Dat plus het wegvallen van de Toeslagen, ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:03 schreef RamboDirk het volgende:
Die 300 euro verschil is precies de arbeidskorting waar je nu geen recht meer op hebt met een WIA.
Nee, niet van Bijstand naar WIA.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:45 schreef RamboDirk het volgende:
Hoe kun je van een bijstand naar een IVA uitkering gaan? Vrijwel onmogelijk...
Heb je niet gewoon een WGA en moet je over een x periode weer gaan werken naar arbeidsvermogen? Dit zou je eventueel nu al kunnen doen, daar krijg je belastingvoordelen voor.
100% afgekeurd bestaat tegenwoordig niet meer tenzij je aan de beademing ligt.
(Een WIA uitkering is de overkoepelende term onderverdeeld in IVA of WGA uitkering, 2 compleet verschillende zaken)
Nee, volgens mij is daarvoor het bruto-bedrag te hoog. Met een paar tientjes, maar wel te hoog.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:49 schreef TornadoDK het volgende:
Het inkomen van TS is sowieso te hoog voor bijstand van de partner.
Heb je al toeslag aangevraagd voor de WIA op basis van getrouwd/samenwonend?
Bijzondere Bijstand is eenmalig, maar een wijkteam is een goed idee. Thanks!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:50 schreef summer2bird het volgende:
Kan jij bijzondere bijstand of anders inkomenstoeslag krijgen?
En mocht jou inkomen hier te hoog voor zijn dan misschien jouw partner wel?
Misschien loont het om een afspraak met de gemeente of de sociale wijkvoorziening te maken om te kijken wat mogelijk is?
Ja, dat klinkt bekend. Wel een beetje suf dat UWV niet waarschuwt voor deze verandering in het hele WIA-proces.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik het wegvallen van arbeidskorting. Dat is 3400 euro per jaar.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij geldt de ziektewet-uitbetaling als inkomsten uit arbeid (want betaald door werkgevers) waardoor je met die uitkering recht hebt op arbeidskorting. De WIA telt niet als inkomen uit arbeid en daarmee is nu de arbeidskorting vervallen.
Zelfde bruto inkomen (70% laatste loon), maar ander netto bedrag.
Nee, toen dacht hij: "Als mijn behandelaars zeggen dat het onverantwoord is, ga ik niet werken. Zeker niet als we rond kunnen komen van ZW."quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:57 schreef Fred2 het volgende:
[..]
En toen dacht je partner: "Dan ga ik helemaal niet meer werken en ga ik leven van mijn zieke partner"?
Dat is idd wel weinig inzet...
Ik probeer je stress te begrijpen wat betreft je aanpassingen, maar financiële zorgen geeft ook stress.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 16:27 schreef User16909 het volgende:
[..]
Vakantiegeld komt vaak pas in mei toch? Daar heb ik nu dus geen z*k aan.
Minder uitgeven aan boodschappen kán misschien wel, maar levert ons (beiden gehecht aan structuur, regelmaat en 'elke week precies hetzelfde') veel stress op. Ook kunnen we niet om eigen-bijdrage-medicijnkosten heen, die ook van boodschappenbudget af moeten.
Tot wanneer heb je nu WGA rechten? Normaal gesproken is dit hetzelfde als de termijn van je WW rechten. Voordeel van de WGA is dat je in het begin geen sollicitatieplicht hebt.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:17 schreef User16909 het volgende:
[..]
Nee, niet van Bijstand naar WIA.
ZW - WW - Bijstand - ZW - WIA. In eerste instantie zei Verzekeringsarts 80-100%, Arbeidsdeskundige heeft hier 100% van gemaakt. Is WGA, omdat VerzekeringsArts denkt dat ik door therapie vooruitgang kan boeken (mijn therapeuten zijn het hier niet mee eens).
Nee, geen ¤90 tv/internet: het hele pakket kost volgens mij ¤60, maar wordt betaald uit de ¤90 Zorgtoeslag die partner krijgt.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tot wanneer heb je nu WGA rechten? Normaal gesproken is dit hetzelfde als de termijn van je WW rechten. Voordeel van de WGA is dat je in het begin geen sollicitatieplicht hebt.
Dit gaat wel komen aangezien een WGA niet oneindig is. Het UWV gaat er vanuit dat je op termijn weer beter wordt voor de arbeidsmarkt.
Echt besparen kun je volgens mij niet meer. Ik zag 90 euro voor internet & tv? Dat is erg hoog.
Wellicht kun je een eenmalige gift of lening van ouders of vrienden krijgen. Om je wat lucht te geven.
aparte redenatie waarvan het betaald wordtquote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:29 schreef User16909 het volgende:
[..]
Nee, geen ¤90 tv/internet: het hele pakket kost volgens mij ¤60, maar wordt betaald uit de ¤90 Zorgtoeslag die partner krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je eens met je partner van gedachten wisselen?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:23 schreef User16909 het volgende:
Nee, toen dacht hij: "Als mijn behandelaars zeggen dat het onverantwoord is, ga ik niet werken. Zeker niet als we rond kunnen komen van ZW."
^Is invulling. Ik kan namelijk niet écht in partner's hoofd kijken.
Je hebt zeker gelijk, maar dan moet je niet gaan huilen dat je niet kan rondkomen. Dan moet je gaan kijken waar je kan bezuinigen. Het is allemaal heel simpel, alleen mensen willen het gewoon niet zien. Ik ken ook alleenstaande moeders die in armoede leven maar gewoon de nieuwste iphone hebben en klagen dat ze niet rond kunnen komen. En het is bij iedereen in die situatie hetzelfde: ze geven iedereen de schuld behalve zichzelf.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Even eenderde inleveren in twee jaar tijd, dat hakt er nogal in. Ongeacht de hoogte van het inkomen.
Waar ben je naast huur geld aan kwijt?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:14 schreef User16909 het volgende:
[..]
Dat plus het wegvallen van de Toeslagen, ja.
Blijft de vraag: hoe rondkomen totdat de betalingsregelingen zijn afbetaald (respectievelijk over zes, acht, twaalf en tweeëntwintig maanden) en de Toeslagen weer worden hervat (ik neem aan na afbetaling bovengenoemde betalingsregelingen)? Waarop kan ik besparen, of hoe zorg ik ervoor dat de schulden niet groter worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |