abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189566790
Hoi Ts, hier nog iemand die best wel van de afdeling doorzetten is, er voor gaan, zou trouw als een hond is bij een werkgever en assertiviteit niet voorin t woordenboek staat.

Hier veel spijt van het verleden, dat ik te ver heb doorgezet in een bedrijfscultuur waar ik niet binnen paste. Run, er zijn 100 andere bedrijven die wel beter passen. En jij op 90 van de 100 dagen gelukkig naar je werk vertrekt.

In het begin is het altijd wel ff pittig wat inwerken betreft. En de ene collega is hier wat beter (sociaal) voor aangelegd dan de ander. Maar dat er vanuit de andere collega's en leidinggevende ook geen steun is, is geen goed teken...
Als het nu nog steeds niet betert na 2/3 maanden, kun je beter verder gaan solliciteren.

Je hebt toch een half jaar contract, waarvan dikke 2 maanden voorbij zijn?
Ik weet niet in welke branche je zit, maar vaak neemt zon sollicitatieprocedure ook snel een maand in beslag. En kun je de datum aangeven wanneer je beschikbaar bent.
Ook met een tijdelijk contract kun je onderling overeenkomen om eerder te stoppen. Zij hebben aan een gedemotiveerde werknemer ook niets.

Een werkplek moet een fijne omgeving zijn. Als men nu bij het solliciteren vragen over heeft kun je uitleggen dat de bedrijfscultuur niet past. En dat het een besloten cultuur is, waar je voor je gevoel niet bij zal horen. En je directe collega niet open staat voor samenwerken. En jij inspanning voor hebt gedaan, ook via leidinggevende hebt gespeeld, maar helaas zonder resultaat.

Ook een mooie opening om bij een sollicitatie naar hun bedrijfscultuur te vragen. En hun manier van (in)werken. En dat jij kan vertellen wat jou aanspreekt binnen een bedrijfscultuur. (en ook op zoek gaan naa bedrijven waar de cultuur ok is).

Naar de toekomst toe als men een vraag over dat half jaar heeft kun je kort zijn. De functie inhoud was tof, maar de bedrijfscultuur/team niet. En dan vertellen over hoe tof andere werkgevers waren en wat jij kan waarderen in een bedrijfscultuur.

Hierboven stond al omschreven over helpen of tegenwerken.Vind ik een mooi uitgangspunt omdat je hen stof tot nadenken geeft. Dat men een vijandige houding heeft, zegt meer over hen dan over jou.

Duc6 met het nemen van beslissingen.
pi_189566843
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:30 schreef Fakewell het volgende:

En mag ik de baas vragen waar het gesprek over gaat?
edit: ja je mag je baas vragen waar het gesprek over gaat. Jij heb ook recht om het gesprek voor te kunnen bereiden.

Je baas kan aan de andere kant jou ook onzin verkopen en morgen het gesprek over een andere boeg gooien.

suc6 morgen
pi_189566858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:44 schreef Roosgeluk het volgende:
Ook een mooie opening om bij een sollicitatie naar hun bedrijfscultuur te vragen. En hun manier van (in)werken. En dat jij kan vertellen wat jou aanspreekt binnen een bedrijfscultuur. (en ook op zoek gaan naa bedrijven waar de cultuur ok is).
Elk bedrijf zal zeggen dat ze een open cultuur hebben en dat iedereen altijd netjes wordt ingewerkt. Want als ze de waarheid zeggen dan wil niemand daar werken.
Zulke vragen heeft dus helemaal geen zin.

Nu weer on-topic: soms pas je niet bij een bedrijf en dan ga je weer verder zoeken. je moet alleen bij je sollicitatiegesprek niet zeggen dat je niet paste in het bedrijf. Dan zou zomaar kunnen dat ze denken dat jij moeilijk bent in de omgang. Verzin een lul verhaal waarom je daar weg gaat in een korte tijd en dat werkt altijd prima.
Ik snap alleen niet waarom je geen proeftijd en opzegtermijn hebt afgesproken, dat is erg dom... Die dingen zijn er niet alleen voor de werkgever namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189566987
Daar heb je wel gelijk in. Jij doet je zelf ook goed voorkomen.
Maar je kunt al uit de manier waarop ze met de vraag omgaan al wel bepaalde dingen uit halen.
Zijn er procedures geschreven, of koppelen ze je aan een buddy. Of is het alla we betrekken je in de dagelijkse werkzaamheden en we verwachten al heel snel van je dat je dingen zelf oppikt en zelfstandig uitvoert.

(ik heb een tijdelijke job gehad bij een Amerikaans bedrijf gehad en zelfs de uitleg van koffie/thee/broodjes moest worden afgevinkt op een lijstje). Ik moest mijn buddy ook beoordelen hoe zij mij had ingewerkt. :Y :)
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:23:46 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189567587
Lijkt me een staaltje pesten op werk. Een keer bij de baas op hoge poten binnengaan dat het zo niet verder kan. En als hij je met een kluitje in het riet stuurt de volgende dag gewoon ziekmelden tot ze met een oplossing komen
pi_189568679
Ik zou ook zeker vragen wat zij zich hadden voorgesteld bij het jou in dienst nemen. Ben wel benieuwd wat zij ervan verwacht hadden. En of ze een beetje tevreden zijn met hoe het is gegaan.
Somebody that I used to know
pi_189568834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou ook zeker vragen wat zij zich hadden voorgesteld bij het jou in dienst nemen. Ben wel benieuwd wat zij ervan verwacht hadden. En of ze een beetje tevreden zijn met hoe het is gegaan.
Ja is inderdaad ook een goede!
Ben benieuwd morgen, reden wil hij niet kwijt.. Dus lijkt me genoeg zeggen...
pi_189569270
Ik heb ook een keer bij een bedrijf gewerkt, waar ik binnen de proeftijd, na een week al, merkte dat men nauwelijks tot geen moeite nam om mij in te werken. Mijn collega's vertoonden nogal afstandelijk gedrag, men moest ook op cursus of men was ziek. Na nog een paar dagen werken afscheid van dat clubje met een brief genomen. Daarna 'uiteraard' nog een bak stront telefonisch over me heen gekregen :') Gelukkig wel keurig betaald gekregen en daarmee was de kous af.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189569348
S6 morgen. Vaak kom je er in goed overleg samen wel uit want dit is geen match van beide kanten. Ontslag op staande voet is zeer zeker niet aan de orde, dit houdt nooit stand.

Vraag hulp en toon je bereidheid en ga rap op zoek naar een andere leuke werkgever ^O^
Alius aliud dicit
pi_189578201
Hi,

Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist. En dat ik veel eis omdat het me niet aanstaat. En continu verwijs naar de uitspraken die gedaan zijn. (ik pak je wanneer ik je pakken kan en van de medemens).

Is het raar dat ik na zo'n tijd meer eis dan alleen orders invoeren?
Is het raar dat als ze me niet willen vertellen waar een gesprek over gaat, ik de reden wil weten? Vooral omdat het na mijn ziekmelding is?

Waar kan ik nu mee terugkomen?
Heb verder geen uitspraken gedaan, maar vind het een rare gang van zaken.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:53:10 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189578300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Hi,

Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist. En dat ik veel eis omdat het me niet aanstaat. En continu verwijs naar de uitspraken die gedaan zijn. (ik pak je wanneer ik je pakken kan en van de medemens).
[quote]
Hebben ze geen vertrouwen in het werk dat je oplevert? Dus daardoor nieuw werk niet jouw kant op willen doen? Dat je veel fouten maakt bv? (ook al ligt dat evt aan hen, maar hebben ze dat wel/niet door)

En telkens terugkomen op bepaalde uitspraken heeft idd niet veel nut. Misschien is het wel terecht dat je dat doet, maar daardoor blijf je hangen en kom je ook niet verder.
[quote]

Is het raar dat ik na zo'n tijd meer eis dan alleen orders invoeren?
Is het raar dat als ze me niet willen vertellen waar een gesprek over gaat, ik de reden wil weten? Vooral omdat het na mijn ziekmelding is?
Denk dat dat lastig is voor ons om te zeggen.
Dingen stellig eisen is nooit goed.
Mbt gesprekken, tja, daarvoor zou je erbij moeten zijn geweest gok ik zo. Of weten waar/hoe het precies ging.

quote:
Waar kan ik nu mee terugkomen?
Heb verder geen uitspraken gedaan, maar vind het een rare gang van zaken.
Wat wil je zelf na dit gesprek?
pi_189578308
Ik denk dat ik zou zeggen dat je gaat solliciteren naar een baan waar het wel de bedoeling is dat je het werk waar je voor aangenomen bent doet. Hier is nog nul eer te behalen. Je kunt waarschijnlijk makkelijk vrij krijgen ook als je wilt solliciteren.

Ze mogen blij zijn dat je geen aangifte of melding doet van bedreiging door je collega :{w
Spoilers!
pi_189578421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:31 schreef jroz het volgende:
Ik zou zeggen: wegwezen daar. Een gesprekje met directie zorgt er niet voor dat personeel zich opeens heel anders gaat gedragen.

Zo te lezen krijg jij stress om naar je werk te gaan. Meld je ziek, en geef aan de werkgever aan wat de reden is en stel in overleg met hem je laatste dag vast. Hij is je dan liever kwijt, dan dat hij alle maanden loon moet doorbetalen terwijl je ziek thuis zit.
Wat is er mis met de laatste optie voor TS? Paar maanden vakantie op kosten van een baas die je de tering laat krijgen.
pi_189578895
Ik heb niet echt zitten eisen, maar heb wel aangegeven dat ik hetzelfde werk hiervoor heb gedaan bij een ander bedrijf en niet alles heel erg nieuw is. Enkel andere systemen, maar principe is hetzelfde.
Ik zit er anders echt de hele dag maar wat te zitten en als ik dan dingen zie, die mijn collega doet terwijl ik die ook kan doen, zeg ik wel van goh, zal ik dat anders doen?

Zelf heb ik zo iets van, ze willen me weg, dus laat ze maar met een voorstel komen waar ik niet minder van wordt.
Zowel, ik als hun hebben een contract waar tussentijds opzeggen van beide kanten niet kan. Hun gaven aan dat ze vertrouwen missen. Dus laat ze maar komen met iets waar ik nog even op voort kan. Anders blijf ik de overige maanden de ziektewet wel uitzitten. Kan ik m'n spaarpotje aan aanspekken want de WW krijg je zo ook niet..

Ja, hun willen dat ik de tering krijg heel cru gezegd, dan andersom ook..
pi_189579144
Misschien heb ik een recalcitrante bui maar ik geloof dat ik dit op de spits zou drijven. Ziek melden en tegen de arbo-arts zeggen dat je je onveilig voelt op je werk vanwege de dreigementen van je collega en het feit dat daar niet over gesproken mag worden. Zorg wel dat je er zo min mogelijk stress van hebt en ga lekker positieve dingen doen zoals op zoek naar een leuke functie of doe een cursus.
Spoilers!
pi_189579432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 08:19 schreef Fakewell het volgende:
Heb een 6mnd contract zonder proeftijd.

Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.

Collega die racistische opmerkingen e.d. maakt kun je aangeven bij HR. Dat moeten ze serieus nemen. Nu is het natuurlijk wel jouw woord tegen het zijne als het gewoon gezegd wordt, bij een berichtje via de chat of mail is dat natuurlijk wel de moeite waard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189579467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een zesmaandencontract? Ach guttegut toch. Zit lekker de 6 maanden uit en ga ondertussen op zoek naar een nieuwe baan.

Collega die racistische opmerkingen e.d. maakt kun je aangeven bij HR. Dat moeten ze serieus nemen. Nu is het natuurlijk wel jouw woord tegen het zijne als het gewoon gezegd wordt, bij een berichtje via de chat of mail is dat natuurlijk wel de moeite waard.
Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.
Doet er niks op uit.

Maar die overige tijd kan dan behoorlijk zwaar worden. Je bent dan 't bokje..
pi_189579859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:00 schreef Fakewell het volgende:

[..]

Er is geen HR, dat is de baas, maar die is goed met die collega.
Doet er niks op uit.

Maar die overige tijd kan dan behoorlijk zwaar worden. Je bent dan 't bokje..
Geef de racistische opmerkingen van je collega schriftelijk door aan je baas.

Geen aan bij de baas dat je de huidige werksfeer niet aan kan (schriftelijk).

Als deze daar niks mee doet, meld je je ziek en ga je naar de arbo-arts.

Als ze willen proberen om je contract tussentijds te beëindigen, kun je de schriftelijke communicatie met je baas meebrengen om te laten zien dat je het hebt geprobeerd aan te kaarten maar er niks mee is gedaan.

In het beste geval kun je langdurig ziek blijven.

Je weet nu al 100% zeker dat ze je toch geen contractverlenging aan gaan bieden, want ze moeten je overduidelijk niet. Dat dat niet jouw schuld is maakt in dezen niets uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:01:53 #44
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189582035
Ken iemand die in zelfde situatie zat weliswaar met proeftijd, op vrijdag middag weer lol ten koste van hem zelfs directeur lachte erom. Half uur voor sluitingstijd duidelijk verstaanbaar voor iedereen alles ingeleverd en ik ben er maandag dus niet meer, met duidelijke reactie over de afgelopen periode. Directeur dacht dat het een grap was, maar kreeg te verstaan dat dit de realiteit was en ze waren er achteraf echt niet blij mee. Heeft nog een behoorlijk staartje gekregen voor dit bedrijf
pi_189584917
als ik het zo lees zit er geen toekomst in.

Zit de overige maanden zo goed en zo kwaad als het kan uit en solliciteer in de tussentijd.
Je bent dr al ff aan t werk zo te lezen dus zal voor max 3-4 maanden zijn.
Dat is prima tijd om in de tussentijd te solliciteren. Je hebt een voordeel er in dat je met zekerheid op datum x kan beginnen. En voor bedrijven ook niet vreemd dat tussen gesprekken, aannemen en 1e werkdag een maand of 2-3 zit.
Genoeg sollicitanten die een opzeg hebben.

Run! Wegwezen daar. niet meer investeren maar je dagen doorkomen.
pi_189585051
Bonustip voor TS: als ze niet tijdig aanzeggen, claim t.z.t. de aanzegvergoeding waar je wettelijk recht op hebt :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189585773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:46 schreef Fakewell het volgende:
Gesprek bleek dat er volgens hun, van 2 kanten vertrouwen mist.
Interessant, want daarmee erkennen ze dat er in ieder geval vanuit hun kant vertrouwen mist.
Somebody that I used to know
pi_189586799
x

[ Bericht 99% gewijzigd door tstile op 23-10-2019 20:00:32 ]
pi_189593217
Ga vandaag heen, met wederzijds goedvinden uit elkaar. Kan dat ik hierdoor mijn ww behoud en per direct opzoek kan naar wat anders
pi_189594205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 07:14 schreef Fakewell het volgende:
Ga vandaag heen, met wederzijds goedvinden uit elkaar. Kan dat ik hierdoor mijn ww behoud en per direct opzoek kan naar wat anders
Laat je goed adviseren en onderhandel over de financiën :Y Je ww zal niet zo hoog zijn en je weet niet hoe lang snel je wat nieuws hebt op je oude salarisniveau.

Eén van de punten die UWV noemt:
quote:
U bent niet ziek. Dit is belangrijk want als u akkoord gaat met uw ontslag terwijl u ziek bent, krijgt u misschien geen uitkering.
Bron (en lees méér): https://www.uwv.nl/partic(...)ederzijds-goedvinden
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')