abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:18:59 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432580
Ik heb een fout gemaakt tijdens een bestelling op een webshop waarvan ik lid ben en jaarlijks abonnementskosten betaal. Het is de website (link verwijderd). Ik heb direct na mijn bestelling ze een mail gestuurd dat ik een fout heb gemaakt en dat ik de bestelling wil annuleren. Echter ben ik er nu al een week mee bezig en ze willen de bestelling niet retour nemen. Dit omdat ze zich verschuilen achter een lidmaatschap. En omdat het mijn fout was dat ik iets verkeerd heb besteld. Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Dit zijn hun leveringsvoorwaarden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dit zo lees dan heb ik toch gewoon het recht om iets retour te sturen? Wat als ze het niet accepteren? Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:16:50 ]
pi_189432677
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:30:57 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432767
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:24 schreef XanderH het volgende:
Heb je iets besteld, of heb je een veiling "gewonnen"?
Besteld en volledig betaald. Dus niet geveild maar uit hun website besteld.
pi_189432822
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:36:15 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432850
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
pi_189432882
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan stuur je het gewoon retour. Die verzendkosten moet je zelf dragen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189432900
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
pi_189432904
Het uiterlijk van dat webshop geeft mij jaren 90, teletekst en inbelmodem vibes, zou er sowieso niets besteld hebben.

Zelfs zzp’ers met Wordpress en Shopify of zelfs Squarespace hebben webshops die er professioneler uitzien.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 14-10-2019 18:39:14 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:40:05 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189432922
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:40:26 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189432928
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Ik wil gewoon mijn geld terug. Aangifte doen?
Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189433012
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:38 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens mij kun je helemaal geen afstand doen van die wet. (Maar de wet is niet altijd van toepassing, sommige producten zijn uitgesloten.)
Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:45:05 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433018
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Van wat precies? :?

En dan verwacht je dat de politie je geld gaat terug halen?
[..]

De wet gaat sowieso boven hun voorwaarden. Dus ze moeten de retour 'gewoon' accepteren. :s)
Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
pi_189433053
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:48:35 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433067
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Stuur het eerst maar eens retour zonder gelijk uit je dak te gaan.
Ze willen het retouradres niet geven. Deze staat ook niet op hun site....
pi_189433128
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het is electronica dat er besteld is. Dus geen diensten of producten die beperkt houdbaar zijn.
Uitzonderingen zijn oa. maatwerk (maar dat is hier niet van toepassing) en cds/dvds (lijkt me ook niet van toepassing). Het bedrijf heeft niet zo heel veel te willen, de wet is duidelijk genoeg. Ze kunnen wel van alles in hun voorwaarden schrijven, maar de wet staat daar boven.
pi_189433276
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Vakman pur sang
pi_189433327
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou ja, als ik bij Steam iets koop, moet ik altijd apart afstand van die wet doen. Dat zijn digitale licenties van computerspellen en doorgaans geen fysieke waren, en dan snap ik wel dat ze hartstikke failliet gaan als ze alle gebruikers twee weken gratis laten spelen. Ze hebben er trouwens wel een prima regeling voor in de plaats.
Ah, een van de andere uitzonderingen:
quote:
de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
pi_189433363
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:17:50 ]
Vakman pur sang
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:02:54 #19
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_189433385
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

-weg-
Ik zou het ook gelijk aangetekend versturen. Neem dat als je verlies and life goes on. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Peejtur op 14-10-2019 22:18:16 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:33:21 #20
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189433920
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja het staat er ook gewoon. Je moet het product voor eigen kosten retourzenden, wat opzich niet gek is.


4.2 Indien de Koper gebruik wenst te maken van zijn ontbindingrecht op grond van artikel 4.1 van deze Leveringsvoorwaarden dient de Koper het Product danwel de op de Dienst betrekking hebbende zaak of zaken inclusief alle geleverde toebehoren en onderdelen in oorspronkelijke en perfecte staat, inclusief handleidingen, toebehoren en verpakking zodanig dat het Product of de Dienst wederom en in oorspronkelijke staat verkocht kan worden, terug te zenden aan Privilege en dient de Koper zich te houden aan de daartoe aangegeven procedure als vermeld op de Website. De kosten van terugzending komen voor rekening van de Koper
Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:36:19 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189433968
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Als ze de wet niet accepteren en het geld niet terug betalen wat zou dan een vervolgstap zijn? Ik heb geen zin om kosten te gaan maken voor juridische bijstand. Echter wil ik het er ook niet bij laten zitten en ze hier weg mee laten komen.
Nou ja, als ze echt van niks willen weten dan zul je toch juridische stappen moeten ondernemen.

Maar ik zou om te beginnen een duidelijke e-mail/brief sturen, waarin je verwijst naar de wet. Zie de voorbeeldbrief op Consuwijzer: https://www.consuwijzer.n(...)t-tijdens-bedenktijd .

Daarnaast kun je ook een melding bij de ACM maken, hoewel zij niet jouw individueel probleem oplossen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189434162
Als de bestelling bezorgd wordt kan je die toch ook gewoon weigeren? Dan gaat het vanzelf retour afzender. (Tenzij het door de brievenbus past, dan zou ik het wel als pakket/aangetekend/met track&trace versturen)
pi_189434290
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb daar geen afstand van gedaan. Ik heb akkoord gegeven op de bovenstaande leveringsvoorwaarden. Dat is het enigste wat ik heb gedaan.
Dan:
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:34 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan aanspraak maken op de wet koop op afstand, tenzij je daar bij het doen van die bestelling afstand van gedaan hebt.
Tenzij artikel wettelijk is uitgesloten vanwege bijvoorbeeld houdbaarheid of hygiëne (al is dat voor verzending niet zo relevant).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:16 #24
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189434393
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar ik heb direct na de bestelling aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren. De bestelling zelf is een week geleden gedaan en deze is nog steeds niet binnen.
Dus je hebt én geen spullen én je bent je geld kwijt?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:27 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189434395
Dat klopt. Echter willen hun zich er niet aan houden. Ze zeggen doodleuk dat ik zelf aan heb gegeven dat ik het fout heb besteld.

Ik heb er nu toch wel zin in gekregen om het er niet bij te laten zitten. Ik zal stap voor stap hier melden wat er gaat gebeuren. Het product moet zoals gezegd nog binnen komen. Wat gebeurd er als ik zoals hierboven gemeld wordt ik het product niet aanneem tijdens aflvering?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')