abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 januari 2020 @ 20:48:52 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190847600
@bringmedown
Sorry, had ik niet gezien :o

fish tank
  donderdag 2 januari 2020 @ 20:49:52 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190847616
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef Cue_ het volgende:
@:bringmedown
Sorry, had ik niet gezien :o

fish tank
Niet de meest logische link, maar het werkt :+
pi_190848606
Hihi geeft niet, maar ik was zo benieuwd!
Wat een leukerd! Ik had al die katten niet verwacht haha wel een aquarium. Heel erg leuk
pi_190852705
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef Cue_ het volgende:
@:bringmedown
Sorry, had ik niet gezien :o

fish tank
Oh die is geweldig! Had een andere in mijn hoofd zitten en snapte die vissen al niet :D
pi_190852758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:23 schreef bringmedown het volgende:
@:lijnloos: waar zijn die challenges te vinden? Zou ik ook misschien wel leuk vinden om als stok achter de deur te hebben.
Je train gaat snel! Je esscher is gaaf en die nieuwe is super cute. Dat is zo te zien ook met cxc garen?

Shandaly; gaaaf die komt zeker wel af dit jaar!

@:cue_ wederom: welk patroon is het? Ziet er super of uit.

Ik ben begonnen met de SSMC, vanmorgen stof gekocht bij de plaatselijke hobbywinkel, heb lekker extra de ruimte genomen qua afmeting.
Extra garen besteld en patroon gekocht.

300 steken gezet dus valt nog niets te laten zien alleen een blauwe lucht haha.
Inderdaad, kon alle kleuren uit mijn cxc-pakket halen. En ik had ook al een keer los 10 bundeltjes zwart (310) besteld dus ook daarmee zit ik ruim in de garen (10 voor 0,80¤ _O- ) Had nog 3/4 kleurtjes die nog bij de train in gebruik zijn dus die kunnen binnenkort ook over. Gisteren mijn dozen opnieuw ingedeeld, kleine doos van Escher leeggehaald (zijn toch maar 12 kleuren) en ze in een losse zipzak gedaan, die kleine doos gevuld met de kleuren die ik nu nog over heb van de train en daar hield ik een paar nog over, die zitten er nu los bij, en daarna de grote doos van train klaargezet voor de kat... maar niet de puf om alles op bobbins te gooien dus dat doe ik gaandeweg wel. Voorlopig alleen met zwart bezig geweest.

Die Challenges zijn op FB te vinden, in deze groep https://www.facebook.com/groups/1860302114251992/ Kun je lid van worden en daar doet Porsche Parker alle challenges. de 100-days is net 1 januari begonnen, maar heeft geen start-registratie dus mocht je 1 en 2 januari hebben geborduurd dan kun je nog mee doen.
Ik doe de 100-days, stitch-around-the-world, de tour de france en de 2e 100-days.. De rest maakt het wel heel druk...
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:26:52 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190852821
@Lijnloos wat klinkt jouw systeem lekker gestructureerd ^O^

Ik heb nu ook garen van mijn eerste werkje over.. wat doen jullie daar dan mee?

Ohh en hoe nemen jullie je stukken mee onderweg? Ik stop het nu in de plastic zak waarin het komt.. maar dat is niet altijd heel handig.. zijn daar speciale units voor ofzo?

Oh en laatste vraag: hoe zit dat met die borduur ringen? Werkt dat handig of klem je dan ook je werk snel af?

:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:53:07 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_190853067
Die fish tank is geinig!

Lijnloos, je klinkt goed georganiseerd ^O^.

Barreltje, ik heb alles in zo'n groot cadeautasje zitten, formaat A4 ongeveer.

En ik gebruik geen borduurring, maar zo'n plastic klikframe. Dat vind ik heel fijn werken en je krijgt geen lelijke randen in je werk. Edit: de q-snap heet dat ding.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:03:06 #233
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190853168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 09:26 schreef Barreltje het volgende:
Oh en laatste vraag: hoe zit dat met die borduur ringen? Werkt dat handig of klem je dan ook je werk snel af?
Ik vind van wel, en niets van terug te zien als het werk eenmaal hangt.

Q-snap kan ik niet aan wennen. Dan zit het weer net niet recht in dat frame en daar erger ik me dood aan. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190853261
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 09:26 schreef Barreltje het volgende:
@:lijnloos wat klinkt jouw systeem lekker gestructureerd ^O^

Ik heb nu ook garen van mijn eerste werkje over.. wat doen jullie daar dan mee?

Ohh en hoe nemen jullie je stukken mee onderweg? Ik stop het nu in de plastic zak waarin het komt.. maar dat is niet altijd heel handig.. zijn daar speciale units voor ofzo?

Oh en laatste vraag: hoe zit dat met die borduur ringen? Werkt dat handig of klem je dan ook je werk snel af?

:+
M'n Escher borduur ik gewoon uit de hand, voor de vlindertjes heb ik ook zo'n Q-snap (ooit van Lijn overgenomen O+)
Zeker op kleurrijke confetti stukken is zo'n ring of Qsnap wel fijn, daar wordt het toch netter van. Met de 12 kleurtjes van de Escher vind ik de snelheid van uit de hand borduren fijner.

Ik heb al mijn garen op bobbins, van mijn huidige twee projecten passen ze allemaal in 1 zo'n opbergdoos. Ik heb nog een andere opbergdoos met 'overblijfsels'. Heerlijk zo'n voorraad. Toen ik aan de vlinders wilde beginnen had ik 70% van de kleurtjes gewoon al liggen O+

Thuis heb ik mijn werkjes in een Action opbergdoos, als ik het meeneem gewoon in een klein plastic zakje. Dan gaat de doos met bobbins ook niet mee, omdat ik al het garen ook nog op van die kaarten met gaatjes heb zitten.

Als ik er aan denk, zal ik vanavond eens een fotootje maken
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:16:04 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190853295
Oh een fotootje zou fijn zijn @Shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken.. :+

En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:30:52 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190853482
Met zo'n q-snap of ring.. kan je dan nog wel doorsteken met je naald?
Als in , in 1 beweging van t ene gaatje naar het andere?
Of moet je dan eerst de naald naar beneden brengen helemaal en dan weer omhoog?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:31:48 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190853494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Ik heb altijd pakketten gehad, vroeger kleintjes, late twee jaar wat grotere (40*40cm)
Dit is mijn eerste project dat ik zelf bij elkaar heb geschraapt (met hulp van hier O+ )
pi_190853587
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Met zo'n q-snap of ring.. kan je dan nog wel doorsteken met je naald?
Als in , in 1 beweging van t ene gaatje naar het andere?
Of moet je dan eerst de naald naar beneden brengen helemaal en dan weer omhoog?
Nee, doorsteken gaat dan niet... of je moet de stof heel los in de ring doen, maar dan is het effect van die ring weer verdwenen. Vandaar dat met ring/Q-snap het borduren trager gaat en ik eigenlijk liever uit de hand borduur O-)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:41:54 #239
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_190853597
Ik heb bijna alle kleuren dmc op bobbins in garendozen. Mijn week projecten zitten op q-snaps in een project box met garen/naaldenhouders, schaartje en patroon.

Week projecten zijn, Autumn Cat, Sewing Cats en de rendieren.

Mijn maandproject zit op de standaard die staat boven want die moet ik met een loep doen. Maandproject is Mario.

Escher ben ik voorlopig mee gestopt.

En de mega Pokémon ga ik weer afwisselen met de Mario.

Oh, en ik ben natuurlijk ook nog bezig met de dmc kleurenkaart.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:42:43 #240
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190853611
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:30 schreef Cue_ het volgende:
Met zo'n q-snap of ring.. kan je dan nog wel doorsteken met je naald?
Als in , in 1 beweging van t ene gaatje naar het andere?
Of moet je dan eerst de naald naar beneden brengen helemaal en dan weer omhoog?
Dat laatste.

Ik ben ook vooral overgestapt op ring omdat m'n vasthoudhand teveel pijn ging doen, met ring geen last van.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190853622
Ik bewaar al mijn werkjes (in progress) in ikea zipzakjes:

Als het past gaat daar ook de doos met bobbins in, of indien geen doos losse bobbins (evt in een klein zakje onderverdeelt). En alles waar ik mee bezig ben actief, ligt in de vensterbank :D
Voor alle bobbins die niet voor een werkje in gebruik zijn, zitten in een opbergkastje (meestal op nummer gesorteerd) en alle losse strengetjes in een doosje ernaast/bij.

Alle werkjes die bezig zijn maar niet actief liggen in hun zak in een kast/tvmeubel in de woonkamer, alles wat af is en nog ingelijst ligt in zak op onze werk/hobbiekamer in een grote kast. Daar ligt ook de borduurstof die ik nog heb en niet in gebruik is. (afgelopen jaren heel wat uit het huis van mijn schoonoma gekregen).

En het klinkt nu heel georganiseerd maar verre van hoor :D Ik kreeg het gewoon weer even in mijn bol en daarom nu even aangepakt.
pi_190853628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Oh een fotootje zou fijn zijn @:shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken.. :+

En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Ja, ik regel mijn eigen pakketten. In the end is dat goedkoper dan die pakketten omdat je dan dus zo'n voorraad opbouwd en niet alles nieuw hoeft te kopen. En uiteraard als je een leuk adresje hebt voor je garen (zoals de happyhobby80 chinees uit de OP) waar je 50 cent per streng betaalt ipv 1,50 bij Pipoos en aanverwanten
pi_190853645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Oh een fotootje zou fijn zijn @:shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken.. :+

En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
Ik doe alleen nog maar zelf-samengestelde-projecten. Ik koop het patroon (of download waar het gratis dingetjes betreft) en zoek dan zelf garen en stof erbij.
Patroon van HAED wordt ingeladen in PatternKeeper op mijn (oh zo mooi nieuwe shiny) tablet en daarin hou ik alles bij. O+
pi_190853659
Ow ja... PatternKeeper O+ O+
Als je digitale patronen hebt (zoals Haeds) is dat zo geweldig!! O+
pi_190853661
Oh en ik doe niet aan een borduurring of frame... I tried, didnt like it. Dus mijn Qsnap is naar Shandaly gegaan, ik heb nog ergens een ring liggen en nog een groot houten frame... maar die ga ik ook maar weg doen op termijn.... iemand nog een frame kopen? O-)
pi_190853673
Nah, dat frame past niet in mijn borduurhoekje op de bank ;)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:48:16 #247
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_190853683
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:46 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en ik doe niet aan een borduurring of frame... I tried, didnt like it. Dus mijn Qsnap is naar Shandaly gegaan, ik heb nog ergens een ring liggen en nog een groot houten frame... maar die ga ik ook maar weg doen op termijn.... iemand nog een frame kopen? O-)
Welk frame is het?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:51:06 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_190853728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:16 schreef Barreltje het volgende:
Oh een fotootje zou fijn zijn @:shandaly ! Ik heb echt geen idee van al die termen die jullie gebruiken.. :+

En begrijp ik het nu ook goed dat jij/Jullie niet een pakket kopen maar zelf alles bij elkaar regelen?
*boks :')

Ik heb tot dusver ook pakketten, maar heb al wel garen en een patroon voor een los werk. Maar moet nog stramien kopen.

Ik ben alleen zo'n neuroot die 1 project at a time doet :'). Meerdere dingen door elkaar heen werkt niet voor mij. Eerst het ene af, dan het volgende.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_190853746
Ik had begin december nog een klein tussendoordingetje gemaakt trouwens:


Dat kan dan dus ook makkelijk als je vanalles al hebt liggen. Al was het wel spannend of ik genoeg van dat rode garen had, dat stukje linksboven was echt het allerlaatste! :X
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:53:45 #250
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190853759
Hoarders gonna hoard. *O*

Ik heb DMC-bakken met alles op bobbins en ergens een stapel backup. Ik had eerst per project, maar da's nu meer één grote collectie geworden. Alleen Pokémon is echt los van de rest geloof ik.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')