abonnement Unibet Coolblue
pi_189454531
Ik was met een maat aan het praten over connecties van accounts en hoe website-ontwikkelaars mensen kunnen identificeren. We kwamen tot een verrassend resultaat.

Ik gebruik zelf geen VPNs, maar gewoon altijd dezelfde (beveiligde) internetverbindingen, hetzelfde IP-adres, dezelfde provider, etc. en had op een website (waarvan die maat een van de beheerders is) een account gemaakt. Op die website kun je je account linken met je Steam account. Hij was op een of andere manier in staat om mijn account te linken met een ander account die ik zelf niet ken. Nou vraag ik me af, hoe kan zoiets? Hoe kan het dat er een voor mij onbekend account toch aan mij gelinkt wordt? Het was account uit Turkije, dus lijkt me niet dat ie mijn internet gekaapt heeft oid

Die maat had er overigens geen verklaring voor
pi_189460442
Met wat voor account die jij niet kent kon die je linken dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189461432
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Met wat voor account die jij niet kent kon die je linken dan?
Ander account op die website.
pi_189461671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:49 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Ander account op die website.
Ja op basid waarvan was die gelinkt dan? Dus een account van jou en een andere account waren te linken, op basis van welke eigenschappen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189462047
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja op basid waarvan was die gelinkt dan? Dus een account van jou en een andere account waren te linken, op basis van welke eigenschappen?
Zal even navragen
pi_189462808
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:24 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Zal even navragen
Oké. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189505248
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja op basid waarvan was die gelinkt dan? Dus een account van jou en een andere account waren te linken, op basis van welke eigenschappen?
Ze konden me niet exact vertellen op basis van welke eigenschappen ivm policies en zo |:) maar het waren "server-side logs"
pi_189506240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:44 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

Ze konden me niet exact vertellen op basis van welke eigenschappen ivm policies en zo |:) maar het waren "server-side logs"
Ja dan valt er denk ik weinig van te maken voor ons. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189511797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:34 schreef Hippocratos het volgende:
Ik was met een maat aan het praten over connecties van accounts en hoe website-ontwikkelaars mensen kunnen identificeren. We kwamen tot een verrassend resultaat.

Ik gebruik zelf geen VPNs, maar gewoon altijd dezelfde (beveiligde) internetverbindingen, hetzelfde IP-adres, dezelfde provider, etc. en had op een website (waarvan die maat een van de beheerders is) een account gemaakt. Op die website kun je je account linken met je Steam account. Hij was op een of andere manier in staat om mijn account te linken met een ander account die ik zelf niet ken. Nou vraag ik me af, hoe kan zoiets? Hoe kan het dat er een voor mij onbekend account toch aan mij gelinkt wordt? Het was account uit Turkije, dus lijkt me niet dat ie mijn internet gekaapt heeft oid

Die maat had er overigens geen verklaring voor
wat voor accounts hebben we het over: steam- of websiteaccounts?
pi_189513199
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:36 schreef mschol het volgende:

[..]

wat voor accounts hebben we het over: steam- of websiteaccounts?
Website-account. Weet inmiddels dat dat andere account van een Turk is die woonzaam is in Duitsland. Heeft een totaal verschillende computer dan ik (kunnen beheerders dat zien?).
pi_189691038
quote:
16s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dan valt er denk ik weinig van te maken voor ons. ;(
ze waren er nog eens ingedoken en bleek een false positive te zijn |:)
pi_189691069
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:19 schreef Hippocratos het volgende:

[..]

ze waren er nog eens ingedoken en bleek een false positive te zijn |:)
Ah. :D

Nouja case closed iig. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189691266
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah. :D

Nouja case closed iig. :P
ja vond het al zo'n vaag verhaal _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')