Zonder stroomsnoer. De stofzuiger springt aan via bluetooth als je gaat zagen. Natuurlijk nog wel een stofzuigslang. Maar enkel de slang werkt wel makkelijker dan slang en snoer. Maar het verschil is niet zo groot dat ik er zelf op over zou stappen.quote:Op woensdag 6 november 2019 10:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Op accu, ja, maar ook zonder slang tussen stofzuiger en (in dit geval) cirkelzaag?
Ja, oke, maar je zit nog steeds met snoer + snoer, dus da's inderdaad geen reden om naar accu-zaag over te stappen.quote:Op woensdag 6 november 2019 11:51 schreef borbit het volgende:
[..]
Zonder stroomsnoer. De stofzuiger springt aan via bluetooth als je gaat zagen. Natuurlijk nog wel een stofzuigslang. Maar enkel de slang werkt wel makkelijker dan slang en snoer. Maar het verschil is niet zo groot dat ik er zelf op over zou stappen.
Zeker bij festool waar je het snoer los kunt koppelen lijkt mij een gecombineerd snoer/slang handig.
snoer + snoer? Als je een accuzaag op accu hebt en een stofzuiger op accu heb je heel geen snoeren meer. Natuurlijk nog wel de zuigslang. En genoeg scenario's waar je heel geen stofzuiger nodig hebt.quote:Op woensdag 6 november 2019 11:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, oke, maar je zit nog steeds met snoer + snoer, dus da's inderdaad geen reden om naar accu-zaag over te stappen.
Snoer, slang, om het even. Punt was dat een snoerloos apparaat geen of maar weinig meerwaarde is als je toch aan een slang gebonden bent vanwege afzuiging.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:08 schreef borbit het volgende:
snoer + snoer? Als je een accuzaag op accu hebt en een stofzuiger op accu heb je heel geen snoeren meer. Natuurlijk nog wel de zuigslang. En genoeg scenario's waar je heel geen stofzuiger nodig hebt.
Eens hoorquote:Grootste voordeel van een snoer vind ik dat je de machine gewoon kunt blijven gebruiken. Die accu's zijn na een paar jaar op. En dan moet je nieuwe halen. Maar dan is het opeens ook een prima moment om over te stappen naar 13,9 volt in plaats van 13,32 of wat ze dan ook verzinnen. Ook dwingt het je een beetje om alles van hetzelfde merk te kopen. Terwijl ik het juist zo mooi vind dat je prima een festool zaagblad op je maakita zaag kan gebruiken.
Ja dat zijn draadloze slang aansluitingenquote:Op woensdag 6 november 2019 10:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Op accu, ja, maar ook zonder slang tussen stofzuiger en (in dit geval) cirkelzaag?
Nou ja ik werk ook weleens buiten. Dan dondert het niet dat er wat zaagsel op de grond komt. Dan gebruik ik dus ook geen stofzuiger. En ben ik soms ook wel even bezig met stroom aanleggen. Dan zou een accu wel handig zijn.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Snoer, slang, om het even. Punt was dat een snoerloos apparaat geen of maar weinig meerwaarde is als je toch aan een slang gebonden bent vanwege afzuiging.
[..]
Eens hoorBij apparaten op 230V koop ik wat me het meest aanspreekt zonder rekening te houden met een eco-systeem.
Dat blijft een persoonlijke afweging, ja. Maar stroom is op zich het probleem niet:quote:Op woensdag 6 november 2019 13:44 schreef borbit het volgende:
[..]
Nou ja ik werk ook weleens buiten. Dan dondert het niet dat er wat zaagsel op de grond komt. Dan gebruik ik dus ook geen stofzuiger. En ben ik soms ook wel even bezig met stroom aanleggen. Dan zou een accu wel handig zijn.
quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:56 schreef Daav het volgende:
[..]
Heb op alle plekken in en rondom het huis wel stroom, kan me alleen van eerder gebruik herinneren dat het snoer nog wel eens in de weg lag, vandaar de overweging om voor een cirkelzaag met accu te gaan.
Omdat je met een accutool beperkt bent door de maximale accucapaciteit. Er moet namelijk een compromis worden gemaakt tussen gebruiksduur en vermogen, en meestal komt dat het gebruiksgemak niet ten goede.quote:Op dinsdag 5 november 2019 15:35 schreef Daav het volgende:
[..]
Dan ben ik natuurlijk benieuwd waarom?
Klinkt wel logisch inderdaad. Toch heb ik wel eens een timmerman gesproken die al z'n materiaal op accu had en daar juist bij zweerde. Waarschijnlijk heeft hij dan wel professioneel materiaal (lees: zware accu's) waarbij je de probleem minder snel hebt.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat je met een accutool beperkt bent door de maximale accucapaciteit. Er moet namelijk een compromis worden gemaakt tussen gebruiksduur en vermogen, en meestal komt dat het gebruiksgemak niet ten goede.
Praktijkvoorbeeld: ik gebruik wel eens een slijptol op accu. Probleem 1, het ding slaat voortdurend uit als 'ie een keertje harder moet werken. Probleem 2, de accu is in no-time leeg.
En de handigheid van geen snoer hebben op continue wisselende plaatsen is belangrijkerquote:Op donderdag 7 november 2019 09:53 schreef Daav het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch inderdaad. Toch heb ik wel eens een timmerman gesproken die al z'n materiaal op accu had en daar juist bij zweerde. Waarschijnlijk heeft hij dan wel professioneel materiaal (lees: zware accu's) waarbij je de probleem minder snel hebt.
Zwaardere accu's en méér accu's - weer opgeladen voor de volgende leeg is.quote:Op donderdag 7 november 2019 09:53 schreef Daav het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch inderdaad. Toch heb ik wel eens een timmerman gesproken die al z'n materiaal op accu had en daar juist bij zweerde. Waarschijnlijk heeft hij dan wel professioneel materiaal (lees: zware accu's) waarbij je de probleem minder snel hebt.
Dan moet je misschien een andere kopenquote:Op donderdag 7 november 2019 09:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat je met een accutool beperkt bent door de maximale accucapaciteit. Er moet namelijk een compromis worden gemaakt tussen gebruiksduur en vermogen, en meestal komt dat het gebruiksgemak niet ten goede.
Praktijkvoorbeeld: ik gebruik wel eens een slijptol op accu. Probleem 1, het ding slaat voortdurend uit als 'ie een keertje harder moet werken. Probleem 2, de accu is in no-time leeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |