abonnement Unibet Coolblue
pi_189484882
Omdat ik alleen woon, maak ik veel gebruik van kant- en klare (diepvries)producten, waaronder ook diepvriesmaaltijden van de Aldi. Wie maakt daar soms ook gebruik van? Bevallen ze je? En hoe (on)gezond zijn die maaltijden eigenlijk?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:39:14 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_189484894
Eet ze soms op werk maar zit echt moker veel zout in,niet erg gezond
pi_189484948
Bedoel je de gehele maaltijden?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_189484981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:42 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Bedoel je de gehele maaltijden?
Ja dus, met zowel vlees/vis, puree als groenten.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_189486790
Niet van de Aldi, wel die van de Lidl. En die bevallen wel ja. Relatief goedkoop, heel makkelijk en snel want alleen opwarmen en ik vind het best lekker.
En inderdaad, je moet ze niet teveel hebben.
pi_189487876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:39 schreef jigggy het volgende:
Eet ze soms op werk maar zit echt moker veel zout in,niet erg gezond
In de maaltijd die ik deze avond gegeten heb, een met worst, puree en wortelschijfjes, zit volgens de verpakking 3,3 gram zout. Is dat echt zoveel dan?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_189488114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:34 schreef Wandeling het volgende:

[..]

In de maaltijd die ik deze avond gegeten heb, een met worst, puree en wortelschijfjes, zit volgens de verpakking 3,3 gram zout. Is dat echt zoveel dan?
Meer dan de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Ja, dat is erg veel. Dat is waar kant en klaarmaaltijden om bekend staan. Weinig voedingswaarde, veel zout.
Spoilers!
pi_189488186
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Ja, dat is erg veel. Dat is waar kant en klaarmaaltijden om bekend staan. Weinig voedingswaarde, veel zout.
Als je met 3,3 gram al over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit, is die haast niet haalbaar, want in haast alles wat je in de supermarkt koopt, zit zout. En bevatten die kant- en klaarmaatijden dan geen vitamines, mineralen, enz.?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_189488389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:48 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Als je met 3,3 gram al over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit, is die haast niet haalbaar, want in haast alles wat je in de supermarkt koopt, zit zout. En bevatten die kant- en klaarmaatijden dan geen vitamines, mineralen, enz.?
Je mag echt maar weinig zout per dag inderdaad. Ook zonder kant en klaar maaltijden is het al moeilijk om dat niet te overschrijden.

Er zit wel een en ander aan voedingswaarde in hoor, maar gezond is het meestal niet. Het haalt het meestal niet bij zelf aardappels en wortels maken.
Ik ken deze specifieke maaltijd trouwens niet. Misschien is hij wel razend gezond, geen idee. Aan de hoeveelheid zout te zien denk ik niet dat het goed spul is ;)
Spoilers!
pi_189488410
De adh zout is trouwens 6 gram per dag. Had dat er niet bij gezet zie ik nu.
Spoilers!
pi_189488462
Als ik weinig tijd heb neem ik geregeld zo'n zak roergemak van de Jumbo. Het is smakelijk en zit best wel wat groente in
pi_189488543
Die kant- en klare zakjes met stoomgroenten voor in de magnetron, hoe zit het eigenlijk met die hun voedingswaarde?
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_189488627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:05 schreef Wandeling het volgende:
Die kant- en klare zakjes met stoomgroenten voor in de magnetron, hoe zit het eigenlijk met die hun voedingswaarde?
Als je een linkje naar het product hebt, kunnen we er even naar kijken :)
Kan je eigenlijk voedingswaardetabellen lezen?
Spoilers!
pi_189489157
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:01 schreef Daario het volgende:
Als ik weinig tijd heb neem ik geregeld zo'n zak roergemak van de Jumbo. Het is smakelijk en zit best wel wat groente in
Ik ken die niet, want ik koop meestal bij AH (alwaar je met de maaltijdsalades en de stoommaaltijden altijd goed zit), maar ik heb een aantal van die roergemak maaltijden bekeken. Wat ik op internet kan vinden is dat ze 9 maaltijden in de markt hebben gezet, allen met minstens 200 gram groenten, dat is alvast een dikke plus!
En de maaltijden die ik van dichterbij heb bekeken hebben een acceptabel calorie gehalte en zoutgehalte, grofweg lijkt het me een gezonde lijn aan kant-en-klaar maaltijden!

Btw, qua zout voor een avondmaaltijd onder de 3 gram totaal
en calorieën tussen de 450 en 650 is helemaal geweldig,

(Als je de hele dag harde arbeid verricht mag het aantal calorieën in je avondmaaltijd best wat hoger zijn, maar zit je de hele dag achter je pc-tje, hou dan zo'n beetje de calorieën aan die ik hierboven noem :-P)
pi_189489287
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als je een linkje naar het product hebt, kunnen we er even naar kijken :)
Kan je eigenlijk voedingswaardetabellen lezen?
stoomgroenten Ik weet heus wel wat zout, koolhydraten, vetten en eiwitten zijn hoor. Meer staat er in die tabellen meestal niet vermeld.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_189489683
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:38 schreef Wandeling het volgende:

[..]

stoomgroenten Ik weet heus wel wat zout, koolhydraten, vetten en eiwitten zijn hoor. Meer staat er in die tabellen meestal niet vermeld.
Het was niet aanvallend bedoeld hoor. Niet iedereen kan die tabellen analyseren.

In die stoomgroenten zit alleen groente dus die lijken me helemaal prima.
Spoilers!
pi_189489816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:32 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Ik ken die niet, want ik koop meestal bij AH (alwaar je met de maaltijdsalades en de stoommaaltijden altijd goed zit), maar ik heb een aantal van die roergemak maaltijden bekeken. Wat ik op internet kan vinden is dat ze 9 maaltijden in de markt hebben gezet, allen met minstens 200 gram groenten, dat is alvast een dikke plus!
En de maaltijden die ik van dichterbij heb bekeken hebben een acceptabel calorie gehalte en zoutgehalte, grofweg lijkt het me een gezonde lijn aan kant-en-klaar maaltijden!

Btw, qua zout voor een avondmaaltijd onder de 3 gram totaal
en calorieën tussen de 450 en 650 is helemaal geweldig,

(Als je de hele dag harde arbeid verricht mag het aantal calorieën in je avondmaaltijd best wat hoger zijn, maar zit je de hele dag achter je pc-tje, hou dan zo'n beetje de calorieën aan die ik hierboven noem :-P)
Ja dat zijn ook precies mijn redenen. Voor een tijdje terug ben ik hier gericht naar op zoek gegaan en toen kwam ik hierbij uit. Deze maaltijden lijken echt in balans.
pi_189494094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:05 schreef Daario het volgende:

[..]

Ja dat zijn ook precies mijn redenen. Voor een tijdje terug ben ik hier gericht naar op zoek gegaan en toen kwam ik hierbij uit. Deze maaltijden lijken echt in balans.
Ja, die laatste opmerkingen waren algemene opmerkingen. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen geen idee hebben waar je op moet letten om te kunnen beoordelen of een k&k-maaltijd enigszins gezond is of niet.

Ik ken wel iemand die vaak boodschappen doet bij de Jumbo en die ik zeker op deze lijn producten ga wijzen, dank voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')