abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7832849
I have this terrible feeling of deja-vu...

Adoptie door homos

zaterdag 11 januari 2003 @ 01:35:15 #52
36246 ixion
ir ixion that is
pi_7832895
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Beschuldig je nu mij of jezelf?
[..]

Makkelijker dan zeggen niemand doet wat en niets mag.
[..]

Heb je argumenten dan?
[..]

Libertairisme bedoel je? Hoe kom je erbij dat ik Libertariër ben?

goed ik zal eens proberen samen te vatten wat ik bedoel, en dan niet als persoonlijk commentaar. ik ben van mening dat we in de huidige maatschappij te snel alles maar aannemen en toestaan. Ik roep absoluut niet dat we met zijn allen maar terug moeten naar de middeleeuwen! alleen het zou goed zijn als iedereen voor zich eens nadacht waar hij/zij voor staat, en dan niet als grondmotivatie dat we maar alles moeten tollereren, want het kan geen kwaad om ook ergens nee tegen te zeggen. en dat betekent niet dat we homo's in kampen gaan stoppen en heksen gaan verbranden, maar om door alle ontwikkelingen heen een eigen identiteit als Nederland te behouden zullen we toch ergens aan vast moeten gaan houden.

maar ik denk dat dat wel goed komt, vrijwelk alle sociale en politieke processen kennen een golfbeweging. dus na deze maximale ontzuiling en individualisering gaan we straks vanzelf wel weer bedenken waar we voor staan (hint: huidige discussie over normen en waarden).

zucht
pi_7832919
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat je dan wel eventueel iemand benadeelt.

Wie is die iemand dan wel?.. Verklaar je nader, want ik vat niet wat je zegt (no offense)
..desu!
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:38:49 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_7832970
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:35 schreef ixion het volgende:
goed ik zal eens proberen samen te vatten wat ik bedoel, en dan niet als persoonlijk commentaar. ik ben van mening dat we in de huidige maatschappij te snel alles maar aannemen en toestaan. Ik roep absoluut niet dat we met zijn allen maar terug moeten naar de middeleeuwen! alleen het zou goed zijn als iedereen voor zich eens nadacht waar hij/zij voor staat, en dan niet als grondmotivatie dat we maar alles moeten tollereren, want het kan geen kwaad om ook ergens nee tegen te zeggen. en dat betekent niet dat we homo's in kampen gaan stoppen en heksen gaan verbranden, maar om door alle ontwikkelingen heen een eigen identiteit als Nederland te behouden zullen we toch ergens aan vast moeten gaan houden.
Okee daar ben ik het mee eens, maar ik zie in het geheel het kwaad niet in het homo-huwelijk. Of het kwaad in homo's wat dat betreft. Je hoeft je ook niet krampachtig ergens aan vast te houden om een identiteit als Nederland te behouden. We worden in het buitenland juist geroemd door onze vooruitstrevendheid. Dat kan ook Nederland zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7833007
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:31 schreef niego het volgende:

[..]

Adoptieouders worden zorgvuldig geselecteerd. Als je via natuurlijke weg kinderen kunt krijgen (voorbehouden aan hetero's) is dat niet het geval.
Leg mij eens uit waarom homostellen geen goede ouders zouden zijn? Of waarom iemand met kinderen die later een homofiele relatie krijgt niet goed voor zijn/haar kinderen zou kunnen zorgen ?

Overal ter wereld worden kinderen grotendeels door hun moeder grootgebracht en jij wilt er 2 homofielen op los laten?
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:40:58 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833012
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:36 schreef eGo2k het volgende:
Wie is die iemand dan wel?.. Verklaar je nader, want ik vat niet wat je zegt (no offense)
Het kind. Die heeft geen zeggenschap in deze. Als twee homo's willen trouwen benadelen ze daar niemand mee; ze kiezen zelf voor de situatie. Het kind wordt echter in een -in het huidige tijdsbeeld nog altijd- vreemde situatie geplaatst. Ik hoop dat homo's ooit zover geaccepteerd worden dat het voor het kind ook geen vreemde situatie is, maar nu is dat nou eenmaal niet zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:41:29 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833027
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:40 schreef Mikrozacht het volgende:
Overal ter wereld worden kinderen grotendeels door hun moeder grootgebracht en jij wilt er 2 homofielen op los laten?
2 moeders bedoel je?
pi_7833039
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:36 schreef eGo2k het volgende:

[..]

volgens mij bedoelt hij dat het kind dan opgezadelt zou zitten met homofiele ouders en daardoor een moeilijke jeugd zou kunnen krijgen.
Want zo'n kind zit natuurlijk veel liever in een weeshuis omdat er geen adoptiegezinnen zijn, dan dat ie met liefde in huiselijke kring wordt opgevoed.
pi_7833084
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Het kind. Die heeft geen zeggenschap in deze. Als twee homo's willen trouwen benadelen ze daar niemand mee; ze kiezen zelf voor de situatie. Het kind wordt echter in een -in het huidige tijdsbeeld nog altijd- vreemde situatie geplaatst. Ik hoop dat homo's ooit zover geaccepteerd worden dat het voor het kind ook geen vreemde situatie is, maar nu is dat nou eenmaal niet zo.

Mooi, nu ga ik drie dingen van je vragen:
1) Vanuit welke waarde bepaal je (en waarschijnlijk de Nederlandse maatschappij) dat homoseksuelen mogen trouwen?
2) Vanuit welke waarde zie je dat het kind niet zou mogen worden geplaatst in gezinssituatie waarbij de ouders homoseksueel zijn?

3) krijg je later

..desu!
pi_7833105
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:41 schreef speknek het volgende:

[..]

2 moeders bedoel je?

Nou nee, ik schrijf geen dingen die ik niet bedoel.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:46:04 #61
36246 ixion
ir ixion that is
pi_7833109
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Okee daar ben ik het mee eens, maar ik zie in het geheel het kwaad niet in het homo-huwelijk. Of het kwaad in homo's wat dat betreft. Je hoeft je ook niet krampachtig ergens aan vast te houden om een identiteit als Nederland te behouden. We worden in het buitenland juist geroemd door onze vooruitstrevendheid. Dat kan ook Nederland zijn.

nee je hoeft niet krampachtig aan vanalles vast te houden, en een cultuur evolueert zeker! maar een uitgangspunt moet zijn dat de dingen die je toestaat voor iedereen (of althans een groot deel van de mensen) acceptabel zijn. en is het publieke homohuwelijk niet zo'n probleem. het kerkelijke homohuwelijk en de adoptie van kinderen door homostellen zijn dan weer moeilijker te verteren door veel mensen. en dan vraag ik me af of die dingen belangrijk genoeg zijn om andere mensen daarmee tegen de haren in te strijken. kijk, het moet niet ten koste van alles gaan, en zeker dingen die niet echt noodzakelijk zijn.
zucht
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:49:35 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833174
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:44 schreef eGo2k het volgende:
Mooi, nu ga ik drie dingen van je vragen:
1) Vanuit welke waarde bepaal je (en waarschijnlijk de Nederlandse maatschappij) dat homoseksuelen mogen trouwen?
2) Vanuit welke waarde zie je dat het kind niet zou mogen worden geplaatst in gezinssituatie waarbij de ouders homoseksueel zijn?

3) krijg je later

1) Dat onderscheid naar sexuele voorkeur geen reden tot uitsluiting van grondrechten zou mogen zijn.
2) Dat nog niet iedereen er daadwerkelijk zo over denkt.
3) Okeday.
pi_7833189
het wordt dus zo erg gevonden omdat er zoveel mensen zijn die het erg vinden
"nee, ik vind het persoonlijk niet erg, maar ja, wat zullen de mensen wel niet zeggen"...
hou toch op, familie en vrienden zijn er zo aan gewend, op school zal er geen leraar zijn die er wat van zegt en als de medekindjes het horen ben je ook wel een beetje stoer omdat je zulke aparte ouders hebt.
'Dat het niet aanvaard wordt'is iets wat je jezelf aanpraat. omdat je het niet wil aanvaarden dat 75% van de mensen het wel doodnormaal vindt.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:50:18 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833190
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:46 schreef ixion het volgende:
en is het publieke homohuwelijk niet zo'n probleem. het kerkelijke homohuwelijk en de adoptie van kinderen door homostellen zijn dan weer moeilijker te verteren door veel mensen.
Ik had het over het publieke huwelijk. Ik verwacht in het geheel niet van de kerk dat ze met hun tijd meegaan.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:51:46 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833202
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:50 schreef niego het volgende:
'Dat het niet aanvaard wordt'is iets wat je jezelf aanpraat. omdat je het niet wil aanvaarden dat 75% van de mensen het wel doodnormaal vindt.
Het probleem zit hem ook in die 25%.
pi_7833246
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:51 schreef speknek het volgende:
Het probleem zit hem ook in die 25%.
en jij wilt je door 25% laten vertellen wat je wel/niet moet doen en vinden?
Als we steeds maar weglopen van alles wat controversieel is kunnen we net zo goed het stemrecht afschaffen.
pi_7833292
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:40 schreef Mikrozacht het volgende:

[..]

kinderen worden hopenlijk grootgebracht door mensen die van ze houden...
en of dat nou toevallig hetero moeders...lesbiënne moeders...homo pappa´s of wat dan ook zijn doet er niet toe !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7833306
Grenzen worden steeds verlegd in dit kleine drugsstaatje. Tegen de tijd dat twee homo's een gekloonde albert verlinden adopteren hoop ik echt de pijp al uit te zijn.
pi_7833317
quote:
2) Dat nog niet iedereen er daadwerkelijk zo over denkt.
Heey!!.. das geen antwoord!...
Ik stel hem nog even voor de duidelijkheid:

Vanuit welke waarde zou een geadopteerd kind niet in een gezinssituatie komen, waarin beide ouders homoseksueel zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door eGo2k op 11-01-2003 01:59]

..desu!
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:59:16 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833321
Tja ik ben er niet van overtuigd dat het 'maar' 25% procent is. Later wel, maar op de basisschool kunnen kinderen dingen behoorlijk hardlijnig zien.
Het is natuurlijk ook een raar argument van mezelf, er zijn genoeg kinderen die graag andere ouders zouden willen, geeneen heeft er een keuze in. Ik vraag me gewoon af of de samenleving er rijp voor is. En als notabene de minister van onderwijs deze mening heeft, dan denk ik van niet.
pi_7833339
Krijgt een kindje niet de zorg die het nodig heeft bij homo ouders ?

Want dát is wat er belangrijk is bij een adoptie..

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 11 januari 2003 @ 02:01:26 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833349
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:58 schreef eGo2k het volgende:
Vanuit welke waarde zou een geadopteerd kind niet in een gezinssituatie komen, waarin beide ouders homoseksueel zijn?
Ik vind het begrip 'waarde' in deze niet bepaald duidelijk. Bedoel je dat homosexuele ouders geen kinderen kunnen krijgen?
  zaterdag 11 januari 2003 @ 02:04:19 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_7833383
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:00 schreef Mirage het volgende:
Krijgt een kindje niet de zorg die het nodig heeft bij homo ouders ?

Want dát is wat er belangrijk is bij een adoptie..

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat homo's net zo goed een kind liefdevol op kunnen voeden als elke andere ouder. Het gaat er meer om of kinderen willens en wetens in een mogelijke conflictsituatie gezet mogen worden.
Maar aangezien ook kansarme ouders het recht hebben kinderen te krijgen zou je dit eigenlijk ook gewoon bevestigend moeten antwoorden.
pi_7833402
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind het begrip 'waarde' in deze niet bepaald duidelijk. Bedoel je dat homosexuele ouders geen kinderen kunnen krijgen?

Met welk argument meen je dat adoptiekinderen NIET in een een gezinssituatie terecht mogen komen, waarbij beide ouders homo zijn?
..desu!
pi_7833444
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat homo's net zo goed een kind liefdevol op kunnen voeden als elke andere ouder. Het gaat er meer om of kinderen willens en wetens in een mogelijke conflictsituatie gezet mogen worden.
Maar aangezien ook kansarme ouders het recht hebben kinderen te krijgen zou je dit eigenlijk ook gewoon bevestigend moeten antwoorden.

precies...

hoeveel ouders hebben er financiele problemen ?
In hoeveel gezinnen is er een agressie probleem ?
Hoeveel gezinnen hebben geeneens tijd voor kinderen ? ( dubbel werkende ouders )
Hoeveel kinderen lopen er bij een maatschappelijk werker.. of bij een psych door bovenstaande en andere factoren ?

Worden ouders nu gecheckt vóórdat ze aankinderen beginnen ??? Nopez....

Homo ouders verdienen dan nog een pluspunt, want die hebben alleen de optie een kindje te adopteren... bij adoptie van een kindje wordt je als ouderzijnde gescreend... uit elkaar getrokken... etc etc... als je door die ronden heen komt, dan denk ik dat je een grondiger " check " hebt gehad dan menig " natuurlijke " ouder.

Mijn inziens hebben ze dus gewoon het recht om kinderen te mogen adopteren... Er zijn geen nadelig te noemen punten.

Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')