21%, alleen daaruit had dat al mogen blijken hehequote:Op donderdag 2 januari 2020 15:51 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
In het kader van onderzoeken of een project legit is heb ik vorige week eens gekeken of ik geplande tour data kon vinden van Limp Bizkit in Estland en Polen voor 2020. Ik vond wel toerdata in februari in andere oost Europese landen, maar kon Estland en Polen nog niet terug vinden.
Vreemd, als de pitch on line komt eens goed lezen waarvoor er nu eigenlijk geld gezocht wordt, en of er specifieke concerten/data genoemd worden die hiermee gefinancierd worden.
Het kan allemaal kloppen, maar zo'n soort aankondiging maakt mij argwanend.
De pitch van de film warhunt vind ik overigens ook zeer vreemd: veel name-dropping. Het is in ieder geval wel duidelijk wmb dat dit een hoog risico project is.
Klopt, ik zal wat duidelijker omschrijven wat mijn gedachte was: soms zijn er projecten waarbij je je, op de tekst en cijfers afgaand, afvraag waar het addertje onder het gras zit: dat de rente hoger lijkt dan het risico is.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
21%, alleen daaruit had dat al mogen blijken hehe
Check! Ik heb bij deze website met dergelijke projecten last van het keutzal effect. Voor mij derhalve genoeg reden niet te investerenquote:Op donderdag 2 januari 2020 17:13 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Klopt, ik zal wat duidelijker omschrijven wat mijn gedachte was: soms zijn er projecten waarbij je je, op de tekst en cijfers afgaand, afvraag waar het addertje onder het gras zit: dat de rente hoger lijkt dan het risico is.
In dit project verklaart de project omschrijving volledig waarom er zo'n hoge rente geboden wordt.
Niet te investeren in zulk soort projecten, of sowieso niet investeren via crowdestor?quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Check! Ik heb bij deze website met dergelijke projecten last van het keutzal effect. Voor mij derhalve genoeg reden niet te investeren
Ik heb hier meer van die projecten gezien dat ik dacht van mwoah, ik vind het tarief wel heel hoog. Ik heb er 1 gemist waarin ik dacht van och dat kan. Maar verder nog niet gedacht te moeten gaan investeren.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:33 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Niet te investeren in zulk soort projecten, of sowieso niet investeren via crowdestor?
Had hier inderdaad ook last van het quetzal effect. Kritisch blijven volgen of er meer van dit soort vage projecten komen wmb.
De beoordeling door explorep2p vind ik wat mager, ja het is een prima beoordeling dat je hem zou moeten laten schieten, maar zo zijn er bij Nederlandse crowdfundingplatformen ook genoeg geweest en die platformen droppen we ook niet massaal.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:21 schreef Blaheen het volgende:
Explore p2p is ook niet zo'n fan van Crowdestor. Ze hebben een stuk geschreven over de Forestry leningen van vorige maand als zijnde 'loans we don't like'. Ik heb tot nu toe in 3 projecten geinvesteerd (van 10 en 11% rente) maar ik begin de site een beetje te wantrouwen dus ik hou er even mee op en ga het een aantal maanden aankijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfs voor 20% zou ik hier nog niet in stappen
[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 02-01-2020 22:22:21 ]
quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De beoordeling door explorep2p vind ik wat mager, ja het is een prima beoordeling dat je hem zou moeten laten schieten, maar zo zijn er bij Nederlandse crowdfundingplatformen ook genoeg geweest en die platformen droppen we ook niet massaal.
Het is voor mij gewoon het geheel van de website met al zijn projecten. Maar dat komt omdat ik het percentage ondergeschikt acht aan mijn gevoel.
Ik zal een voorbeeld geven waarom ik bijvoorbeeld de Blue Shock Race zou skippen. Dit in een spoiler ivm. persoonsgegevens van de leningnemers. Let niet op de typo's het is al laat en ik had eigenlijk geen zin meer om er een beter verhaal van te maken.Na dit stuk te hebben gelezen, laat ik het helemaal schieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfs voor 20% zou ik hier nog niet in stappen
Ik zit met crowdestor voor het leeuwendeel in real estate projecten.
Sommige projecten komen mij vreemd en apart over, en sla ik over.
De komende twee van limp bizkit en de boot heb ik twijfels.
Verwacht dat het niet heel snel volloopt, dus heb tijd om de pitches door te nemen.
Als dat net zo soepel weg schrijft als dit, dan is het snel afgeschrevenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 15:19 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Na dit stuk te hebben gelezen, laat ik het helemaal schieten.
Ik zit met crowdestor voor het leeuwendeel in real estate projecten.
Sommige projecten komen mij vreemd en apart over, en sla ik over.
De komende twee van limp bizkit en de boot heb ik twijfels.
Verwacht dat het niet heel snel volloopt, dus heb tijd om de pitches door te nemen.
Ik heb nog geen controle gedaan op mintos of ik er iets terug krijg. Daar kan ik heel eerlijk in zijn. Ik heb nog geen dip in rendement gezien dus het zal nog wel loslopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:41 schreef Jeroenvoc het volgende:
Ik heb een buyback bij Kuetzal gedaan, en het geld teruggestort naar mijn bankrekening op 19 december. De buyback is uitgevoerd (10% penalty fee), maar tot op heden nog geen cent op de rekening gezien, en communicatie blijft voor zo ver als ik weet bij iedereen uit. Vrees / vermoed / verwacht dat dit ook nooit gaat komen...
Inderdaad waren er eind december toen de Kuetzal-saga begon, weer een aantal teruggekochtte projecten bij Envestio te investeren. Hoeft op zich geen relatie te hebben met Kuetzal of management wisseling, kan ook gewoon iemand zijn die cash nodig had voor een nieuwe boot of whatever.
Voordeel bij Envestio is dat omdat deze teruggekochtte investeringen gepubliceerd worden, je een (klein beetje) een beeld hebt of de massale paniek is uitgebroken. Lijkt vooralsnog niet het geval.
Ik vermoed dat de Kuetzal-case behoorlijke gevolgen gaat hebben voor het P2P / P2B landschap. Je ziet nu al dat projecten bij bv Crowdestor die tot enkele weken geleden in minuten volgestort worden, minder makkelijk vol komen.
Ook heb ik via Viventor (en Mintos) nog een positie in de Aforti-case. Volgens mijn informatie, lijkt het er op dat Aforti gewoon niet meer wenst te betalen en niet meer met de platform(en) wil communiceren. Hier gaan we op heel korte termijn legal-action zien...
Naast Aforti spelen er bij Mintos nog 2 andere LO's op. Volgens Mintos komen hier wel betalingen / buybacks op, maar ik heb nog geen cent mogen zien / ontvangen.
Mijn inschatting is dat investeerders opnieuw hun risico-afweging zullen gaan maken... Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard!
Om eerlijk te zijn vind ik het niet eens hoog risico leningen. Maar met al deze fouten, de onduidelijkheid en het gebrek aan zinnige informatie ben ik er heel heel snel klaar mee. En als er nog een paar projecten komen van dit niveau vind ik het kijken naar projecten aldaar mijn tijd niet eens meer waard.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:23 schreef Gijsbertus het volgende:
ik bedoel eigenlijk dat ik het merendeel investeer met hypothecaire dekking.
Uiteraard gaan high returns gepaard met high risks. Sommige dingen kun je niet van te voren inschatten en neem je wel eens een gokje.
Echter heb ik wanneer een project niet kan plaatsen dan wel vraagtekens plaats, niet de drang om alsnog mee te doen.
14% is niet een extreem hoog percentage binnen p2p, dus als de (te) hoge rente je zorg is dan is dat niet nodig.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:49 schreef Blaheen het volgende:
Graag jullie mening over en ervaring met Grupeer. Ik ben 3 maanden geleden beginnen investeren via dit platform maar merk nu dat je niet kan zien welke leningen een betalingsachterstand hebben. Andere platformen zoals Mintos en Iuvo laten dit wel zien in het 'overzicht'. Ik vind dat een minpunt. Verder zie ik dat Grupeer nu een actie doet met 14% rente... Moet ik bezorgd zijn? Of ben ik nu overmatig achterdochtig?
Een dik half jaar nu. Maar ik heb pas van twee projecten de hoofdsom teruggekregen. Ik gok dat de rente door Grupeer achtergehouden wordt waardoor deze eigenlijk altijd op tijd is. Daarom wordt het pas interessant als de hoofdsom terugbetaald moet worden.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:20 schreef Blaheen het volgende:
@ Linkse krijger: En investeer je al lang via Grupeer? Want rentepercentages van 14% i.c.m. weinig/geen betalingsachterstand, dat klinkt alsof ik meer via dit platform moet investeren. 😁
Ik zit nu ongeveer 5 maanden bij Grupeer. Zal je ook op de hoogte houden.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:32 schreef Blaheen het volgende:
@ Linkse krijger: ok, dan vraag ik je eind februari nog eens een grupeer-update
Ik krijg uit het nieuwsbericht over Monego de indruk dat Monego geen reguliere betalingen meer doet, maar dat Finitra betaalt als haar garantie wordt aangesproken voor leningen waarvan de 60 dagen zijn gepasseerd. De nieuwe bewindvoerders bij Monego doen geen betalingen en hebben aangegeven een maand nodig te hebben voor ze betalingen kunnen doen. Slechte zaak dus. Ik snap eigenlijk niet waarom de centrale bank zo nodig bewindvoerders moest aanstellen. Ze hadden gewoon de vergunning kunnen intrekken en kunnen zeggen: wikkel de lopende zaken maar af, dan was er geen probleem geweest voor de investeerders.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:46 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Ik zit nu ongeveer 5 maanden bij Grupeer. Zal je ook op de hoogte houden.
Verder zit bij Mintos de status van de monego leningen te bekijken.
Merendeel in de grace period en wat enkelen op 1-15, 16-30 en 31-60 late.
Nog maar 3% op current.
Neem aan dat hier pas de betaling komt als alles de 60 dagen late heeft gepasseerd?
De buyback actie loopt prima. Normaal zijn alle leningen snel uitverkocht, maar er is hier nog een ruim aanbod. Daarnaast nemen de rentes ook toe van andere LO's.
Nope, heb er al 1 bijna een maand op 60+ dagen staan van Monego en inmiddels is daar een tweede bijgekomen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 08:46 schreef Gijsbertus het volgende:
Neem aan dat hier pas de betaling komt als alles de 60 dagen late heeft gepasseerd?
Dit heb ik met al mijn aforti leningen. Gaat om wisselgeld, maar ik wacht het rustig af. Het zal vast goed komen (of niet)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 09:12 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Nope, heb er al 1 bijna een maand op 60+ dagen staan van Monego en inmiddels is daar een tweede bijgekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |