Op de open dag van IBA (eur) werd ons verteld dat vele het eerste jaar niet halen doordat ze niet goed Engels kunnen en omdat wiskunde heel veel en moeilijk is. Hoe was het voor jou om een studie in het Engels te doen? En hoe was wiskunde?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:28 schreef Chaes het volgende:
[..]
Wauw, je doet nu voor alsof dit voor iedereen geldt. Is de wiskunde bij rechten zo moeilijk dan?![]()
@ TS; zelf IBA aan de EUR gedaan en reeds afgerond. Als je voor Bedrijfskunde gaat, dan kun je dit het beste aan de EUR doen. Staat het beste aangeschreven en kwaliteit van zowel Bedrijfskunde als IBA is relatief goed vergeleken met andere universiteiten. Bedrijfskunde/IBA is wel iets kwantitatiever dan soortgelijke studies op andere universiteiten, maar is gewoon prima te doen. Je kan er later alle kanten mee op, + de RSM biedt een breed scala aan MSc opleidingen aan. Daarnaast is de RSM internationaal het meest bekend, en recruiten zowel nationale als internationale bedrijven het meeste op de RSM.
Je kan ook zowel Rechtsgeleerdheid als Bedrijfskunde doen, maar het lijkt me verstandiger om in ieder geval in je eerste jaar één studie te volgen. Dan kan je altijd in je tweede jaar nog met Rechtsgeleerdheid beginnen.
Oja, je wordt op de RSM wel geacht al je 60 punten te halen in het eerste jaar, zo niet dan kan je niet verder. Geloof dat dit op andere universiteiten 40-45 is ofzo.
Aah, oke. Hier kan ik veel mee, bedankt!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:07 schreef Mariocassius het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te zeggen was: “Bedrijfskunde als iets heel makkelijks zien.”![]()
Ik kan geen oordeel vellen over Bedrijfskunde. Wél kan ik een oordeel vellen over Rechtsgeleerdheid/Fiscaal Recht.
Ik heb zelf de bachelor Fiscaal Recht al afgerond (aan de EUR).
Elke vijf weken volg je slechts één vak. Zéér overzichtelijk dus. Je hebt, gedurende deze vijf weken, tweemaal onderwijsgroep à 2:15 uur en éénmaal hoorcollege à 4 uur (- 15 min pauze, elk uur). Dit betekent dat je ongeveer 8 uur per week op de uni zit. De rest van de week dien je je thuis voor te bereiden op de onderwijsgroepen en hoorcolleges.
Dat is allemaal zeer goed te doen. Als je de eerste 3 weken niks doet, om vervolgens de laatste 2 weken te knallen, dan haal je je tentamens nog.
Het valt allemaal wel mee.
Ik denk niet dat het aan het Engels ligt, eerlijk gezegd. Het zou prima kunnen, maar zelf had ik er geen last van. Had dan ook al tweetalig VWO + International Baccalaureate ervoor gedaan, dus was gewend aan Engelstalig onderwijs.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:53 schreef studiekeuzestress het volgende:
[..]
Op de open dag van IBA (eur) werd ons verteld dat vele het eerste jaar niet halen doordat ze niet goed Engels kunnen en omdat wiskunde heel veel en moeilijk is. Hoe was het voor jou om een studie in het Engels te doen? En hoe was wiskunde?
Heb zelf accounting en corporate finance (aan een andere uni dan EUR) ervaren, maar dat is echt geen wiskunde waar je bang van hoeft te worden. Lijkt imo meer op m&o, vooral accounting. Corporate finance is iets wiskundiger, maar ook gewoon een kwestie van oefenen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:01 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het aan het Engels ligt, eerlijk gezegd. Het zou prima kunnen, maar zelf had ik er geen last van. Had dan ook al tweetalig VWO + International Baccalaureate ervoor gedaan, dus was gewend aan Engelstalig onderwijs.
In elk van de drie jaren zitten een aantal wiskundige- en statistiekvakken, maar die vond ik zelf goed te doen. Ik geloof dat ze sinds afgelopen jaar de indeling van IBA flink hebben verandert, dus weet niet hoe het er nu uitziet. Je hebt zowel een paar puur mathematische vakken als vakken waarbij enig wiskundig- en rekeninzicht vereist is (Accounting, Corporate Finance, Supply Chain Management, etc.).
Realiseer wel dat er ca. 800-1000 Bedrijfskunde studenten beginnen elk jaar (voor IBA is dit ongeveer 650). Er zullen altijd hordes studenten bijzitten die de verkeerde studiekeuze hebben gemaakt. Geloof dat we met IBA eindigden met zo'n 400-450 studenten. Maximaal 1/3 valt uit denk ik, maar dit ligt lang niet altijd aan de 'moeilijkheidsgraad'.
Weet niet of je Wiskunde A of B hebt? Als je rond de 7.5 staat voor WisA of een 6.5 voor WisB moet het geen probleem voor je zijn.
Valt over het algemeen mee inderdaad. Tenzij je anaal verkracht wordt door je professor omdat het tentamen tien keer zo moeilijk is als oefententamens. En geloof me, dat gebeurt bij CF ieder jaar. Bij mijn MSc dit jaar ook, overigens.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 21:50 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Heb zelf accounting en corporate finance (aan een andere uni dan EUR) ervaren, maar dat is echt geen wiskunde waar je bang van hoeft te worden. Lijkt imo meer op m&o, vooral accounting. Corporate finance is iets wiskundiger, maar ook gewoon een kwestie van oefenen.
Ja ze kunnen wel 'vieze' vragen stellen, maar het probleem van die vragen is niet per se de wiskunde, maar dat de vragen nét iets anders zijn dan je gewend bent. Het komt allemaal wel heel precies bij CF. Het wordt vaak wel als lastig ervaren door studenten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 14:30 schreef Chaes het volgende:
[..]
Valt over het algemeen mee inderdaad. Tenzij je anaal verkracht wordt door je professor omdat het tentamen tien keer zo moeilijk is als oefententamens. En geloof me, dat gebeurt bij CF ieder jaar. Bij mijn MSc dit jaar ook, overigens.
Ja precies.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:35 schreef -Wereld- het volgende:
[..]
Ja ze kunnen wel 'vieze' vragen stellen, maar het probleem van die vragen is niet per se de wiskunde, maar dat de vragen nét iets anders zijn dan je gewend bent. Het komt allemaal wel heel precies bij CF. Het wordt vaak wel als lastig ervaren door studenten.
Accounting (1ste jaarsvak) was bij ons wel echt een eitje
Beide beweringen zijn onjuist.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:09 schreef Mariocassius het volgende:
Bedrijfskunde als iets heel makkelijk zien. Ik zou het eerst gewoon bij één studie houden. Rechtsgeleerdheid is inderdaad een pretstudie. Een pretstudie waarmee je later veel geld gaat verdienen. Prima keuze dus.
No spang niffo !!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:55 schreef studiekeuzestress het volgende: [..] Thanks for the support, mattie. 🤣
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |