zonnepanelen, dus eigenlijk is dit enkel de kosten van gas voor verwarming/douchen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:04 schreef hoechst het volgende:
[..]
Das weinig gas/electra voor een gezin
Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.quote:Op donderdag 7 november 2019 17:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Was er toevallig laatst ook even benieuwd naar...
Hypotheek ¤1350 bruto
Gwl ¤200
Zorgverzekering ¤120
Ziggo ¤87
Verzekeringen huis e.d. ¤73
Gem.heffingen ¤90 (per jaar teruggerekend)
Overige (netflix, spotify, etc.) ¤80
Totaal ¤2000
Dan nog boodschappen, zeg een tientje per dag. Auto misschien ¤500 per maand. En dan moet je nog leuke dingen doen en eventueel sparen. Lukt niet eens met een modaal inkomen
Oh jaquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:23 schreef DjMark het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.
Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:23 schreef DjMark het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.
Dan had ik toch goed gegoktquote:Op donderdag 7 november 2019 20:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zat rond de 400 euro per maand, maar dat vond ik dus best schrikbarend hoog. Puur om de spullen te vervangen die je toch al hebt.
Vrijstaand huis kost nou eenmaal veel om te stokenquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.
Tuurlijk het leven is duur maar het valt me op hoe vanzelfsprekend mensen luxe abonnementen e.d. vinden.
Niet iedereen kan om legitieme redenen met het goedkoopste abbonement uit qua ISP. Als ik dat zou doen kan ik al vrij vlot mijn hypotheek niet meer betalen vrees ik ;-)quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.
Tuurlijk het leven is duur maar het valt me op hoe vanzelfsprekend mensen luxe abonnementen e.d. vinden.
Lineair kost je ook iets meer in het begin. Ik vind de hypotheekbedragen ook mee vallen maar de meeste hier zijn geen starter denk ik. Ik betaal 1350 bruto voor 350k (annuïtair).quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?
Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto
Ik woon in Limburg riante tussenwoning met achtertuin en voortuin. Washok in de gang en boven grote badkamer. Verbouwt van boven tot onder hypotheek 832 bruto met de start lineair. Heb het huis nu bijna 2 jaarquote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?
Friesland hier. Vrijstaande woning.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Geen idee wat het tegenwoordig kost. Ik zit op 250 euro bruto rente en 200 euro inleg spaarhypotheek voor een tussenwoning die nu 170k waard is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Centrum Amsterdam en Centrum Utrecht liggen op minder dan 30 minuten reizen van mijn voordeur. Natuurgebieden liggen op 10 minuten fietsen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Wij wonen sinds vorig jaar in Brabant in een ruime 2-onder-1-kap. 4 Slaapkamers, ruime bijkeuken, speelkamer annex kantoor, riante woonkamer en behoorlijk grote tuin met garage. Aangekocht voor 217.000 met 100.000 aflossingsvrij en 117.000 lineair. Zitten nu bruto op 780, netto geen idee.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Ja, bijna de helft aflossingsvrij helpt wel hehquote:Op vrijdag 8 november 2019 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij wonen sinds vorig jaar in Brabant in een ruime 2-onder-1-kap. 4 Slaapkamers, ruime bijkeuken, speelkamer annex kantoor, riante woonkamer en behoorlijk grote tuin met garage. Aangekocht voor 217.000 met 100.000 aflossingsvrij en 117.000 lineair. Zitten nu bruto op 780, netto geen idee.
Hiervoor zaten we in een redelijk ruime tussenwoning in een groter dorp net op de grens van Brabant en Limburg. Kleine tuin, redelijke woonkamer, 3 slaapkamers voor 985 bruto (100.000 aflv. En 104.000 spaar)
Koop nog maar eens een eengezinswoning voor 170k in de randstad. Daar krijg je net een tweekamerappartement voor in de mindere wijken hier in de stad.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee wat het tegenwoordig kost. Ik zit op 250 euro bruto rente en 200 euro inleg spaarhypotheek voor een tussenwoning die nu 170k waard is.
Ik zou tegen geen enkel salaris zoveel geld willen betalen of lenen als wat jij in je voorbeeld geeft.
Dan koop je er geen 1 in de randstad?quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:43 schreef laziness het volgende:
Koop nog maar eens een eengezinswoning voor 170k in de randstad. Daar krijg je net een tweekamerappartement voor in de mindere wijken hier in de stad.
Wij zijn begonnen op 1150 bruto ongeveer en hebben versneld afgelost waardoor we nu nog op 650 bruto zitten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Inderdaad een deel al afgelost, maar zit ook overwaarde van vorige woning in. Een starter heeft dat niet, maar als je al een keer (of meerdere keren) een leuke winst heb t gemaakt dan tikt dat wel lekker aan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Denk dat de meesten met lage hypotheek bedragen nog het geluk hebben gehad dat ze een deels aflossingsvrije hypotheek hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:39 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Wat dan in mijn geval niet wil zeggen dat ik daar niet toch braaf maandelijks een bedrag voor aan de kant zet en ieder jaar dit ook met 10.000 inlos. Dus over 9 jaar ben ik daar ook vanaf.
Ja, bijna de helft aflossingsvrij helpt wel heh
Ja per maand, lang geleden (jaar of 10) afgesloten was toen interessant heb me er verder nooit in verdiept. Ik ga er zelf geen gebruik van maken 👌🏻quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Per maand? Ik betaal volgens mij iets van 12 euro per kwartaal.
Die 3117 euro is dus behoorlijk incompleet. Wij zitten op een gemiddelde van ruim 345 euro per maand voor diverse verzekeringen voor twee personen (zorg, uitvaart, wonen, schade, overlijdensrisico). Gemeentebelastingen zijn bij ons gemiddeld 50 euro per maand. We hebben ook nog ANWB-contributie (ruim 13 euro per maand), bankrekeningen en betaalpassen (zo'n 5 euro per maand), een abonnement op een tijdschrift, contributie voor verenigingen, spaar- en zakgeld voor de kinderen, kosten voor opvang op school.quote:Op zaterdag 2 november 2019 15:57 schreef koentjuh18 het volgende:
Gezin van 5:
Hypotheek (incl aflossingen): 1480,-
Levensverzekering voor beide : 23,-
Kinderopvang (netto) : 725,-
Wegenbelasting auto 2: 25,-
Verzekering auto 2: 79,-
Eten: 500,-
Gas/water/licht: 200,-
Tv/internet: 52,-
Mobiel 2: 15,-
Netflix spotify/:18,-
Totaal : 3117,-
Zorgverzekering: geen idee; wordt verrekend met mijn salaris ivm gratis aanvullende pakketten.
De overige zaken (ozb, woonverzekeringen) betalen we altijd in 1 keer ieder jaar. En dan nog het spaargedoe, luiers.. kleding voor de groeiende kinderen .. en al wat langs komt.
Binnenkort gaat de derde naar de opvang dus vrees dat het dan gedaan is financieel
Auto 1 en mobiel 1 betaalt de baas. Hypotheek rente vragen we 1 keer per jaar terug .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |