quote:
Nee, waarom wel? Het is bekend, was bekend en zal bekend zijn bij de huurder/koper.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:51 schreef Jaco078 het volgende:
In de meterkast is nog asbesthoudend materiaal aanwezig, was bij de huurder altijd bekend. Dient de woningcooperatie dit te saneren vóór de levering?
Niet perse, ze hebben gemeld dat het er is en dat is voldoende. Toen wij ons huidige huis kochten werd ook gemeld dat er een klein stukje asbest aanwezig was en is. Zit niemand in de weg en we hebben er geen last van, dus lekker laten zitten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:28 schreef Jaco078 het volgende:
Ik dacht; wellicht is dat iets gebruikelijks bij een levering van huur naar koop.
klok klepelquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:35 schreef Chinless het volgende:
Asbest moet toch per 2020 verwijderd zijn? Laten zitten is geen optie.
Gebaseerd op wat? Zolang het mij niet in de weg zit ga ik er niets mee doenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:35 schreef Chinless het volgende:
Dat is toch enkel het geval bij bepaalde daken. Niet bij in de woning/ constructie verwerkt materiaal?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:35 schreef Chinless het volgende:
Klopt. En ook dat staat nog niet vast.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:57 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Dat is toch enkel het geval bij bepaalde daken. Niet bij in de woning/ constructie verwerkt materiaal?
Nice!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:51 schreef Jaco078 het volgende:
Een goede vriend van mij heeft 25 jaar zijn appartement gehuurd van de woningbouw. Noodzakelijke onderhoudszaken zijn altijd netjes door de verhurende coöperatie opgelost. Nu heeft hij de kans gekregen het appartement te kopen (ongeveer de helft van de 100 appartementen in het complex wordt verkocht). Het appartement is getaxeerd.
Er staat vermeld:
De taxateur heeft astbestverdacht materiaal waargenomen/heeft aanwijzingen dat dit materiaal aanwezig is.
Ja, gezien de leeftijd van het gebouw is het aannemelijk dat er asbest aanwezig is.
Het bouwjaar is 1969.
In de meterkast is nog asbesthoudend materiaal aanwezig, was bij de huurder altijd bekend. Dient de woningcooperatie dit te saneren vóór de levering?
Dat dus. Want straks beslist die VvE in meerderheid (lees: de woningcorp.) dat al het asbest verwijderd moet worden op kosten van….de VvE. En wie komen het opknappen…de vriendjes van….quote:Op woensdag 30 oktober 2019 15:42 schreef Ivo1985 het volgende:
In plaats van je druk te maken over de asbest, kun je je beter afvragen of je wel een appartement wil kopen waar één partij een meerderheidsbelang heeft in de VVE. Het is niet voor niets dat de woningcorporatie zelf iets meer dan de helft van de woningen in eigen bezit zal houden. Daarmee hebben ze immers een wel hele dikke vinger in de pap met betrekking tot beslissingen rond onderhoud, verbetering, renovatie en niet onbelangrijk de hoogte van de onderhoudsbijdrage en keuze van aannemers (vriendjespolitiek).
Dat laatste ben ik niet direct bang voor. Maar de woningbouw kan wel het volledige onderhoud en de bijdrages gaan bepalen. en verduurzaming.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Want straks beslist die VvE in meerderheid (lees: de woningcorp.) dat al het asbest verwijderd moet worden op kosten van….de VvE. En wie komen het opknappen…de vriendjes van….
Hoe weet je dat nou van te voren? Als een woningcorp. van plan is 55% van de woningen te behouden, gaan ze dat echt niet uit de doeken doen voor het verkoopproces van de resterende 45%quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:59 schreef Peter het volgende:
Maar realiseer je wel welke gevolgen het kan hebben. Vraag bijvoorbeeld of er nog meer dan 50% verkocht gaat worden (en waarom wel/niet?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |