quote:Je loopt nu slechts een beetje te klieren en wat overbodige parallellen te trekken.
Op maandag 13 januari 2003 11:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is natuurlijk.
quote:Nee. Jij draagt irrelevante argumenten aan en dat toon ik op deze manier aan.
Op maandag 13 januari 2003 11:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je loopt nu slechts een beetje te klieren en wat overbodige parallellen te trekken.
quote:Even advocaat van de Duivel
Op maandag 13 januari 2003 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ik zie het nut niet echt in van polygamie. Als mensen er behoefte aan hebben, dan hokken ze er buiten hun huwelijk maar op los, maar om het nou meteen officiëel te maken. Dat druist wel in tegen onze waarden en normen vind ik.
De Bijbel zegt: 'Gaat heen en vermenigvuldigt u'. Dat gaat met Polygamie een stuk beter toch?
quote:Gezin de hoeksteen van de samenleving. Zo maar een CDA-puntje. Dat speelt daar natuurlijk ook op in....
Op maandag 13 januari 2003 11:10 schreef rvand het volgende:[..]
Even advocaat van de Duivel
De Bijbel zegt: 'Gaat heen en vermenigvuldigt u'. Dat gaat met Polygamie een stuk beter toch?
quote:Ja?
Op maandag 13 januari 2003 11:09 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee. Jij draagt irrelevante argumenten aan en dat toon ik op deze manier aan.
quote:Als je het zo vraagt: Ja, toch wel.
Op maandag 13 januari 2003 11:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ja?
quote:Allereerst, zo goed ken ik het christendom niet, maar volgens mij kun je nergens uit de Bijbel iets halen over blank en zwart, wel over verschillende stammen en volkeren. Dus een redenering vanuit het christendom kan ik me niet echt voorstellen.
Op maandag 13 januari 2003 11:01 schreef Lithion het volgende:[..]
Vind je ook dat mensen principieel tegen het vermengen van rassen moeten kunnen zijn? Vanuit het Christendom geredeneerd.
Ten tweede vind ik het heel lastig om principes van anderen te veroordelen, vooral omdat ik niet wil dat andere mensen mijn principes veroordelen. Je stelt in feite een vraag over hoe tolerant je kunt zijn. Mijn tolerantiegrens ligt vrij hoog, zeker waar het gaat om principes en meningen.
Mensen mogen van mij dus principieel vinden dat rassen niet vermengd mogen worden, zij mogen argumenten aanvoeren en ze mogen erover praten. Maar zij mogen niet de wet overtreden, dus bijvoorbeeld daadwerkelijk voorkomen dat "rassen vermengd" worden. Daar ligt de grens.
quote:Heel zinnig verhaal. Maar wat doe je op het moment dat er sprake is van fundamenteel aanvechtbare wetten? Als we jouw redenering consequent volgen was de wettelijk vastgelegde Apartheid in Zuid-Afrika nooit afgeschaft.
Op maandag 13 januari 2003 11:20 schreef raider101 het volgende:[..]
Mensen mogen van mij dus principieel vinden dat rassen niet vermengd mogen worden, zij mogen argumenten aanvoeren en ze mogen erover praten. Maar zij mogen niet de wet overtreden, dus bijvoorbeeld daadwerkelijk voorkomen dat "rassen vermengd" worden. Daar ligt de grens.
Ik vrees dat we nu trouwens erg off topic raken?
quote:Het is inderdaad off topic, maar mij werd een interessante vraag gesteld en die vraag stelde me voor een probleem. Even voor de duidelijkheid: wat wetten betreft verwijs ik natuurlijk naar onze eigen vertrouwde en vrij tolerante wetten.
Op maandag 13 januari 2003 11:24 schreef rvand het volgende:[..]
Heel zinnig verhaal. Maar wat doe je op het moment dat er sprake is van fundamenteel aanvechtbare wetten? Als we jouw redenering consequent volgen was de wettelijk vastgelegde Apartheid in Zuid-Afrika nooit afgeschaft.
Ik vrees dat we nu trouwens erg off topic raken?
Waar het in dit topic over gaat is dat een CDA persoon iets zegt over een nogal principiele zaak. Ik vind principieel dat ze dat mag doen, omdat principes er voor mij toe doen. Het zijn een soort richtsnoeren voor de wijze waarop je je leven indeelt en ook hoe je met andere mensen omgaat. De vraag hoe tolerant je uiteindelijk kunt zijn is heel interessant, maar daarover moet maar in een ander topic gediscussieerd worden.
quote:Op alles akkoord. Terug naar het topic...
Op maandag 13 januari 2003 11:43 schreef raider101 het volgende:[..]
Het is inderdaad off topic, maar mij werd een interessante vraag gesteld en die vraag stelde me voor een probleem. Even voor de duidelijkheid: wat wetten betreft verwijs ik natuurlijk naar onze eigen vertrouwde en vrij tolerante wetten.
Waar het in dit topic over gaat is dat een CDA persoon iets zegt over een nogal principiele zaak. Ik vind principieel dat ze dat mag doen, omdat principes er voor mij toe doen. Het zijn een soort richtsnoeren voor de wijze waarop je je leven indeelt en ook hoe je met andere mensen omgaat. De vraag hoe tolerant je uiteindelijk kunt zijn is heel interessant, maar daarover moet maar in een ander topic gediscussieerd worden.
quote:Zij
Op maandag 13 januari 2003 13:05 schreef Ultrawuft het volgende:
hij doet het toch op persoonlijke titel.Moet ie zelf weten.
quote:Dus homo's die willen trouwen schieten niks op met het homohuwelijk?
Op maandag 13 januari 2003 09:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van mij mogen ze die regeling inderdaad terugdraaien. Overbodige maatregel waar niemand wat mee opschiet.
quote:Ook zonder huwelijk kun je kinderen adopteren hoor.
Op maandag 13 januari 2003 10:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nou, het druist bijvoorbeeld tegen de biologie en alle wetten van de natuur in. Ook krijg je door het homohuwelijk weer dat gezanik over kinderen adopteren door homo's en dergelijke...
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een hekel aan homo's hebt. Komt iig een stuk beter over dan de onzin die je nu uitkraamt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |