abonnement Unibet Coolblue
pi_189442940
Aantal jaar geleden had ik eens wat bitcoins gekocht en op mijn multibit gezet. daar heb ik toen een multibit.key van geexporteerd.

Nu wil ik mijn bitcoins gebruiken, maar multibit is er helaas niet meer. Ik heb alleen nog het multibit.key bestand. Hoe kan ik die in een wallet doen zodat ik weer bij mijn bitcoins kan komen?

Ik heb electrum geprobeerd, maar helaas geen succes. op websites kom word ik ook niet veel wijzer van, ik ben echt een enorme n00b op gebied van bitcoin. ;(
pi_189443089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:28 schreef blessed19 het volgende:
Aantal jaar geleden had ik eens wat bitcoins gekocht en op mijn multibit gezet. daar heb ik toen een multibit.key van geexporteerd.

Nu wil ik mijn bitcoins gebruiken, maar multibit is er helaas niet meer. Ik heb alleen nog het multibit.key bestand. Hoe kan ik die in een wallet doen zodat ik weer bij mijn bitcoins kan komen?

Ik heb electrum geprobeerd, maar helaas geen succes. op websites kom word ik ook niet veel wijzer van, ik ben echt een enorme n00b op gebied van bitcoin. ;(
Als je het bestandje opent in notepad, staat er dan niet gewoon een "universele" private key in?
Die zou je in diverse Bitcoin clients moeten kunnen importeren.
pi_189443133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je het bestandje opent in notepad, staat er dan niet gewoon een "universele" private key in?
Die zou je in diverse Bitcoin clients moeten kunnen importeren.

Wat zijn de eerste 3 cijfers/letters van die key als je in notepad opent (niet de hele key hier posten uiteraard)?
Als ik het in notpad open heb ik 3 regels met tekst. de eerste paar tekens zijn U2Fs

electrum neemt mijn .key bestand niet aan. Wat kan ik dan wel ervoor gebruiken?

Trouwens, de .key is beveiligd met een paswoord. Electrum vraagt mijn niet om een paswoord.
pi_189443159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Als ik het in notpad open heb ik 3 regels met tekst. de eerste paar tekens zijn U2Fs
Is er ook iets dat begint op een L en wat lijkt op een adres als onderstaand?

L2TpsXXjk23xZDouSCKznKdce845Rv4ZNQy7pdfPQxKnPyZ8yFQd
pi_189443178
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is er ook iets dat begint op een L en wat lijkt op een adres als onderstaand?

L2TpsXXjk23xZDouSCKznKdce845Rv4ZNQy7pdfPQxKnPyZ8yFQd
Ja, de laatste regel. daar staat LM66 blabla
pi_189443198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:46 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ja, de laatste regel. daar staat LM66 blabla
Dan zou ik de laatste regel proberen te importeren in een andere Bitcoin client als "private key".

Overigens was de L een gok, een 5 of K kan ook bij een private key, afhankelijk of deze gecomprimeerd is of niet. Maar de L zat nog in m'n hoofd :P

Ben er niet zo actief meer in.
pi_189443249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan zou ik de laatste regel proberen te importeren in een andere Bitcoin client als "private key".
Helaas pakt Electrum die regel niet. Komt denk ik omdat er eigenlijk een wachtwoord op zit. Weet jij een wallet die ik zo kan gebruiken en wel wachtwoorden bij .key ondersteunt?
pi_189443269
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:49 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Helaas pakt Electrum die regel niet. Komt denk ik omdat er eigenlijk een wachtwoord op zit. Weet jij een wallet die ik zo kan gebruiken en wel wachtwoorden bij .key ondersteunt?
Multibit Classic...

https://multibit.org/release-info/classic/v0.5.19.html
pi_189443317
quote:
Bedankt voor je hulp! Waardeer ik zeer! Ik heb de classic gedownload, hij is bezig met ''synchronising''.

Afwachten maar.
pi_189444624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:53 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp! Waardeer ik zeer! Ik heb de classic gedownload, hij is bezig met ''synchronising''.

Afwachten maar.
Anders een hier posten of kijken, die kunnen je waarschijnlijk wel helpen :)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')