, is het positief. Is dat met hetzelfde rentepercentage?
Ik heb daar destijds een pluk weggehaald. En wil voor volgend jaar de portfolio uitbreiden met eventueel lendermarket en fastinvest.
pi_190394132
Jorgen van financiallyfree, is zijn blog-bezoekers lekker warm aan het maken voor z'n komende bezoekje aan Kuetzal ;)
pi_190397628
Een twijfelachtige lening bij Kuetzal (zit er zelf gelukkig niet in), Alborg Petrol

Zie voor een nadere analyse ook https://explorep2p.com/alborg-petrol/

Ik ben heel benieuwd hoe Kuetzal dit gaat oplossen, lening heeft geen buy-back "garantie".
  donderdag 12 december 2019 @ 18:19:47 #166
104963 ETA
European Travel Author
pi_190401557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Een twijfelachtige lening bij Kuetzal (zit er zelf gelukkig niet in), Alborg Petrol

Zie voor een nadere analyse ook https://explorep2p.com/alborg-petrol/

Ik ben heel benieuwd hoe Kuetzal dit gaat oplossen, lening heeft geen buy-back "garantie".
Mijn analyse van half jaar geleden. Waren mijn vermoedens toch correct, ze trekken dezelfde conclusies:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:21 schreef ETA het volgende:

[..]

ik blijf er voorlopig vanaf. 2 projecten bekeken, een mining rigg en een commodity trader

Alborg Petrol
https://kuetzal.com/en/alborg-petrol/

Ze zeggen dit over hunzelf:
[..]

Let wel, ze zeggen niet dat ze een van oudste, grootste, betrouwbaarste, beste oid, maar ze zeggen alleen dat ze een van de Europese traders zijn... raar. De man op Kuetzal die Alborg Petrol vertegenwoordigd is nergens op internet terug te vinden, behalve op hun eigen website. Geen Linkedin, geen facebook, helemaal niks.

Foto's van het kantoor van Alborg Petrol zijn niet van hun, het zijn renders van iemand: http://alborgpetrol.com/index.php?lang=en&id=2 vs http://www.archirost.com/2011/11/v20.html

Cryptominer door ECMA
https://kuetzal.com/en/cryptomining2/

Valt zeer weinig te vinden over deze organisatie, geen website, behalve een facebook pagina met haast geen comments/likes.
[..]

Ze bestaan sinds eind 2017...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 12 december 2019 @ 18:40:46 #167
104963 ETA
European Travel Author
pi_190401862
Uit algemene voorwaarden Kuetzal:

quote:
The Portal Operator does not perform any due diligence of the Borrower or the Project.
Ehh...
Mijn reisfotos!
pi_190402873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:40 schreef ETA het volgende:
[..]

Ehh...
De mail van Kuetzal (vandaag ontvangen) die hier over gaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190409104
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 18:40 schreef ETA het volgende:
[..]

Ehh...
Laat vooral ook zien dat je de algemene voorwaarden serieus moet nemen - in ieder geval met dit soort statements. Heb bij Grupeer eerder ook geklaagd over een paar zaken, die ze wel verbeterd hebben. Wil niet zeggen dat het daarmee allemaal per se betrouwbaar is, maar het is wel een minimumvoorwaarde. Je moet er overal vooral geen FOMO bij hebben, blijkt maar weer...
pi_190412007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 23:09 schreef TechLight het volgende:

[..]

Laat vooral ook zien dat je de algemene voorwaarden serieus moet nemen - in ieder geval met dit soort statements. Heb bij Grupeer eerder ook geklaagd over een paar zaken, die ze wel verbeterd hebben. Wil niet zeggen dat het daarmee allemaal per se betrouwbaar is, maar het is wel een minimumvoorwaarde. Je moet er overal vooral geen FOMO bij hebben, blijkt maar weer...
Ik zit in de eerdere vastgoed projecten met buyback. Heb woensdag verzocht een stuk rente terug te storten, nog niet ontvangen maar dat kan altijd even duren bij internationale boekingen. Algeheel vertrouwen in dit platform neemt nu rap af als je de diverse fora en sites leest.
pi_190412061
Mintos - Monego

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op andere fora lees ik dat al deze groepen / LO wel in relatie tot elkaar staan.
Meer informatie --> Hier
pi_190414369
Meer mensen waarbij de weergave van de Net Annual Return (in de Overview tab) op Mintos opeens drastisch gewijzigd is ? Gisteren had ik nog een NAR van ruim 18%, sinds vanmorgen is dat gedaald naar iets onder de 12%. Er hebben de laatste dagen geen grote veranderingen plaatsgevonden in mijn portefeuille, kan het eerlijk gezegd niet verklaren.
pi_190414498
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 08:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik zit in de eerdere vastgoed projecten met buyback. Heb woensdag verzocht een stuk rente terug te storten, nog niet ontvangen maar dat kan altijd even duren bij internationale boekingen. Algeheel vertrouwen in dit platform neemt nu rap af als je de diverse fora en sites leest.
Ik boek maandelijks de gerealiseerde rente terug naar mijn betaalrekening en mijn ervaring is:
- 1 werkdag bij Mintos / RoboCash
- 2 werkdagen bij Kuetzal
- 3 werkdagen bij Grupeer
- 4 werkdagen bij FastInvest
pi_190415277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 11:17 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Meer mensen waarbij de weergave van de Net Annual Return (in de Overview tab) op Mintos opeens drastisch gewijzigd is ? Gisteren had ik nog een NAR van ruim 18%, sinds vanmorgen is dat gedaald naar iets onder de 12%. Er hebben de laatste dagen geen grote veranderingen plaatsgevonden in mijn portefeuille, kan het eerlijk gezegd niet verklaren.
Ja, bij mij is het ook opeens gezakt, hoewel minder. Gisteren was het opeens iets hoger, nu een stuk lager.
pi_190415525
Bij mij staat bij overview: NAR 0%. Bij portfolio, current investments staat: weighted average interest rate: 9,86% wat volgens mij realistischer is. Ik word slechts voor 0,5% in mijn portfolio geraakt door de Kosovo situatie, dus dat kan niet de oorzaak zijn van de 0% NAR...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')