quote:Omdat het gewoon bijzaak is, en omdat ik het totaal niet nodig vind. Paars had er beter aan gedaan de 'echte' problemen eens aan te pakken. Integratie, onderwijs, etc...
Op maandag 13 januari 2003 09:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom is het een overbodige maatregel dan?
Ze hadden maar copyright op het woord huwelijk aan moeten vragen als ze zonodig het alleenrecht op het gebruik ervan hadden willen hebben.
quote:Waarom?
Op maandag 13 januari 2003 09:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Omdat het gewoon bijzaak is
quote:Ben jij homo? Zo nee, mogen zij misschien zélf bepalen wat zij nodig vinden en wat niet? Ik dacht dat je een rechts persoon was, maar blijkbaar geef je toch niet zo veel om persoonlijke vrijheden...
en omdat ik het totaal niet nodig vind.
quote:Dat is toch nog geen reden om het terug te draaien zoals je hierboven zegt?
Paars had er beter aan gedaan de 'echte' problemen eens aan te pakken. Integratie, onderwijs, etc...
quote:Er waren destijds, en er zijn nog steeds, belangrijkere zaken dan een homohuwelijk.
Op maandag 13 januari 2003 09:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom?
[..]
quote:Nee hoor, ben gewoon hetero. Zelf bepalen wat een bepaalde groep wil is geen optie vind ik. Het gaat erom of een regering het wenselijk acht, al vind ik dat Paars zich bezig had moeten houden met 'echte problemen' en niet met een onbennullig en onwenselijk iets als het homohuwelijk.
Ben jij homo? Zo nee, mogen zij misschien zélf bepalen wat zij nodig vinden en wat niet? Ik dacht dat je een rechts persoon was, maar blijkbaar geef je toch niet zo veel om persoonlijke vrijheden...
[..]
quote:En waarom niet? Als het CDA er, als grootste partij zijnde, voor is om het terug te draaien dan is dat hun goed recht, mits ze er voldoende steun voor kunnen vinden.
Dat is toch nog geen reden om het terug te draaien zoals je hierboven zegt?
quote:Ja en? Het is nu toch goed geregeld, dus waarom zou je het terug willen draaien? Juist mensen die het terug willen draaien vinden dit issue blijkbaar belangrijker dan andere issues... anders zou je het namelijk laten zoals het is.
Op maandag 13 januari 2003 10:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er waren destijds, en er zijn nog steeds, belangrijkere zaken dan een homohuwelijk.
quote:Dus omdat er nu belangrijke issues zijn, moet je bijzaken geregeld door een vorige regering, en die je volstrekt onwenselijk acht, maar laten varen?
Op maandag 13 januari 2003 10:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja en? Het is nu toch goed geregeld, dus waarom zou je het terug willen draaien? Juist mensen die het terug willen draaien vinden dit issue blijkbaar belangrijker dan andere issues... anders zou je het namelijk laten zoals het is.
quote:Jij vindt het een bijzaak, waarbij jij het Paars II verwijt dat ze zich bezig hadden moeten houden met belangrijkere items, maar nu doe je dus PRECIES hetzelfde.
Op maandag 13 januari 2003 10:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus omdat er nu belangrijke issues zijn, moet je bijzaken geregeld door een vorige regering, en die je volstrekt onwenselijk acht, maar laten varen?
En waarom is het homohuwelijk nou precies onwenselijk?
quote:Dus omdat je het toen een bijzaak achtte mag je het nu niet meer terug draaien? Lekkere redenering!
Op maandag 13 januari 2003 10:09 schreef Lithion het volgende:[..]
Jij vindt het een bijzaak, waarbij jij het Paars II verwijt dat ze zich bezig hadden moeten houden met belangrijkere items, maar nu doe je dus PRECIES hetzelfde.
quote:Nou, het druist bijvoorbeeld tegen de biologie en alle wetten van de natuur in. Ook krijg je door het homohuwelijk weer dat gezanik over kinderen adopteren door homo's en dergelijke...
En waarom is het homohuwelijk nou precies onwenselijk?
quote:Dikke vinger, het huwelijk is indertijd door de romeinen ingesteld om de massale cross-breeding tegen te gaan.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:53 schreef Pikkebaas het volgende:
Terecht, het homohuwelijk is een bespotting van het huwelijk tussen man en vrouw. Het huwelijk is een door God bekrachtigd sacrament tussen man en vrouw.
quote:Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Op maandag 13 januari 2003 10:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus omdat je het toen een bijzaak achtte mag je het nu niet meer terug draaien? Lekkere redenering!
Jij zegt dat het een bijzaak was en Paars II zich met belangrijkere zaken bezig had moeten houden en dat het daarom overbodig is. Nu is de regeling er echter en zijn er nog steeds veel issues die jij belangrijk vindt die op tafel liggen.
Als je jouw redenering volgt over Paars II moet de nieuwe regering zich bezig houden met DIE issues en NIET met 'bijzaken' als het homohuwelijk... maar vervolgens zeg je dat je vindt dat ze zich er wél over moeten buigen en het terug moeten draaien. Dat ze dus precies hetzelfde moeten doen als Paars II. Hypocrisie ten top dus.
quote:Het huwelijk is een verzinsel door de kerk. Monogamie, dát gaat pas tegen de wetten van de natuur in. Ook maar polygamie weer toestaan dan?
Nou, het druist bijvoorbeeld tegen de biologie en alle wetten van de natuur in.
quote:Nee hoor, ik vind het inderdaad een 'bijzaak', maar als je het onwenselijk acht moet je ook een bijzaak niet laten voor wat het is als je de kans krijgt het te veranderen. Het alleen maar laten omdat het zo is, omdat het toen een bijzaak was, lijkt me niet echt de bedoeling.
Op maandag 13 januari 2003 10:19 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Jij zegt dat het een bijzaak was en Paars II zich met belangrijkere zaken bezig had moeten houden en dat het daarom overbodig is. Nu is de regeling er echter en zijn er nog steeds veel issues die jij belangrijk vindt die op tafel liggen.
Als je jouw redenering volgt over Paars II moet de nieuwe regering zich bezig houden met DIE issues en NIET met 'bijzaken' als het homohuwelijk... maar vervolgens zeg je dat je vindt dat ze zich er wél over moeten buigen en het terug moeten draaien. Dat ze dus precies hetzelfde moeten doen als Paars II. Hypocrisie ten top dus.
[..]
quote:Theoriën zijn nog altijd geen bewijzen. Daarnaast kan ik het me indenken dat er een boel mensen in Nederland zijn die het volstrekt onwenselijk achten dat twee homo's een kind opvoeden. Als partijen die daarvoor zijn het voor elkaar krijgen om het terug te draaien dan zul je daar toch mee moeten leven. Zo werkt het nu eenmaal hier.
Het huwelijk is een verzinsel door de kerk. Monogamie, dát gaat pas tegen de wetten van de natuur in. Ook maar polygamie weer toestaan dan?
Bovendien druist homofilie helemaal niet tegen de wetten der natuur in, het komt bij veel meer diersoorten voor. Nieuwe theorieën daaromtrent spreken over het zoeken van een nieuwe natuurlijke balans zoals dat bij prooi/roofdieren tot stand komt.
quote:Nou, zo dachten de Paarse partijen er ook over, dus wat zit je dan te zeiken dat zij andere belangrijke items hebben laten liggen ten bate van het homohuwelijk?
Op maandag 13 januari 2003 10:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee hoor, ik vind het inderdaad een 'bijzaak', maar als je het onwenselijk acht moet je ook een bijzaak niet laten voor wat het is als je de kans krijgt het te veranderen. Het alleen maar laten omdat het zo is, omdat het toen een bijzaak was, lijkt me niet echt de bedoeling.
quote:Het gaat hier over het homohuwelijk
Theoriën zijn nog altijd geen bewijzen. Daarnaast kan ik het me indenken dat er een boel mensen in Nederland zijn die het volstrekt onwenselijk achten dat twee homo's een kind opvoeden.
quote:Jij haalt wetten van de natuur erbij om aan te tonen dat het een onzinnige maatregel is. Dan zeg ik, dan kun je nog meer wetten terugdraaien, zoals over polygamie. Niks mis mee om een parallel te trekken.
Dat je nu polygamie er weer bij gaat halen vind ik volledig irrelevant. Discussie gaat nu over het homohuwelijk, en niet over polygamie, en wat je allemaal nog meer uit de wetten der natuur zou kunnen halen.
quote:Dat er toen wel belangrijke zaken waren. Debat over integratie en dergelijke bijvoorbeeld. Of wat te denken van het onderwijs.
Op maandag 13 januari 2003 10:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou, zo dachten de Paarse partijen er ook over, dus wat zit je dan te zeiken dat zij andere belangrijke items hebben laten liggen ten bate van het homohuwelijk?
[..]
quote:Dus als ik dat er bij haal betekent dat maar meteen dat we alle wetten van de natuur moeten gaan invoeren?
Het gaat hier over het homohuwelijk
[..]Jij haalt wetten van de natuur erbij om aan te tonen dat het een onzinnige maatregel is. Dan zeg ik, dan kun je nog meer wetten terugdraaien, zoals over polygamie. Niks mis mee om een parallel te trekken.
quote:Die zaken zijn er nu ook.
Op maandag 13 januari 2003 10:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat er toen wel belangrijke zaken waren. Debat over integratie en dergelijke bijvoorbeeld. Of wat te denken van het onderwijs.
quote:Nee, maar jij voert het als argument aan. Jij zegt, het is niet natuurlijk, dus moeten we het ook maar niet doen. Monogamie is ook niet natuurlijk, dus moeten we dat ook maar niet doen? Dán zou je namelijk consequent in je redenering zijn, anders ben je maar hypocriet bezig.
Dus als ik dat er bij haal betekent dat maar meteen dat we alle wetten van de natuur moeten gaan invoeren?
quote:Dus men mag een regeling waar men fel tegen is niet proberen terug te draaien?
Op maandag 13 januari 2003 10:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Die zaken zijn er nu ook.
[..]
quote:Vind het een beetje overdreven om dan meteen alle natuurwetten te gaan toepassen.
Nee, maar jij voert het als argument aan. Jij zegt, het is niet natuurlijk, dus moeten we het ook maar niet doen. Monogamie is ook niet natuurlijk, dus moeten we dat ook maar niet doen? Dán zou je namelijk consequent in je redenering zijn, anders ben je maar hypocriet bezig.
quote:Volgens jouw redenering niet nee. Paars II had zich met belangrijkere zaken bezig moeten houden... zaken die er nu ook nog zijn, dus daar moet het volgende kabinet zich ook mee bezig houden... niet met bijzaken.
Op maandag 13 januari 2003 10:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus men mag een regeling waar men fel tegen is niet proberen terug te draaien?
Dát is jouw redenering.
quote:Waarom? Het is immers consequent. En waarom maak je je dan wel druk om het homohuwelijk omdat dat tegennatuurlijk zou zijn, maar niet om het verbod op polygamie, wat al helemaal tegennatuurlijk is.
Vind het een beetje overdreven om dan meteen alle natuurwetten te gaan toepassen.
quote:Klopt, maar mijn redenering is ook dat je best dingen kunt terugdraaien waar je het niet mee eens bent, en dat je het niet moet laten puur en alleen omdat er dan wat werk in gaat zitten.
Op maandag 13 januari 2003 10:49 schreef Lithion het volgende:[..]
Volgens jouw redenering niet nee. Paars II had zich met belangrijkere zaken bezig moeten houden... zaken die er nu ook nog zijn, dus daar moet het volgende kabinet zich ook mee bezig houden... niet met bijzaken.
Dát is jouw redenering.
[..]
quote:En vooral erg overdreven.
Waarom? Het is immers consequent.
quote:Dan heb je nogal tegenstrijdige redeneringen.
Op maandag 13 januari 2003 10:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Klopt, maar mijn redenering is ook dat je best dingen kunt terugdraaien waar je het niet mee eens bent, en dat je het niet moet laten puur en alleen omdat er dan wat werk in gaat zitten.
quote:Zie de toegevoegde vraag na de edit.
En vooral erg overdreven.
quote:Dat vind jij.
Op maandag 13 januari 2003 10:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Dan heb je nogal tegenstrijdige redeneringen.
[..]
quote:Jij maakt je druk over polygamie. Is invoering van polygamie een item momenteel?
Zie de toegevoegde vraag na de edit.
quote:Dat is geen antwoord op de vraag.
Op maandag 13 januari 2003 10:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij maakt je druk over polygamie. Is invoering van polygamie een item momenteel?
quote:Vind je ook dat mensen principieel tegen het vermengen van rassen moeten kunnen zijn? Vanuit het Christendom geredeneerd.
Op maandag 13 januari 2003 10:58 schreef raider101 het volgende:
Hoewel ik geen tegenstander ben van het homohuwelijk (moeten mensen zelf allemaal weten), vind ik wel dat je principieel er tegen moet kunnen zijn. Vanuit het christendom geredeneerd, is het vrij logisch om er tegen te zijn.
quote:Maar wel consequent....
Op maandag 13 januari 2003 11:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
quote:Neen. Geef gewoon eens antwoord op de vraag.
Op maandag 13 januari 2003 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar wel consequent....
quote:Ik zie het nut niet echt in van polygamie. Als mensen er behoefte aan hebben, dan hokken ze er buiten hun huwelijk maar op los, maar om het nou meteen officiëel te maken. Dat druist wel in tegen onze waarden en normen vind ik.
Op maandag 13 januari 2003 11:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Neen. Geef gewoon eens antwoord op de vraag.
quote:Het is natuurlijk.
Op maandag 13 januari 2003 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zie het nut niet echt in van polygamie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |