abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer vrijdag 8 november 2019 @ 10:23:52 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189847159
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 20:54 schreef mitchell88 het volgende:
Begrafenis verz: 15
Per maand? Ik betaal volgens mij iets van 12 euro per kwartaal.
pi_189849902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:04 schreef hoechst het volgende:

[..]

Das weinig gas/electra voor een gezin
zonnepanelen, dus eigenlijk is dit enkel de kosten van gas voor verwarming/douchen.
pi_189851497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 17:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Was er toevallig laatst ook even benieuwd naar...

Hypotheek ¤1350 bruto
Gwl ¤200
Zorgverzekering ¤120
Ziggo ¤87
Verzekeringen huis e.d. ¤73
Gem.heffingen ¤90 (per jaar teruggerekend)
Overige (netflix, spotify, etc.) ¤80

Totaal ¤2000

Dan nog boodschappen, zeg een tientje per dag. Auto misschien ¤500 per maand. En dan moet je nog leuke dingen doen en eventueel sparen. Lukt niet eens met een modaal inkomen :{
Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.
pi_189851717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:23 schreef DjMark het volgende:

[..]

Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.
Oh ja :P
Facts don't care about your feelings
pi_189851812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:23 schreef DjMark het volgende:

[..]

Met een modaal inkomen kan je ook nooit een hypotheek krijgen die je 1350 per maand kost.
Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.

Tuurlijk het leven is duur maar het valt me op hoe vanzelfsprekend mensen luxe abonnementen e.d. vinden.
pi_189853289
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Zat rond de 400 euro per maand, maar dat vond ik dus best schrikbarend hoog. Puur om de spullen te vervangen die je toch al hebt.
Dan had ik toch goed gegokt :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189853349
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:48 schreef -0- het volgende:

[..]

Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.

Tuurlijk het leven is duur maar het valt me op hoe vanzelfsprekend mensen luxe abonnementen e.d. vinden.
Vrijstaand huis kost nou eenmaal veel om te stoken ;( ongeacht met hoeveel mensen je er woont. Ziggo en abonnementen tellen niet als leuke dingen, daarom zet ik onderin neer wat er over is kan je leuke dingen mee doen. Heb het snelste ziggo abo, spotify voor mij en betaal die van m'n werknemer vreemd genoeg ook en mn broertje in de family voordeel, bij netflix kijken ook 4 parasieten mee op m'n account :') Ik kan dat niet stopzetten voor die arme sloebers >:) *;
Facts don't care about your feelings
pi_189853612
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:48 schreef -0- het volgende:

[..]

Plus je woont alleen lijkt me gezien de zorgkosten. Dan vind ik GWL erg hoog. Leuke dingen vind je blijkbaar Ziggo en abonnementen. Ziggo kan veel goedkoper en spotify, Netflix etc. zijn ook luxe. Als je meer leuke dingen wil doen moet je op andere onnodige zaken besparen besparen.

Tuurlijk het leven is duur maar het valt me op hoe vanzelfsprekend mensen luxe abonnementen e.d. vinden.
Niet iedereen kan om legitieme redenen met het goedkoopste abbonement uit qua ISP. Als ik dat zou doen kan ik al vrij vlot mijn hypotheek niet meer betalen vrees ik ;-)
pi_189855018
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
pi_189855103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Lineair kost je ook iets meer in het begin. Ik vind de hypotheekbedragen ook mee vallen maar de meeste hier zijn geen starter denk ik. Ik betaal 1350 bruto voor 350k (annuïtair).
Facts don't care about your feelings
pi_189855449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Ik woon in Limburg riante tussenwoning met achtertuin en voortuin. Washok in de gang en boven grote badkamer. Verbouwt van boven tot onder hypotheek 832 bruto met de start lineair. Heb het huis nu bijna 2 jaar :+

We zitten nu op 810 bruto. Nog steeds fors daar de lonen in de randstad hoger zijn :*
  Moderator vrijdag 8 november 2019 @ 20:18:14 #162
382129 crew  Donna
pi_189855670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Friesland hier. Vrijstaande woning.

Maar zelf heel veel geld ingebracht dus maar een 120K hypotheek lineair die begon op bijna 700 bruto per maand. 2014 afgesloten.
Vrienden van ons hebben hetzelfde bruto maandbedrag en een hypotheek die ruim een ton hoger is. Stuk lagere rente in 2017. :')
pi_189855931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Geen idee wat het tegenwoordig kost. Ik zit op 250 euro bruto rente en 200 euro inleg spaarhypotheek voor een tussenwoning die nu 170k waard is.
Ik zou tegen geen enkel salaris zoveel geld willen betalen of lenen als wat jij in je voorbeeld geeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189855949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Centrum Amsterdam en Centrum Utrecht liggen op minder dan 30 minuten reizen van mijn voordeur. Natuurgebieden liggen op 10 minuten fietsen.

Klein hoekhuis (79m2 woonoppervlak) op kavel van 160m2. Schuur van 26m2. Gekocht als klushuis in 2015 met inleg van ruim 20k spaargeld. Stapsgewijs voer ik de verbouwingen grotendeels zelf uit, daar is ook nog 25k aan op gegaan. Plaatsing van nieuwe dakramen, de trap, zonnepanelen, warmtepomp en het stucwerk zijn uitbesteed. De annuïteitenhypotheek kost 559 euro bruto per maand.

De bovenverdieping is klaar. Beneden moet alles nog gebeuren (zal nog eens vele, vele uren en minimaal 25k kosten)
pi_189855959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Wij wonen sinds vorig jaar in Brabant in een ruime 2-onder-1-kap. 4 Slaapkamers, ruime bijkeuken, speelkamer annex kantoor, riante woonkamer en behoorlijk grote tuin met garage. Aangekocht voor 217.000 met 100.000 aflossingsvrij en 117.000 lineair. Zitten nu bruto op 780, netto geen idee.

Hiervoor zaten we in een redelijk ruime tussenwoning in een groter dorp net op de grens van Brabant en Limburg. Kleine tuin, redelijke woonkamer, 3 slaapkamers voor 985 bruto (100.000 aflv. En 104.000 spaar)
pi_189856021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wij wonen sinds vorig jaar in Brabant in een ruime 2-onder-1-kap. 4 Slaapkamers, ruime bijkeuken, speelkamer annex kantoor, riante woonkamer en behoorlijk grote tuin met garage. Aangekocht voor 217.000 met 100.000 aflossingsvrij en 117.000 lineair. Zitten nu bruto op 780, netto geen idee.

Hiervoor zaten we in een redelijk ruime tussenwoning in een groter dorp net op de grens van Brabant en Limburg. Kleine tuin, redelijke woonkamer, 3 slaapkamers voor 985 bruto (100.000 aflv. En 104.000 spaar)
Ja, bijna de helft aflossingsvrij helpt wel heh
  vrijdag 8 november 2019 @ 20:43:12 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189856096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee wat het tegenwoordig kost. Ik zit op 250 euro bruto rente en 200 euro inleg spaarhypotheek voor een tussenwoning die nu 170k waard is.
Ik zou tegen geen enkel salaris zoveel geld willen betalen of lenen als wat jij in je voorbeeld geeft.
Koop nog maar eens een eengezinswoning voor 170k in de randstad. Daar krijg je net een tweekamerappartement voor in de mindere wijken hier in de stad.

Het is makkelijk praten als je jaren geleden gekocht hebt. Dat voorbeeld is echt nog heel netjes.
Hier in de nieuwbouwwijk gaat een tussenwoning voor tegen de 5 ton. En dat zijn de bestaande, de nieuw te bouwen kosten casco 5,5 ton.
Dus je kan roepen dat je het niet wilt betalen maar de markt zegt anders.

Gevolg is wel dat er ook tegen de 2 ton aan overwaarde op mijn huis zit, nu vier jaar later.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189856110
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:43 schreef laziness het volgende:
Koop nog maar eens een eengezinswoning voor 170k in de randstad. Daar krijg je net een tweekamerappartement voor in de mindere wijken hier in de stad.
Dan koop je er geen 1 in de randstad?
Het interesseert mij echt geen drol wat de markt zegt, ik kijk naar mijn eigen wensen en bepaal dan waar ik kan en wil wonen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189856342
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Wij zijn begonnen op 1150 bruto ongeveer en hebben versneld afgelost waardoor we nu nog op 650 bruto zitten.
pi_189856626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Inderdaad een deel al afgelost, maar zit ook overwaarde van vorige woning in. Een starter heeft dat niet, maar als je al een keer (of meerdere keren) een leuke winst heb t gemaakt dan tikt dat wel lekker aan.
Hopelijk ovor jou zit jij over 10/20 jaar in een zelfde riante situatie en reageren anderen zoals jij nu.
pi_189856732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Denk dat de meesten met lage hypotheek bedragen nog het geluk hebben gehad dat ze een deels aflossingsvrije hypotheek hebben.
Dat aflossingsvrije deel kan je dan ook meenemen als je gaat verhuizen.

Ik woon in Amersfoort, ruime tussenwoning (135 m2). En profiteer ook van 45% aflossingsvrij. Huis is 310k waard terwijl mijn brutolasten maar 850 pm zijn.
pi_189857121
Aflossingsvrij scheelt zeker. Maar eens moet je toch aflossen. Ik zie aflossingsvrij meer als dat ik niet verplicht hoef af te lossen wanneer de bank dat wil, maar dat ik extra kan aflossen wanneer en hoeveel mij het beste uitkomt.

Hier overigens tussenwoning van 325k, aankoopprijs was 255k met hypotheek van 135k, rest kwam van overwaarde vorige woning. Aflossingsvrije deel was maar 47k waar nu nog 21k van over is dus heeft maar klein deel effect op de lage bruto lasten. De ingebrachte overwaarde heeft veel meer effect.
Voor een volgend huis heb ik misschien niet eens meer een hypotheek nodig. Of ik blijf lekker hier zitten wanneer het volledig afgelost is.
pi_189857125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 20:39 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wat dan in mijn geval niet wil zeggen dat ik daar niet toch braaf maandelijks een bedrag voor aan de kant zet en ieder jaar dit ook met 10.000 inlos. Dus over 9 jaar ben ik daar ook vanaf.
Ja, bijna de helft aflossingsvrij helpt wel heh
pi_189859198
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Per maand? Ik betaal volgens mij iets van 12 euro per kwartaal.
Ja per maand, lang geleden (jaar of 10) afgesloten was toen interessant heb me er verder nooit in verdiept. Ik ga er zelf geen gebruik van maken 👌🏻
pi_189860167
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:57 schreef koentjuh18 het volgende:
Gezin van 5:

Hypotheek (incl aflossingen): 1480,-
Levensverzekering voor beide : 23,-
Kinderopvang (netto) : 725,-
Wegenbelasting auto 2: 25,-
Verzekering auto 2: 79,-
Eten: 500,-
Gas/water/licht: 200,-
Tv/internet: 52,-
Mobiel 2: 15,-
Netflix spotify/:18,-
Totaal : 3117,-

Zorgverzekering: geen idee; wordt verrekend met mijn salaris ivm gratis aanvullende pakketten.

De overige zaken (ozb, woonverzekeringen) betalen we altijd in 1 keer ieder jaar. En dan nog het spaargedoe, luiers.. kleding voor de groeiende kinderen .. en al wat langs komt.

Binnenkort gaat de derde naar de opvang dus vrees dat het dan gedaan is financieel :)

Auto 1 en mobiel 1 betaalt de baas :). Hypotheek rente vragen we 1 keer per jaar terug .
Die 3117 euro is dus behoorlijk incompleet. Wij zitten op een gemiddelde van ruim 345 euro per maand voor diverse verzekeringen voor twee personen (zorg, uitvaart, wonen, schade, overlijdensrisico). Gemeentebelastingen zijn bij ons gemiddeld 50 euro per maand. We hebben ook nog ANWB-contributie (ruim 13 euro per maand), bankrekeningen en betaalpassen (zo'n 5 euro per maand), een abonnement op een tijdschrift, contributie voor verenigingen, spaar- en zakgeld voor de kinderen, kosten voor opvang op school.

Zelf heb ik ook maandelijkse gemiddelden paraat voor de variabele kosten omdat die aantikken. Denk aan geld voor vakanties, uitjes, kleding, cadeaus, onderhoud van het huis. Pas wat er daarna overblijft reken ik als 'geld dat overblijft'. Bij ons is dat zo'n 25% van de inkomsten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189863961
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:25 schreef bonhoeffer het volgende:
Gewoon uit interesse, over wat voor % praat je dan in jullie geval? Aangezien je alle uitgaven wel zo netjes onder elkaar weet te zetten, tot de cent nauwkeurig, heb ik wel het idee dat jullie een helder beeld hebben van de financiën.
Ik houd het niet tot op de ¤ nauwkeurig bij, maar qua vaste lasten storten we totaal ¤1700/maand op de en/of rekening (ik 2/3 en mijn vrouw 1/3). Daar betalen we het gros van maar niet de aankoop van kleding, autokosten, belastingaanslag en zorgverzekeringen.

Qua inkomens komt er maandelijks ¤5200 incl. km-vergoedingen netto binnen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189865946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die 3117 euro is dus behoorlijk incompleet. Wij zitten op een gemiddelde van ruim 345 euro per maand voor diverse verzekeringen voor twee personen (zorg, uitvaart, wonen, schade, overlijdensrisico). Gemeentebelastingen zijn bij ons gemiddeld 50 euro per maand. We hebben ook nog ANWB-contributie (ruim 13 euro per maand), bankrekeningen en betaalpassen (zo'n 5 euro per maand), een abonnement op een tijdschrift, contributie voor verenigingen, spaar- en zakgeld voor de kinderen, kosten voor opvang op school.

Zelf heb ik ook maandelijkse gemiddelden paraat voor de variabele kosten omdat die aantikken. Denk aan geld voor vakanties, uitjes, kleding, cadeaus, onderhoud van het huis. Pas wat er daarna overblijft reken ik als 'geld dat overblijft'. Bij ons is dat zo'n 25% van de inkomsten.
Dit is bij ons het vaste gedeelte. Verzekeringen tikken we of 1 keer per jaar af , of worden via het loon verrekend ivm gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dat ik het niet scherp heb is om het simpele feit dat we een bepaald bedrag sparen en de rest gewoon van de lopende rekening wordt betaald. Zolang de maand even lang is als het loon gaat dat goed :)
  Moderator zaterdag 9 november 2019 @ 16:09:44 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189866583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 19:30 schreef Ace1 het volgende:
Echt die lage hypotheekbedragen hier joh... voor een een simpele tussenwoning heb je toch wel een hypotheek van 1000e bruto nodig tegenwoordig? Woont iedereen in Zeeland of Groningen hier of hebben jullie de helft al afgelost?

Wij hebben een liniaire hypotheek van 270k en dat kost 1200 bruto :')
Groningen. Hypotheek van nog 180.000 euro. Maar woningwaarde van 300.000+ . Mijn eerste huis voor 102500 gekocht en verkocht voor 165000.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189875709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 21:39 schreef Soulfreak het volgende:
Aflossingsvrij scheelt zeker. Maar eens moet je toch aflossen. Ik zie aflossingsvrij meer als dat ik niet verplicht hoef af te lossen wanneer de bank dat wil, maar dat ik extra kan aflossen wanneer en hoeveel mij het beste uitkomt.

Zo doe ik het ook. Ik zie aflossingsvrij gewoon als annuiteiten, maar dan met meer flexibiliteit.
Natuurlijk moet je daarvoor wel de discipline op kunnen brengen.
pi_201409842
Kick.

Ik heb een derde kind en ben via toeval toeval achter gekomen dat ik met mijn inkomen, ~60k, een kindgebonden budget krijg. Zeer welkom trouwens want ik vind dat ik met een redelijk inkomen toch weinig geld overhoud.

Mijn partner werkt nu niet, omdat we 3 kleine kinderen hebben, maar dat komt later wel als de kinderen groter zijn. Maar nu moet ik het doen met 1 inkomen.

Maar terug naar het kindgebonden budget. Ik heb er werkelijk niks over gehoord. Niet via overheids-sites, of social media, maar tot een inkomen van 90k heb je recht op een deel daarvan, mits je 3 kinderen hebt. Ben ik de enige die daar niks over gehoord heeft? Want ik heb het bijna gemist.

Ik ben al te laat voor het aanvragen van dat geld vorig jaar. Maar blijkbaar zijn de inkomenseisen een stuk opgerekt om kindgebonden budget aan te vragen. Totaal langs me heengegaan.
pi_201410184
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:00 schreef skrn het volgende:
Kick.

Ik heb een derde kind en ben via toeval toeval achter gekomen dat ik met mijn inkomen, ~60k, een kindgebonden budget krijg. Zeer welkom trouwens want ik vind dat ik met een redelijk inkomen toch weinig geld overhoud.

Mijn partner werkt nu niet, omdat we 3 kleine kinderen hebben, maar dat komt later wel als de kinderen groter zijn. Maar nu moet ik het doen met 1 inkomen.

Maar terug naar het kindgebonden budget. Ik heb er werkelijk niks over gehoord. Niet via overheids-sites, of social media, maar tot een inkomen van 90k heb je recht op een deel daarvan, mits je 3 kinderen hebt. Ben ik de enige die daar niks over gehoord heeft? Want ik heb het bijna gemist.

Ik ben al te laat voor het aanvragen van dat geld vorig jaar. Maar blijkbaar zijn de inkomenseisen een stuk opgerekt om kindgebonden budget aan te vragen. Totaal langs me heengegaan.
Wij zitten over de 90k maar met aftrekposten daaronder en daarom krijgen wij het ook.
Ik heb ooit alle toeslagen aangevraagd, behalve kdv, en nooit stopgezet, zodat de overheid voor mij berekend wat ik krijg. Ik heb er geen omkijken naar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410247
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:00 schreef skrn het volgende:
Kick.

Ik heb een derde kind en ben via toeval toeval achter gekomen dat ik met mijn inkomen, ~60k, een kindgebonden budget krijg. Zeer welkom trouwens want ik vind dat ik met een redelijk inkomen toch weinig geld overhoud.

Mijn partner werkt nu niet, omdat we 3 kleine kinderen hebben, maar dat komt later wel als de kinderen groter zijn. Maar nu moet ik het doen met 1 inkomen.

Maar terug naar het kindgebonden budget. Ik heb er werkelijk niks over gehoord. Niet via overheids-sites, of social media, maar tot een inkomen van 90k heb je recht op een deel daarvan, mits je 3 kinderen hebt. Ben ik de enige die daar niks over gehoord heeft? Want ik heb het bijna gemist.

Ik ben al te laat voor het aanvragen van dat geld vorig jaar. Maar blijkbaar zijn de inkomenseisen een stuk opgerekt om kindgebonden budget aan te vragen. Totaal langs me heengegaan.
Kindgebonden budget ontvang je automatisch als je kinderbijslag ontvangt, dat vraag je niet aan
pi_201410264
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kindgebonden budget ontvang je automatisch als je kinderbijslag ontvangt, dat vraag je niet aan
Volgens mij niet, tenzij de regels veranderd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjorsie1982 op 18-09-2021 09:47:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410335
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kindgebonden budget ontvang je automatisch als je kinderbijslag ontvangt, dat vraag je niet aan
Ik niet hoor. Ik heb wel kinderbijslag maar krijg echt geen kindgebonden budget.

Ik vind het raar.
pi_201410360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:42 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik niet hoor. Ik heb wel kinderbijslag maar krijg echt geen kindgebonden budget.

Ik vind het raar.
gewoon aanvragen, met terugwerkende kracht.

Ik ken genoeg mensen die doelbewust geen toeslagen aanvragen omdat ze niet met de stress om kunnen dat ze wellicht iets moeten terugbetalen... daarnaast ken ik een stel die het aanvragen te moeilijk vind en daarom het risico niet willen lopen.
Ze hebben volgens mij wel allemaal flex baantjes met wisselend iinkomen. Het vertrouwen in het overheidsorgaan is bij hun ook verdwenen en komt nooit meer terug, net zoals bij mij trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410384
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:42 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik niet hoor. Ik heb wel kinderbijslag maar krijg echt geen kindgebonden budget.

Ik vind het raar.
Over het algemeen krijg je het gewoon zonder aanvragen, als je aan de voorwaarden voldoet https://www.belastingdien(...)-kindgebonden-budget
pi_201410401
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Over het algemeen krijg je het gewoon zonder aanvragen, als je aan de voorwaarden voldoet https://www.belastingdien(...)-kindgebonden-budget
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Als deze ouders (ook) kinderopvangtoeslag ontvangen, krijgen ze automatisch kindgebonden budget. Voor de andere ouders geldt dat ze zelf achter die toeslag aan moeten. Maar als jij niet weet dat er iets aan te vragen ís, dan mis je dus de boot.’

Ik ontvang geen kinderopvangtoeslag, dus ik ben niet bekend bij de belastingdienst.

Je kan praten wat je wil, maar heb echt niks van info ontvangen.
pi_201410441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:50 schreef skrn het volgende:

[..]
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Als deze ouders (ook) kinderopvangtoeslag ontvangen, krijgen ze automatisch kindgebonden budget. Voor de andere ouders geldt dat ze zelf achter die toeslag aan moeten. Maar als jij niet weet dat er iets aan te vragen ís, dan mis je dus de boot.’

Ik ontvang geen kinderopvangtoeslag, dus ik ben niet bekend bij de belastingdienst.

Je kan praten wat je wil, maar heb echt niks van info ontvangen.
Klopt, dat is vaak zo met hulp van de overheid. Als er een nieuwe regel is bedacht of de inkomenseisen zijn veranderd waardoor je iets in 1x wel krijgt, dan moet je er zelf achteraan....
De inkomenseisen kunnen jaarlijks flink wijzigen en vooral bij een kabinetswissel. Daarom alles aanvragen en niet meer stopzetten. Ook als je een brief krijgt dat je 0 euro krijgt, wordt het jaar daarop het weer gewoon voor jou berekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:55:19 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201410453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:50 schreef skrn het volgende:

[..]
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Als deze ouders (ook) kinderopvangtoeslag ontvangen, krijgen ze automatisch kindgebonden budget. Voor de andere ouders geldt dat ze zelf achter die toeslag aan moeten. Maar als jij niet weet dat er iets aan te vragen ís, dan mis je dus de boot.’

Ik ontvang geen kinderopvangtoeslag, dus ik ben niet bekend bij de belastingdienst.

Je kan praten wat je wil, maar heb echt niks van info ontvangen.
Die info ga je ook niet ontvangen. Ze schrijven niet iedereen apart aan natuurlijk.

Echter worden elk jaar de wijzigingen bekend gemaakt en in allerlei nieuws opsommingen heeft gestaan dat het kindgebonden budget opgerekt is.
Kwestie van zelf je situatie checken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201410480
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Die info ga je ook niet ontvangen. Ze schrijven niet iedereen apart aan natuurlijk.

Echter worden elk jaar de wijzigingen bekend gemaakt en in allerlei nieuws opsommingen heeft gestaan dat het kindgebonden budget opgerekt is.
Kwestie van zelf je situatie checken.
ik kan me goed voorstellen dat met een inkomen die 10% of minder van de NLers ontvangt je denkt dat je geen hujlp van de overheid krijgt, echter met kinderen gaat de oneindige geldstroom van de overheid naar praktisch iedereen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410516
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:55 schreef laziness het volgende:
Echter worden elk jaar de wijzigingen bekend gemaakt en in allerlei nieuws opsommingen heeft gestaan dat het kindgebonden budget opgerekt is.

Ik betaal toch belasting? Jammer dat dit soort maatregelen van niet via de inkomstenbelasting verrekend worden. Nee, ik moet dit weer apart gaan uitzoeken.

Ja, dat vind ik raarrrrrrrrr.
pi_201410519
De belastingdienst spreekt zichzelf een beetje tegen https://www.belastingdien(...)kindgebonden-budget/.
Hier kwam het gewoon automatisch, zonder dat er sprake was van een andere toeslag, zoals het ook staat onder het kopje Voorwaarden
pi_201410531
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:00 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik betaal toch belasting? Jammer dat dit soort maatregelen van niet via de inkomstenbelasting verrekend worden. Nee, ik moet dit weer apart gaan uitzoeken.

Ja, dat vind ik raarrrrrrrrr.
ach gewoon met terugwerkende kracht aanvragen, voor mij is het met een inkomen van meer dan 90k toch 87 euro per maand vanwege aftrekposten. Dat is toch 87x12 over de afgelopen jaren als je het terugvraagt met terugwerkende kracht.

Je moet echt zelf achter dingen aan. Een ander voorbeeld, wel wat off-topic. Ik had zonnepanelen gekocht maar viel net buiten de regeling dat ik de btw kon terugvragen. Via rechtzaken die anderen hebben gestart bleek dat ik toch daarvoor in aanmerking kwam, nadat de hoge raad, dacht ik 4 jaar later de uitspraak deed. BTW kan je maar 5 jaar na aankoop terugvragen. Ik kreeg via VEH dit te horen in een e-mail en vroeg het net op tijd aan en kreeg het terug. Ik volg geen rechterlijke uitspraken, zoals iedereen, en als ik geen lid was van VEH had ik het niet geweten en was de 5 jaar termijn verstreken....
Dus zoals met alles, zelf overal achteraan aan en soms moet je wat geluk hebben en soms heb je pech.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik kan me goed voorstellen dat met een inkomen die 10% of minder van de NLers ontvangt je denkt dat je geen hujlp van de overheid krijgt, echter met kinderen gaat de oneindige geldstroom van de overheid naar praktisch iedereen...
Precies. En ik had al eerder wat gecontroleerd op de Belastingdienst, maar tot kreeg ik nul. Dat was waarschijnlijk in 2018 of 2019. Maar daarna zijn de regels flink veranderd.

Het is echt per toeval dat ik er nu achter kom.

En vaak zie je dan maximale inkomenseisen tot ~39k. Ja, dat is dan niet voor mij. :D
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:03:26 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201410549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik kan me goed voorstellen dat met een inkomen die 10% of minder van de NLers ontvangt je denkt dat je geen hujlp van de overheid krijgt, echter met kinderen gaat de oneindige geldstroom van de overheid naar praktisch iedereen...
Wij hebben nog steeds geen recht maar heb toch met het oprekken er van even een proef berekening gemaakt. Gewoon om zeker te weten dat ik niet een aanname doe die niet klopt.

Het is gewoon belangrijk de nieuwe belasting regels elk jaar even door te nemen of er niet iets voor jou tussen zit.
Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201410579
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:03 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben nog steeds geen recht maar heb toch met het oprekken er van even een proef berekening gemaakt. Gewoon om zeker te weten dat ik niet een aanname doe die niet klopt.

Het is gewoon belangrijk de nieuwe belasting regels elk jaar even door te nemen of er niet iets voor jou tussen zit.
Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid.
dat hoeft dus niet. Gewoon aanvragen zodat je 3 euro krijgt. Dit moet je dan later terugbetalen, en daarna wordt alles elk jaar voor jou berekend en heb je er geen omkijken naar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:09:05 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201410623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ach gewoon met terugwerkende kracht aanvragen, voor mij is het met een inkomen van meer dan 90k toch 87 euro per maand vanwege aftrekposten. Dat is toch 87x12 over de afgelopen jaren als je het terugvraagt met terugwerkende kracht.

Je moet echt zelf achter dingen aan. Een ander voorbeeld, wel wat off-topic. Ik had zonnepanelen gekocht maar viel net buiten de regeling dat ik de btw kon terugvragen. Via rechtzaken die anderen hebben gestart bleek dat ik toch daarvoor in aanmerking kwam, nadat de hoge raad, dacht ik 4 jaar later de uitspraak deed. BTW kan je maar 5 jaar na aankoop terugvragen. Ik kreeg via VEH dit te horen in een e-mail en vroeg het net op tijd aan en kreeg het terug. Ik volg geen rechterlijke uitspraken, zoals iedereen, en als ik geen lid was van VEH had ik het niet geweten en was de 5 jaar termijn verstreken....
Dus zoals met alles, zelf overal achteraan aan en soms moet je wat geluk hebben en soms heb je pech.
Van de toeslagen kan je nog zeggen het is bij de overheid bekend hoeveel kids en het inkomen van vorig jaar waarschijnlijk ook (aangifte niet altijd verplicht).
Maar weten wie er nav een hoge raad uitspraak nog btw mag claimen is natuurlijk niet iets wat je ook maar van iemand kan verwachten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201410671
Ik mag het toch raar vinden? Ik vind het wel raar. Ja, is eigen verantwoordelijkheid, maar ik had echt oprecht meer een pro-actieve houding verwacht van onze overheid. Omdat een inkomensondersteuning voor gezinnen tot 2 x modaal zonder tegenprestatie en/of verplichting gewoon normaliter niet voorkomt. Ik zou zeggen: uniek.

Ik ga het maar eens aanvragen. Toeslagen, brrrr.
pi_201410674
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:09 schreef laziness het volgende:
Maar weten wie er nav een hoge raad uitspraak nog btw mag claimen is natuurlijk niet iets wat je ook maar van iemand kan verwachten.
klopt, maar het is een voorbeeld dat je zelf achter dingen aan moet gaan en niemand dat voor je doet.
De toeslagenafdeling en de belastingafdeling zijn 2 gescheiden afdelingen die nauwelijks communiceren met elkaar.

ik ken nog wel maar voorbeelden dat anderen rechtzaken hebben gewonnen over een vergoeding van de overheid (die van jou van toepassing kan zijn), die winnen, maar dan moet je zelf erachteraan om die te claimen, ook al heb je niks met de rechtzaak te maken en wist je er niks vanaf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201410734
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:14 schreef skrn het volgende:
Ik mag het toch raar vinden? Ik vind het wel raar. Ja, is eigen verantwoordelijkheid, maar ik had echt oprecht meer een pro-actieve houding verwacht van onze overheid. Omdat een inkomensondersteuning voor gezinnen tot 2 x modaal zonder tegenprestatie en/of verplichting gewoon normaliter niet voorkomt. Ik zou zeggen: uniek.

Ik ga het maar eens aanvragen. Toeslagen, brrrr.
klopt, ik verwacht zelf niks nadda noppes meer van de overheid. dat deed ik 15 jaar geleden al en de afgelopen 10 jaar is het velen malen erger geworden. Voor mij komt het nooit meer goed, wat toekomstige overheden ook doen. Ik stem ook niet meer, laat hun moeite doen voor mij zodat ik mijn geld krijg en neem nooit contact meer op met ze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')