abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189458910
quote:
In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'.

De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.

Trap achter de kast

De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.

Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.

Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.

De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-op-eind-der-tijden

Update, Woensdag 16 oktober:
Inmiddels is het nieuws over het gezin dat gevonden is in Ruinerwold langzaam aan het indalen. Er zijn nog altijd meer vragen dan antwoorden.
Maar wat weten we wel?

Het gezin
- Zondag trof de politie zes personen aan in een verlaten boerderij. Een vader met vijf kinderen.
- Het gezin had zich sinds 2010 afgesloten van de buitenwereld.
- De politie kwam daar nadat de oudste zoon van het gezin zich had gemeld bij een café in de buurt. Hij is het zevende lid van het gezin.
- De kinderen van het gezin zeggen in de leeftijd van 18 tot en met 25 jaar te zijn. Dat wordt nog onderzocht door de politie.
- Geen van de zeven gezinsleden staan ingeschreven bij de gemeentelijke basisadministratie.
- De zoon kwam vaker in het café. Getuigen zeggen dat ze hem zeker drie keer gezien hebben.
- De oudste zoon van het gezin is, ondanks dat het gezin van de buitenwereld is afgesloten, sinds juni dit jaar actief op social media.
- Inmiddels weten we dat de oudste zoon Jan heet.
- Via zijn social media werd bekend dat Jan een natuurliefhebber en website-manager van Josef B. was.
- Het gezin woonde eerder in Hasselt en Zwartsluis. Daarna verhuisde het naar Ruinerwold.

'De Oostenrijker'
- De huurder van de boerderij, Josef B., is door de politie opgepakt. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij vrijheidsberoving en het benadelen van de gezondheid van anderen. Morgen wordt hij voorgeleid aan de rechter-commissaris.
- Een oud-buurvrouw van het gezin zegt dat Josef B. in Hasselt een buurman van het gezin was.
- In verband met het onderzoek heeft de politie invallen gedaan bij een pand in Zwartsluis. Volgens enkele media had het gezin een winkeltje in dit pand. Mogelijk runde de vader het winkeltje samen met Josef B. Een aantal jaren geleden had het winkeltje ook een kantoor in Wenen.

- Ondertussen wordt Ruinerwold overspoeld door cameraploegen uit de hele wereld. Van Nieuw Zeeland tot Frankrijk. Vooral Oostenrijkse media zijn geïnteresseerd in het verhaal vanwege de identiteit van Josef B

https://www.rtvdrenthe.nl(...)-gezin-in-Ruinerwold

[ Bericht 35% gewijzigd door ootjekatootje op 16-10-2019 19:44:48 (Aanvulling.) ]
pi_189458959
Moet de OP aangepast worden?

En zo ja met wat? Ze zijn meerderjarig en ik vraag me af of die pa daar zat.
Die geit, waar is die nu?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:14:28 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189458978
JanzonNCE twitterde op donderdag 27-06-2019 om 23:59:25 Welke naam klinkt beter: "De Creativiteitsmarkt" of "De Creatieve Markt" voor een webshop 'markt' waar hoofdzakelijk handgemaakte producten verkocht gaan worden? Of iemand een ander idee. Ik hoor het graag. reageer retweet
is dit die kroeggast?
pi_189458990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:14 schreef Tarado het volgende:
JanzonNCE twitterde op donderdag 27-06-2019 om 23:59:25 Welke naam klinkt beter: "De Creativiteitsmarkt" of "De Creatieve Markt" voor een webshop 'markt' waar hoofdzakelijk handgemaakte producten verkocht gaan worden? Of iemand een ander idee. Ik hoor het graag. reageer retweet
is dit die kroeggast?
Volgens mij wel ja.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:15:30 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189458995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Moet de OP aangepast worden?

En zo ja met wat? Ze zijn meerderjarig en ik vraag me af of die pa daar zat.
Die geit, waar is die nu?
volgens de politie zaten ze niet in een kelder
pi_189459033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:14 schreef Tarado het volgende:
JanzonNCE twitterde op donderdag 27-06-2019 om 23:59:25 Welke naam klinkt beter: "De Creativiteitsmarkt" of "De Creatieve Markt" voor een webshop 'markt' waar hoofdzakelijk handgemaakte producten verkocht gaan worden? Of iemand een ander idee. Ik hoor het graag. reageer retweet
is dit die kroeggast?
De oudste zoon.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:19:26 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189459045
Als hij werkelijk in Toronto zat en dat geen Twittergrapje was dan moet hij dus ook identiteitspapieren hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189459162
:? :? :?

Nog steeds vaag.
The secret of getting ahead is getting started
pi_189459183
Helemaal wereldvreemd is die jongen dan toch niet, hij heeft meer verstand van clouds dan ik :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_189459225
Dit klinkt als een film waarbij ik grote problemen heb om 'm te volgen. Wat ongelooflijk vaag allemaal.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:39:14 #11
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_189459326
Oh, leuk, mensen hebben hem gevonden op FB en beschuldigen hem van oplichterij -O- .
Die nachtelijke foto's zijn creepy.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_189459415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:27 schreef Poison-Ivy het volgende:
:? :? :?

Nog steeds vaag.
Ik vind het steeds vager klinken _O- Dat eerste 'familie schuilt voor einde der tijden' kon ik me nog iets bij voorstellen, maar dat beeld lijkt ook niet te kloppen en er is hier en daar gelogen/dingen verkeerd begrepen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:39 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Oh, leuk, mensen hebben hem gevonden op FB en beschuldigen hem van oplichterij -O- .
Die nachtelijke foto's zijn creepy.
Oplichterij?

Da's juist het punt, er is niemand opgelicht.
pi_189459439
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Helemaal wereldvreemd is die jongen dan toch niet, hij heeft meer verstand van clouds dan ik :')
Kleding bestellen lijkt me dan ook geen probleem...
pi_189459454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het steeds vager klinken _O- Dat eerste 'familie schuilt voor einde der tijden' kon ik me nog iets bij voorstellen, maar dat beeld lijkt ook niet te kloppen en er is hier en daar gelogen/dingen verkeerd begrepen.
De grote vraag is, hoe interpreteer je familie?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:48:24 #16
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_189459455
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Oplichterij?

Da's juist het punt, er is niemand opgelicht.
Klopt.. Bovendien is het hele verhaal nog vrij onduidelijk. Vrij sneu.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_189459468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

De grote vraag is, hoe interpreteer je familie?
Ook dat, ook dat. Ik zit zelf ook steeds meer in de hoek van uitbuiting van zwakbegaafde jonge mensen te denken. Maar kunnen best zijn broers en zusjes zijn geweest. En het kan ook nog dat hij dit leven niet meer voor hen wilde en daarom hulp zocht. Nog gewoon mogelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:

Oplichterij?

Da's juist het punt, er is niemand opgelicht.
De media lichten de mensen op. Zij denken te kunnen scoren met het verhaal van een wat zonderlinge familie.

Dit soort verhalen verkopen kranten, mensen kijken ervoor naar Pauw, ook het buitenland loopt ermee weg.

Indien de vader de diagnose hersenbloeding heeft gehad is hij opgenomen geweest en gebruikt hij medicatie. Hij is halfzijdig verlamt, dus ook een revalidatie traject gehad in 2017 waarbij naar ik aanneem zijn kinderen betrokken waren.

Zoon heeft internet, computer, telefoon, is online actief, reist naar Canada, gaat naar de kroeg, niemand zit in een kelder.

Misschien zijn de andere kinderen geestelijk beperkt, danwel hebben zij ook gewoon telefoons, banen en gaan ze naar de kroeg, wie zal het zeggen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:14:03 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189459853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:13 schreef ootjekatootje het volgende:
Moet de OP aangepast worden?

En zo ja met wat? Ze zijn meerderjarig en ik vraag me af of die pa daar zat.
Die geit, waar is die nu?
Ja, serieus, waar is die geit nu?
Dat is wat je wil weten?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189459860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:14 schreef nils7 het volgende:

Ja, serieus, waar is die geit nu?
Dat is wat je wil weten?
En de hond! Waarom was de hond ineens stil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459887
Waarom spreekt men steeds van kinderen terwijl het meerderjarigen/volwassenen zijn?
  Miss 200.000.000! woensdag 16 oktober 2019 @ 10:17:13 #22
367000 roos94
pi_189459911
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef IriYe het volgende:
Waarom spreekt men steeds van kinderen terwijl het meerderjarigen/volwassenen zijn?
Wss omdat ze daar een lange tijd als kinderen zaten of zo
pi_189459924
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef IriYe het volgende:
Waarom spreekt men steeds van kinderen terwijl het meerderjarigen/volwassenen zijn?
"kelderkinderen wachten al 9 jaar op het einde der tijden"

vs

Volwassenen zitten op de bank te internetten en gaan naar de kroeg.
pi_189459929
Volgens mij was het een vader met 5 kinderen.
The waves you made will always be
pi_189459933
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef IriYe het volgende:
Waarom spreekt men steeds van kinderen terwijl het meerderjarigen/volwassenen zijn?
Omdat het verhaal gaat dat het een gezin is die 9 jaar lang in een kelder heeft vastgezeten, wachtend op het einde der tijden.
Op het moment dat men de kelder in ging waren alle kinderen minderjarig, dus ook echt kinderen.

Nu blijkt dat er niemand in een kelder zat, en dat men prima wist van een buitenwereld en er is nog niet eens onderzocht of men familie van elkaar is, maar hoe maak je daar een leuke kop van in de krant?...dus noemen we een club volwassenen gewoon nog steeds kinderen.
pi_189459970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:18 schreef Za het volgende:

[..]

"kelderkinderen wachten al 9 jaar op het einde der tijden"

vs

Volwassenen zitten op de bank te internetten en gaan naar de kroeg.
Ja, en hij kon alleen s'nachts ontsnappen. :') Wel gek dat hij de rest dan niet meeneemt om bij zijn maat wat biertjes te zuipen.
pi_189460168
Tijdens het oogsten van de maïs heeft een loonwerker kinderen op het terrein gezien.

De kinderen kwamen dus gewoon buiten.


https://www.bd.nl/dossier(...)fgewimpeld~a4194c2a/
pi_189461186
Daily Mail:
pi_189461220
Jesus is still alive... :')
pi_189461348
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:39 schreef IriYe het volgende:
Jesus is still alive... :')
Hallelujah!

Er gaat ook een plaatje rond van een foto van de boerderij met de tekst: gezin zet slechtste tijd ooit neer in een escaperoom :')
pi_189461387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:36 schreef RapaNui het volgende:
Daily Mail:
[ afbeelding ]
Allahu Akbar..Jesus is back
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:48:47 #32
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_189461419
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hallelujah!

Er gaat ook een plaatje rond van een foto van de boerderij met de tekst: gezin zet slechtste tijd ooit neer in een escaperoom :')
https://nieuwspaal.nl/moe(...)-na-9-jaar-gekraakt/
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_189461450
Maar het verhaal dat de politie een aantal mensen achter een kast aantrof in verwarde toestand is dus wel waar? Dan lijkt het mij tot nu toe het meest aannemelijk dat Jan Zon samen met de klusjesman aan de touwtjes trokken. Jan Zon is immers gewoon bekend met social media, kon blijkbaar betalen voor zijn biertjes en is ook op de hoogte van bijv. klimaatprotesten. Heeeeel vaag allemaal lol
  Spellchecker woensdag 16 oktober 2019 @ 11:50:48 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189461557
Kroegbaas = Judas
pi_189461665
Als ik het zo allemaal naast elkaar neerzet, vind ik het allemaal vrij ongeloofwaardig. Volgens mij is een
groot deel verzonnen en die kroegbaas zit ook in het spel.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:06:45 #37
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189461779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het zo allemaal naast elkaar neerzet, vind ik het allemaal vrij ongeloofwaardig. Volgens mij is een
groot deel verzonnen en die kroegbaas zit ook in het spel.
Toch rest de vraag nog: hoe komt het dat sommige van de “kinderen” nooit is ingeschreven? :{
pi_189461789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar het verhaal dat de politie een aantal mensen achter een kast aantrof in verwarde toestand is dus wel waar? Dan lijkt het mij tot nu toe het meest aannemelijk dat Jan Zon samen met de klusjesman aan de touwtjes trokken. Jan Zon is immers gewoon bekend met social media, kon blijkbaar betalen voor zijn biertjes en is ook op de hoogte van bijv. klimaatprotesten. Heeeeel vaag allemaal lol
Een kast voor een deur schuiven is 2 minuten werk. Ik geloof best dat die club daar deze zomer verbleef. En dat die doorgang geblokkeerd werd door een kast.
En dat ze twee entree's hadden.

Dus dubbele bewoning.
  Spellchecker woensdag 16 oktober 2019 @ 12:07:24 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189461790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het zo allemaal naast elkaar neerzet, vind ik het allemaal vrij ongeloofwaardig. Volgens mij is een
groot deel verzonnen en die kroegbaas zit ook in het spel.
Dat dacht ik gisterenavond ook al .....
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:18 schreef maily het volgende:

[..]

Nou, we moeten onze harten maar vasthouden denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189461793
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Toch rest de vraag nog: hoe komt het dat sommige van de “kinderen” nooit is ingeschreven? :{
Ja dat is inderdaad wel een dingetje ja. Dat kan ik ook even niet plaatsen.
pi_189461836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad wel een dingetje ja. Dat kan ik ook even niet plaatsen.
Valse naam opgegeven? Geen ID bij zich.

Als zo'n figuur zich Jan/Piet/Kees noemt zonder achternaam... Tja.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:13:51 #42
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189461873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Valse naam opgegeven? Geen ID bij zich.

Als zo'n figuur zich Jan/Piet/Kees noemt zonder achternaam... Tja.
Als je zonder achternaam of ID legitimeert is het nogal een voorbarige conclusie om te zeggen dat de kinderen niet zijn ingeschreven. Lijkt me niet dat zulks het geval is.
pi_189461877
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:50 schreef maily het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@
Deze dan:
https://nieuwspaal.nl/gez(...)-amsterdamse-kelder/
pi_189461886
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:13 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Als je zonder achternaam of ID legitimeert is het nogal een voorbarige conclusie om te zeggen dat de kinderen niet zijn ingeschreven. Lijkt me niet dat zulks het geval is.
Het politieonderzoek loopt nog. De burgemeester heeft er geen duidelijkheid over gegeven.
pi_189461891
Josef uit Oostenrijk als buurman vond ik ook al vreemd. Als dat allemaal verzonnen is, vind ik dat wel erg ziek.

Maar het lijkt me wel dat er identificatie wordt gevraagd. Het lijkt me niet dat zo ver gaan om de boel na te maken aangezien dat strafbaar is.
pi_189461892
Misschien hebben die kinderen lui wel andere namen verzonnen, daarom ook niet traceerbaar.

Ik moet steeds denken aan die gare commune van Mastenbroek en Sietse Pater- Oergoed. Het zou me echt niks verbazen als daar een link mee is.
pi_189461993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een kast voor een deur schuiven is 2 minuten werk. Ik geloof best dat die club daar deze zomer verbleef. En dat die doorgang geblokkeerd werd door een kast.
En dat ze twee entree's hadden.

Dus dubbele bewoning.
Over een kast gesproken...

Oergoed wordt verkocht! We gaan door op andere locaties en met de kas + tuin, maar alle "luxe" gebouwen worden verkocht.

Rasta heeft besloten om in de kast te gaan wonen en heeft een boodschap voor iedereen.
https://www.facebook.com/oergoedwitharen/

:')
  Admin woensdag 16 oktober 2019 @ 12:26:09 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_189462075
quote:
Je weet dat Nieuwspaal satire is hè.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_189462484
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-te-staan~a7740e2c/

De politie laat weten dat geen van de gezinsleden in Ruinerwold ingeschreven ‘lijkt’ te staan bij de basisadministratie. Gisteren was er sprake van dat slechts een aantal van hen niet ingeschreven zou staan.
pi_189462671
Josef B. wilde niet meewerken aan onderzoek politie [update]

De 58-jarige huurder van de boerderij in Ruinerwold, waar zondag een gezin werd gevonden, is opgepakt omdat hij niet wilde meewerken aan het onderzoek van de politie.
De politie weet nog niet wat de relatie tussen Josef B. en de zeven gezinsleden is. Het Openbaar Ministerie (OM) wil niet zeggen waarvan de man nu nog verdacht wordt.

Drie dagen
Het OM wil niets kwijt over de man. Volgens de termijnenwet moet de rechter-commissaris na drie dagen een besluit nemen of iemand kan worden vastgehouden.

Die termijn verloopt morgen. Dan wordt bekend of Josef B. nog verdachte is in de zaak.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)rzoek-politie-update
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 13:14:00 #51
408813 crew  trein2000
pi_189462946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:50 schreef Noordzijde het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-te-staan~a7740e2c/

De politie laat weten dat geen van de gezinsleden in Ruinerwold ingeschreven ‘lijkt’ te staan bij de basisadministratie. Gisteren was er sprake van dat slechts een aantal van hen niet ingeschreven zou staan.
Ze zijn ruis aan het creëren. Dit doen ze bewust, kan niet anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')