bron: https://www.bbc.com/sport/cycling/50097423quote:Rachel McKinnon: Transgender athlete sets new world best time in cycling sprint
Transgender athlete Rachel McKinnon set a new world best time in qualifying as she started the defence of her world masters sprint title.
McKinnon, 37, is competing in the female 35-39 sprint category at the Masters Track Cycling World Championships in Manchester.
The prominent trans rights campaigner has defended her right to compete.
Some notable female athletes have argued transgender athletes should not compete in female competitions.
They claim women who were born biological males retain a competitive advantage in some sport and have called for more research into the issue.
Ex-swimmer Sharron Davies says it will take female athletes "being thrown under the bus" at Tokyo 2020 before changes are made to transgender rules.
Should transgender athletes be allowed in the Olympic Games?
McKinnon won the 35-44-year-old category last year but Jen Wagner-Assali, who finished third, called it "unfair" and wants cycling's international governing body to change its rules.
Earlier this week, Athletics' governing body the IAAF said trans female athletes must lower their levels of testosterone.
McKinnon finished in a time of 11.649 seconds in her qualifying race on Friday to set a new world best time, with American Dawn Orwick second in 12.063.
The final takes place on Saturday as McKinnon looks to add to the silver she won in the 500m time trial earlier this week.
When asked about whether she should be allowed to compete, she told Sky News: "By preventing trans women from competing or requiring them to take medication, you're denying their human rights."
Ik heb er geen verstand van maar als ik google naar 'Women Track Cycling Sprint Best Time' kom ik deze pagina tegen:quote:
quote:
Ik snap der ook geen bal van hoor, weet niet eens of ik het goed vertaald heb.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:12 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van maar als ik google naar 'Women Track Cycling Sprint Best Time' kom ik deze pagina tegen:
Wikipedia
Bijna allemaal sneller dan de tijd genoemd in dit artikel.
Ja het is nogal multi-interpretabel. Zoals ik het lees is het de snelste kwalificatie-tijd ooit in de vrouwen 35-44 categorie. Wat natuurlijk niet zo'n lekkere kop produceert. Al helemaal niet voor de huidige kampioen in die categorie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik snap der ook geen bal van hoor, weet niet eens of ik het goed vertaald heb.
Als in leeftijd?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:23 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ja het is nogal multi-interpretabel. Zoals ik het lees is het de snelste kwalificatie-tijd ooit in de vrouwen 35-44 categorie. Wat natuurlijk niet zo'n lekkere kop produceert.
Dan kan dit topic wel dicht, wist niet eens dat vrouwen van die leeftijd nog kunnen fietsen met een ingezakte baarmoeder enzo. Beetje een g-competitie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:26 schreef AlohA het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit aangezien ze 37 is.
Het is inderdaad een nietszeggend wereldrecord en alleen in een specifieke leeftijdsklasse. Weinig boeiends aan verder.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:23 schreef AlohA het volgende:
[..]
Ja het is nogal multi-interpretabel. Zoals ik het lees is het de snelste kwalificatie-tijd ooit in de vrouwen 35-44 categorie. Wat natuurlijk niet zo'n lekkere kop produceert. Al helemaal niet voor de huidige kampioen in die categorie.
Behalve het feit dat het record is gebroken door een man en niet door een vrouw.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is inderdaad een nietszeggend wereldrecord en alleen in een specifieke leeftijdsklasse. Weinig boeiends aan verder.
Maar dat is helemaal niet zo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Behalve het feit dat het record is gebroken door een man en niet door een vrouw.
Dat is nu net het boeiende aan dit verhaal.
Als we na afloop dan samen moeten douchen ga ik me morgenochtend gelijk inschrijven bij de plaatselijke voetbalclubquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:16 schreef Craptacular het volgende:
ik vind dat de aparte man en vrouw divisies in sporten afgeschaft moeten worden.
Iedereen wilt gelijkheid, dus dan komen de vrouwen maar bij de mannen spelen als ze goed genoeg zijn.
Omdat het geboren is als man. En wat je mening er ook over is doet er niet toe; het is een feit dat mannen lichamelijk sterker zijn dan vrouwen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:40 schreef LXIV het volgende:
Waarom benadrukken dat het om een transgender gaat? Je TT had ook kunnen zijn: 'Vrouw zet nieuw wereldrecord in wielren sprint"
Mannen zijn niet alleen veel sterker, maar qua motoriek, in de breedste zin van het woord, superieur aan vrouwen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het geboren is als man. En wat je mening er ook over is doet er niet toe; het is een feit dat mannen lichamelijk sterker zijn dan vrouwen.
Wist je trouwens dat iemand die ooit anabole steroïden en/of peptide hormonen heeft gebruikt en al jaren is gestopt daar nog steeds voordeel uit haalt? Bepaalde veranderingen die plaatsvinden in de spiercellen zijn namelijk permanent.quote:Dat is verder helemaal niet erg, maar het is wel zo. We hebben allerhande vrouwensporten waarbij het je reinste competitievervalsing is als je daar mannen in mee laat doen. Dat het nu geen man meer is doet daar niets aan af; hij geniet wel nog immer de voordelen van het als man geboren zijn.
Prachtig dit. Die kerel heeft gewoon het vrouwenkampioenschap toegeeigend. En feministen maar briesen.quote:
Krijgen ze dan ook hetzelfde hogere salaris als de mannelijke sporters?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:16 schreef Craptacular het volgende:
ik vind dat de aparte man en vrouw divisies in sporten afgeschaft moeten worden.
Iedereen wilt gelijkheid, dus dan komen de vrouwen maar bij de mannen spelen als ze goed genoeg zijn.
Er is wel een significant verschil tussen opmerkingen maken over kolderieke uitwassen van geslachtstransitie en hoe er in de islam tegen en over vrouwen wordt gedacht en gehandeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
(Behalve dan in islam-topics, uiteraard, waar dat vrouwenstandpunt wordt aangevallen als primitief en onverenigbaar met de westerse).
Tof verhaal, helaas is de hedendaagse Feminist weldegelijk bezig met gelijkheid. Zie ook de onzinnige wens voor meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er is volgens mij niemand - wellicht op een lunatic fringe in de uiterste spelonken van SJW-dom na - die stelt dat mannen en vrouwen 'gelijk' zijn. Het gegeven dat een man niet kan baren en een vrouw wel bevestigt dat; het gegeven dat een man zaad kan produceren en een vrouw niet bevestigt dat.
Waar het klassiek feministisch idee om ging is dan ook niet gelijkheid maar gelijkwaardigheid. Dat heft helemaal geen fysieke verschillen op, dat kan het niet eens, het wilde barrières opheffen die voortgekomen zijn uit een vaak religieus-cultuur geïnspireerd idee zonder enige rationele basis: gelijkwaardigheid betekent dat je ook als vrouw de mogelijkheid moet hebben je te kunnen scholen, te ontwikkelen, mee te kunnen doen in het politiek proces, mee te kunnen doen op de arbeidsmarkt, kortom, je eigen leven te kunnen indelen.
En dat is Godzijdank grotendeels gelukt. Het reduceren van een mens tot diens geslacht is net zo absurd als een reductie tot etniciteit of leeftijd.
Dit topic is dan ook koren op de molen voor types die vooral moeite hebben met die gelijkwaardigheid; trek het in het absurde, veronderstel dat letterlijke gelijkheid het einddoel is, dat 'de volgende stap' zal zijn dat vrouwen eisen mannen te kunnen bezwangeren, want gelijkheid, en presto: men kan weer fulmineren tegen vrouwen en feministen. (Behalve dan in islam-topics, uiteraard, waar dat vrouwenstandpunt wordt aangevallen als primitief en onverenigbaar met de westerse).
Volgens mij mag je een titel niet veranderen t.o.v. de bron toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:40 schreef LXIV het volgende:
Waarom benadrukken dat het om een transgender gaat? Je TT had ook kunnen zijn: 'Vrouw zet nieuw wereldrecord in wielren sprint"
Tuurlijk, gelijke prestaties is gelijke beloning. Alleen gaat dat gelijke prestaties gedeelte niet gebeuren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 04:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Krijgen ze dan ook hetzelfde hogere salaris als de mannelijke sporters?
Dat is vast uit te zoeken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:18 schreef theunderdog het volgende:
Is er eigenlijk wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat transvrouwen een voordeel hebben in dit soort sporten bij biologische vrouwen?
Ja, jawel. Maar in hoeverre heb je dan een voordeel. Er zullen vast allerlei correlaties zijn, maar een causaal verband?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is vast uit te zoeken.
Er is wel geschreven over de dopingjaren met testosterongebruik enzo. Dit is niet helemaal nieuw, in de jaren 80 waren er kogelstootsters die niet herkenbaar waren als vrouw door de anabolen.
Nou, aangezien deze vrouw jarenlang natuurlijk doping in de vorm van testosteron heeft gekregen met als gevolg grotere en sterkere spieren en botten dan natuurlijke vrouwen kun je dat uiteraard wel stellen. Kijk die brede mannenkaak man.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, jawel. Maar in hoeverre heb je dan een voordeel. Er zullen vast allerlei correlaties zijn, maar een causaal verband?
Dat is dus het lastige. Kun je echt zeggen dat een transvrouw vrijwel per definitie een grotere kans heeft op de winst, dan een biologische vrouw, cis-vrouw (hoe je het ook wil noemen) ?
Is er een relatie tussen de winkans op de spelen enquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, aangezien deze vrouw jarenlang natuurlijk doping in de vorm van testosteron heeft gekregen met als gevolg grotere en sterkere spieren en botten dan natuurlijke vrouwen kun je dat uiteraard wel stellen. Kijk die brede mannenkaak man.
Fysiek is het geen eerlijke competitie, grotere lichaamsbouw met langere ledematen, grotere en sterkere spieren, en grotere longinhoud.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, aangezien deze vrouw jarenlang natuurlijk doping in de vorm van testosteron heeft gekregen met als gevolg grotere en sterkere spieren en botten dan natuurlijke vrouwen kun je dat uiteraard wel stellen. Kijk die brede mannenkaak man.
Ja die relatie is er uiteraard. Dat zal bij een sport als schaken niet uitmaken maar bij een sport waar het om spierkracht en uithoudingsvermogen gaat zeker wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is er een relatie tussen de winkans op de spelen en
- biologisch geslacht
- testosteronlevels (nu en in het verleden)
- kaakbreedte
- misschien nog wel meer, bijvoorbeeld schoenmaat. Al is dat, net als kaakbreedte, waarschijnlijk een afgeleide van testosteronniveau.
Hier is vast wat over te vinden of te produceren.
Lijkt me wel ontzettend frustrerend als je een topsportster bent, die als vrouw is geboren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:04 schreef Filosoofert het volgende:
Mooi, ex mannen gaan dus alle vrouwenvarianten van sporten domineren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |