abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 januari 2003 @ 12:37:21 #101
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_7836798
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 12:32 schreef Jane het volgende:

[..]

Woordenboekdefinities zijn slechts een weergave van het gebruik van de taal en geen wet. Als half Nederland morgen het woord 'poep' gaat gebruiken voor 'boerenkool met worst' komt het ook in het woordenboek.

Ja, voor mij is het homohuwelijk één van de grote verworvenheden van het hebben van een paars kabinet. Was met het CDA niet mogelijk geweest.
Maar ik moet zeggen dat ik minister Van der Hoeven wel prijs om het feit dat ze als CDA-er nu eens niet om de hete bij heengedraaid heeft.

helemaal mee eens, is hun standpunt eens duidelijk wat dit aangaat,
kvind trouwens dat dat homo huwelijk gewoon moet blijven, je moet zelf weten wat je met je leven doet, als twee homo's willen trouwen moeten ze dat gewoon kunnen doen, echt onzin dat het CDA dit nou weer eruit wil
Endless, Forever More....
pi_7837147
Balkenende zal hier wel niet zo blij mee zijn...een week geleden zei hij nog dat compromissen onvermijdelijk waren, en moet je nu eens zien!
Dat van der Hoeven voor haar mening uitkomt, vind ik wel van een verfrissende botheid.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_7837172
Politici gebruiken veel te weinig de woorden 'Geen commentaar'.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 13:38:21 #104
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7837462
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:10 schreef Mikrozacht het volgende:

[..]

Het verschil is dat van een homofiel koppel nooit in een hetero paar kan veranderen terwijl kansarme ouders zich wel kunnen "verbeteren".

Hoe durf je dit soort dingen in je mond te nemen? Ben niet snel gekwetst maar dit soort discriminerende, onbeargumenteerde stellingen zijn ronduit gemeen.
Afrika Paprika
  zaterdag 11 januari 2003 @ 14:02:36 #105
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7837723
ben benieuwd of de politiek hier net zo'n ophef over gaat maken als bij nawijn toen met zijn doodstraf.
Tsja .....
  zaterdag 11 januari 2003 @ 14:25:02 #106
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7837953
Is dit een uitspraak van de CDA-Imam?
pi_7838207
Waarom mag deze CDA-mevrouw niet tegen het homo-huwelijk stemmen???

Als ze maar aantoont keihard tegen homo-discriminatie in het onderwijs te vechten - da's haar taak. Als ze dat niet kan scheiden, is ze een slechte minister. Dat homo-huwelijk is een bijzaakje - de situatie in het onderwijs is dat zeker niet!

zaterdag 11 januari 2003 @ 14:53:30 #108
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7838262
Terecht, het homohuwelijk is een bespotting van het huwelijk tussen man en vrouw. Het huwelijk is een door God bekrachtigd sacrament tussen man en vrouw.

Ik ben overigens wel voor gelijke rechten voor homoparen in de vorm van geregistreerd partnerschap maar ik ben tegen een kerkelijk homohuwelijk !

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zaterdag 11 januari 2003 @ 14:55:46 #109
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7838286
Tja, natuurlijk liggen haar verantwoordelijkheden bij onderwijs, maar als ze een woord als 'onacceptabel' gebruikt, geeft dat bij mij toch een bepaalde indruk over haar opvatting t.a.v. homoseksuelen en vraag ik me toch af of het met die gelijke behandeling wel zo goed zit.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_7838295
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 14:53 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben overigens wel voor gelijke rechten voor homoparen in de vorm van geregistreerd partnerschap maar ik ben tegen een [b]kerkelijk[/b[ homohuwelijk !
Dat valt volledig buiten deze discussie want daar beslist de politiek niet over. In de Remonstrantse kerk kun je bijna een decennium trouwen en in veel andere kerk hangt het van de gemeente en de predikant af.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 14:59:07 #111
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7838331
quote:
Terecht, het homohuwelijk is een bespotting van het huwelijk tussen man en vrouw. Het huwelijk is een door God bekrachtigd sacrament tussen man en vrouw.
Ow OK, ik bel zo mijn ouders even om te zeggen dat ze nooit getrouwd zijn. En betekent dat dan ook dat ik een bastaard ben?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 11 januari 2003 @ 15:50:13 #112
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7838938
quote:

Ik ben overigens wel voor gelijke rechten voor homoparen in de vorm van geregistreerd partnerschap maar ik ben tegen een kerkelijk homohuwelijk !

Homo's trouwen ook gewoon in het gemeentehuis hoor.

Wat de kerk zelf doet is geen zaak van de staat.

Tsja .....
pi_7839687
Fijn, ze zitten nog geen eens een jaar weer in de regering en willen gelijk weer een van de belangrijkste/beste dingen die de laatste ×jaar is gebeurd terugdraaien.
Maar goed dat was te verwachten met fundamentalistisch/extremistisch gelovige mensen op zulke posten. En dan zitten we te bitchen op het Midden-Oosten

[Dit bericht is gewijzigd door Thundertje op 11-01-2003 16:47]

"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_7840061
ik zou niet weten waarom vd Hoeven dit niet had mogen zeggen... ze mag haar eigen mening toch wel geven. Er zijn zat mensen in NL waarvoor het homohuwelijk niet zo nodig hoeft.

Overigens is er geen sprake van dat het CDA dit soort zaken wil terugdraaien dus wie dat beweerd is uiterst slecht op de hoogte.

zaterdag 11 januari 2003 @ 17:08:45 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_7840089
Er zijn ook zat mensen die voor de doodstraf zijn. Het is een ondermijning van de rechtstaat. Dat hoort een minister niet te doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7840221
ondermijning van de rechtstaat? zij is gewoon tegen en dat is nix nieuws want de meeste CDA'ers en alle SGP / CU'ers zijn het er niet mee eens.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 17:21:56 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_7840285
Dat kan best, maar artikel 1 van de grondwet stelt dat discriminatie op welke grond dan ook verboden is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 17:22:18 #118
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7840294
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:18 schreef [Efink] het volgende:
ondermijning van de rechtstaat? zij is gewoon tegen en dat is nix nieuws want de meeste CDA'ers en alle SGP / CU'ers zijn het er niet mee eens.
Die zijn ook niet allemaal ministers.
Tsja .....
pi_7840422
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:42 schreef Thundertje het volgende:
Fijn, ze zitten nog geen eens een jaar weer in de regering en willen gelijk weer een van de belangrijkste/beste dingen die de laatste ×jaar is gebeurd terugdraaien.
Maar goed dat was te verwachten met fundamentalistisch/extremistisch gelovige mensen op zulke posten. En dan zitten we te bitchen op het Midden-Oosten
Ja, de Mufti en het opperrabinaat kunnen het in hun zak steken
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_7840457
waarom is dat nou weer discriminatie?
zij vindt dat homo's niet moeten kunnen trouwen. zij vindt dat het huwelijk voor mannen en vrouwen is. als je dat discriminatie noemt kan je ook zeggen dat het discriminatie is dat een 50-jarige geen AOW kan krijgen.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 17:33:04 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_7840493
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:30 schreef [Efink] het volgende:
waarom is dat nou weer discriminatie?
Waarom denk je?
quote:
zij vindt dat homo's niet moeten kunnen trouwen. zij vindt dat het huwelijk voor mannen en vrouwen is. als je dat discriminatie noemt kan je ook zeggen dat het discriminatie is dat een 50-jarige geen AOW kan krijgen.
Dat is het in principe ook, echter wordt leeftijdsdiscriminatie gedoogd onder het voorwendsel dat iedereen ouder wordt.
pi_7840971
Tot 2000 werden homo's in het huwelijk gediscrimineerd. Niet alleen door de kerken (wat wil je ook) maar ook door de staat. Ondanks het CDA is dat nu veranderd.
Als een minister zegt dat zwarten niet mogen trouwen, wil ik ook dat iemand haar ter verantwoording roept.

Ik vind zwaar gereformeerde mensen minder geschikt om kinderen te adopteren, maar ik hoef ze dat recht niet zo nodig te ontnemen.

De mullahs van het CDA/CU/SGP zeggen aan de ene kant dat er niet gedicrimineerd mag worden, maar houden navenante wetgeving tegen. Als Nederland een islamitische staat zou zijn zouden die types hun lol ook niet op kunnen.

pi_7841094
Het CDA discrimineert trouwens op meer vlakken.
Homo's betalen wel veel belasting (goede baan, carriere want geen kinderen), die voor kinderbijslag gebruikt wordt waar zij nooit recht op zullen hebben. De gigasubsidies die het CDA aan refogezinnen wil geven (hoe meer kinderen hoe beter) worden door alle werkenden betaald.
pi_7868455
Van mij mogen ze die regeling inderdaad terugdraaien. Overbodige maatregel waar niemand wat mee opschiet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 13 januari 2003 @ 09:53:55 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7868475
quote:
Op maandag 13 januari 2003 09:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van mij mogen ze die regeling inderdaad terugdraaien. Overbodige maatregel waar niemand wat mee opschiet.
Waarom is het een overbodige maatregel dan?

Ze hadden maar copyright op het woord huwelijk aan moeten vragen als ze zonodig het alleenrecht op het gebruik ervan hadden willen hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')