Kan makkelijk met een EFT als VWRL, koers 1 nov 2018 ¤70.40, koers 1 nov 2019 ¤79.19, rendement 12%, nog niet eens dividend meegekend.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klinkt te mooi om waar te zijn, welke investering en waarom dan niet meer geld daarin stoppen?
1 Jaar historie is wel een betrouwbaar termijn idd.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:59 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Kan makkelijk met een EFT als VWRL, koers 1 nov 2018 ¤70.40, koers 1 nov 2019 ¤79.19, rendement 12%, nog niet eens dividend meegekend.
Mag ik vragen hoe oud je nu bent? Dus hoeveel jaar je nog "moet" tot 50?quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:29 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dit dus, ben ook met investeringen bezig om het passieve inkomen hoog genoeg te krijgen. De planning is dat op mn 50e in principe voldoende geīnvesteerd vermogen aanwezig is om van te leven. Daarna ga ik het wel wat minder risicovol beleggen en ga ik ter compensatie wel wat zzp-en
Ik voel me juist een kneusje nu, omdat ik blijkbaar veel te veel heb gespaard en geen moeite heb gedaan om het geld te laten rollenquote:Op dinsdag 5 november 2019 12:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik voel me door dit topic spontaan een arme sloeber
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik voel me juist een kneusje nu, omdat ik blijkbaar veel te veel heb gespaard en geen moeite heb gedaan om het geld te laten rollen
33, dus nog 17 jaar. Maar goed, het is een ambitieus doel en ik ga mezelf niet op water en brood zetten om het te halen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je nu bent? Dus hoeveel jaar je nog "moet" tot 50?
het is niet ieder jaar zulk groot feest, maar even in persectief, koers 5 jaar geleden, 3 nov 2014 ¤55.58 en vandaag gesloten op ¤80,81quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Piva het volgende:
[..]
1 Jaar historie is wel een betrouwbaar termijn idd.
Dat kan, als je graag geld verbrandt zou ik dat zeker doen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:11 schreef Sigaartje het volgende:
Ik zit nu te denken aan oa een splinternieuwe BMW7 serie
Jaartje in rijden en dan weer verpatsen met een verlies van minimaal 30kquote:Op dinsdag 5 november 2019 18:11 schreef Sigaartje het volgende:
Zeker niet doen, dat op water en brood. Heb ik ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:09 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
33, dus nog 17 jaar. Maar goed, het is een ambitieus doel en ik ga mezelf niet op water en brood zetten om het te halen.
In jouw geval vind ik je geen vrek oid.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik iets graag wil hebben koop ik het ook, maar probeer dan toch altijd voor een goede aanbieding/deal te gaan. Daar haal ik dan ook voldoening uit, het een beetje de sport om geld te besparen. Terwijl ik het makkelijk kan betalen en meer dan voldoende geld op de bank heb staan. Maakt dit mij tot een vrek of gierige lutser dat ik deze instelling heb? Of ben ik gewoon een kneus die niet genoeg van het leven geniet. Dat ik als vrije tijdsbesteding de meeste tijd aan fok besteed zegt misschien al genoeg.
Mwah, ik let nu ook meer op aanbiedingen dan toen ik studeerde, terwijl ik toen elk dubbeltje om moest draaien. Beetje Hollandse zuinigheid is niets mis mee, zolang het maar niet te extreem wordt.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik iets graag wil hebben koop ik het ook, maar probeer dan toch altijd voor een goede aanbieding/deal te gaan. Daar haal ik dan ook voldoening uit, het een beetje de sport om geld te besparen. Terwijl ik het makkelijk kan betalen en meer dan voldoende geld op de bank heb staan. Maakt dit mij tot een vrek of gierige lutser dat ik deze instelling heb? Of ben ik gewoon een kneus die niet genoeg van het leven geniet. Dat ik als vrije tijdsbesteding de meeste tijd aan fok besteed zegt misschien al genoeg.
Vind het erg weinig.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja dit soort topics trekt altijd de extremen aan. Als je een beetje realistisch wil vergelijken: https://www.businessinsider.nl/rijk-generatie-welvaart-vermogen/
Voor iemand van 1982:
[..]
En dat is dan al inclusief de virtuele overwaarde van een woning.
E61 M5. Kun je die 30k afschrijving 5 jaar onderhoud van betalen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:11 schreef Sigaartje het volgende:
Je bent ook een kneus...quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik voel me juist een kneusje nu, omdat ik blijkbaar veel te veel heb gespaard en geen moeite heb gedaan om het geld te laten rollen
Overwaarde is niet zo relevant.quote:Op dinsdag 5 november 2019 19:03 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Vind het erg weinig.
Bijna 30, huis is nu 250k+ waard en nog 140k hypo over, en nog spaargeld.
En dan ben ik gewoon een “simpele” bouwvakker in loondienst.
Bij dit overzicht vraag ik me weer af hoe er met pensioenen rekening gehouden is: ik ga er van uit dat voor mensen die in loondienst gewerkt hebben, en dus verplicht in een pensioenfonds zitten, dat het opgebouwde vermogen in dit pensioenfonds niet opgeteld wordt bij de netto-waarde.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja dit soort topics trekt altijd de extremen aan. Als je een beetje realistisch wil vergelijken: https://www.businessinsider.nl/rijk-generatie-welvaart-vermogen/
Voor iemand van 1982:
[..]
En dat is dan al inclusief de virtuele overwaarde van een woning.
Check, heb een deel van mijn vermogen in edelmetaal (al sinds een aantal jaren). Dus al een aantal jaren waardedaling van deze verzekering meegemaakt. Dit jaar pakt het wat anders uit.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:41 schreef LXIV het volgende:
Zijn hier ook mensen die ivm een aankomende mogelijke crisis en sowieso hyperinflatie in combinatie met hoge VRH overwegen een voorraad goudstukken aan te leggen?
Met p2p heb ik nog een te korte historie om iets zinnigs over mijn rendement te zeggen. Met crowdfunding via Nederlandse platformen 5 jaar nu.quote:Op dinsdag 5 november 2019 17:30 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Oh, dat gaat prima hoor. Met p2p en crowdfunding haal ik ook 10+% per jaar..
Ik heb een jaar of 10 buiten europa gewoond, en in die jaren een aantal keer 's ochtends wakker geworden om erachter te komen dat het lokale muntje overnight zo'n 10-15% gedevalueerd was.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:
Mijn vrouw komt uit Zuid-Amerika en daar kan dat rijtje nummertjes op je bankrekening van de 1 op de andere dag niks meer waard zijn.
Nu zal het hier niet zo'n vaart lopen, maar in principe is het maar een rijtje nummertjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |