abonnement Unibet Coolblue
pi_189870681
Beste lezers,

Sinds 1997 zit ik al op het internet. Nu ben ik 30 en ben er eerlijk gezegd wel op uitgekeken, vooral omdat ik steeds weer dezelfde plekken bezoek en het soms niet meer helemaal vrijwillig voelt.

Ik kan mijn tijd beter besteden om m’n creativiteit de vrije loop te laten. Dat geeft me veel energie!

Nu heb ik social media al twee jaar verlaten, en mijn smartphone nu bijna 1 jaar. Dit jaar wil ik m’n computers ook verlaten. Echter, gebruik ik mijn iPad best intensief, vooral om muziek te luisteren. Ik luister echt altijd muziek als ik thuis ben.

Nu heb ik alleen de muziek-code nog niet kunnen kraken! Hoe kan ik m’n iPad wegdoen, zonder toegang tot spotify te verliezen? De volgende opties heb ik samen met familie en vrienden al bedacht:
- iPod of vergelijkbaar met spotify app (maar dan ga ik toch kloten op dat ding, is soort kleine iPad)
- CD- speler met gekochte of gehuurde cd’s (dure grap)
- Internetradio (kan je niet je eigen nummers kiezen, voor spotify moet je je app laten draaien)
- losse mp3’s kopen op Amazon, op een andere computer inladen en op mp3 speler thuis afspelen (dure grap!)

Ik kom er dus niet uit! Jullie ideeën?

Hoef verder geen kritiek of commentaar over mijn denkwijze of levensstijl, zoek alleen naar mogelijkheden en input om gezellig muziek te blijven luisteren zonder door internet afgeleid te worden. Dat jij dat eventueel makkelijk kan doen, wil ik zeggen: proficiat. Ikke nie, en met mij velen.
pi_189870703
Mmm ik zit met hetzelfde.. Al wil ik mijn smartphoone niet helemaal gedag maar het gebruik wel fors verminderen.

[ Bericht 55% gewijzigd door rareman1 op 09-11-2019 21:52:13 ]
pi_189870764
Heb een idee! Internet wegdoen (klinkt enorm pijnlijk), spotify op een iPod. En dan in een cafeetje of de bieb gewoon af en toe de speellijsten updaten.

Nog meer ideeën?
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:11:20 #4
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_189870778
Grammofoonspeler
pi_189870799
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:07 schreef rareman1 het volgende:
Mmm ik zit met hetzelfde.. Al wil ik mijn smartphone niet helemaal verlaten maar wel fors verminderen.
Heb nu een nokia 105.
Werkt prima met sms en bellen.
Daarnaast e-mail voor foto’s e.d.
pi_189870973
De meeste moderne receivers hebben toch gewoon Spotify ingebouwd tegenwoordig? Aansluiten op je tv en bedienen met je afstandsbediening.
pi_189871065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:19 schreef Heph844 het volgende:
De meeste moderne receivers hebben toch gewoon Spotify ingebouwd tegenwoordig? Aansluiten op je tv en bedienen met je afstandsbediening.
Mijn tv is nog uit mijn studententijd. Maar wil best iets investeren. Wat bedoel je precies met receiver icm spotify?
pi_189871147
Ik ben dus weer CD's gaan verzamelen en dat bevalt heel goed. Ik was helemaal vergeten hoe tof het is om een CD te luisteren ipv losse nummers in een playlist. Bovendien ben ik sowieso eigenlijk nog steeds een liefhebber van de, ondertussen, oudere muzikanten dus voor mij werkt dit perfect en zodoende kan ik het gemis van Spotify prima opvangen.
pi_189871174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:12 schreef Koewam het volgende:

[..]

Heb nu een nokia 105.
Werkt prima met sms en bellen.
Daarnaast e-mail voor foto’s e.d.
Heb een tijdje terug ook al eens zoiets geprobeerd. Viel vies tegen! Loop dan ook echt tegen de beperkingen aan.. Het overmatige gebruik is vooral gekomen doordat ik nu wifi op het werk heb.
pi_189871185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben dus weer CD's gaan verzamelen en dat bevalt heel goed. Ik was helemaal vergeten hoe tof het is om een CD te luisteren ipv losse nummers in een playlist. Bovendien ben ik sowieso eigenlijk nog steeds een liefhebber van de, ondertussen, oudere muzikanten dus voor mij werkt dit perfect en zodoende kan ik het gemis van Spotify prima opvangen.
Hoe kom je dan aan cd’s en hoeveel ben je kwijt?
pi_189871204
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:29 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Heb een tijdje terug ook al eens zoiets geprobeerd. Viel vies tegen! Loop dan ook echt tegen de beperkingen aan.. Het overmatige gebruik is vooral gekomen doordat ik nu wifi op het werk heb.
Welke beperkingen?
pi_189871224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:29 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hoe kom je dan aan cd’s en hoeveel ben je kwijt?
Kringloopwinkels, rommelmarkten, JouwMarktplaats winkels en marktplaats. Je zult je verbazen over hoe goedkoop CD's zijn, veel meer dan 2 euro betaal je doorgaans niet.
pi_189871291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:30 schreef Koewam het volgende:

[..]

Welke beperkingen?
Vooral het even snel wat opzoeken als je iets niet weet.
Ook miste ik de camera maar ze zijn er vast ook wel met camera.

Wil het wel weer proberen maar de muziek is het echte breekpunt.

[ Bericht 5% gewijzigd door rareman1 op 09-11-2019 21:51:06 ]
  zaterdag 9 november 2019 @ 21:35:48 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189871292
Radio kopen die honderden zenders via de kabel kan ontvangen.
pi_189871611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:32 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Kringloopwinkels, rommelmarkten, JouwMarktplaats winkels en marktplaats. Je zult je verbazen over hoe goedkoop CD's zijn, veel meer dan 2 euro betaal je doorgaans niet.
Twee euro is zelfs al duur tegenwoordig. Vaak worden ze al gratis weggegeven. Of 10 DVD's voor een euro en als je braaf bent krijg je er nog 50 CD's bij.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_189871655
Cd's kan maar ik luister ook veel naar minder gangbare artiesten.
pi_189871736
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:54 schreef rareman1 het volgende:
Cd's kan maar ik luister ook veel naar minder gangbare artiesten.
Er bestaat een offline spotify speler: Mighty heet het. Niks voor jou? Is wel shuffle.
pi_189871964
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:59 schreef Koewam het volgende:

[..]

Er bestaat een offline spotify speler: Mighty heet het. Niks voor jou? Is wel shuffle.
Mischien wel. Klopt het trouwens dat Spotify offline is of ligt dat aan mij?
pi_189872006
Ik heb laatst ook weer een cd-speler aangesloten en ik koop zo nu en dan nog een cd bij de kringloop. Maar mis dan wel het gemak van m'n Sonos: heb dat ding ook niet voor de kat z'n viool gekocht.
Tap tap tap
pi_189872405
FiiO maakt audiospelers op basis van Android, met support voor Spotify.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189875287
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Twee euro is zelfs al duur tegenwoordig. Vaak worden ze al gratis weggegeven. Of 10 DVD's voor een euro en als je braaf bent krijg je er nog 50 CD's bij.
dat ligt maar net aan de cd die je wilt hebben: matige 2de hands is inderdaad veel voor een appel en een ei. nieuw spul kan zo gek zijn als bv ¤500 voor een cd
pi_189875674
enige optie is snel weer terug onder je steen kruipen
hardcoholic
  zondag 10 november 2019 @ 08:52:25 #23
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_189875690
Veel TV ontvangers hebben de apps YouTube, Netflix En Spotify ingebouwd.

Hiermee kan je goed werken.
Je hoeft dan geen nieuwe tv te kopen, enkel je provider te vragen om een ontvanger die dat kan.

Je Playlist updaten kan wellicht via die app, ofwel Oals je zelf bedacht bij een bibliotheek of cafe
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_189876883
Knap dat je dat kan, lijkt mij echt ontzettend moeilijk! Ik zou heel graag minder achter m'n laptop willen zitten maar dat lukt me al niet echt. Helemaal geen internet meer lijkt me echt onmogelijk. Geen social media meer kan ik me helemaal voorstellen maar voor informatie is internet natuurlijk ideaal. Heb je dan nooit dat je iets wilt opzoeken, bekijken, bestellen, plannen etc.?
pi_189877870
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:16 schreef Feeeeble het volgende:
Knap dat je dat kan, lijkt mij echt ontzettend moeilijk! Ik zou heel graag minder achter m'n laptop willen zitten maar dat lukt me al niet echt. Helemaal geen internet meer lijkt me echt onmogelijk. Geen social media meer kan ik me helemaal voorstellen maar voor informatie is internet natuurlijk ideaal. Heb je dan nooit dat je iets wilt opzoeken, bekijken, bestellen, plannen etc.?
Het is een verandering van levensstijl en mind set.

Soms is het fijn ergens niet van op de hoogte te zijn, of te weten. En het verbaast je hoeveel kennis er om je heen is. Mensen praten niet meer. En als je aan iemand iets vraagt zie je geen advertenties, word je niet met cookies gevolgd of naar allerlei apps gemanipuleerd. (Ik werk in het onderwijs en studeer aan een universiteit, erg kennisgericht dus dat is misschien niet in elke omgeving. Ik kom ook graag in de gemeentebibliotheek)

Vraag maar eens iemand de weg/de tijd op straat, mensen worden echt razend enthousiast. Vroeg laatst iets over roomboter aan een oudere dame in de supermarkt, die vrouw had zo veel inspirerende tips!

Sommige dingen kunnen idd nog maar lastig offline, zoals vliegreizen of solliciteren. Maar goed, we hoeven onszelf ook niet te straffen: functioneel gebruik moet kunnen.
pi_189878064
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2019 08:52 schreef Mickytjuh het volgende:
Veel TV ontvangers hebben de apps YouTube, Netflix En Spotify ingebouwd.

Hiermee kan je goed werken.
Je hoeft dan geen nieuwe tv te kopen, enkel je provider te vragen om een ontvanger die dat kan.

Je Playlist updaten kan wellicht via die app, ofwel Oals je zelf bedacht bij een bibliotheek of cafe
Goed idee, heb echter geen tv-ontvanger. Gewoon via een kabeltje...
pi_189884423
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:59 schreef Koewam het volgende:

[..]

Er bestaat een offline spotify speler: Mighty heet het. Niks voor jou? Is wel shuffle.
Heb er even over nagedacht maar ik denk niet dat het wat voor mij is

Ik ga hier eens naar kijken;
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:37 schreef Jordy-B het volgende:
FiiO maakt audiospelers op basis van Android, met support voor Spotify.
  zondag 10 november 2019 @ 20:24:32 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189885223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:10 schreef Koewam het volgende:
Heb een idee! Internet wegdoen (klinkt enorm pijnlijk), spotify op een iPod. En dan in een cafeetje of de bieb gewoon af en toe de speellijsten updaten.

Nog meer ideeën?
Radio
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196515673
Heb geëxperimenteerd met een maand zonder internet, dat beviel enorm goed (modem bij iemand thuis leggen). Als ik de computer moest gebruiken, ging ik naar de bibliotheek (10 minuten lopen), maar daar kan ik nu niet meer zitten ivm COVID. Dus weer internet voorlopig om mijn studie en sollicitaties te doen. Daarnaast ook hoop andere tijd verspillende bullshit die ik niet nodig heb.

Maar het wordt een radio.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')