abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189873405
Kort verhaal, auto uitgeleend aan familie. Eenzijdige schade gereden, auto is slechts wa verzekerd.

Kunnen we dit via diegene aansprakelijkheids verzekering verhalen?

Iemand raad?

Om de auto nu all risk te verzekeren moet die eerst vooraf gekeurd worden.
pi_189873821
Waarschijnlijk zijn schades die verband houden tot motorvoertuigen uitgesloten in de AVP-voorwaarden. Even de betreffende voorwaarden raadplegen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage zondag 10 november 2019 @ 00:17:38 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_189874109
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:58 schreef baskick het volgende:
Waarschijnlijk zijn schades die verband houden tot motorvoertuigen uitgesloten in de AVP-voorwaarden.
klopt
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_189874193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:58 schreef baskick het volgende:
Waarschijnlijk zijn schades die verband houden tot motorvoertuigen uitgesloten in de AVP-voorwaarden. Even de betreffende voorwaarden raadplegen?
Staat in ieder geval bij mijn voorwaarden vermeld.

Geen vergoeding van schade aan motorrijtuigen, aanhangwagens, (sta)cara­vans, vouwwagens, motor­ en zeilvaartuigen (waaronder kites en surfplanken) en luchtvaartuigen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 november 2019 @ 00:26:35 #5
408813 crew  trein2000
pi_189874238
Nee, lenende partij mag zelf dokken.
zie email 27 oktober
pi_189874598
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:32 schreef Firefly2708 het volgende:
Kort verhaal, auto uitgeleend aan familie. Eenzijdige schade gereden, auto is slechts wa verzekerd.

zoals hierboven gezegd, nee kansloos. is vrijwel zeker in elke polis uitgesloten.

quote:
Iemand raad?
De lener laten dokken voor de schade die die zelf veroorzaakt heeft.

quote:
Om de auto nu all risk te verzekeren moet die eerst vooraf gekeurd worden.
Gelukkig wel, waarom zou de verzekering moeten opdraaien voor de handeling van je familielid? Zelfs al zou die niet gekeurd worden, de schade is ontstaan buiten die verzekerde periode. Wel zoiets claimen zou fraude zijn.
pi_189875271
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:04 schreef snabbi het volgende:

[..]

zoals hierboven gezegd, nee kansloos. is vrijwel zeker in elke polis uitgesloten.
[..]

De lener laten dokken voor de schade die die zelf veroorzaakt heeft.
[..]

Gelukkig wel, waarom zou de verzekering moeten opdraaien voor de handeling van je familielid? Zelfs al zou die niet gekeurd worden, de schade is ontstaan buiten die verzekerde periode. Wel zoiets claimen zou fraude zijn.
Klopt, dan is het niet anders....

All risk verzekeren stond namelijk al op de planning ivm zoon die binnenkort rijbewijs haalt. Vandaar dat keur verhaal hadden we al naar geïnformeerd.....

Er zijn helaas meer chauffeurs die beroerd rijden, ondanks 30 jaar rijbewijs.
pi_189875981
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:18 schreef Firefly2708 het volgende:

[..]

All risk verzekeren stond namelijk al op de planning ivm zoon die binnenkort rijbewijs haalt. Vandaar dat keur verhaal hadden we al naar geïnformeerd.....

Die zou ik dan vooral je auto niet uitlenen. Opgelost.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189876046
Nee.
Ik was hier...
pi_189876089
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:32 schreef Firefly2708 het volgende:

Iemand raad?
Nee
dader lief aankijken en hopen dat hij dokt zonder dat je er een rechtszaak van hoeft te maken. Je kan ook je rechtsbijstandsverzekering bellen en hun het laten regelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189876154
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee
dader lief aankijken en hopen dat hij dokt zonder dat je er een rechtszaak van hoeft te maken. Je kan ook je rechtsbijstandsverzekering bellen en hun het laten regelen.
Hoezo ? Ts leent zijn auto uit.. daar kun je de beste jurist op zetten als er geen contract is gemaakt (wat je gewoon niet doet als je een auto uit leent) heb je geen recht op vergoeding.

Zou de lener natuurlijk wel zo netjes staan maar goed.
Ik was hier...
pi_189876348
quote:

[..]

quote:

[..]

Je weet dat je met all risk het uiteindelijk ook zelf betaald omdat je bonus-malus dan lager wordt en de premie omhoog gaat?
Ik claim nooit bedragen onder de 1000 euro bij mijn autoverzekeraar vanwege dit probleem en ik heb ook geen all-risk vanwege dit probleem.
Ik heb ook alleen die verzekering omdat het moet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189876363
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:07 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Hoezo ? Ts leent zijn auto uit.. daar kun je de beste jurist op zetten als er geen contract is gemaakt (wat je gewoon niet doet als je een auto uit leent) heb je geen recht op vergoeding.

Zou de lener natuurlijk wel zo netjes staan maar goed.
Ik zou het niet weten of dit zo is. Jij zegt het.
pi_189876379
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Staat in ieder geval bij mijn voorwaarden vermeld.

Geen vergoeding van schade aan motorrijtuigen, aanhangwagens, (sta)cara­vans, vouwwagens, motor­ en zeilvaartuigen (waaronder kites en surfplanken) en luchtvaartuigen.
Dit verklaart ook waarom ik 1x in de zoveel tijd deuken en krassen zie op mijn auto en niemand zich meld :N
pi_189876452
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten of dit zo is. Jij zegt het.
Ik ben verzekeringsadviseur, maak dit wel vaker mee.. beter leen je je auto niet uit :P

Pro-tip.
Ik was hier...
pi_189876544
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit verklaart ook waarom ik 1x in de zoveel tijd deuken en krassen zie op mijn auto en niemand zich meld :N
Dat zal weer een andere reden hebben. De voorwaarden van geen vergoeding betroffen "zaken van anderen waarover iemand de zorg heeft:"

quote:
3.4 Beschadigt u zaken van anderen waarover u de zorg hebt (opzicht)?
•Hebt u de zorg gekregen over spullen van iemand anders (zoals lenen, gebruiken, bewaren, behandelen, bewerken, vervoeren)? Wij vergoeden dan de schade tot maximaal ¤15.000 per gebeurtenis .
•In artikel 4.1 leest u wanneer u geen vergoeding krijgt
Dat artikel 4.1 geeft dus aan bij o.a. motorrijtuigen.

Iemand die een deuk of kras maakt heeft jouw auto niet geleend. Jouw familielid wel, dus dan geeft zijn of haar verzekering aan dat bij lenen van jouw auto hij/zij de de schade niet kan claimen.
Die kan dus gaan dokken.
pi_189876626
Ja komt ook wel goed met betalen maar diegene heeft het niet breed vandaar geen auto.
We hebben max schade vrije jaren dus een eventuele schade blijft onze premie de eerste keer gelijk.

Uitlenen moeten we maar even laten, eerst maar is kijken hoe dit wordt afgehandeld.

Daarna zeker toch All risk verzekeren voor de aanstaande laagvlieger......
pi_189878056
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:57 schreef Firefly2708 het volgende:

We hebben max schade vrije jaren dus een eventuele schade blijft onze premie de eerste keer gelijk.

Je premie blijft sowieso gelijk:
a) het is een eenzijdige schade, er is dus geen tegenpartij
b) er hoeft op je wa-verzekering (dekt alleen schade aan een tegenpartij) dus geen beroep gedaan te worden.

Klok/klepel.
pi_189878076
quote:
Ja komt ook wel goed met betalen maar diegene heeft het niet breed vandaar geen auto.
Dat is ook een misvatting; dat werkt alleen als je een "no-claim-bescherming" met extra premie hebt afgesloten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189878080
quote:
Waarom leen je dan je auto uit aan die persoon??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189879727
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is ook een misvatting; dat werkt alleen als je een "no-claim-bescherming" met extra premie hebt afgesloten.
Bij no-claim gaan wel je schadevrije jaren naar beneden, echter de premie blijft gelijk. Stap je over van verzekraar in de toekomst, dan ga je wel meer premie betalen. Dit is ook wel een "je kan niet overstappen" optie.
pi_189879735
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:10 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Je premie blijft sowieso gelijk:
a) het is een eenzijdige schade, er is dus geen tegenpartij
b) er hoeft op je wa-verzekering (dekt alleen schade aan een tegenpartij) dus geen beroep gedaan te worden.

Klok/klepel.
niet bij all risk, en daar had ik het over.
pi_189880068
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:12 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoals vaker heb je weer geen idee waar je over praat.

Ook zonder die "beschermer" kan je op gelijke premie blijven hangen. De bovenste 5 tredes zijn normaliter allemaal de hoogste premiekorting. Bij een schade val je 5 tredes terug en blijf je dus op dezelfde korting.
Een 2e schade wordt dan wel een ander verhaal.

Maar dat maakt allemaal niets uit in deze situatie, WA dekt dit sowieso niet.
pi_189880115
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 15:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals vaker heb je weer geen idee waar je over praat.

Ook zonder die "beschermer" kan je op gelijke premie blijven hangen. De bovenste 5 tredes zijn normaliter allemaal de hoogste premiekorting. Bij een schade val je 5 tredes terug en blijf je dus op dezelfde korting.
Een 2e schade wordt dan wel een ander verhaal.

Maar dat maakt allemaal niets uit in deze situatie, WA dekt dit sowieso niet.
Deze man weet.
En omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden klikke men hier....
pi_189882636
Soms zijn topics als deze erg nuttig. Ik was altijd in de veronderstelling dat wanneer ik mijn auto uitleen en diegene hem aan gort rijdt dat diegene zijn verzekering dan gewoon uitkeert. Ik was er al nooit zo dol op om mijn auto uit te lenen maar nu al helemaal niet meer.

Ts; geen tip, wel succes gewenst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')