abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189799559
Met crowdfunding zit ik nu ergens tussen de 6% en 7%, hangt even af wat er nog terug komt van een failliet gegaan bedrijf.
Daarnaast ben ik nu nog geen week bezig op de beurs wat in deze korte tijd voorlopig 2,75% heeft opgeleverd. Da zal natuurlijk niet zo doorgaan, maar als ik met de beurs boven de 7% per jaar van mijn crowdunding uitkom dan ben ik al tevreden. Meer mag natuurlijk altijd.
pi_189799691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Klinkt te mooi om waar te zijn, welke investering en waarom dan niet meer geld daarin stoppen?
Kan makkelijk met een EFT als VWRL, koers 1 nov 2018 ¤70.40, koers 1 nov 2019 ¤79.19, rendement 12%, nog niet eens dividend meegekend.
pi_189799743
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:59 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Kan makkelijk met een EFT als VWRL, koers 1 nov 2018 ¤70.40, koers 1 nov 2019 ¤79.19, rendement 12%, nog niet eens dividend meegekend.
1 Jaar historie is wel een betrouwbaar termijn idd.
pi_189799758
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:29 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dit dus, ben ook met investeringen bezig om het passieve inkomen hoog genoeg te krijgen. De planning is dat op mn 50e in principe voldoende geīnvesteerd vermogen aanwezig is om van te leven. Daarna ga ik het wel wat minder risicovol beleggen en ga ik ter compensatie wel wat zzp-en
Mag ik vragen hoe oud je nu bent? Dus hoeveel jaar je nog "moet" tot 50?
pi_189799759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik voel me door dit topic spontaan een arme sloeber :'(
Ik voel me juist een kneusje nu, omdat ik blijkbaar veel te veel heb gespaard en geen moeite heb gedaan om het geld te laten rollen :'(
pindazakje
pi_189799793
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik voel me juist een kneusje nu, omdat ik blijkbaar veel te veel heb gespaard en geen moeite heb gedaan om het geld te laten rollen :'(
Ik ook.
Ik wil het kwijt, maar iedereen hier is allergisch voor spaargeld.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189799841
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je nu bent? Dus hoeveel jaar je nog "moet" tot 50?
33, dus nog 17 jaar. Maar goed, het is een ambitieus doel en ik ga mezelf niet op water en brood zetten om het te halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2019 18:11:21 ]
pi_189799861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Piva het volgende:

[..]

1 Jaar historie is wel een betrouwbaar termijn idd.
het is niet ieder jaar zulk groot feest, maar even in persectief, koers 5 jaar geleden, 3 nov 2014 ¤55.58 en vandaag gesloten op ¤80,81
https://www.iex.nl/Belegg(...)oersen.aspx?maand=60
pi_189799867
Ik zit nu te denken aan oa een splinternieuwe BMW7 serie
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189799893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:11 schreef Sigaartje het volgende:
Dat kan, als je graag geld verbrandt zou ik dat zeker doen.
pi_189799908
quote:
Jaartje in rijden en dan weer verpatsen met een verlies van minimaal 30k _O_
Financieel verstandig is het niet, maar dan leef je tenminste wel volgens de kenners hier :B
pindazakje
pi_189799996
Als ik iets graag wil hebben koop ik het ook, maar probeer dan toch altijd voor een goede aanbieding/deal te gaan. Daar haal ik dan ook voldoening uit, het een beetje de sport om geld te besparen. Terwijl ik het makkelijk kan betalen en meer dan voldoende geld op de bank heb staan. Maakt dit mij tot een vrek of gierige lutser dat ik deze instelling heb? Of ben ik gewoon een kneus die niet genoeg van het leven geniet. Dat ik als vrije tijdsbesteding de meeste tijd aan fok besteed zegt misschien al genoeg. :')
pindazakje
pi_189800088
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:09 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

33, dus nog 17 jaar. Maar goed, het is een ambitieus doel en ik ga mezelf niet op water en brood zetten om het te halen.
Zeker niet doen, dat op water en brood. Heb ik ook niet gedaan.

Toen ik 33 jaar was ik er nog niet bezig. Wel bezig met sparen, maar dan om op termijn een ander huis te kopen. Was toen wel op kleine schaal aan het beleggen, maar het meeste stond gewoon op de spaarrekening, waar je toen nog wel een behoorlijke rente op kreeg.

Het is goed om nu al dit doel te hebben, in 17 jaar kun je nog heel wat bereiken.
pi_189800136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik iets graag wil hebben koop ik het ook, maar probeer dan toch altijd voor een goede aanbieding/deal te gaan. Daar haal ik dan ook voldoening uit, het een beetje de sport om geld te besparen. Terwijl ik het makkelijk kan betalen en meer dan voldoende geld op de bank heb staan. Maakt dit mij tot een vrek of gierige lutser dat ik deze instelling heb? Of ben ik gewoon een kneus die niet genoeg van het leven geniet. Dat ik als vrije tijdsbesteding de meeste tijd aan fok besteed zegt misschien al genoeg. :')
In jouw geval vind ik je geen vrek oid.

Ik heb een vriendin en zij en haar man hebben allebei een hele goede baan en flink wat spaargeld. Zij leven ook ontzettend zuinig. Zo zuinig, dat hun kinderen met hun verjaardag cadeautjes krijgen die afkomstig zijn van marktplaats. Dat vind ik dan wel weer een beetje vrekkerig denk ik.
pi_189800163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Mwah, ik let nu ook meer op aanbiedingen dan toen ik studeerde, terwijl ik toen elk dubbeltje om moest draaien. Beetje Hollandse zuinigheid is niets mis mee, zolang het maar niet te extreem wordt.
pi_189800862
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja dit soort topics trekt altijd de extremen aan. Als je een beetje realistisch wil vergelijken: https://www.businessinsider.nl/rijk-generatie-welvaart-vermogen/

Voor iemand van 1982:
[..]

En dat is dan al inclusief de virtuele overwaarde van een woning.
Vind het erg weinig.

Bijna 30, huis is nu 250k+ waard en nog 140k hypo over, en nog spaargeld.

En dan ben ik gewoon een “simpele” bouwvakker in loondienst.
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:06:21 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189802206
quote:
E61 M5. Kun je die 30k afschrijving 5 jaar onderhoud van betalen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189806940
Mijn vrouw komt uit Zuid-Amerika en daar kan dat rijtje nummertjes op je bankrekening van de 1 op de andere dag niks meer waard zijn. Nu zal het hier niet zo'n vaart lopen, maar in principe is het maar een rijtje nummertjes.

Zelf heb ik altijd een bedragje op m'n rekening, rond 30k achter de hand, als buffer.Ik koop weinig, boeit me ook niet zo om in een duur restaurant te zitten of in een luxe hotel. Is vaak ook allemaal wat nepper, de entourage, de mensen, alle poespas. Voor een normale prijs kan je vaak al hele mooie dingen kopen of activiteiten organiseren, alles wat daar boven op komt is vaak enkel gebakken lucht.

Heb een groot deel de laatste 2 jaar in kunst belegd. Bankbiljetjes die er wat mooier uitzien en niet makkelijk bijgedrukt kunnen worden.

En ik werk minder, dat is nog het beste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 06-11-2019 18:38:46 ]
pi_189807399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je bent ook een kneus...

Koop m'n M135i gewoon :P
Facts don't care about your feelings
pi_189808457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 19:03 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Vind het erg weinig.

Bijna 30, huis is nu 250k+ waard en nog 140k hypo over, en nog spaargeld.

En dan ben ik gewoon een “simpele” bouwvakker in loondienst.
Overwaarde is niet zo relevant.
pi_189808921
Overwaarde kun je pas benutten bij verkoop. Maar als je hypotheek eerst bv 200k was en nu nog maar 140k dan scheelt dat lekker in de maandlasten en kun je meer sparen, meer extra aflossen of als je wilt minder gaan werken. Alle 3 leuk.
pi_189809488
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja dit soort topics trekt altijd de extremen aan. Als je een beetje realistisch wil vergelijken: https://www.businessinsider.nl/rijk-generatie-welvaart-vermogen/

Voor iemand van 1982:
[..]

En dat is dan al inclusief de virtuele overwaarde van een woning.
Bij dit overzicht vraag ik me weer af hoe er met pensioenen rekening gehouden is: ik ga er van uit dat voor mensen die in loondienst gewerkt hebben, en dus verplicht in een pensioenfonds zitten, dat het opgebouwde vermogen in dit pensioenfonds niet opgeteld wordt bij de netto-waarde.
Maar hoe wordt in dit overzicht omgegaan met ZZP'ers en andere ondernemers die geen aparte pensioenpot hebben, maar bijvoorbeeld hun pensioen uit het te gelde maken van hun bedrijf halen.
pi_189809625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:41 schreef LXIV het volgende:
Zijn hier ook mensen die ivm een aankomende mogelijke crisis en sowieso hyperinflatie in combinatie met hoge VRH overwegen een voorraad goudstukken aan te leggen?
Check, heb een deel van mijn vermogen in edelmetaal (al sinds een aantal jaren). Dus al een aantal jaren waardedaling van deze verzekering meegemaakt. Dit jaar pakt het wat anders uit.
Ik houd 3/4 van mijn edelmetaal continue vast als in: ligt op de plank. Het overige zit in een allocated account, en hier speel ik mee. Heb 10 dagen geleden een deel verkocht, als de prijzen weer wat zakken koop ik voor hetzelfde bedrag weer een beetje meer terug.
Dit om toch wat rendement te pakken op dit dode geld.
pi_189809759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:30 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Oh, dat gaat prima hoor. Met p2p en crowdfunding haal ik ook 10+% per jaar..
Met p2p heb ik nog een te korte historie om iets zinnigs over mijn rendement te zeggen. Met crowdfunding via Nederlandse platformen 5 jaar nu.
Mijn slechtste jaar was 4.92% (2017). Mijn beste jaar 6.82% (2018). 2019 zal naar verwachting net boven de 6.5% uit gaan komen.
Ik heb het hier over netto rendement: dus platform kosten eraf, en alle projecten die meer als 90 dagen achterlopen afboeken. Als er recovery is dit weer bij het rendement optellen.
Dus eigenlijk min of meer volgens de AFM aanbeveling.

Ik ben benieuwd hoe lang jij al aan CF doet, het lijkt me ongeveer onmogelijk om via de Nederlandse CF platformen boven de 10% te komen.
Ik leer graag van je.
pi_189809844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:
Mijn vrouw komt uit Zuid-Amerika en daar kan dat rijtje nummertjes op je bankrekening van de 1 op de andere dag niks meer waard zijn.

Nu zal het hier niet zo'n vaart lopen, maar in principe is het maar een rijtje nummertjes.

Ik heb een jaar of 10 buiten europa gewoond, en in die jaren een aantal keer 's ochtends wakker geworden om erachter te komen dat het lokale muntje overnight zo'n 10-15% gedevalueerd was.
Toen ik het land verliet kreeg je voor een euro ruim 3x zo veel van de lokale valuta als toen ik er voor het eerst aankwam.
Dingen die je eigenlijk wel weet dat ze gebeuren, maar je toch op een andere manier over een veilige buffer, en hoe die dan aan te houden, na laten denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')