abonnement Unibet Coolblue
pi_189502860
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:33 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

je scheert alles over 1 kam. wat uiteraard complete nonsens is. er zijn meer schizofrenen die helemaal niet gevaarlijk of eng zijn dan wel. ze zijn eerder een last voor zichzelf dan een ander.
Schizofrenen zijn altijd onvoorspelbaar. Altijd uitkijken dus. En je roept hier wel ja maar ze zijn niet gevaarlijk of eng , leg mij dan is even uit hoe het komt dat zeer veel vrouwen hun man die achteraf te maken krijgt met schizofrenie voor de rechter slepen om te scheiden?

Ben je wel is langs geweest bij een psychiatrisch ziekenhuis? Ga maar is langs al die mensen die last hebben van schizofrenie , vraag hen is of ze nog enig omgeving hebben zoals vrienden/relaties/ouders. Vele van deze mensen zijn volledig in de steek gelaten en staan er alleen voor.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:57:55 #52
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189503217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:36 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Schizofrenen zijn altijd onvoorspelbaar. Altijd uitkijken dus. En je roept hier wel ja maar ze zijn niet gevaarlijk of eng , leg mij dan is even uit hoe het komt dat zeer veel vrouwen hun man die achteraf te maken krijgt met schizofrenie voor de rechter slepen om te scheiden?

Ben je wel is langs geweest bij een psychiatrisch ziekenhuis? Ga maar is langs al die mensen die last hebben van schizofrenie , vraag hen is of ze nog enig omgeving hebben zoals vrienden/relaties/ouders. Vele van deze mensen zijn volledig in de steek gelaten en staan er alleen voor.
Ben jij zelf wel helemaal 💯? Je klinkt nogal gek
Houd van poesjes
pi_189503266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ben jij zelf wel helemaal 💯? Je klinkt nogal gek
Argumentum ad hominem.
pi_189503296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:36 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Schizofrenen zijn altijd onvoorspelbaar. Altijd uitkijken dus. En je roept hier wel ja maar ze zijn niet gevaarlijk of eng , leg mij dan is even uit hoe het komt dat zeer veel vrouwen hun man die achteraf te maken krijgt met schizofrenie voor de rechter slepen om te scheiden?

Ben je wel is langs geweest bij een psychiatrisch ziekenhuis? Ga maar is langs al die mensen die last hebben van schizofrenie , vraag hen is of ze nog enig omgeving hebben zoals vrienden/relaties/ouders. Vele van deze mensen zijn volledig in de steek gelaten en staan er alleen voor.
gaat meer richting R&P nu. maar goed. ben juist gescheiden van normaal persoon en woon nu zeer happy samen met een partner met schizofrenie. hij werkt en heeft normale relaties met de omgeving. onvoorspelbaar? niet bepaald. zit hem in de stabiliteit van de ziekte. er zijn heel veel gradaties in de mate van schizofrenie en hoe zich dit uit bij het specifieke persoon. en dus ook hoe hulpbehoevend ze zijn.

en ik heb gewerkt in de psychiatrie, ook met mensen met schizofrenie. dus ja, ik weet hoe schrijnend het kan zijn.

mijn vraag aan jou is voornamelijk, heb je dit hele draadje gestart om mensen met urgentie problematiek te helpen of ben je boos/jaloers op mensen die volgens jou onterecht urgentie krijgen?
pi_189503410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:02 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

gaat meer richting R&P nu. maar goed. ben juist gescheiden van normaal persoon en woon nu zeer happy samen met een partner met schizofrenie. hij werkt en heeft normale relaties met de omgeving. onvoorspelbaar? niet bepaald. zit hem in de stabiliteit van de ziekte. er zijn heel veel gradaties in de mate van schizofrenie en hoe zich dit uit bij het specifieke persoon. en dus ook hoe hulpbehoevend ze zijn.

en ik heb gewerkt in de psychiatrie, ook met mensen met schizofrenie. dus ja, ik weet hoe schrijnend het kan zijn.

mijn vraag aan jou is voornamelijk, heb je dit hele draadje gestart om mensen met urgentie problematiek te helpen of ben je boos/jaloers op mensen die volgens jou onterecht urgentie krijgen?
Als hij opnieuw een zware terugslag krijgt en in een langdurige psychose beland dan gaan we nog wel zien of jij nog zo zult praten. Een schizofreen is iemand die onbetrouwbaar is. Al heeft die op dat moment niks , het kan zomaar gebeuren dat die een mes oppakt en je lek steekt of je ogen eruit drukt tijdens het slapen.

Te helpen.
pi_189503556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:08 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Als hij opnieuw een zware terugslag krijgt en in een langdurige psychose beland dan gaan we nog wel zien of jij nog zo zult praten. Een schizofreen is iemand die onbetrouwbaar is. Al heeft die op dat moment niks , het kan zomaar gebeuren dat die een mes oppakt en je lek steekt of je ogen eruit drukt tijdens het slapen.

Te helpen.
fijn dat je wilt helpen

je beeld van mensen met schizofrenie is nogal verdraaid maar dat is jou probleem.
en als mijn partner me lek heeft gestoken praat ik niet meer hé!

dat gaat overigens niet gebeuren, maar goed, ik stop met reageren want dit hele topic gaat echt nergens over
pi_189503711
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:16 schreef Evilaurian het volgende:

[..]

fijn dat je wilt helpen

je beeld van mensen met schizofrenie is nogal verdraaid maar dat is jou probleem.
en als mijn partner me lek heeft gestoken praat ik niet meer hé!

dat gaat overigens niet gebeuren, maar goed, ik stop met reageren want dit hele topic gaat echt nergens over
Geef is een kleine bewijsje dat jou partner schizofreen is? Maak een foto van zijn psychiatrische raportage , alleen voorkant en tekst met diagnose is voldoende en plaats het hier :) Ik denk dat je hier zit te liegen namelijk.
pi_189503773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:25 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Geef is een kleine bewijsje dat jou partner schizofreen is? Maak een foto van zijn psychiatrische raportage , alleen voorkant en tekst met diagnose is voldoende en plaats het hier :) Ik denk dat je hier zit te liegen namelijk.
Oh wauw, je maakt een grapje mag ik hopen?
pi_189503809
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh wauw, je maakt een grapje mag ik hopen?
Ze praat bullshit met haar vriend is schizofreen. Dat komt zeer weinig voor dat een schizofreen een relatie heeft. Vooral als die ziekte-inzicht heeft en eerlijk verteld dat die een schizofreen is. Als die liegt over zijn ziekte dan kan het heel misschien nog wel als die niet al te veel gekkigheid vertoont.

Niemand zou een schizofreen accepteren , vooral niet als je tijdens kennis maken te horen krijgt dat die last heeft of had van schizofrenie.
pi_189503853
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:30 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Ze praat bullshit met haar vriend is schizofreen. Dat komt zeer weinig voor dat een schizofreen een relatie heeft. Vooral als die er open en eerlijk over is. Als die liegt over zijn ziekte dan kan het heel misschien nog wel als die niet te veel gekkigheid vertoont.
Je hebt echt geen idee waar je over praat. Er zijn goed/hoog functionerende schizofrenen, die gewoon een relatie hebben en werk hebben en gewoon leven hebben.


Mijn beste vriendin is schizofreen. Ik ken nog wel meer mensen met schizofrenie die gewoon een relatie hebben en een normaal leven hebben.
pi_189503871
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je over praat. Er zijn goed/hoog functionerende schizofrenen, die gewoon een relatie hebben en werk hebben en gewoon leven hebben.
Dat komt dus zeer weinig voor. Ik heb vele mensen gesproken die schizofrenie hebben en minstens 95% ervan heeft geen enkel relatie of vrienden of wie dan ook.
pi_189503907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:33 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Dat komt dus zeer weinig voor. Ik heb vele mensen gesproken die schizofrenie hebben en minstens 95% ervan heeft geen enkel relatie of vrienden of wie dan ook.
Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze nauwelijks bestaan.
pi_189504766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze nauwelijks bestaan.
Dit is wetenschappelijk bewezen. Ze noemen dat social isolation/sociaal isolement, een negatieve symptoom van schizofrenie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Uitervaringpraten op 18-10-2019 20:31:07 ]
pi_189504979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:21 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Dit is wetenschappelijk bewezen. Ze noemen dat social isolation/sociaal isolement, een negatieve symptoom van schizofrenie.
Het komt ook zeker voor. Maar lang niet iedere schizofreen leeft in een sociaal isolement.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:49:37 #65
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_189505368
Aan mensen met schizofrenie zou ik willen aanraden professionele hulp in te schakelen. Verder is het niet nodig om in je eigen topic anderen voor leugenaar uit te maken zonder bewijs oid. Ik denk dat dit topic informatief genoeg is geweest en de link met WGR is inmiddels wel weg dus genoeg voor nu even.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')