abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189502841
quote:
De pakketbezorgers van PostNL komen voortaan geen tweede keer langs met een pakketje. Als de klant of de buren niet thuis zijn, gaat het pakje in het vervolg direct naar een PostNL-locatie. Daar moet de geadresseerde het dan zelf ophalen.

In een verklaring stelt PostNL dat gebleken is dat mensen die de eerste keer niet thuis zijn vaak ook de tweede keer niet thuis geven. Bovendien zouden mensen liever hebben dat het pakje direct naar een ophaalpunt in de buurt worden gebracht, want dan kunnen ze zelf bepalen wanneer ze het ophalen.

Het postbedrijf ziet nog meer voordelen: als pakketten niet voor de tweede keer mee hoeven is er meer ruimte in de bus en hoeven er minder kilometers gemaakt te worden.

De maatregel moet verlichting brengen in de komende twee maanden, die traditioneel erg druk zijn vanwege Sinterklaas en Kerstmis. Overigens wordt van alle pakjes 95 procent wel bezorgd bij de eerste poging, bijvoorbeeld bij de buren.
https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.html

Eindelijk. Had een keer wat uit Amerika besteld en de bezorger wilde graag een idioot bedrag als 33,45 euro hebben voor douane kosten. Uiteraard geen wisselgeld of pinautomaat. Kan hij direct naar het afhaalpunt dan? NEIN BEFEL IST BEFELL.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:35:58 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189502856
Zo'n ophaalpunt in de buurt is toch ook prima? Beter dat een auto 2x rijdt. En in dorpen e.d. kun je de pakjes gewoon voor de deur leggen
The End Times are wild
pi_189502893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:35 schreef LXIV het volgende:
En in dorpen e.d. kun je de pakjes gewoon voor de deur leggen
Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet. |:)
L2B's Mixcloud
pi_189502895
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)e-keer-meer-aan.html

Eindelijk. Had een keer wat uit Amerika besteld en de bezorger wilde graag een idioot bedrag als 33,45 euro hebben voor douane kosten. Uiteraard geen wisselgeld of pinautomaat. Kan hij direct naar het afhaalpunt dan? NEIN BEFEL IST BEFELL.
Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.
pi_189502926
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.

Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189502959
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:40 schreef vosss het volgende:
Lekker dan. Kosten besparing en dan zo verdraaien richting de klant dat het beter is.

Flikker op. Het is niet beter en ik geef er geen flikker om dat die kutbus van jullie het milieu vervuilt. Breng godverdomme gewoon mijn pakketje hoere PTT :(
Nou ik vind het wel beter. Als ik overdag moet werken ga ik liever 's avonds naar het afhaalpunt dan een dag later hetzelfde moeten doen.
pi_189502976
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Dat is raar want volgens mij brengen ze dat pakketje dan sowieso naar een afhaalpunt en dan drukken ze een kaartje in de bus dat dat er een pakketje klaar ligt bij afhaalpunt X maar dat je daar nog wel geld moet aftikken.
Dit was 2 jaar terug, dus misschien is alles anders nu.
pi_189502990
Wordt het dan ook goedkoper om pakket te verzenden?
pi_189503020
Denken dat postbezorgers uberhaubt 2x aanbellen :')
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:46:17 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189503032
Prima!
Wat mij betreft ook gewoon ALTIJD de mogelijkheid in de app van PostNL om je pakket direct naar het afhaalpunt te sturen. Dit is gekgenoeg niet altijd mogelijk, geen idee waarom. Lijkt heel willekeurig of een pakket wel/niet direct naar een afhaalpunt kan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:47:22 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189503047
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Denken dat postbezorgers uberhaubt 2x aanbellen :')
Dit ook nog ja :') Vaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was :') Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189503064
Dit had ik laatst. Kut postnl.
pi_189503101
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ook nog ja :') Vaak komen ze niet eens langs en lees je dat hij hem niet heeft kunnen bezorgen omdat je niet thuis was :') Dan zit je de hele dag voor jan lul te wachten.
omg jouw avatar...
kippieknaus
pi_189503102
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Moet je DPD eens proberen, kan je helemaal lachen. Die donderen het gewoon over je schutting als het kan
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:53:43 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189503141
quote:

Ja alsof die flikkers aan iets anders denken dan centen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:54:37 #16
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189503161
Heel fijn dat ze dit doen. :)

Ik krijg wekelijks pakketjes binnen en ik ben nog nooit thuis geweest bij bezorging. Zowel ik als m'n partner zijn doordeweeks nooit thuis tussen 8 en 8, dus dan is het fijn als ik op een koopavond naar het afhaalpunt kan.

Het is juist enorm onhandig als een pakketje bijvoorbeeld op vrijdag wordt bezorgd en dan nemen ze het pakketje gewoon weer mee, terwijl vrijdag avond of zaterdag ochtend het enige moment van de week is dat ik het pakket kan afhalen bij een PostNL punt. Dan moet ik een week extra wachten omdat ze zo nodig een tweede keer willen proberen. Wat mij betreft komen ze nooit meer aan de deur! ^O^
pi_189503325
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ja, want daar stelen ze nooit en regen kennen ze ook niet. |:)
Wordt hier in omgeving ook altijd gedaan hoor achterlaten. Diefstal? Neuh.
En regen? Afkappingen he.

Niet iedereen woont in de Randstad waar diefstal gewoon is.

quote:

Het is ook een stuk beter voor de klant. De mensen zijn ook nooit thuis en maar wel verwachten dat ze maar tig keer blijven langskomen.
En nooit zorgen dat ze thuis zijn he? Terwijl je ook nog eens makkelijk de tijden en locatie kunt aanpassen.

Je hebt ook van die figuren die bestellen wel 3 a 4x per week, nooit en dan ook echt nooit thuis. Serieus ben je dan wel helemaal goed?

Alles moet gewoon naar pakketpunten. Tenzij iemand aangeeft vanwege omstandigheden dit niet kan.
pi_189503345
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:54 schreef NaturalScience het volgende:
Heel fijn dat ze dit doen. :)

Ik krijg wekelijks pakketjes binnen en ik ben nog nooit thuis geweest bij bezorging. Zowel ik als m'n partner zijn doordeweeks nooit thuis tussen 8 en 8, dus dan is het fijn als ik op een koopavond naar het afhaalpunt kan.

Uhhh verander dan het afhaal moment 8)7 8)7 |:( |:(
Of zet dat naar een afhaalpunt.
Ik heb nog geen bezorgbedrijf gehad die dat niet kan doen.
pi_189503363
Echt veel beter.
Je hebt van die gekken die toch nooit thuis zijn, hoe vaak ze ook bestellen.
Weten heel goed hoe laat het komt maar thuis zijn? Ho maar.
En te lui om even aan te passen naar een andere tijd of zelf aan te geven pakketpunt.

Alle pakketjes moeten maar gewoon direct naar zo'n punt. Veel makkelijker.
Tenzij iemand een probleem heeft waardoor die daar niet heen zou kunnen.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:09:36 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189503423
Ik laat het sowieso bij een ophaalpunt bezorgen als het kan. Veel prettiger.

En al dat geouwehoer over CO2, klantvriendelijkheid en het opvangen van drukte van PostNL :')
Zeg gewoon eerlijk dat het een kostenbesparing is en het de winst maximaliseert.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:09:37 #21
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189503424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je hebt bij PostNL nooit de optie om direct een afhaalpunt in te stellen.
Bol.com heeft de handige optie om het pakketje rechtstreeks naar de AH te sturen. Dat is ideaal, dan kan ik nadat ik thuis kom van m'n werk nog tot 10 uur m'n pakketje afhalen. :)
pi_189503428
Alles beter dan het pakketje in de kliko deponeren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ieve-pakketbezorgers
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:15:00 #23
481998 K21
Cappuccino
pi_189503542
Waar ik woon zit een pakketpunt én een AH die ook als pakketpunt fungeert om de hoek en negen van de tien keer is die laten bezorgen op een afhaalpunt optie niet mogelijk. Veel verkopers doen er kennelijk gewoon niet aan? :{

Nu heb ik met PostNL overigens geen problemen omdat ik exact weet hoe laat die hier komen.
pi_189503552
Wat nog veel efficienter zou zijn is als je van te voren kan doorgeven dat je er niet bent zodat ze uberhaupt niet eens jouw straat door karren.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_189503721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kan niet altijd voor een afhaalpunt kiezen en ook niet voor een bezorgmoment. Zelfs bij Bol niet, dit artikel bijvoorbeeld.
Ook in het buitenland bestellen is lastig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')