abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2019 @ 11:51:05 #26
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189814175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Op accu, ja, maar ook zonder slang tussen stofzuiger en (in dit geval) cirkelzaag?
Zonder stroomsnoer. De stofzuiger springt aan via bluetooth als je gaat zagen. Natuurlijk nog wel een stofzuigslang. Maar enkel de slang werkt wel makkelijker dan slang en snoer. Maar het verschil is niet zo groot dat ik er zelf op over zou stappen.

Zeker bij festool waar je het snoer los kunt koppelen lijkt mij een gecombineerd snoer/slang handig.
pi_189814319
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Zonder stroomsnoer. De stofzuiger springt aan via bluetooth als je gaat zagen. Natuurlijk nog wel een stofzuigslang. Maar enkel de slang werkt wel makkelijker dan slang en snoer. Maar het verschil is niet zo groot dat ik er zelf op over zou stappen.

Zeker bij festool waar je het snoer los kunt koppelen lijkt mij een gecombineerd snoer/slang handig.
Ja, oke, maar je zit nog steeds met snoer + snoer, dus da's inderdaad geen reden om naar accu-zaag over te stappen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 6 november 2019 @ 12:08:29 #28
68091 borbit
pi_189814461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, oke, maar je zit nog steeds met snoer + snoer, dus da's inderdaad geen reden om naar accu-zaag over te stappen.
snoer + snoer? Als je een accuzaag op accu hebt en een stofzuiger op accu heb je heel geen snoeren meer. Natuurlijk nog wel de zuigslang. En genoeg scenario's waar je heel geen stofzuiger nodig hebt.

Grootste voordeel van een snoer vind ik dat je de machine gewoon kunt blijven gebruiken. Die accu's zijn na een paar jaar op. En dan moet je nieuwe halen. Maar dan is het opeens ook een prima moment om over te stappen naar 13,9 volt in plaats van 13,32 of wat ze dan ook verzinnen. Ook dwingt het je een beetje om alles van hetzelfde merk te kopen. Terwijl ik het juist zo mooi vind dat je prima een festool zaagblad op je maakita zaag kan gebruiken.
pi_189814863
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:08 schreef borbit het volgende:
snoer + snoer? Als je een accuzaag op accu hebt en een stofzuiger op accu heb je heel geen snoeren meer. Natuurlijk nog wel de zuigslang. En genoeg scenario's waar je heel geen stofzuiger nodig hebt.

Snoer, slang, om het even. Punt was dat een snoerloos apparaat geen of maar weinig meerwaarde is als je toch aan een slang gebonden bent vanwege afzuiging.

quote:
Grootste voordeel van een snoer vind ik dat je de machine gewoon kunt blijven gebruiken. Die accu's zijn na een paar jaar op. En dan moet je nieuwe halen. Maar dan is het opeens ook een prima moment om over te stappen naar 13,9 volt in plaats van 13,32 of wat ze dan ook verzinnen. Ook dwingt het je een beetje om alles van hetzelfde merk te kopen. Terwijl ik het juist zo mooi vind dat je prima een festool zaagblad op je maakita zaag kan gebruiken.
Eens hoor :Y Bij apparaten op 230V koop ik wat me het meest aanspreekt zonder rekening te houden met een eco-systeem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189815726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Op accu, ja, maar ook zonder slang tussen stofzuiger en (in dit geval) cirkelzaag?
Ja dat zijn draadloze slang aansluitingen

:+
  woensdag 6 november 2019 @ 13:44:21 #31
68091 borbit
pi_189815859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Snoer, slang, om het even. Punt was dat een snoerloos apparaat geen of maar weinig meerwaarde is als je toch aan een slang gebonden bent vanwege afzuiging.
[..]

Eens hoor :Y Bij apparaten op 230V koop ik wat me het meest aanspreekt zonder rekening te houden met een eco-systeem.
Nou ja ik werk ook weleens buiten. Dan dondert het niet dat er wat zaagsel op de grond komt. Dan gebruik ik dus ook geen stofzuiger. En ben ik soms ook wel even bezig met stroom aanleggen. Dan zou een accu wel handig zijn.
pi_189816624
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:44 schreef borbit het volgende:

[..]

Nou ja ik werk ook weleens buiten. Dan dondert het niet dat er wat zaagsel op de grond komt. Dan gebruik ik dus ook geen stofzuiger. En ben ik soms ook wel even bezig met stroom aanleggen. Dan zou een accu wel handig zijn.
Dat blijft een persoonlijke afweging, ja. Maar stroom is op zich het probleem niet:

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:56 schreef Daav het volgende:

[..]

Heb op alle plekken in en rondom het huis wel stroom, kan me alleen van eerder gebruik herinneren dat het snoer nog wel eens in de weg lag, vandaar de overweging om voor een cirkelzaag met accu te gaan.
pi_189826044
Snoer...

De kracht van de zaag alleen al, heb nooit een accu machine gezien/gevoeld wat net zoveel kracht heeft als een 230v machine...

Ooit een accu klopboor gehad, duur dingetje maar nee de kracht was behoorlijk maar een 230v kan het niet vervangen.

En daarnaast, zolang er geen accus uitgevonden worden die nooit leeglopen zal ik sowieso nooit overstappen, stel dat een accu op een lading 2 jaar vol blijft dan wil ik wel nadenken, soms wel handig als je plots even bij iemand anders moet klussen.
Interessant he ?
pi_189826228
ik gebruik de zaag vaaj buiten ik had gewild dat ik er 1 op accu had. Ook regelmatig op locaties waar er maar 8 ampere is, opnieuw had ik graag een accu zaag gehad. de volgende wordt er dus 1 op accu.
pi_189827228
Ik heb bijna alles op accu, alleen circelzaag niet, zagen is toch altijd al veel gedoe, zaag pakken, rails pakken, evt stofzuiger, bokjes om op te zagen, dan ligt een verlengsnoer ook zo.
pi_189828188
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:35 schreef Daav het volgende:

[..]

Dan ben ik natuurlijk benieuwd waarom?
Omdat je met een accutool beperkt bent door de maximale accucapaciteit. Er moet namelijk een compromis worden gemaakt tussen gebruiksduur en vermogen, en meestal komt dat het gebruiksgemak niet ten goede.

Praktijkvoorbeeld: ik gebruik wel eens een slijptol op accu. Probleem 1, het ding slaat voortdurend uit als 'ie een keertje harder moet werken. Probleem 2, de accu is in no-time leeg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_189828371
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat je met een accutool beperkt bent door de maximale accucapaciteit. Er moet namelijk een compromis worden gemaakt tussen gebruiksduur en vermogen, en meestal komt dat het gebruiksgemak niet ten goede.

Praktijkvoorbeeld: ik gebruik wel eens een slijptol op accu. Probleem 1, het ding slaat voortdurend uit als 'ie een keertje harder moet werken. Probleem 2, de accu is in no-time leeg.
Klinkt wel logisch inderdaad. Toch heb ik wel eens een timmerman gesproken die al z'n materiaal op accu had en daar juist bij zweerde. Waarschijnlijk heeft hij dan wel professioneel materiaal (lees: zware accu's) waarbij je de probleem minder snel hebt.
  donderdag 7 november 2019 @ 11:23:24 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189829690
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:53 schreef Daav het volgende:

[..]

Klinkt wel logisch inderdaad. Toch heb ik wel eens een timmerman gesproken die al z'n materiaal op accu had en daar juist bij zweerde. Waarschijnlijk heeft hij dan wel professioneel materiaal (lees: zware accu's) waarbij je de probleem minder snel hebt.
En de handigheid van geen snoer hebben op continue wisselende plaatsen is belangrijker ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189834271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:53 schreef Daav het volgende:

[..]

Zwaardere accu's en méér accu's - weer opgeladen voor de volgende leeg is.
pi_189850972
Bedankt voor al jullie tips mensen, denk dat ik hier voor ga: https://www.coolblue.nl/product/416154/makita-sp6000j1x.html
pi_189851858
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan moet je misschien een andere kopen :9 ik heb een bosch en dat ding is bere sterk, accuduur is gewoon prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')