abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190167668
Tweespalt bij kinderen Ruinerwold: jongste vijf blijven vader steunen

De negen kinderen van Gerrit Jan van D. zijn met een korte verklaring gekomen. Zij doen dat in twee groepen. De oudste vier, inclusief de ontsnapte jongen (25) die aanklopte bij een café in Ruinerwold, steunen het proces tegen hun vader. De jongste vijf kinderen, die allemaal opgroeiden op de boerderij in Ruinerwold, doen dat juist niet. ,,Het is voor ons hele gezin heel pijnlijk dat er een kloof is ontstaan.”

Statement oudste vier kinderen Van D.

‘Liever hadden we nooit verteld over deze periode, maar de situatie dwingt ons nu in een positie dat we wel móeten reageren. Het alternatief is namelijk dat we verhalen moeten lezen en op televisie moeten zien die niet kloppen, zoals nu al gebeurt. Er wordt veel over ons gezegd en geschreven en in sommige beschrijvingen herkennen we onszelf volledig, maar in andere totaal niet. We willen daar duidelijkheid over geven zodat we ons leven als gezamenlijke kinderen uit dit gezin uiteindelijk weer kunnen oppakken. Maar dan op ons tempo en op momenten dat wij daar aan toe zijn’.

‘Wij herkennen ons in de tenlastelegging en vertrouwen op een goed rechtsverloop. Verder willen wij voor nu geen inhoudelijke mededelingen doen’, reageren zij op het persbericht van het OM dat eerder vandaag werd gepubliceerd.

Statement vijf jongste kinderen

‘Wij kunnen ons niet vinden in de tenlastelegging van onze vader. Dat komt omdat wij een andere ervaring hebben dan onze oudste drie broers en zus. Onze levens hoeven we niet op te pakken, want ons levensdoel is niet veranderd, alleen onze omgeving.’

‘Het is voor ons hele gezin heel pijnlijk dat er een kloof is ontstaan tussen ons en onze oudste broers en zus. Wij hebben van onze vader geleerd om je geluk te zoeken in je relatie met God, en je onderwijs in eigen hand te nemen. En daar geloven wij nog steeds in. Wij definiëren geluk niet als het ‘afgescheiden leven van de maatschappij’, dat was ook nooit de bedoeling maar dat is nou eenmaal zo gelopen. Het idee om aan een documentaire mee te werken bevalt ons wel, maar wij willen dit eerst met onze vader overleggen.’

Documentaire
Voor dit statement namen ze contact op met documentairemaker Jessica Villerius. Zij volgt de kinderen voor een documentaire. ,,Dit is een verhaal dat natuurlijk ieders voorstelling te boven gaat. Uitleg over hun ervaringen laat zich niet vangen in een snelle reactie, een quote in het nieuws en zelfs niet in een uitgebreid interview in een krant. Als mij iets duidelijk is geworden tijdens onze ontmoetingen, dan is het wel dat niets is wat het lijkt en dat het nog veel complexer is dan iedereen wellicht dacht. Ik denk dat het goed is dat de kinderen er in deze kwetsbare situatie, waarin er veel druk op hen wordt gelegd, voor hebben gekozen om hun verhaal eenmalig, gedetailleerd en vooral, op hún tempo te doen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-steunen~a25c3f84/
  Miss 200.000.000! donderdag 28 november 2019 @ 14:08:09 #92
367000 roos94
pi_190167681
Serieus weer die Villerus met dr documentaires :') naar wijf
pi_190167695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:13 schreef Momo het volgende:

Vader zaak-Ruinerwold verdacht van seksueel misbruik van twee van zijn kinderen

De 67-jarige vader van het gezin dat in oktober gevonden werd in een boerderij in Ruinerwold, wordt verdacht van seksueel misbruik van twee van zijn kinderen. De zes kinderen die vorige maand gevonden werden op de boerderij in Ruinerwold hebben dezelfde ouders. Dat maakt het Openbaar Ministerie zojuist bekend.

Het Openbaar Ministerie in Noord-Nederland heeft besloten de beperkingen voor beide verdachten in het onderzoek Ruinerwold met ingang van vandaag op te heffen. Dit betekent dat het OM meer details over het onderzoek naar buiten kan brengen. De verdachten zijn de vader en klusjesman Josef B., die de huurder was van de boerderij.

:r
Het bericht dat je wist dat zou komen. ;(

Bah.
Sterkheidsbaas van alles.
  Miss 200.000.000! donderdag 28 november 2019 @ 14:15:15 #94
367000 roos94
pi_190167779
Wat is dat toch met gelovigen en seksueel misbruik ..
pi_190167793
quote:
Documentaire
Voor dit statement namen ze contact op met documentairemaker Jessica Villerius. Zij volgt de kinderen voor een documentaire. ,,Dit is een verhaal dat natuurlijk ieders voorstelling te boven gaat. Uitleg over hun ervaringen laat zich niet vangen in een snelle reactie, een quote in het nieuws en zelfs niet in een uitgebreid interview in een krant. Als mij iets duidelijk is geworden tijdens onze ontmoetingen, dan is het wel dat niets is wat het lijkt en dat het nog veel complexer is dan iedereen wellicht dacht. Ik denk dat het goed is dat de kinderen er in deze kwetsbare situatie, waarin er veel druk op hen wordt gelegd, voor hebben gekozen om hun verhaal eenmalig, gedetailleerd en vooral, op hún tempo te doen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-steunen~a25c3f84/

JessicaGodin. @Wereldgozer
pi_190167863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:15 schreef roos94 het volgende:
Wat is dat toch met gelovigen en seksueel misbruik ..
Hij is nog verdacht.
pi_190168220
"Ook een 69-jarige man uit Oostenrijk is gedurende enkele maanden vastgehouden.".

Hmmm, waarom heeft deze man nadien niks van zich laten horen, vraag ik mij af.
pi_190168239
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:03 schreef Za het volgende:
Ik vraag me serieus af of deze mensen vrijwillig hun DNA gaan afstaan cq hiertoe gedwongen kunnen worden.

De artikelen suggereren dat het onderzoek al aangevangen heeft, ik betwijfel het.
Door hun DNA af te staan, kunnen deze kinderen nu worden geregistreerd in de Burgerlijke Stand.
pi_190168250
quote:
Netflixed
pi_190168302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:54 schreef Idisrom het volgende:
"Ook een 69-jarige man uit Oostenrijk is gedurende enkele maanden vastgehouden.".

Hmmm, waarom heeft deze man nadien niks van zich laten horen, vraag ik mij af.
Omdat die is overleden?

Daar in een soort hospice zat?
pi_190169166
Dus pa heeft een paar oudere kinderen misbruikt (die het huis uit zijn) en is er daarna mee gestopt. Zomaar.
pi_190169285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:16 schreef RapaNui het volgende:
Dus pa heeft een paar oudere kinderen misbruikt (die het huis uit zijn) en is er daarna mee gestopt. Zomaar.
Staat dat al vast dan en is dat bewezen?
pi_190169919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:16 schreef RapaNui het volgende:
En die oudere kinderen zijn ontsnapt, maar hebben nooit vertelt aan hun familie die hen opving dat er nog 6 andere misbruikbare kinderen in de leeftijd 9-16 rondliepen.
pi_190169992
Niks., noppes, nada. Ga maar naar de Telegraaf. :')

[ Bericht 46% gewijzigd door IriYe op 28-11-2019 18:42:14 ]
pi_190170102
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:26 schreef IriYe het volgende:
De vader van het spookgezin hing een zakenvriend dagenlang met een touw op aan het plafond van de hoeve in Ruinerwold. Zijn kinderen sloeg hij, strafte door ze dagenlang niet te voeden en hij sloot ze op. Dat blijkt uit verklaringen in het strafdossier en uit documenten die De Telegraaf heeft ingezien.
Premium https://www.telegraaf.nl/(...)riend-op-aan-plafond
:o
pi_190170444
quote:
De vader van het spookgezin hing een zakenvriend dagenlang met een touw op aan het plafond van de hoeve in Ruinerwold. Zijn kinderen sloeg hij, strafte door ze dagenlang niet te voeden en hij sloot ze op. Dat blijkt uit verklaringen in het strafdossier en uit documenten die De Telegraaf heeft ingezien.
Premium https://www.telegraaf.nl/(...)riend-op-aan-plafond
Holyshit, hoe mensen makkelijk kapot te maken zijn als ze niet beter weten.
  donderdag 28 november 2019 @ 17:57:22 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190170494
Fritzl NL versie
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190170801
Ik krijg morgen de papieren editie van De Telegraaf. Daarin zal onder andere staan, dat de kinderen soms te bang waren om langs de 'oer'vader te lopen om naar de WC te gaan, en daardoor in hun broek gingen plassen.
pi_190170850
quote:
''Spookvader hing vriend op aan plafond.''
Premium; https://www.telegraaf.nl/(...)riend-op-aan-plafond

Aangepast want zelfs een intro uit een Premium-artikel mag niet, werd mij gemeld.

Waarom verbaast me dit niet ..
pi_190170892
Als ik de verschrikkingen zo lees in het premium artikel, dan is het nu achteraf toch jammer dat de moeder niet meer kan worden opgegraven voor nadere onderzoek.
pi_190170898
Ja, die kinderen verklaren echt niet zomaar dat zij achter hun vader staan, die zijn compleet gehersenspoeld met hele nare methodes
pi_190170923
Ja, de aan het plafond hangende zakenvriend schijnt blijvend kreupel te zijn geworden
pi_190171453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:24 schreef Idisrom het volgende:
Ja, de aan het plafond hangende zakenvriend schijnt blijvend kreupel te zijn geworden
Zou dat die 69 jarige man geweest zijn, of toch weer een ander?
pi_190174493
Begrijp niet helemaal hoe het zit met die “zakenvriend”, 1 telefoontje naar de politie had deze hele bende toch gelijk kunnen laten opdoeken?
pi_190174525
Zo te zien heeft die “zakenvriend” niet bij Nyenroden gezeten :’)
  donderdag 28 november 2019 @ 21:13:05 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190174660
Kinderen in Ruinerwold moesten voor straf in hondenhok en dochter sliep bij vader in bed. :{
pi_190177574
Dat dit kan in Nederland
pi_190177652
Wel treurig eigenlijk dat die zoon die alles in het werk gezet heeft, op sociale media voor fantast werd uit gemaakt en dat het allemaal wel mee leek te vallen en nu dit.
pi_190177898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:20 schreef Reismeis het volgende:
Wel treurig eigenlijk dat die zoon die alles in het werk gezet heeft, op sociale media voor fantast werd uit gemaakt en dat het allemaal wel mee leek te vallen en nu dit.
Die lui die via social media overal menen op te moeten reageren moet je vooral niet naar luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')