Ok, beslissing genomen: ik haak af vwb Mintos. Ik was pas 1.5 maand actief op Mintos, en heb in dit draadje eerder mijn twijfel geuit of dit soort investeringen aan mij besteedt is.quote:
Moeite doen en erin verdiepen is toch wel een basis voorwaarde voordat je gaat investeren, dat geldt voor alle investeringen.quote:Op zondag 8 december 2019 20:13 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ok, beslissing genomen: ik haak af vwb Mintos. Ik was pas 1.5 maand actief op Mintos, en heb in dit draadje eerder mijn twijfel geuit of dit soort investeringen aan mij besteedt is.
Gisteren 35% van mijn portefeuille(tje) verkocht, komende weken gaat er telkens weer een deel uit. ik bied ze aan zonder discount: wat weg is is weg.
Dan zit ik na de jaarwisseling denk ik alleen nog met de Monego leningen.
Ik zat vrij zwaar in Monego (kleine 20%), eens kijken hoe het met de terugbetalingen gaat die voor komende week op de planning staan.
Het is mij simpelweg te veel rompslomp om de diverse originators uit te pluizen: welke zijn aan elkaar gerelateerd, hoe staan ze er financieel voor, hoe passen dit soort leninggevers in de regelgeving van de landen waar ze actief zijn.
Ben het met je eens dat je verdiepen in een platform, en de projecten waarin je investeer een basisvoorwaarde is voordat je (significant) ga investeren.quote:Op zondag 8 december 2019 22:23 schreef ETA het volgende:
[..]
Moeite doen en erin verdiepen is toch wel een basis voorwaarde voordat je gaat investeren, dat geldt voor alle investeringen.
Gelukkig hebben mensen al flink wat huiswerk voor je gedaan: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/
Uiteraard niet op blindstaren, maar het geeft een goede richting.
Ik had op vorig project vergeten de auto-invest aan te zettenquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:04 schreef CRWD het volgende:
[..]
Als het om een paar honderd gaat, of een paar duizend, dan heb je gelijk. Als het groter wordt dan weet ik graag wel waar ik aan toe ben. en wanneer ik iets kan verwachten.
Vrij veel investeerders hebben aan de bel getrokken waardoor men later alsnog een email stuurt. Als er geen mail was uitgestuurd en men toevallig niet inlogt dan staat er idle geld niks te doen waar je niets vanaf weet. Bulkestate is niet een platform als Mintos waar je even een auto invest aanzet oid.
Zekerheden lijken goed: pledge op het forest land met dit soort projecten. Ik weet echter niet wat bosbouw grond in Latvia waard is, dus ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt om in het geval van executie EUR 0.32 / m2 recovery te halen.quote:Op maandag 9 december 2019 08:08 schreef Gijsbertus het volgende:
Crowdestor
Renewable energy (RAM 61,9ha)
TYPE:Forestry
Funding Target: ¤ 195.000 (100.000)
INTEREST RATE: 16%
LOAN PERIOD: 12 months
3e type forest investering. Dat tikt daar aardig door.
Mijn analyse van half jaar geleden. Waren mijn vermoedens toch correct, ze trekken dezelfde conclusies:quote:Op donderdag 12 december 2019 13:41 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Een twijfelachtige lening bij Kuetzal (zit er zelf gelukkig niet in), Alborg Petrol
Zie voor een nadere analyse ook https://explorep2p.com/alborg-petrol/
Ik ben heel benieuwd hoe Kuetzal dit gaat oplossen, lening heeft geen buy-back "garantie".
quote:Op dinsdag 16 juli 2019 18:21 schreef ETA het volgende:
[..]
ik blijf er voorlopig vanaf. 2 projecten bekeken, een mining rigg en een commodity trader
Alborg Petrol
https://kuetzal.com/en/alborg-petrol/
Ze zeggen dit over hunzelf:
[..]
Let wel, ze zeggen niet dat ze een van oudste, grootste, betrouwbaarste, beste oid, maar ze zeggen alleen dat ze een van de Europese traders zijn... raar. De man op Kuetzal die Alborg Petrol vertegenwoordigd is nergens op internet terug te vinden, behalve op hun eigen website. Geen Linkedin, geen facebook, helemaal niks.
Foto's van het kantoor van Alborg Petrol zijn niet van hun, het zijn renders van iemand: http://alborgpetrol.com/index.php?lang=en&id=2 vs http://www.archirost.com/2011/11/v20.html
Cryptominer door ECMA
https://kuetzal.com/en/cryptomining2/
Valt zeer weinig te vinden over deze organisatie, geen website, behalve een facebook pagina met haast geen comments/likes.
[..]
Ze bestaan sinds eind 2017...
Ehh...quote:The Portal Operator does not perform any due diligence of the Borrower or the Project.
De mail van Kuetzal (vandaag ontvangen) die hier over gaat:quote:Op donderdag 12 december 2019 18:40 schreef ETA het volgende:
Uit algemene voorwaarden Kuetzal:
[..]
Ehh...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat vooral ook zien dat je de algemene voorwaarden serieus moet nemen - in ieder geval met dit soort statements. Heb bij Grupeer eerder ook geklaagd over een paar zaken, die ze wel verbeterd hebben. Wil niet zeggen dat het daarmee allemaal per se betrouwbaar is, maar het is wel een minimumvoorwaarde. Je moet er overal vooral geen FOMO bij hebben, blijkt maar weer...quote:Op donderdag 12 december 2019 18:40 schreef ETA het volgende:
Uit algemene voorwaarden Kuetzal:
[..]
Ehh...
Ik zit in de eerdere vastgoed projecten met buyback. Heb woensdag verzocht een stuk rente terug te storten, nog niet ontvangen maar dat kan altijd even duren bij internationale boekingen. Algeheel vertrouwen in dit platform neemt nu rap af als je de diverse fora en sites leest.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:09 schreef TechLight het volgende:
[..]
Laat vooral ook zien dat je de algemene voorwaarden serieus moet nemen - in ieder geval met dit soort statements. Heb bij Grupeer eerder ook geklaagd over een paar zaken, die ze wel verbeterd hebben. Wil niet zeggen dat het daarmee allemaal per se betrouwbaar is, maar het is wel een minimumvoorwaarde. Je moet er overal vooral geen FOMO bij hebben, blijkt maar weer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op andere fora lees ik dat al deze groepen / LO wel in relatie tot elkaar staan.
Meer informatie --> Hier
Ik boek maandelijks de gerealiseerde rente terug naar mijn betaalrekening en mijn ervaring is:quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:38 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik zit in de eerdere vastgoed projecten met buyback. Heb woensdag verzocht een stuk rente terug te storten, nog niet ontvangen maar dat kan altijd even duren bij internationale boekingen. Algeheel vertrouwen in dit platform neemt nu rap af als je de diverse fora en sites leest.
Ja, bij mij is het ook opeens gezakt, hoewel minder. Gisteren was het opeens iets hoger, nu een stuk lager.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:17 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Meer mensen waarbij de weergave van de Net Annual Return (in de Overview tab) op Mintos opeens drastisch gewijzigd is ? Gisteren had ik nog een NAR van ruim 18%, sinds vanmorgen is dat gedaald naar iets onder de 12%. Er hebben de laatste dagen geen grote veranderingen plaatsgevonden in mijn portefeuille, kan het eerlijk gezegd niet verklaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |