https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.htmlquote:De pakketbezorgers van PostNL komen voortaan geen tweede keer langs met een pakketje. Als de klant of de buren niet thuis zijn, gaat het pakje in het vervolg direct naar een PostNL-locatie. Daar moet de geadresseerde het dan zelf ophalen.
In een verklaring stelt PostNL dat gebleken is dat mensen die de eerste keer niet thuis zijn vaak ook de tweede keer niet thuis geven. Bovendien zouden mensen liever hebben dat het pakje direct naar een ophaalpunt in de buurt worden gebracht, want dan kunnen ze zelf bepalen wanneer ze het ophalen.
Het postbedrijf ziet nog meer voordelen: als pakketten niet voor de tweede keer mee hoeven is er meer ruimte in de bus en hoeven er minder kilometers gemaakt te worden.
De maatregel moet verlichting brengen in de komende twee maanden, die traditioneel erg druk zijn vanwege Sinterklaas en Kerstmis. Overigens wordt van alle pakjes 95 procent wel bezorgd bij de eerste poging, bijvoorbeeld bij de buren.
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:35 schreef LXIV het volgende:
En in dorpen e.d. kun je de pakjes gewoon voor de deur leggen
Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.html
Eindelijk. Had een keer wat uit Amerika besteld en de bezorger wilde graag een idioot bedrag als 33,45 euro hebben voor douane kosten. Uiteraard geen wisselgeld of pinautomaat. Kan hij direct naar het afhaalpunt dan? NEIN BEFEL IST BEFELL.
Nou ik vind het wel beter. Als ik overdag moet werken ga ik liever 's avonds naar het afhaalpunt dan een dag later hetzelfde moeten doen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.
Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT
Dit was 2 jaar terug, dus misschien is alles anders nu.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.
Dit ook nog jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Denken dat postbezorgers uberhaubt 2x aanbellen
omg jouw avatar...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ook nog jaVaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was
Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
Moet je DPD eens proberen, kan je helemaal lachen. Die donderen het gewoon over je schutting als het kanquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit ook nog jaVaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was
Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
Ja alsof die flikkers aan iets anders denken dan centen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.
Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT
Wordt hier in omgeving ook altijd gedaan hoor achterlaten. Diefstal? Neuh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet.
Het is ook een stuk beter voor de klant. De mensen zijn ook nooit thuis en maar wel verwachten dat ze maar tig keer blijven langskomen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Uhhh verander dan het afhaal momentquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:54 schreef NaturalScience het volgende:
Heel fijn dat ze dit doen.![]()
Ik krijg wekelijks pakketjes binnen en ik ben nog nooit thuis geweest bij bezorging. Zowel ik als m'n partner zijn doordeweeks nooit thuis tussen 8 en 8, dus dan is het fijn als ik op een koopavond naar het afhaalpunt kan.
Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhhh verander dan het afhaal moment![]()
![]()
![]()
![]()
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
Je kan niet altijd voor een afhaalpunt kiezen en ook niet voor een bezorgmoment. Zelfs bij Bol niet, dit artikel bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhhh verander dan het afhaal moment![]()
![]()
![]()
![]()
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |