abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189442021
Laatste Nieuws


Wil degene die het nieuwe topic aub de OP voorzien van het laatste nieuws? Dank u!

quote:
[q]Confrontatie met Turken dreigt: leger Syrië valt grensplaats binnen

Blijdschap in de straten van de Syrische plaats Hasakeh, toen bekend werd dat het Syrische leger een deal had gesloten met de Koerden.

Een gespannen situatie in Noord-Syrië. Daar staan de legers van Syrië en Turkije tegenover elkaar. Syrië heeft gisteren troepen naar het noorden van het land gestuurd om de Turkse invasie daar te stoppen. De troepen zijn elkaar tot enkele kilometer genaderd.

Vorige week trok Turkije het noordoosten van Syrië binnen om de Koerden te verdrijven. Turkije ziet een Koerdische groepering daar, de YPG, als een verlengstuk van de PKK. De PKK is een verzetsgroepering die in het verleden veel aanslagen heeft gepleegd in Turkije. De Turkse president Erdogan zei dat hij een 'veilige zone' wilde creëren.

'Koerden voelen zich in het nauw gedreven'
Gisteren werd bekend dat de Koerden een deal hebben gesloten met het Syrische leger om de Turken te verdrijven. "De Koerden voelden zich in het nauw gedreven, en zoeken nu hun heil bij hun oude vijand: het leger van de Syrische president Assad", zegt correspondent Olaf Koens. Zonder steun van de Syrische president Assad zouden de Koerden door het Turkse leger onder de voet worden gelopen.

De afgelopen jaren hadden het Syrische leger en de Koerden een gezamenlijk grote vijand: IS. De Koerden hebben tijdens die strijd een groot deel van het noorden van Syrië in handen gekregen.

Syrische Koerden geven alles op
Dat het leger van de Syrische Koerden, verenigd in de Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), het leger van Assad nu opeens toelaat, is opvallend. "Daarmee geven de Syrische Koerden alles op waar ze al die jaren voor gevochten hebben."

Nu de Koerden versterking krijgen van het Syrische leger dreigt volgens Olaf Koens een 'groter en veel internationaler conflict', zegt Koens.

35 kilometer
Staatsmedia meldden dat het Syrische leger de noordoostelijke plaats Tell Tamer is binnengetrokken. Tell Tamer bevindt zich op ongeveer 35 kilometer van grensplaats Ras al-Ain, die is aangevallen door de Turkse strijdkrachten. Tell Tamer ligt ook aan de strategisch belangrijke snelweg M4.

Het Koerdische volk heeft geen eigen staat, maar zit verspreid over diverse landen. Naast Syrië wonen er ook veel Koerden in Turkije, Irak en Iran.
quote:
Trump voert sancties in tegen Turkije na invasie Syrië: 'Ik vernietig hun economie als dit doorgaat'

De Amerikaanse president Donald Trump heeft maandagavond sancties tegen Turkije aangekondigd na de Turkse invasie in Syrië.

In een verklaring zei Trump dat de tarieven op staalimporten uit Turkije opnieuw worden verhoogd tot 50 procent vanwege de 'destabiliserende acties van Turkije in Noordoost-Syrië'.

Verder zal Trump bevelen uitvaardigen waarin sancties tegen huidige en voormalige Turkse functionarissen worden goedgekeurd en onderhandelingen met Turkije over een handelsovereenkomst ter waarde van 100 miljard dollar worden stopgezet.

In de verklaring belooft hij de Turkse economie snel te vernietigen als het land 'dit gevaarlijke en destructieve pad' blijft volgen. Trump zegt ook dat Amerikaanse troepen die uit Syrië worden weggehaald, in dat geval opnieuw zullen worden ingezet en in de regio blijven om de situatie te volgen.

Volgens de Amerikaanse vicepresident Mike Pence heeft Erdogan beloofd om de stad Kobani in het noordoosten van Syrië niet aan te vallen. Dat zou Erdogan in een telefonisch onderhoud met Donald Trump hebben gezegd. Trump zou bovendien hebben geëist dat Turkije zich terugtrekt uit Syrië.

De Verenigde Staten legden Turkije vorig jaar al een staaltarief van 50 procent op vanwege een conflict over een Amerikaanse pastoor, Andrew Brunson. Die werd in Turkije vastgehouden en beschuldigd van spionage. Het tarief werd later weer verlaagd tot 25 procent.

Updates en map:
https://syria.liveuamap.com/

[ Bericht 87% gewijzigd door Frutsel op 15-10-2019 10:45:54 ]
pi_189442100
Begrijp ik uit bovenstaande propaganda dat de Turken zich met de staart tussen de benen terug gaan trekken? :D

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 15-10-2019 10:46:03 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:32:38 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442143
Assad een zionist noemen :')

Koerden geen moslims noemen :')

Nee hoor, Erdogan stemmers haten geen Joden en Koerden. Alleen de zionisten en PKK'ers.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 15-10-2019 10:46:21 ]
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:38:04 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442215
God, waarom ga ik er eigenlijk nog op in.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:44:30 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is dit trouwens niet je verkeerde trollaccount voor deze berichten, Tunahan? Volgens mij was je met dit account eerst juist tegen Turkije om verwarring te veroorzaken.
Ik kan me inderdaad ook nog andere berichten herinneren van deze account. Er schiet me net trouwens te binnen dat als de Amerikaans-Zionistische sancties echt vol er ingaan dat Turkije misschien wel van 70 procent eigen productie naar 85 procent eigen productie gaat volgend jaar. Dan zouden ze zomaar ineens nummer 7 kunnen zijn op Globalfirepower met een prognose voor een podiumplaats.
pi_189442388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad ook nog andere berichten herinneren van deze account.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:23 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Het is onze fout dat we de Koerden niet steunen door militairen daarheen te sturen. Trump heeft wel een beetje gelijk dat Amerika al het werk moet doen telkens.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:51:14 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442406
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:49 schreef Hallojo het volgende:

[..]


[..]

Het kan ook dat zijn meerdere persoonlijkheden hier posten. Dat verklaart het wat warrige gedrag.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:56:31 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189442469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het kan ook dat zijn meerdere persoonlijkheden hier posten. Dat verklaart het wat warrige gedrag.
Of een waarschuwing vanuit Turkije gekregen dat hij op "de lijst" staat >:)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:57:21 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442479
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En China money? Ook prima?
https://www.bloomberg.com(...)ne-boost-to-reserves

Voor geld zetten de Turken hun kont net zo hard open als het volk wat jullie nu hard uitlachen.
Tsja, Turkije is qua economie bepaald niet nummer 9 natuurlijk.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:49 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442574
Ik ben wel tot wat inzichten gekomen door dit topic. Het snappen van geopolitiek is helemaal niet belangrijk, als je maar zorgt dat je minimaal nummer 9 bent op Globalfirepower. Dan zorgen de agressors in dat regio er wel voor dat ze voor je uitkijken, wat je ook doet.
pi_189442597
Rusland had toch ook sancties gekregen of hebben nog steeds sancties. Hoe gaat dat?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189442609
deze random dude op twitter begrijpt het

DannyEIKaysi twitterde op maandag 14-10-2019 om 14:35:42 @Rob_Malley There's a strong chance the Turkish leadership is content with this outcome: they don't truly need to control such a large chunk of Syria's northeast, nor do they care to bear such a cost. reageer retweet
DannyEIKaysi twitterde op maandag 14-10-2019 om 14:47:35 @Rob_Malley (2) More importantly, though Turkish leadership dislike Assad, the bigger threat to their national interests is having a PKK ally control border areas. It's certainly locally politically justifiable and can be framed as a win, even at the extreme scenario of turkey rolling back reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189442625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:06 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Sancties voor Rusland? Niet voor zijn inmenging voor Syrië zover ik het weet.
voor wat anders hadden ze het gekregen, had niets met Syrie te maken. Ik bedoel wat de effecten zijn of waren voor Rusland.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 15-10-2019 16:12:34 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189442704
voor als je de lach spieren wilt oefenen. video in link. ik ga stuk _O- _O- :')

RT_com twitterde op maandag 14-10-2019 om 19:10:00 Well, they tried...During his visit to Saudi Arabia, Putin was greeted by a very familiar tune. Though judging by his facial expressions, he couldn’t quite remember where he had heard it before.Check out the Russian anthem ‘Saudi remix’ as compared to the original version https://t.co/avznlbh25W reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:15:50 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442753
ejmalrai twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 05:56:30 This is the agreement stipulated between #Damascus #Syria and the Syrian #Kurds via @HalaJaber. Any other speculations are inaccurate. https://t.co/2FffMrTPZg reageer retweet
pi_189442861
Dit is het grote twitter fake berichten topic geworden.
pi_189442864
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:06 schreef Slayage het volgende:
deze random dude op twitter begrijpt het

DannyEIKaysi twitterde op maandag 14-10-2019 om 14:35:42 @:Rob_Malley There's a strong chance the Turkish leadership is content with this outcome: they don't truly need to control such a large chunk of Syria's northeast, nor do they care to bear such a cost. reageer retweet
DannyEIKaysi twitterde op maandag 14-10-2019 om 14:47:35 @:Rob_Malley (2) More importantly, though Turkish leadership dislike Assad, the bigger threat to their national interests is having a PKK ally control border areas. It's certainly locally politically justifiable and can be framed as a win, even at the extreme scenario of turkey rolling back reageer retweet
Ja klopt, zoals het nu loopt bereikt Turkije z'n doelen, helemaal als het bij deze halfbakken dreigementen van het Westen blijft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:25:23 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442897
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja klopt, zoals het nu loopt bereikt Turkije z'n doelen, helemaal als het bij deze halfbakken dreigementen van het Westen blijft.
Geeft wel het failliet van Europa aan. Het oude Europa had Erdogan een dusdanig lesje geleerd dat hij dit niet snel nog een keer probeerde. Al ruim voor deze exercitie natuurlijk.
pi_189442911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geeft wel het failliet van Europa aan. Het oude Europa had Erdogan een dusdanig lesje geleerd dat hij dit niet snel nog een keer probeerde. Al ruim voor deze exercitie natuurlijk.
Ja vind ik ook. Ook wel beetje het falen van de NATO en zelfs de UN. Totale stilte.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:27:51 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189442929
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geeft wel het failliet van Europa aan. Het oude Europa had Erdogan een dusdanig lesje geleerd dat hij dit niet snel nog een keer probeerde. Al ruim voor deze exercitie natuurlijk.
Je snapt toch ook wel dat er achter de schermen veel meer handjeklap en afstemming heeft plaatsgevonden wat betreft al deze ontwikkelingen dan de betrokken partijen publiekelijk toegeven?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:27:55 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja vind ik ook. Ook wel beetje het falen van de NATO en zelfs de UN. Totale stilte.
Terwijl de middelen er nog steeds zijn. Als Europa zo wil hebben ze Erdogan sneller achter ze aan keffen dan het einde van het jaar.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:28:26 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wel dat er achter de schermen veel meer handjeklap en afstemming is gebeurd wat betreft deze ontwikkelingen dan de betrokken partijen publiekelijk toegeven?
Die afstemming heeft Europa geen zeggenschap in gehad.
pi_189442963
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja klopt, zoals het nu loopt bereikt Turkije z'n doelen, helemaal als het bij deze halfbakken dreigementen van het Westen blijft.
die sancties kunnen mij een worst wezen. zelfs als de turkse economie op korte termijn immense schade oploopt. immers is er een einde gebracht aan een existentiele bedreiging dat er mogelijk aan zat te komen aan de turkse zuidgrens, namelijk een PKK staat gesticht en gesteund door westerse mogendheden. de israel vergelijking is makkelijk gemaakt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:31:40 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189442976
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

die sancties kunnen mij een worst wezen. zelfs als de turkse economie op korte termijn immense schade oploopt. immers is er een einde gebracht aan een existentiele bedreiging dat er mogelijk aan zat te komen aan de turkse zuidgrens, namelijk een PKK staat gesticht en gesteund door westerse mogendheden. de israel vergelijking is makkelijk gemaakt.
:') Want het het beloofde land is een existentiële bedreiging :') Voor welke landen precies?
pi_189443004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:25 schreef zarGon het volgende: [..] Ik snap dat het een moeilijk concept voor velen is, maar Nederland is ook mijn 'we'. Soms komen dingen in paren, zoals ouders. En net zoals met je vader en moeder... of ik het nou wil of niet, ik heb een binding/band met zowel Nederland als Turkije. Hier, een post uit 2012: [..] Oef, ik was eigenwijs in 2012, zeg. [..]
Ok, noted. Het respect voor beide is bij jou dus hoog.

Turks omdat dat je afkomst is.
NL omdat je hier woont en leeft.

Het is niet zo dat je op NL schijt zoals bij veel mocro's wel het geval is, gezien hun gedrag en uitingen.

Maar dan nog, waarom zo kant kiezen voor een volksverlakkende criminele liegende moordenaar?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189443028
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

die sancties kunnen mij een worst wezen. zelfs als de turkse economie op korte termijn immense schade oploopt. immers is er een einde gebracht aan een existentiele bedreiging dat er mogelijk aan zat te komen aan de turkse zuidgrens, namelijk een PKK staat gesticht en gesteund door westerse mogendheden. de israel vergelijking is makkelijk gemaakt.
Hoezo? Die Koerden zijn er nog steeds en nog meer gehard door de strijd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189443059
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

die sancties kunnen mij een worst wezen. zelfs als de turkse economie op korte termijn immense schade oploopt. immers is er een einde gebracht aan een existentiele bedreiging dat er mogelijk aan zat te komen aan de turkse zuidgrens, namelijk een PKK staat gesticht en gesteund door westerse mogendheden. de israel vergelijking is makkelijk gemaakt.
Ik verbaas me erover dat mensen er zo makkelijk intrappen, iedere keer weer. De 'strijd' die de afgelopen dagen is gevoerd stelde geen bal voor. 'Mission accomplished' deja-vu krijg ik ervan. De guerrillastrijd is nog niet begonnen, want de Amerikanen zijn zeker smerig genoeg om nu weer de Koerden te gaan bewapenen en te helpen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:39:23 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo? Die Koerden zijn er nog steeds en nog meer gehard door de strijd.
En hebben des te meer reden om Turkije te haten. Laten we nou niet doen alsof ze niet gewoon decennia gemarginaliseerd, vervolgd en onderdrukt zijn. De toenadering zoeken werkt oneindig veel beter.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:40:52 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443085
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover dat mensen er zo makkelijk intrappen, iedere keer weer. De 'strijd' die de afgelopen dagen is gevoerd stelde geen bal voor. 'Mission accomplished' deja-vu krijg ik ervan. De guerrillastrijd is nog niet begonnen, want de Amerikanen zijn zeker smerig genoeg om nu weer de Koerden te gaan bewapenen en te helpen.
Mwaah, dat zou dan een rogue CIA of DoD projectje zijn.
pi_189443091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:34 schreef Red_85 het volgende:

Het is niet zo dat je op NL schijt zoals bij veel mocro's wel het geval is, gezien hun gedrag en uitingen.
het is niet zo dat alleen sommige mocros een patent hebben op "schijt hebben aan NL". de man die altijd schijn schijt aan NL kenbaar maakt over "nep parlement en nep rechters" is geen mocro.

probeer daarnaast het beeld dat wordt geschetst in de media over mocros niet te projecteren op de gehele mocoro gemeenschap. elke tuig is er 1 te veel ongeacht welke achtergrond hij heeft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443107
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is niet zo dat alleen sommige mocros een patent hebben op "schijt hebben aan NL". de man die altijd schijn schijt aan NL kenbaar maakt over "nep parlement en nep rechters" is geen mocro.

probeer daarnaast het beeld dat wordt geschetst in de media over mocros niet te projecteren op de gehele mocoro gemeenschap. elke tuig is er 1 te veel ongeacht welke achtergrond hij heeft.
Volgens mij is het concept schijt hebben aan NL anders in jouw beleving als buitenlander dan in die van ons als autochtonen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:44:45 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij is het concept schijt hebben aan NL anders in jouw beleving als buitenlander dan in die van ons als autochtonen.
Ach deze user denkt dat Nederlanders hem in de toekomst in kampen gaan stoppen net als met de Joden "want toen werkten alle Nederlanders mee".
pi_189443174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ach deze user denkt dat Nederlanders hem in de toekomst in kampen gaan stoppen net als met de Joden "want toen werkten alle Nederlanders mee".
Nee, we zetten hem wel op de trein naar huis richting Ankara vermoed ik. :')
Als de turken hier eenmaal naar de wapens gaan grijpen omdat we Turkije gaan platgooien nadat ze uit de navo gezet zijn en geen toegevoegde waarde meer hebben.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:47:56 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443207
Ik dacht dat de hoogste prio was dat er geen burgerslachtoffers vielen?
pi_189443250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo? Die Koerden zijn er nog steeds en nog meer gehard door de strijd.
het gaat mij niet om individuele mensen het gaat mij om het feit dat deze organisatie niet de scepter zwaait met buitenlandse backing. een kolonie van wetserse mogendheden zoals israel, maar dat ze vallen onder baath in damascus.
assad zal ongetwijfeld de pkk niet helemaal vernietigen, want in de toekomst zal hij daar waar mogelijk weer gebruik van maken, zoals zijn vader dat in het verleden ook heeft gedaan om de turken dwars te zitten. vergeet niet dat ocalan jaren matties was met papa assad omdat ze een gezamenlijke vijand hadden aan de noord grens, pas toen de turken in 1998 meen ik, gingen dreigen met oorlog werd hij verbannen uit het land, ocalan was nog even hier in nederland, alleen wilde geen enkel land hem binnenlaten, uiteindelijk is hij in kenia opgepakt vermoedelijk dankzij amerikaanse/israelische inichtingen, ik weet niet hoe oud je bent of de beelden kent van zijn vervoer, echt slapstik als je dit nu bekijkt

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:47 schreef Richestorags het volgende:
Ik dacht dat de hoogste prio was dat er geen burgerslachtoffers vielen?
rubberen kogels en bommen gebruiken misschien een optie



sterretje vuurwerk gebruiken tegen terroristen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189443267
Jongons, jongons!

Stop eens met oorlog voeren, want oorlog is niet leuk!

Zo, dat zal ze leren. Denk dat nu na mijn reactie op fok de troepen zich wel gaan terugtrekken.
Eens kijken
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:51:25 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443277
Israël een kolonie van buitenlandse mogendheden noemen :')
pi_189443292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:38 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover dat mensen er zo makkelijk intrappen, iedere keer weer. De 'strijd' die de afgelopen dagen is gevoerd stelde geen bal voor. 'Mission accomplished' deja-vu krijg ik ervan. De guerrillastrijd is nog niet begonnen, want de Amerikanen zijn zeker smerig genoeg om nu weer de Koerden te gaan bewapenen en te helpen.
de amerikanen hoeven de pkk niet te bewapenen dat zal damscus doen als ze het noodzakelijk achten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij is het concept schijt hebben aan NL anders in jouw beleving als buitenlander dan in die van ons als autochtonen.
schijt is schijt. zo hebben we gezien hoe de boeren schijt hadden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:50 schreef Maharski het volgende:
Jongons, jongons!

Stop eens met oorlog voeren, want oorlog is niet leuk!

Zo, dat zal ze leren. Denk dat nu na mijn reactie op fok de troepen zich wel gaan terugtrekken.
het is wel functioneel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443367
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

schijt is schijt. zo hebben we gezien hoe de boeren schijt hadden.
Ja is exact hetzelfde.

:')
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:57:56 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443389
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja is exact hetzelfde.

:')
De boeren uiten hun ongenoegen over de regering. De Erdogantrolls hier haten gewoon heel het land waar ze in wonen en dat beter voor ze gezorgd heeft dan Turkije ooit zal doen. Ondankbaar kan je dat ook wel noemen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:03:30 #45
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:04:47 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189443569
quote:
Even los van de inhoud van het bericht: ik vind het bijzonder vinden dat men hier (in het Westen) de SOHR nog steeds zo serieus nemen. Het is godsamme één persoon en dan ook nog eens in Engeland.

Alsof persbureau's geen betere alternatieven kunnen vinden of zo.
pi_189443601
ik had gehoopt dat toen de amerikanen in zee gingen met de pkk, dat ze zouden proberen om de pkk en de turkse staat weer aan de onderhandelingstafel te krijgen, maar dat bleek een tikkeltje naief. obama als turmp waren alleen geinteresseerd in isis en de pkk was een handige tool om gebruikt te worden.
voorlopig is er geen momentum voor dat soort gesprekken, maar die zullen er vroeg of laat komen aangezien "de koerden" en "de turken", historische gezien helemaal geen natuurlijke vijanden van elkaar zijn. iets wat te veel mensen in turkije als buiten turkije vergeten zijn. onderstaande artikel verwoordt het goed.

No, Kurds and Turks Are Not ‘Natural Enemies,’ Mr. Trump

What they need is American leadership to help them make peace.

In the days just before Turkey’s military incursion into Syria, for which the stated aim includes purging a Kurdish militia that has been allied with the United States in the fight against the Islamic State, President Trump made a comment on the history of the two conflicting sides. He defined Kurds as Turkey’s “natural enemy,” adding, “one historian said they’ve been fighting for hundreds of years.”

I am not sure who that historian was, but as someone who has studied this particular history, I can assure you that the tension between Turks and Kurds is not centuries old. It is actually about one century old, and it’s the result of a very modern force: nationalism.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189443605
op_shield twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 11:37:05 Now the regime presence in Manbij is true. After the agreement between the US and Russia, the US handover Manbij to the regime. https://t.co/fJpT4ErQ16 reageer retweet
Mooie bijvangst voor de regime.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')