ik zou dat nooit zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:09 schreef Megumi het volgende:
Iedereen is partijdig. Zie het probleem niet zo.
Dan ben je geen mens. De mens is een subjectief partijdig denkend wezen.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:11 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik zou dat nooit zijn
pauw is dat ook niet... daarom +1 voor Pauw
alleen de Vara wel
als ik journalist zou zijn, zou ik mijn politieke voorkeur zo min mogelijk mijn werk laten beïnvloedenquote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan ben je geen mens. De mens is een subjectief partijdig denkend wezen.
De ene meer dan de ander...quote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:09 schreef Megumi het volgende:
Is ook niet perse een probleem. Behalve als je naar buiten toe pretendeert en uit draagt onpartijdig te zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:09 schreef Megumi het volgende:
CNN is in de afgelopen jaren doorgaans een betrouwbare nieuwssite gebleken. De ellende begon toen politici alles wat niet in hun straatje past maar nep nieuws gingen noemen. Met toegeven veel succes richting hun belangrijkste stemvee.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is ook niet perse een probleem. Behalve als je naar buiten toe pretendeert en uit draagt onpartijdig te zijn.
Heb part 3 nog niet bekeken maar de quote uit de thumbnail laat zien wat het probleem is.
Deze 'whistleblower' is geen politicus. En de beelden die hij verzameld heeft tonen hoe bevooroordeeld CNN binnenskamers is.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
CNN is in de afgelopen jaren doorgaans een betrouwbare nieuwssite gebleken. De ellende begon toen politici alles wat niet in hun straatje past maar nep nieuws gingen noemen. Met toegeven veel succes richting hun belangrijkste stemvee.
Dat zal bij FoxNews niet anders zijn. Zie niet wat het probleem is.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Deze 'whistleblower' is geen politicus. En de beelden die hij verzameld heeft tonen hoe bevooroordeeld CNN binnenskamers is.
FoxNews draagt dat duidelijk uit en daar weet iedereen van aan welke kant van het spectrum ze staan. CNN draagt uit onpartijdig te zijn en daar gaat iedereen van uit die hun nieuws tot zich neemt, maar stiekem zijn ze helemaal niet onpartijdig.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zal bij FoxNews niet anders zijn. Zie niet wat het probleem is.
Nee want onpartijdig zijn bestaat gewoon niet. En in het geval van Trump heeft hij uitspraken gedaan over CNN waardoor het mij persoonlijk niet zo vreemd lijkt dat CNN niet pro Trump is. Dat snap je toch wel. Niet dat ik de democraten top bezig vindt zijn trouwens.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
FoxNews draagt dat duidelijk uit en daar weet iedereen van aan welke kant van het spectrum ze staan. CNN draagt uit onpartijdig te zijn en daar gaat iedereen van uit die hun nieuws tot zich neemt, maar stiekem zijn ze helemaal niet onpartijdig.
Het probleem is dat als FoxNews vooral positief is over Republikeinen, dan zegt iedereen ja logisch want FoxNews. Als CNN vooral positief is over Democraten dan zegt niemand hetzelfde want ze zijn toch onpartijdig.
Volgens mij snap je best wat het probleem is.
Oh ? Als ik kijk naar bijvoorbeeld ons eigen Nieuwsuur van de NOS dan claimen zij wel degelijk onpartijdig te zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee want onpartijdig zijn bestaat gewoon niet. En in het geval van Trump heeft hij uitspraken gedaan over CNN waardoor het mij persoonlijk niet zo vreemd lijkt dat CNN niet pro Trump is. Dat snap je toch wel. Niet dat ik de democraten top bezig vindt zijn trouwens.
https://nos.nl/nieuwsuur/over/journalistieke-code/quote:Nieuwsuur streeft ernaar het nieuws en de achtergronden van het nieuws te brengen met een zo grote mogelijke nauwkeurigheid en precisie. Daarbij staan onafhankelijkheid en onpartijdigheid voorop. Beide zijn cruciaal voor de geloofwaardigheid van en het vertrouwen in het programma.
Eerder zelf goed nadenken en meerdere kranten lezen bijvoorbeeld. En naar meer nieuwsstations kijken.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 23:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oh ? Als ik kijk naar bijvoorbeeld ons eigen Nieuwsuur van de NOS dan claimen zij wel degelijk onpartijdig te zijn.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/over/journalistieke-code/
Maar misschien heb je gelijk. Misschien zou iedereen gewoon kleur moeten bekennen. Dan weten wij lezers en kijkers iig waar we aan toe zijn.
Dan loop je nog niet zo lang mee ,want men heeft in voormalig joegoeslavie en irak etc flink wat leugens en nep nieuws rond gestrooid.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
CNN is in de afgelopen jaren doorgaans een betrouwbare nieuwssite gebleken. De ellende begon toen politici alles wat niet in hun straatje past maar nep nieuws gingen noemen. Met toegeven veel succes richting hun belangrijkste stemvee.
Als je dat had gedaan, dan had je nooit cnn als betrouwbaar genoemd, want dat zijn ze absoluut niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 05:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eerder zelf goed nadenken en meerdere kranten lezen bijvoorbeeld. En naar meer nieuwsstations kijken.
Fox is ook partijdig, maar het verschil is wel dat men niet zegt onpartijdig te zijn zoals eerder aangegeven .quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zal bij FoxNews niet anders zijn. Zie niet wat het probleem is.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:34 schreef zomerindebol het volgende:
Snap niet dat het zo moeilijk is , en overigens is het voor linkse mensen veel moeilijker om onpartijdig te zijn, aangezien die veel meer emo wezens zijn.
Denken dat Pauw niet partijdig isquote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:11 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik zou dat nooit zijn
alleen de Vara wel
waarom wel ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:55 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Denken dat Pauw niet partijdig is
Op zich heb ik trouwens best een hoge pet op van de analisten in de CIA bijvoorbeeld ze zijn vaak spot on in hun analyse. (Ik zou ze ook aannemen als ik een belangrijke nieuwssite zou hebben) Los of de politici daar naar luisteren wat vaak eerder een probleem is. Zeker als de directeur van de CIA direct door de president wordt benoemd in dit geval een idioot als Trump.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:32 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Als je dat had gedaan, dan had je nooit cnn als betrouwbaar genoemd, want dat zijn ze absoluut niet.
Da tis gewoon een arm van de intelligence , niet voor niets dat er zoveel werken die uit dat soort diensten komen.
Tenzij je denkt dat dat toeval is:)
De CIA zit achter bijna elke oorlog waar de US een grote of kleine rol in speelt en de analisten van CIA en FBI doen ook vaak maar wat verzinnen om hun verhaal te versterken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 04:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich heb ik trouwens best een hoge pet op van de analisten in de CIA bijvoorbeeld ze zijn vaak spot on in hun analyse. (Ik zou ze ook aannemen als ik een belangrijke nieuwssite zou hebben) Los of de politici daar naar luisteren wat vaak eerder een probleem is. Zeker als de directeur van de CIA direct door de president wordt benoemd in dit geval een idioot als Trump.
De CIA heeft ook best een leuke website met bijvoorbeeld de world factbook. Plus informatie over bepaalde gebeurtenissen uit het verleden. Voor zover die vrij mogen worden gegeven.
https://www.cia.gov/libra(...)/the-world-factbook/
Je weet dat daar pas een onderzoek naar geweest is, waar dit uit kwam?quote:
Zit je pas sinds kort op internet of wat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:15 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Zoals het laatste waarvan ik zeker ben dat het niet klopt, is dat de DNC gehacked was door de russen.
Op de eerste plaats zou men als rus zijnde onder putin nooit gaan hacken vanuit rusland, want dat is nogal erg dom.
Russen hacken niet. Niet vanuit Rusland.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zit je pas sinds kort op internet of wat?
Vrij veel hacking wordt gedaan vanuit cells in andere landen , tenminste als het om belangrijke zaken gaat, en evenzo doen andere landen dat geregeld ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Russen hacken niet. Niet vanuit Rusland.
Volgens mij heb je net iets te veel Alex Jones gekeken. Je neemt met "het is Rusland niet want die zouden dat nooit doen vanuit eigen land" nogal een ruime aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens..quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:29 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Vrij veel hacking wordt gedaan vanuit cells in andere landen , tenminste als het om belangrijke zaken gaat, en evenzo doen andere landen dat geregeld ook.
He tis juist vrij dom om vanuit je eigen land belangrijke zaken te hacken aangezien het altijd sporen na laat.
Werkt niet anders dan het de oorlogen die ze voeren in andere landen dmv proxy legers zoals rebellen e.d.
Wat ook gebeurt en waar onder andere vrij veel politici in de US rijk mee geworden zijn is geheime informatie meenemen op telefoons en computers om vervolgens bv in china aan te komen en daar gehacked te worden en daarna bv geld via krijgen op je foundation of via familie of door book deals of speeches of wat dan ook.
Maar je kan daar ook zelf onderzoek naar doen want er is genoeg over geschreven en staat veel gewoon op het net.
Rusland zal wel zeker dat soort dingen doen , alleen zijn ze niet zo dom om het van uit het thuis land te doen als het gevoelige zaken zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Volgens mij heb je net iets te veel Alex Jones gekeken. Je neemt met "het is Rusland niet want die zouden dat nooit doen vanuit eigen land" nogal een ruime aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens..
Wat is links? Iedereen die het niet met je eens is?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 12:26 schreef zomerindebol het volgende:
Je weet dat daar pas een onderzoek naar geweest is, waar dit uit kwam?
Of reageer je nu emotioneel?
Pauw objectiefquote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:11 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
ik zou dat nooit zijn
alleen de Vara wel
Ik zou zeggen zoek het onderzoek even op google, niets beter dan zelf onderzoek doen ipv door anderen laten opzoeken om vervolgens er of niet op te reageren of om het proberen te verdraaien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:05 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat is links? Iedereen die het niet met je eens is?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:47 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zoek het onderzoek even op google, niets beter dan zelf onderzoek doen ipv door anderen laten opzoeken om vervolgens er of niet op te reageren of om het proberen te verdraaien.
Ik wil niet weten wat de onderzoekers denken wat links is. Ik wil weten wat jij denkt wat links is. Wel goed lezen 'kritisch' mannetje!quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:47 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zoek het onderzoek even op google, niets beter dan zelf onderzoek doen ipv door anderen laten opzoeken om vervolgens er of niet op te reageren of om het proberen te verdraaien.
Ik beroep me op een onderzoek en dus zou je de verbinding daar mee moeten leggen, maar voor mij is links en zowel rechts iets wat niet geheel vast staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat de onderzoekers denken wat links is. Ik wil weten wat jij denkt wat links is. Wel goed lezen 'kritisch' mannetje!
Welke discussie, uhm .. deze misschien?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:46 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Ik beroep me op een onderzoek en dus zou je de verbinding daar mee moeten leggen, maar voor mij is links en zowel rechts iets wat niet geheel vast staat.
Tegenwoordig is iedereen die niet meedoet aan de klimaatgekte en eerst aan eigen land denkt extreem rechts,
Dus ten opzichte van welke discussie wil je weten wat voor mij links is? aangezien dat nogal variabel is in veel gevallen en van land per land scheelt en per discussie in principe ook.
IS geen filosofie is gewoon een onderzoek naar geweest en is gewoon op te zoeken, en er zijn nog veel meer zaken over te vinden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 09:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Welke discussie, uhm .. deze misschien?
Jij zegt dat linkse mensen emo zijn, hij vraagt wat jij hierin met links opvat. Kan je er een hele filosofie op los gooien over de verschillende opvattingen van links maar zo moeilijk is het niet.
Het enige wat ik vroeg was wat links voor jou is.... Begrijp niet dat je 500+ woorden nodig hebt om er geen antwoord op te geven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:02 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
IS geen filosofie is gewoon een onderzoek naar geweest en is gewoon op te zoeken, en er zijn nog veel meer zaken over te vinden.
Maar je wil dus in feite dat ik het hele gedoe effe uitleg terwijl je daarvoor behoorlijk wat tijd moet steken om het geheel uit te leggen.
Dus dan zou ik veel tijd steken in iemand die het van mij toch niet wil aannemen, dan kan hij toch beter effe zelf de boel onderzoeken.
google political left more emo research of zoiets en je komt er vanzelf,
Genoeg voorbeelden en als je er echt niet uit komt wil ik wel een zetje geven om je te helpen
Overigens had ik al meteen gezegd wat links voor mij betekend aangezien het geen vast gegeven is en ik ihet onderzoek aan haalde is dat links ook mijn links.
Maar omdat ik vrij internationaal ben is links voor mij overal toch wel wat anders, dus vandaar de vraag om duiding.
Want ik pas me aan in elk land en omgeving en gebruik daar de data van, en dat is voor mij vrij eenvoudig omdat ik pragmatisch ben
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:11 schreef The_End het volgende:
Het enige wat ik vroeg was wat links voor jou is.... Begrijp niet dat je 500+ woorden nodig hebt om er geen antwoord op te geven.
Daarom vroeg ik ook om verduidelijking.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:11 schreef The_End het volgende:
[..]
Het enige wat ik vroeg was wat links voor jou is.... Begrijp niet dat je 500+ woorden nodig hebt om er geen antwoord op te geven.
Ik krijg het gevoel dat jij echt super links bent.
Wederom talloze woorden, geen antwoord. Ik denk stiekem dat je geen idee hebt wat het precies inhoudt.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 01:18 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook om verduidelijking.
Want als ik in de US of mexico ben dan is links voor mij iets totaal anders dan wanneer ik in spanje ben of nederland.
Over welke situatie wil je het weten, dan is een uitleg ook eenvoudiger.
Of is in optiek links overal hetzelfde?
Ik woon overigens niet in nederland , dus mijn perspectief op nederland is anders dan het nu is.
Ik ben al jaren niet meer in nedelrand geweest dus de situatie hoe die nu is , is waarhscijnlijk anders dan toen ik er nog vaak was.]
Maar goed het simpele antwoord voor jou is dan alles wat links van rechts is is voor mij links.
De vraag is helaas niet zo simpel als je wil doen voorkomen en dat was de reden dat ik om duiding vroeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |