abonnement Unibet Coolblue
pi_189549281
Mijn nieuwe hp laptop voerde net een update van de bios uit en nu vraag ie om een Microsoft recovery key die ik niet kan vinden.als ik in mijn Microsoft account kijk dan zie ik geen recovery key. Waar moet ik zoeken?
pi_189549374
Hij vindt wel de pc maar zegt dat Bitlocker onderbroken is
pi_189550065
Wow, dan heb je wel een serieus probleem als je die niet meer weer.
pi_189550215
Als jij die key nergens hebt is er geen enkele manier om je data weer terug te halen, BitLocker encrypt alles.

Zonder die key wordt het schijf wipen en Windows opnieuw installeren.

De sleutel had je bij het instellen van BitLocker ergens kunnen opslaan op een USB o.i.d. Wellicht dat je hem nog ergens via je Microsoft account kan terughalen uit je Azure beheerpagina.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2019 17:56:28 ]
  Eindredactie Games maandag 21 oktober 2019 @ 17:55:46 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189550260
Waar in je Microsoft-account kijk je?

Nadat je bent ingelogd moet je kijken bij beheer > Azure AD. Als je daar bij kunt moet je via users of devices je laptop terug kunnen vinden, hier is de BitLocker key in te zien.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_189550721
www.onedrive.com/recoverykey zou hij moeten staan.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_189550831
Als je een Microsoft account hebt en je logt daar altijd mee in op je laptop dan zou je deze op de Microsoft site kunnen vinden.

Anders heb je echt een probleem.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189555667
Dat is vreemd, want normaliter bij een HP bios update wordt BitLocker eerst op 'suspend' gezet (onderbroken) en kan na de bios update gewoon BitLocker weer 'resume' (vervolgen) gezet worden, met dezelfde Bitlocker key. (Meestal een pincode).

Als het om een lokaal account gaat heb je verplicht een recovery tekstbestand op een usb drive moeten zetten.

Als het om een domein account gaat, dan staat de recovery key hoogstwaarschijnlijk in de Active Directory en kun je de beheerder daar van om vragen.

Bij een Microsoft online account kun je deze procedure volgen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')